موضوعات داغ

تجربه رانندگی با لکسوس IS250 کیت F Sport

3 شهریور 1394

آزمایش و نوشته: محسن آل طه

عکس: محی الدین تقی پور

زمانیکه در سال 2012، سرباز باواریایی شکیل و جدید سری 3 بر طبل رزم کوبید و موازنه گودی جنگ را بر هم زد، لرزه ای سنگین از این شیر بیشه بر پیکره حریفان افتاد. اما این پایان داستان نبود و لکسوس دریافت که این جامه فرسوده دیگر رنگی ندارد و باید در مقابل فرزندان هیتلر، کیمیاگری کند تا حفظ حیات شود. از این رو توپخانه ها به راه افتادند و کیمونویی حریری و رزمی بر تن چیتای لکسوس شد و نام IS250 بر پشت آن حک شد.

خیلی پاراگراف سنگینی بود! اگر بخواهم تمام مقاله را به همین صورت بنویسم احتمالاً آخرش نه خودم می فهمم چه نوشته ام و نه شما! پس اجازه دهید ادامه ماجرا را به صورت خودمانی و حتی راحت تر از حالت مرسوم بیان کنیم. چندی پیش موفق شدیم یکی از زیباترین لکسوس های تولید شده یعنی IS250 را در پیست مورد آزمایش قرار دهیم. خودرویی که برای رقابت با اصلی ترین گزینه این سگمنت یعنی سری 3 آمده تا با تکیه بر کیفیت ناب ژاپنی، طراحی اغواکننده و پیشرانه ای متفاوت حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

حال که قرار شد کمی خودمانی صحبت کنیم، اجازه دهید دل را به دریا زده و عنوان ها را نیز تغییر دهیم تا کمی تحمل خواندن این همه متن آن هم در یک صفحه راحت تر شود!

آیا لکسوس IS250 خوشکل است؟

چه سؤال ساده ای! مگر می شود لکسوس خودرویی بزند و زشت باشد؟ اولین بار که لکسوس IS250 را در خیابان دیدیم، مثل تمامی دیگر کسانیکه در خیابان بودند چند ثانیه ای مجذوب طراحی آن شدیم. راستش را بخواهید در روز آزمایش هم با وجود اینکه مدت زیادی است از ورود آن می گذرد، باز همه دوستان مجذوب این طراحی شدند و آن را تحسین کردند.

این قضیه زیبایی همان چیزی است که بسیاری از مجله ها و سایت های خارجی از آن به عنوان یکی از کارت های برنده لکسوس در مقابل حریفان قدرتمند آلمانی یاد کرده اند. چهره لکسوس IS از هر جهت شبیه سفینه ای است که فعلاً قصد دارد در خیابان تردد کند. چراغ های جلو دو تکه هستند و چراغ روز در پایین قسمت اصلی (شبیه به لوگوی Nike) قرار گرفته اند. فرم چراغ ها بسیار زیبا هستند و خشونت خودرو را می توان در آنها دید.

جلو پنجره IS جدید در راستای امضای جدید لکسوس طراحی شده و از چندی قبل تمامی محصولات این شرکت از این نوع طرح جلو پنجره استفاده می کنند. درست است که این نوع طراحی در جلو کمی شجاعانه بوده و از دید نگارنده بسیار زیبا و گیراست و به قول خودمان "با آدم حرف می زند!"، ولی اگر راستش را بخواهید به مذاق بسیاری از جمله همکار خودمان خیلی هم خوش نیامده و اعتقاد دارد که چهره های قبلی لکسوس بدون این جلو پنجره بزرگ بهتر بوده اند.

از کنار خطوط بسیار هماهنگ و زیبایی دیده می شوند که ادامه آنها به عقب خودرو نیز امتداد پیدا کرده است. چراغ های عقب کاملاً متفاوت از تمامی طراحی های معمول بازار است و دو خروجی اگزوز زیر سپر چهره عضلانی این قسمت را کاملاً بی نقص کرده است.

همانطورکه گفتیم در کیت F Sport از خطوط شکسته و تیز بیشتری استفاده شده و طرح سپر جلو بسیار زیبا شده است و ورودی هوای بکار رفته در آن جذاب و دلرباست. همچنین در این کیت در شبکه ورودی جلو به جای خطوط عمودی (به صورت استاندارد) از شبکه های ریزنقشی استفاده شده که به زیباتر شدن این قسمت کمک کرده است.

اگر راستش را بخواهید، درست است که اختلاف ظاهری مدل استاندارد با کیت F Sport آنچنان زیاد نیست، ولی همین تغییرات کوچک به صورت ناخودآگاه خودروی شما را جدی تر و خشن تر از حالت معمولی نشان می دهد و به نظر ما اگر قصد خرید این خودرو را دارید، ارزشش را دارد (جدا از بحث فنی) که کمی بیشتر سر کیسه را شل کنید و مدل کیت F Sport را بخرید.

F Sport چه فرقی می کنه؟

اگر خاطرتان باشد سال گذشته بود که لکسوس GS250 با کیت F Sport را تست کردیم و در آن مقاله مفصل فرق مدل های F Sport با مدل های استاندارد را توضیح دادیم، ولی از آنجاییکه پیدا کردن آن مقاله و خواندن آن کار بسیار وقت گیر و دشواری است و از حوصله بسیاری از ما خارج است، خلاصه آن را همینجا تکرار می کنیم.

اول از همه که F Sport در لکسوس مثل M در بی ام و، و یا AMG در مرسدس بنز است. حال در لکسوس، اگر کیت F Sport نصب باشد، چهره آن کمی خشن تر شده و به عنوان مثال سپر جلو تغییر کرده و در آن از خطوط تیز و شکسته بیشتری استفاده شده است. همچنین ورودی هوای جلو تغییر کرده و به جای خطوط موازی افقی، از یک ورودی هوای یک تکه مشبک استفاده شده است.

همچنین سیستم تعلیق مدل F Sport کمی اسپرت تر شده و اگر حالت رانندگی را به Sport+ تنظیم کنیم (مدل استاندارد اصلاً Sport+ ندارد)، تعلیق کمی خشک تر و اسپرت تر شده و هندلینگ خودرو را بهبود می بخشد.

همچنین چند تغییر بسیار کوچک دیگر در ظاهر و داخل خودرو اعمال شده تا ظاهر آن کمی خشن تر و جدی تر از حالت معمولی باشد و روی بعضی قسمت ها از جمله زیر غربیلک فرمان F Sport حک شده است.

چه تجهیزاتی روی IS نصب شده؟

معمولاً تجهیزات و امکانات نصب شده روی خودروهای لکسوس از بالاترین سطح در هر سگمنتی هستند و لکسوس IS هم از لیست بلندی از تجهیزات مدرن سود می برد.

انتخاب نوع رانندگی به سه حالت اکو، نرمال و اسپرت، سیستم‌های پایداری VSC، کنترل لغزش خودرو TRC، سیستم مدیریت کنترل پویا VDIM، سیستم کمکی در سربالایی HAC، آینه الکتروکرومیک، سانروف و ... تنها بخشی از تجهیزات نصب شده روی این خودرو هستند و برای مشاهده لیست کامل تجهیزات بکار رفته به صفحه مشخصات فنی لکسوس IS250 مراجعه کنید.

موتورش چیه؟

در حالت کلی لکسوس IS سه مدل دارد: یکی مدل IS250، دیگری IS350 و در آخر IS300h. از قوی ترین شروع می کنیم که کمی هیجان را زیاد کنیم! مدل IS350 به پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری مجهز شده که می تواند حداکثر 310 اسب بخار و 376 نیوتن متر را به چرخ های عقب منتقل کند. با این نیرو می توانید به راحتی با لمس پدال گاز دود حاصل از جویدن آسفالت توسط چرخ ها را در آینه وسط نگاه کنید و از آن لذت ببرید! البته به لطف ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500سی سی، فعلاً از این کارها خبری نیست!

برویم سراغ مدل IS250 یعنی همین مدل هایی که ما در ایران داریم. در این خودرو پیشرانه 6 سیلندری به حجم 2.5 لیتری نصب شده که دقیقاً 2494 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 204 اسب بخار در 6400 دور و 251 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه را تولید کند.

اجازه دهید در مورد یک موضوع همین جا صحبت کنیم. یکی از رقیبان اصلی لکسوس IS250، بی ام و سری 3 است که این روزها در دو مدل 320i و 328i عرضه می شود. هر دو مدل عرضه شده به موتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز شده اند و با توربوهای نصب شده به ترتیب 184 اسب بخار و 245 اسب بخار توانایی تولید قدرت دارند یعنی به صورت ساده لکسوس IS250 بین این دو قرار می گیرد. لذا اگر این خودرو را سوار هستید و یک بی ام و سری 3 را در خیابان دیدید، ابتدا کمی سرعت را کم کرده تا از پشت و با خواندن عدد ثبت شده متوجه شوید که نسخه 320 است یا 328 که اگر 328 بود بهتر است کاری به آن نداشته باشید و با لبخندی شیک(!) اجازه دهید راهش را برود ولی اگر 320 بود می توانید برایش کمی شاخ و شانه بکشید و آن را به مبارزه دعوت کنید! البته نه در خیابان و با به خطر انداختن جان مردم!

شاید بعضی ها بگویند که 6 سیلندری و 2.5 لیتری و تنها 204 اسب بخار؟ باید گفت درست است که این میزان نیروی تولید شده نسبت به 328i که دارای موتور 4 سیلندر 2 لیتری توئین توربو شارژ است و می تواند 245 اسب بخار را تولید کند بسیار کم است، و مطمئناً لذت و قدرتی که این آلمانی مشهور می دهد بسیار بیشتر از IS است ولی مشکل بنزین ما است که کیفیت مطلوبی ندارد و می تواند برای توربوها دردسر ساز شود. به زبان ساده در کشور ما با چنین سطح کیفی بنزین موتورهای تنفس طبیعی بازدهی بهتر و شرایط نگهداری راحت تری دارند و شاید این یک مزیت همین موتور 6 سیلندری IS250 باشد.

برگردیم به آخرین مدل IS که مدل IS300h است و نه در ایران آمده و نه فعلاً برنامه ای برای واردات آن وجود دارد. البته اگر از موضوع محیط زیستی بگذریم، همان بهتر که وارد هم نمی شود زیرا روی آن موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری نصب شده و تنها توانایی تولید 177 اسب بخار را دارد که برای خودرویی با این قیافه خیلی کم است!

رانندگیش چطوره؟

تا اینجای مقاله در مورد تجهیزات و یک سری اعداد کسل کننده صحبت کردیم و بالاخره به اصل ماجرا یعنی رانندگی با IS رسیدیم. اولین بار که سوار خودرو شوید و نگاهی به اطراف کنید و با دست کمی جنس مواد بکار رفته را لمس کنید، به راحتی متوجه می شوید که چرا می گویند لکسوس خودروی با کیفیتی است! واقعاً در هر قسمت از لکسوس همه چیز به خوبی طراحی شده و هر چیزی به درستی و با بهترین کیفیت ممکن سر جای خودش قرار گرفته است.

خودرو را روشن می کنیم و نوع نمایش شمارشگرهای پشت فرمان که همگی دیجیتالی هستند، طوری روشن می شوند که به شما می فهمانند پشت یک سفینه مدرن نشسته اید. موتور آنچنان نرم و بی حرکت روشن شد که گویا اصلاً اتفاقی نیافتاده است. از این حرف ها سریع می گذریم و بدون هیچ معطلی دنده را در حالت D قرار داده، ترمز برقی پدالی را با پا آزاد می کنیم و شروع به حرکت می کنیم.

از همان اول که شروع به حرکت می کنیم، چنان هندلینگ و فرمان پذیری خوب IS250 ما را مجذوب کرد که اصلاً دلمان نیامد همینطور آرام با آن حرکت کنیم لذا بدون هیچ توجهی به شرایط خودرو پا را تا انتها روی پدال گاز فشردیم و همانجا بود که غرش زیبای موتور آدرنالین را در خون سرنشینان تزریق کرد و لبخندی دلچسب بر روی لبان آنها نقاشی کرد.

چسبندگی خودرو آنچنان خوب است که به راحتی می توانید هر حرکتی را با هر سرعتی انجام دهید و مطمئن باشید که خودرو مانند میخ به زمین چسبیده است. ولی خوب مگر می شود یک دیفرانسیل عقب 204 اسبی را در اختیار راننده ای جوان در پیست قرار دهید و از او بخواهید که دریفت نکند؟ (مگه میشه؟ مگه داریم؟) لذا سیستم TRC را به کمک دکمه ای در کنسول میانی خاموش می کنیم، حالت رانندگی را در حالت Sport قرار می دهیم و با تغییر رنگ پشت زمینه به قرمز و سفید، خودرو نشان می دهد که تمامی اسب ها زین شده و در چرخ های عقب آماده اجرای فرمان مستقیم شما هستند.

اگر راستش را بخواهید این آزادترین حالتی است که می توان با این خودرو حرکت کرد، ولی باز هم چسبندگی خوب خودرو به زمین ستودنی است اما با این وجود بازی کردن با این دیفرانسیل عقب خوش استیل، جذاب و لذت بخش خواهد بود. البته آنچنان هم بی رحم نبودیم و تنها با کمی لیز خوردن و دود کردن چرخ ها کار را در این قسمت به انتها رساندیم تا مالک خودرو بیش از این به ما اخم نکند و چپ چپ ما را نگاه نکند.

پیشنهاد می کنیم اگر تا الان فیلم کوتاهی که تهیه کردیم و در پایین صفحه قرار داده ایم را ندیده اید، الان وقت مناسبی برای دیدن آن است!

ترمزها را نیز در حین رانندگی تست کردیم و عملکرد فوق العاده آنها، به ما حس اطمینانی داد که بتوانیم بدون هیچ نگرانی تا اندازه دلخواه تاخت و تاز کنیم و شتاب گیری داشته باشیم.

البته قبل از اینکه به صورت کامل کار تست خودرو را به اتمام برسانیم، یک شتاب گیری با این خودرو داشتیم که تقریباً به عدد 10.17 ثانیه رسیدیم و که در حقیقت کمی کندتر از عدد اعلام شده توسط کارخانه است و صد البته ما هم انتظار نداشتیم در شرایط عادی به آن عدد برسیم. فیلم شتاب گیری را می توانید در زیر مشاهده کنید:

در انتهای قسمت رانندگی باید گفت که لذت رانندگی با IS علاوه بر احساس لوکس بودن، در حالت Sport به اندازه کافی وحشی و اسپرت است و این دو لذت توام با هم در این خودرو جمع شده اند.

قیمتش چنده؟

معمولاً لکسوس در هر سگمنتی قیمت گذاری مشخصی دارد و سعی می کند قیمت نهایی محصول خود را کمی ارزان تر از رقیب آلمانی قرار دهد مثلاً لکسوس NX در مقابل بی ام و X3 یا لکسوس IS در مقابل سری 3. در مورد خودروی ما قیمت نهایی این خودرو با احتساب تمامی هزینه ها برابر 295 میلیون تومان است (با کیت F Sport). اگر به پرشیا خودرو برویم قیمت بی ام و 328i در نسخه Luxury تقریباً نزدیک 360 میلیون تومان است که همان اختلاف ذکر شده اینجا نیز مشاهده می شود.

در مجموع باید گفت که لکسوس IS250 خودرویی با کیفیت، تجهیزاتی مدرن و به روز، چهره ای فراتر از سطح کنونی بازار، پیشرانه ای قدرتمند و دیفرانسیل عقبی جذاب برای جوانان است که در کنار لوکس بودن، لذت رانندگی دلچسبی دارد.

در انتها از آقای یاشار فرونچی کمال تشکر را داریم که شرایط را برای تست این خودرو توسط خودروبانک فراهم کردند و از اینکه در مقابل فشارهایی که به ماشین آوردیم شکیبایی داشتند، سپاسگزاریم. البته ناگفته نماند ما نیز برای فراهم کردن این تست در این شرایط صبر زیادی تحمل کردیم ولی در نهایت بعد از انجام تست و مشاهده خروجی، خستگی از تنمان در رفت!

به قول سعدی:

چه خوشست در فراقی همه عمر صبر کردن

به امید آن که روزی به کف اوفتد وصالی

99 عکس

نظرات کاربران

62 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/3
گزارش عالی بود و لحنش جذابیتش رو بیشتر کرده بود. لکسوس ای اس واقعا ماشینیه که ارزششو داره امیدوارم به زودی یکیشو بخرم
1394/6/3
آقا واقعا خسته نباشید،ولی آخه چرا فیلم تست این ماشینو نزاشتین،چرااااااااااااا :|
1394/6/3
واقعا تست کاملی بود
فیلم اخری خیلی حرفه ای و جذاب بود
تبریک میگم واقعا سیر تکوینی در پیش گرفتید
بدون اغماض بهترین در نوع خودتونید خدا قوت
سپاسگزارم
1394/6/3
بسیار عالی بود بررسی مخصوصا لحن نگارنده.بسیار خوب بود و به دل نشست.فقط من فکر کنم شما ها چهار نفری میرید میشینید توی ماشین و میخواین تست شتاب بگیرید.یکی راننده که هیچی.یکی عکاس.یکی صاحب ماشین.یکی بقالی سر کوچه با کیشمیش هاش. :| .چون هر شتاب گیدی رو که انجام میدید زمانش بیشتر هست.
1394/6/3
آقا من الان تیزرتون رو دیدم عاااااااالی بود محشر بود فوق العاده بود حرف نداشت.بررسی هاتونم این کیفیت رو به خودش بگیره دیگه عالی تر.فقط خواهش میکنم سریع تر بررسی هاتون رو بزارید.ممنون.
1394/6/3
هعییییییی......(افسوس)
1394/6/3
چیزی واسه گفتن ندارم جز تشکر ویژه
1394/6/3
بنظرم is سری جالبی نیست، بخاطر اینکه لکسوس مدل کروکش را حذف کرده. بهتره بدونید سری RC جایگزین IS خواهد شد. وقتی RC هم با تقریبا همین قیمت و موتور 2 لیتری توربو توان 240 میده (IS هم از سال دیگه با موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو 240 اسبی تولید میشه و این سری 2.5 لیتری 6 سیلندر 204 اسبی حذف میشه). پس نتیجه چیه؟؟ نتیجه اینه که در سال 2017 دو اتومبیل به نامهای RC و IS با توان برابر و در یک کلاس داریم که RC بدیهیا زیباتره و تقریبا با قیمت برابر همه RC را ترجیح میدهند.... ضمن اینکه RC مدل کروک میزنه اما IS کروکش حذف میشه.
1398/4/9
حالا شما بزار تو ایران بیاد، بعد راجع بش صحبت میکنیم
1394/6/3
عالی فقط یک مشکل این ماشین داره.چنین ماشینی باید ترمز دستی داشته باشه.ترمزش نباید برقی باشه
1394/6/3
ضمن تشکر از خودروبانک و عرض خسته نباشید . ای کاش عکس های بیشتری از نمای داشبورد در زوایای مختلف می انداختید!!
فقط یه عکس از کل داشبورد هست که اونم به خاطر ضد نور بودن خیلی هم واضح نیست.
1394/6/3
زیباست ولی کم ابهت...
1394/6/3
این یکی از بهترین تست هایی بود که خونده بودم
متن عالی بود، عکس ها بهتر و بهتر از همه اون کلیپ آخرش بود، فکر کنم 2 3 دفعه دیدم کلیپه رو :)
همچنین متن خیلی جذاب بود و واقعاً آدم رو خسته نمی کرد

البته با تمام شایستگی های این خودرو، ولی من با این قیمت بی ام و سری 3 رو با تمام هزینه های بالای نگهدارییش ترجیح می دم :)
1394/6/3
دقیقا درست میفرمایید. مزیت لکسوس به ب ام و عمدتا مربوط به هزینه‌های نگهداری می‌شود و این هنر واقعی تویوتا است یعنی حفظ کیفیت در کنار هزینه پایین نگهداری.
1394/6/3
واقعا خسته نباشید . با نوشتار فوق العاده و کلیپ فوق العاده.
ولی من بازم سری 3 رو تو این سگمنت ترجیح میدم.
1394/6/3
واقعا عالی بررسی کاملی بود انقدری که حسرت داشتن همچین خودرویی رو به دل همه انداخت.به افتخار لکسوس نور بالا
1394/6/3
به نظرم اگه لکسوس es هم بررسی کنند خیلی عالی میشه چون که به شخصه معتقدم اگه کسی تا حالا ازرا یا کادنزا و جنسیس یا سانتافه و راو 4 و کلا ماشین هایی توی رنج قیمت 180 تا 220 میلیون سوار میشده اگه بخواد عوض کنه یکی از بهترین گزینه ها هست اگه دوستان گزینه بهتری رو سراغ دارن خوشحال میشم نظرشون رو بگن منضورم رنج قیمت 200 تا حد اکثر 280 و 290 هست
1394/6/3
تست و بررسی عالی بود و از همتون تشکر میکنم.
فقط کاشکی مقدار مصرف سوخت در لحظه ازمایش خودرو رو هم میگفتید
1394/6/3
خسته نباشید..کارتون عااالیه
لطفاااااا فیلم بررسی توسان رو هم بزارید
1394/6/3
ایول ........ دمتون گرم .......... خیلی با حالین
1394/6/3
اقا یک کلمه کارتون 20ته خیلی عایه دو سالی هس که تو سایت سر میزنم همیشه فقط فیلم بررسی اینو بزارین راستی اگه میشه خودتون رو هم معرفی کنید مخصوصا اونی که تو فیلم ها ماشین هارو تست میکنه بازم میگم خیلی باحالین
1394/6/3
أين ماشين عاليه
مرسي إز سايت خوبتون
1394/6/3
دست خوش به این سوژه و گزارش و دست به قلم نویسنده
خدا قوت ‎;)‎
1394/6/3
والله راستشو بخوايد يكي از دوستان داره بعد بهش گفتم چرا سري ٣ جديد (بي ام و) نخريدي گفت حماقت گوله ضاحر لكسوس رو خوردم
1394/6/3
ادم با این پول بنز و بی ام دبلیو بخره بهتر از اینه که اصلن آپشن نداره
1394/6/4
هیچکس که حتی سوار لکسوس شده باشه این حرفو نمیزنه
داری در مورد لکسوس حرف میزنیا نه هیوندا!!!
سری 3 حداقل در ایران حرفی جلوی لکسوس واسه گفتن نداره بس که سوسوله و بدرد جاده های ما نمیخوره
با 50 تا میوفتی تو یه دست انداز 2 تا از چراغا چکش روشن میشه
1394/6/6
دوست عزیز این جور داستانا دیگه قدیمی شده لطفا کمی خلاقیت به خرج بده ! در ضمن ب ام و صحیح هستش ( یا بی ام دبلیو )
1394/6/6
لکسوس و تویوتا به این معروفن که آپشنای چرت و پرت ندارن
من ۳۵۰ دارم و میدونم که کلا خانواده لکسوس و تویوتا به هیچ وجه با یه مدل اسم خودشو خراب نمی کنه و با همین عکسای محدود ۲۵۰ واقعا دلبره
لطفانم با بنز و بی ام و مقایسه نکنین این سلاطینو
واقعا توهینه بهشون
ارادتمند
1394/6/3
اگر گيربكس رو حالت M ميگذاشتين دنده به جاي دور موتور ٦٠٠٠ تو ٧٠٠٠ يا ٧٥٠٠ عوض ميكرد و اگر دكمه TRC رو ٥ ثانيه نگه ميداشتين VSC هم خاموش ميشد در اين صورت شتاب بهتري حاصل ميشد با تشكر از زحماتتون
1394/6/4
c 200 يه چيز ديگست.
1394/6/4
دمتون گرم .عالی بود . این شیوه ی نگارش متن مئرد قبول همه است و بسیار جذاب
1394/6/4
دست مریزاد
واقعا حال کردم
یادم میاد سره یکی از تست هاتون گفته بودم حوصله سر برشده تست ها.
ولی نه. باریکلا. حال کردم.
به امید اینکه یه برنامه تلویزیونی مثله تخت گاز درست کنین
1394/6/4
اگه میشه ES250 رو هم بررسی کند.
کلا رابطه این دوماشین اینکه IS به درد بچه خونواده که جوونه میخوره Es بدرد پدر خانواده!
1394/6/4
باسلام خدمت این دوست عزیزی این خودرو جذاب و خشن را مورد بررسی قرار دادند . من شخصا خوشم اومد از این تست وبررسی و من حدود 7 سال هست که به کارشناسی خودرو می پردازم . در این چندسال زیباترین باشوق وجذاب ترین تست ومطلبی که درمورد خودرو خوندم این تست بود واقعآ ممنون ....... همیشه موفق باشید به امید بهترین ها . خواهشآ کیا سراتو و موهاوی روهم مورد تست و بررسی قرار دهید .
1394/6/4
خودرو بانک،این اقای تقی پور نسبت به عکاس های دیگه عکس بهتری میگیره،ازش استفاده کنید.
1394/6/5
من خودم لکسوس رو به بی ام و ترجیح میدم.چون هم هزینه نگهداریش کمتره هم اصطحلاک کمتری داره.
از لحاظ آپشن که طبق گفته شرکت 70 مورد آپشن تایید شده داره.
از لحاظ ظاهری هم که چیزی نگم بهتره.
همه چیز فوق العادست.
1394/6/5
چرا این بار کلیپو برای دانلود نذاشتید؟؟؟؟؟!!!!!!!!
1394/6/5
با سلام .مرسی از بررسی های خوبتون لطفا فیلم بررسی جنسیس و کادنزا 2014 رو بزارید.باتشکر
1394/6/5
vaghean mahshare lexus mn pshte es 250 neshastam awli bud fght motoresh zaiife vali be jash sukhtesh fogholade paiine makhsusan un vip sandali aghab fogholasas pool midi hm option ham keyfiaat ham ye savrie fogholade migiri.movafagh bashid kartetoon awlie >3
1394/6/7
فقط همت کنید و لااقل تا سال 95 خودرو صفر تولید و منتاژ ایرانی نخرید .
1394/6/8
موتور328i bmw تویین توربو نیست لطفا در اطلاع رسانی به مردم دقت کنید
1394/6/28
تویین توربو هست
1395/5/29
عزیزم من از نزدیک موتور بی ام و 328i رو دیدم روش نوشته تویین پاور توربو باور نداری برو تو اینترنت سرچ کن
1396/3/16
توئین پاور توربو با توئین توربو فرق داره .توئین پاور یعنی یک توربو با دو ورودی متفاوت اما در توئین توربو کلا دوتا توربو هست.
1394/6/11
با اینکه ماشین زیبایی است ولی توان رقابت با هم رده های غربی خود را ندارد
1394/6/12
لینک دانلود بدید لدفن !!!
1394/7/4
با وجود موتور 6سيلندر 2500سی سی ولی شتاب 0تا 100خيلي ضعیفه 10.18 مزدا ۳ با موتور 2000سی سی شتابش از این بیشتره تا گیربکس نسل قدیم مزدا هم 4سرعته هست. یه سوال چرا به شتاب 10.18 میگید شتاب خوب؟مگه وزن این ماشین چقدر؟
1394/8/5
این ماشین اصلا آمادا نبود و کاملا معلومه اواخر دوره ی روغنش هست
1394/7/22
دوستانی که این ماشین رو از نزدیک دیدن

به نظرتون مدل F Sport

رنگ سفیدش زیباتره یا نوک مدادی ؟
1394/8/5
مشکیش عالیه. نوک مدادیش رو از نزدیک دیدم اصلا به چشم نمیاد
1395/1/26
سواد داری؟؟؟؟؟؟؟
نوشته سفید یا نوک مدادی.
مشکی این وسط چی میگه اگه می خواست می نوشت مشکی!!
1395/5/16
بنده نوک مدادی رو در امارات رویت کردم و اصلا پیشنهاد نمیکنم .... خودم رنگ مایل به گلد خریدم ... درصورتی که خواستین میتونم واستون بفرستم .
1394/8/8
سلام میخوام is250 اسپرت بخرم ولی کفش حلو بسیار پایین است ایا را مانع گیرهای دا داریم مشکلی پیش نمیاد یعنی جلوش نمیگره به زمین
1395/7/24
اتفاقا بد جور تو اين قسمت مشكل داره ؛ خيلي خيلي گیر ميكنه .
1394/8/18
واقعا ماشین خوبیه.رنگ مشکی آتشفشانی این ماشین فوق العادست.تا حالا من فقط یه دونه از این رنگ تو خیابون دیدم.
1394/8/24
سلام
لطفا فیلم بررسی لکسوس is250 را تهیه کنید
ممنون
1394/10/3
سایتتون عالیه best واقعا بهترینه مخصوصا با عکس های زیباتون
1395/1/26
ماشین خوبیه البته به نظر من از پس مرسدس بنز و ب ام و برنمیاد
کابینش خیلی ساده ست ولی در کل اگه بخواهیم لکسوس را انتخاب کنیم از همه خودروهای کره‌ای، فرانسوی، ژاپنی خیلی بهتره ولی هنوز به پای آلمانها نرسیده
این رو ثابت می‌کنم اگه خواستین
1396/6/13
آره bmw خوبه که چپ و راست چراغ ارورر هاش روشن میشه و کمه کم 2-3 تومن هم باید پیاده بشی
با اون موتور های توربو پر استهلاکش
کمتر کسی هست که ندونه bmw یعنی استهلاک و پول خرج کردن برای سرویس هاش
bmw سودی که رو قطعات یدکیش میخوره خیلی بیشتر از فروش ماشین های صفرشه
1395/2/25
سلام دوستان
بین مزدا 323 و دوو سیلو کدام بهتر
با تشکر
1396/5/27
به اینا جی تی آرم بدی شتابشو بالای ده ثانیه میگیرن!من خودم بامزدا۳ نیو هشتو نیم زدم چی میگن اینا
1398/6/27
سلام دوستانی که تجربه رانندگی یا مالکیت لکسسis250 fsport رو داشتند میشه بفرمایند که ایا کف ماشین و سپر با ۴نفر سرنشین بزرگسال و جعبه پر(مسافرت) به جایی گیر میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟ چون بنده قصد خرید دارم ولی این موضوع نگرانم کرده.
ماشین رو برای مسافرت و استفاده خانوادگی میخوام و اینکه ارتفاعش از زمین مثل چه خودرویی هست(تجربه خودروهایی مثل مزدا3new-کمری2009- سوناتا و اپتیما۲۰۱۴ و لکسسes250 2014 رو داشتم و بی زحمت بفرمایید از نظر ارتفاع و گیر کردن باسرنشین کامل مشابه کدام خودروی مذکور است)
ممنون.