موضوعات داغ

جیپ رانگلر، سلطان آفرود جهان در پایتخت

5 اردیبهشت 1395

آزمایش و نوشته: یاسین مشکوری

عکس: بامداد صفائیان

مقدمه

از قدیم الایام نام جیپ با صحرا نوردی و سفرهای غیر شهری همراه بوده است. جیپ در اصل در زمان جنگ جهانی دوم برای ارتش آمریکا طراحی و ساخته شد و بعدها برای مصرف همگانی به بازار آمد، گفته می شود عبارت جیپ از مخفف دو حرف جی پی الهام گرفته شده است که عبارتی نظامی است. با اینکه بسیاری خودروها امروز مارک اصلی جیپ را ندارند ولی این نام در میان مردم به صورت نام مدل درآمده و به خودروهایی مانند لندرور دیفندر هم گاهی جیپ گفته می شود!

جیپ در کشورهای مختلف چندین سال است که به تولید خودروهایی از جمله چروکی، گرند چروکی، کامپس، لیبرتی، رانگلر و ... اشتغال دارد. اما جیپ رانگلر در دو مدل دو و چهار درب از سال 1986 روی خط تولید قرار دارد و تا کنون 3 نسل آن که در آمریکا و کانادا تولید می شود به بازارهای جهانی عرضه شده است.

بازه ی زمانی این 3 نسل به این ترتیب است: نسل اول که تحت عنوان YJ بین سال های 1986 تا 1995، نسل دوم با نام TJ بین سال های 1996 تا 2006 و در آخر نسل سوم که سال 2006 روی خط تولید رفته و تا کنون تولید و وارد بازارهای دنیا می شود و JK نامگذاری شده است.

جالب است بدانید که در کشور ما نیز از سال 1368 تا 1385 شمسی این مدل در پارس خودرو تولید می شد. جیپ رانگلر را روی کاغذ نمی توان با قیمت پایه ی 32.890 دلاری خودرویی خاص قلمداد کرد که پس از عبور از خیابان چشم ها را به سوی خود جذب کند اما در روز تست اوضاع جور دیگری رقم خورد هرچند فقط یک عشق آفرود بازی قدر آن را می داند و به گونه ای دیگر به آن می نگرد. در اولین روز رسمی کاری سال 95 و پس از تلاش های مکرر اینجانب و سایر دوستان شرایطی برای تست و بررسی جیپ رانگلر مدل 2014 فراهم شد که شرح آن را در ادامه می خوانید:

طراحی خارجی

در خصوص طراحی خارجی این خودرو باید گفت مدل پایه با مدلی که ما اقدام به تست آن کردیم تفاوت از زمین تا آسمان است در حدی که پس از دیدن عکس های اولیه ی خودروی مورد نظر در گوشی موبایل مالک و تفاوت آن با خودرویی که جلوی دیدگان ما قرار داشت باور پذیر نبود که این دو یک خودرو باشند.

تغییرات ظاهری زیبا، مدل پایه ای جیپ رانگلر را به غولی بی مانند تبدیل کرده بود. از نمای جلو به بررسی خودرو می پردازیم در این قسمت جلوپنجره با 7 خط عمودی قرار دارد که وظیفه ی خطیر ورود و خروج هوا را برای خنک کردن موتور بر عهده دارد که در کناره های جلوپنجره چراغ های اصلی قرار گرفته، که درون آن ها با 4 چراغ کوچک LED تزئین شده اند و خودرو را شدیداً مشابه روبات کرده بود و شب هنگام جلوه ای دوچندان به نمای جلو می داد. پایین تر از چراغ های اصلی چراغ های کوچکی در مدل پایه وجود دارد که به دلیل چراغ های متعدد نصب شده روی خودرو حذف شده اند که چندان هم معقول نیست.

سپر در حالی که چراغ های هالوژن را در خود جا داده است هماهنگی خوبی با جلوپنجره دارد. میله ای بزرگ به سپر متصل شده است که برای سفرهای آفرود و فراز و فرودهای اینگونه راندن ها مانع از آسیب رسیدن به جلو پنجره و چراغ ها شود که کمک زیادی به جسور جلوه دادن نمای خودرو کرده است. شیشه ی جلو به صورت عمودی طراحی شده که در بالاترین قسمت آن رفلکتوری افقی در بالاترین قسمت قرار گرفته که با روشن کردنش می توان شب را حقیقتاً به روز تبدیل کرد!

کاپوت چهار ضلعی غیر همسان بوده که از شیشه ی جلو آغاز و تا جلو پنجره امتداد می یابد. لازم به ذکر است کاپوت به سلیقه ی مالک تعویض شده است که علاوه بر ورودی خروجی کوچکی که در میانه ی کاپوت قرار گرفته و وظیفه خنک کاری موتور را عهده دار است، هواکشی نیز در سمت چپ کاپوت جایگذاری شده که مسئولیتی مشابه دارد. در دو طرف و وسط کاپوت نیز چراغ هایی نصب شده اند که مضاف بر روشنایی بیشتر و بهتر، در گذر از سطح شهر توجه هر عابری را جلب خواهد کرد.

به نمای جانبی می رسیم در این قسمت مهم ترین مورد چرخ های بزرگ است که با نمونه ی استاندارد تعویض شده و نمایی قلدر به این قسمت داده است. گلگیرها بیرون از بدنه از جنس پلاستیک مشکی و همرنگ بدنه در حالی که فاصله ای زیاد با چرخ ها دارند در انتهایی ترین و جلوترین قسمت جانبی قرار گرفته است.

تعداد زیاد شیشه های قسمت جانبی نوید دید خوب را به راننده و سایر سرنشینان می دهد همچنین میزان نور ورودی را افزایش داده است. آینه ها نیز با فرمی بازویی در حالی که ستون هایش درون درهای جلو قرار دارند طراحی شده اند و با توجه به بزرگ بودن می توان حدس زد دید مناسبی را به راننده دهد.

به قسمت انتهایی خودرو می رسیم در این قسمت چرخ زاپاس قسمت زیادی را پر کرده است که نیمه ی آن شیشه ی عقب را اشغال کرده است و دیده عقب را با محدودیت مواجه خوهد کرد.

چراغ های مستطیل شکل این قسمت چندان تفاوتی با جیپ های صحرایی که توسط پارس خودرو تولید می شد ندارد، همچنین چراغ ها با پلاستیک پوشانده شده اند تا از شکستن آن در سفرهای برون بیابانی جلوگیری شود، سپر نیز طرحی بسیار معمولی دارد. اگزوزها به صورت تک در دو طرف خودرو و پایین تر از سپر قرار دارند.

بالاتر از چرخ زاپاس دو چراغ هالوژن با نوردهی بالا قرار دارند که برای سفرهای آفرود می توان از آن به عنوان راهنمای سفر برای سایر دنبال کنندگان استفاده کرد که به قول یکی از دوستان در سطح شهر هم میتوان برای خودروهای پشتی که نور بالای بی جا می زنند مفید باشد(!)، که همچین آپشنی در کمتر خودرویی موجود است.

نکته ی جالب در خصوص این قسمت وجود منبع آبی کوچک در قسمت چپ سپر بود که به وسیله ی پمپ که به ورودی آب متصل می شود برای مواقع ضروری مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی داخلی

باید اعتراف کنم با توجه به سادگی معمول کابین اینگونه خودروها توقعم به شدت از اتاق این خودرو پایین بود که با بازکردن در خودرو خط بطلانی بر آن زده شد. کابین در عین حال که بی آلایش و عاری از هرگونه زرق و برق است به شدت دوست داشتنی و به قول معروف، "تو دل برو" احساس می شد و تلفیق رنگ مشکی و کرم به دل می نشیند.

جلو داشبورد میانی شامل صفحه ی LCD کوچک، سیستم صوتی با قابلیت تنظیمات روی فرمان، دریچه های تهویه مطبوع میانی که چندان در جای مطلوبی نصب نشده اند، کلیدهای بالا و پایین آورنده ی شیشه ها، تنظیمات سیستم تهویه که به صورت دستی است و در پایان کلیدهای جانبی از جمله فلاشر، فندک و ... می باشند.

پایین تر از قسمتی که شرح آن رفت محلی کوچک برای قرار دادن اجسام در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است دریچه های دیگر تهویه در دوطرف کابین با فرمی مشابه تهویه های میانی قرار دارند. روی درب راننده هم فقط کلید قفل و بازکردن درب ها قرار دارد.

فرمان نیز سه پایه با دکمه هایی در دو طرف و نشان جیپ در قلب آن دوست داشتنی بنظر می رسد. دسته دنده نیز طراحی جالبی دارد و کنار آن دنده ی کمکی قرار گرفته که جدیت این جیپ را برای مسیرهای صعب العبور نشان می دهد. ارگونومی و کارایی کابین در وضعیت مطلوبی قرار دارد و پس از مدت اندکی کارکردن می توان با آن به سرعت اخت شد.

صندلی ها چرمی و از کیفیت مطلوبی برخوردارند، صفحه کیلومتر شمار در حالی که تا حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت مندرج شده است طراحی ساده ای دارد.

در خصوص فضای کابین می توان گفت فضا برای سرنشینان جلو مطلوب بوده اما در ردیف عقب اگر سرنشین قدبلندی داشته باشد به خصوص در سفرهای آفرود که تکان های خودرو زیاد است چندان راحت نخواهد بود که البته این تنگی جا بیشتر برای قسمت پا احساس می شود و خبری از مماس شدن سر با سقف خودرو نیست، همچنین نشستن در صندلی های جلو راحت بود اما در ردیف عقب صندلی ها نیمکت مانند و پس از مسیری کوتاه موجب خستگی سرنشینان خواهد شد.

به طور کلی کیفیت کابین با توجه به وجه پرداختی کاملا راضی کننده بوده و از رقیب هموطن خود هامر که چند سالی است از خط تولید خارج شده مطلوبتر ارزیابی شد.

موردی که پس از بررسی نمای داخلی به آن برخوردیم گاوصندوق کوچکی بود که زیر صندلی راننده قرار داشت و برای قرار دادن وسایل خاص در نظر گرفته شده بود که کلید آن گردن مالک بود تا ماجراجویی جیپ و مالکش را بیشتر به ما دیکته کند.

مشخصات فنی

پیشرانه جیپ رانگلر با حجم موتور 3604 سی سی 6 سیلندر وی شکل، می تواند حداکثر 281 اسب بخار در 6350 دور در دقیقه و 342 نیوتن متر گشتاور در 4800 دور در دقیقه را تولید کند که طبق اعداد کاتالوگ قادر است شتاب صفر تا صد را حدود 8.9 ثانیه کسب کند. همچنین حداکثر سرعت برای این غول آمریکایی الاصل 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

ابعاد این غول آمریکایی 1885 کیلوگرمی دقیقاً 4700 میلیمتر در طول، 1872 میلیمتر در عرض و 1801 میلیمتر در ارتفاع است و حجم بار آن دقیقاً 486 لیتر می باشد.

تست رانندگی

نوبتی هم باشد نوبت رانندگی با این پسر پر رمز و راز آمریکایی است اما بهتر است در ابتدای مطلب واقعیت تلخی را عنوان کنیم، متاسفانه شرایطی برای تست آفرود برای ما مقدور نشد تا بتوانیم محکی جدی این آمریکایی ماجراجو را انجام دهیم یا آن را در مقابل هامر قرار دهیم و عرض اندام این دو آمریکایی تنومند را شاهد باشیم، هرچند در تست شهری هم می شد پتانسیل نهفته برای آفرود جیپ رانگلر را با تمام وجود حس کرد.

بالاخره زمان نشستن پشت سکان این خودرو فرا رسید، با کمک عکاس محترم سوار بر خودرو شدم، برای سوار شدن به این خودرو با توجه به ارتفاع زیاد و حذف رکاب جانبی عملا نیاز به کمک شخصی دیگر دارید.

از پشت فرمان می توان به عنوان جایگاهی خاص در بین تمامی خودروها یاد کرد که به دلیل ارتفاع بالا بیشتر احساس می کنید سوار بر اتوبوس هستید تا شاسی بلندی غول پیکر از ایالت متحده (!). کلیدهای چراغ های جلو که شرح تعدد آن ها در بررسی نمای خارجی رفت مقابل چشمان راننده قرار دارد که با نگاه کردن به آن ها حس کابین هواپیما به شما القا می شود.

فرمان خوش دست و در دستان راحت احساس می شد. صندلی ها نیز نسبتاً راحت و با امکان تنظیمات دستی می توان شرایط ایده آلی را برای نشستن پشت فرمان میسر کرد. گیربکس را با فشردن پدال ترمز از حالت P به D تغیییر دادم و دستی را خواباندم با فشردن پدال گاز موتور سر و صدای زیادی ایجاد می کند اما شتاب گیری چندان جالب نیست که البته انتظاری هم از یک خودروی آفرودی در این سط نداریم.

نکته ی جالب کاپوت و جلوی خودروست که به شدت بزرگ است و رانندگی را سخت می کند در حدی که در ابتدا نیاز بود چهار گوش خودرو را سرنشینان به نگارنده گزارش دهند تا مبادا موجب تصادف این غول بی شاخ و دم با خودروهای کوچک شهری شود.

با عبور از سطح پایتخت نگاه ها به خودروی مورد نظر معطوف بود، ارتفاع به قدری بالاست که حس غرور خاصی به نگارنده داده بود و تسلط به خیابان بی حد و حصر احساس می شد، برای سبقت گرفتن فقط نگاه سایر ماشین ها به آینه خودروی خود موجب می شد راهنما را زده ه به کناری برود تا غول آمریکایی رد شود.

تمام این موارد بدون زدن نور بالا و روشن کردن سایر چراغ ها بود که ترجیح دادیم از آن ها استفاده نکنیم که موجب وحشت سایر رانندگان در حین رانندگی نشود. دید اطراف مناسب اما دید عقب همانطور که بالاتر گفته شد به دلیل وجود چرخ زاپاس بزرگ به شدت محدود است.

دست اندازها و سرعت گیرهای سطح پایتخت که کم هم نیستند بیشتر برای این خودرو به مثابه ی شوخی ای بچه گانه قلمداد می شوند که می گفت از انجام اینگونه شوخی ها با من اجتناب کنید زیرا من مرد روزهای سخت هستم!

ضربات و صداهای کابین زیاد است که خصلت اینگونه خودروهاست و البته چرخ های بزرگ در این موضوع تاثیر بسزایی دارند. چموش بودن خودرو ملموس بوده اما برای مالکی که هزینه های زیادی را برای تجهیزات آفرود پرداخت کرده بعید است آزار دهنده باشد زیرا او مرد جنگل و کوه بوده و نسبت به این مسائل خم به ابرو نخواهد آورد.

شتاب گیری کند و دنده ها در دور موتور بالا تعویض می شود که علاوه بر نفوذ صدا به کابین مصرف سوخت را افزایش می دهد که به دلیل قدرتی بودن این خودرو امری طبیعی است.

دلیل شتاب گیری ضعیف این خودرو تجهیزات اضافی است که توسط مالک روی خودرو نصب شده است و وزن اضافی را برای این خودرو متحمل می شود که به عنوان مثال می توان به چرخ ها اشاره کرد که وزن زیادی دارند و قابلیت قدرتی دارند و تاثیر منفی روی شتاب گیری دارند.

این جثه ی تنومند در عبور از پیچ های شهری فرمان پذیر و پایدار بود و حس ترس به راننده منتقل نمی شد هرچند بزرگی خودرو به خودی خود ترس آور است. به گفته ی مالک بهترین تجهیزات آفرودی دنیا با بالاترین قیمت از آمریکا وارد عراق شده و توسط خوده مالک نصب شده است به عنوان مثال کمک فنرهای FOX روی خودرو نصب بود .

نتیجه گیری

طی چند ساله گذشته توجه مردم به خصوص جوانان به خودروهای شاسی بلند با قابلیت های خارج جاده ای زیاد شده است در همین راستا فروش اینگونه خودروها افزایش چشمگیری داشته به عبارت دیگر جوانان خواهان تجربه های جدیدتر و تفریحات خاص تر هستند که یکی از آن ها همین تورهای آفرود است که در شهرهای مختلف کشور مشاهده می شود. پس از ثبت سفارش شورولت تراکس آمریکایی امیدها برای ورود سایر خودروهای آمریکایی زیاد شد.

یکی از خصلت های متفاوت خودروهای آمریکایی این کلاس قلدر بودن به ذاتشان است که امیدواریم با ورود بیشتر خودروهای آمریکایی کمبود آن جبران شود.

در یک جمع بندی کلی جیپ رانگلر را خودرویی قدرتمند، اصیل و مردانه ارزیابی می کنیم که با توجه به مصرف سوخت بالا که به گفته ی مالک چیزی حدود 17 لیتر در 100 کیلومتر اندازه گیری شده است، اندازه ی بزرگ و سایر مشکلات چندان مناسب سفرهای درون شهری نیست اما اگر آخر هفته ها مقید هستید به کوه و کمر بزنید و طعم شیرین زندگی در طبیعت را بچشید بدون اغراق بهترین گزینه جیپ رانگلر است.

در انتها ضمن تشکر از مالک عراقی جیپ رانگلر که خودروی خود را از کردستان عراق وارد کرده بودند و مترجم ایشان که کمال همکاری را با خودروبانک انجام دادند، توجه شما را به مشخصات فنی این خودرو جلب می کنیم:

مشخصات فنی
مدلجیپ رانگلر
پیشرانه6 سیلندر V شکل
حجم موتور3604 سی سی
قدرت281 اسب بخار در 6350 دور در دقیقه
گشتاور342 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
شتاب8.9 ثانیه
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت
وزن1885 کیلوگرم
گیربکس5 سرعته خودکار

65 عکس

نظرات کاربران

61 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/5
برادر من ........قیافه که نداره سرعت که نداره صدا که توش نفوذ میکنه اجزا کابین صدا میده فضای بارش که کمه طراحی داخلیش که صفره یه دفعه بفرما قاطره دیگه خیال مارو راحت کن توصیفات شما بیشتر منو یاد نیسان ابی میندازه
1395/2/5
برادر من,شما این لاستیک ها رو بنداز زیر سانتافه که اسطوره کره ای هاست آنوقت ببین چقدر تغییر میکنه.
باز این ماشین بدرد یک کاری میخوره و باهاش به جاهایی میری که کمترین ماشینی توانایی اش رو داره.کراس اوور های کره ای که فقط چند سانتی متر ارتفاع بیشتر دارن و به لحاظ شتاب هم که 206 و پرشیا از پس سانتافه شون برمیاد
1395/2/5
باشه ناراحت نشو حیف این ماشین بدن دست شما همون چینی های خوشکل پ آپشن یا فوقش النترا برات خوبه برو بخر عروسه براتون . آبروی هر چی خریدار هست بردید توی دنیا توی بازاری که یارو به جای رنو کولیوس ام جی gs میخره باید به عقل همتون شک کرد.
1395/2/6
با لامبورگینی اشتباه گرفتی؟
خودرو شاسی بلند می دونی چی؟
برای آفروده هر وقت لامبورگینی تونست رو کوه بره اینم می تونه 300 تا بره بهتره قبل از هر نظری که می دی بفهمی برا چه خودرویی داری چی می فرستی کسی اجبارت نکرده بخری
1395/2/6
این تغییرات ماشینو خراب میکنه اون دوستمون راست میگه.البته درکنار اون دید خوبیم نداره و این ضعف کلی ماشینه
1395/2/6
آفرين آقا حجت.من با آقا حجت موافقم.تازه كسي كه هم كه فلوئنس ميخره بايد به عقل اون هم شك كرد
1395/2/7
از ادمین سایت خواهش میکنیم این نظراتو تایید نکنن.. ابروی هرچی ماشین و ماشین بازه میبرن...
رضا جان تو تا الان جیپ از نزدیک دیدی؟!
جیپو برای این نمیخورن دستمالش بکشن تو خیابون دور دور کنن.. اونا که عشق جیپن و با جیپ سرو کار دارن میفهمن این چیه..
واقعا معرکست...
شما سوار پراید بشو، زیادم زیر این ماشین افرودا نظر نده.. مسخرت میکنن
1395/2/7
خودرو بانک جان یه انتقاد میخواستم بکنم امیدوارم نظرم رو ثبت کنی!!!
از خودرو بانک این انتظار رو نداشتم که برای چنین ماشینی از سلطان آفرود استفاده کنی، وقتی خودرو بانک یه سایت تخصصی خودرو هست دیگه باید بدونه که این جیپ سلطان آفرود نیست!!!
از دوستان خواهش میکنم حرفی نزنن که فقط حاصل یه تجربه یا یه شنیده از دیگران هست، اول برید تحقیق کنید بعد نظر بدید!!!
درسته معنای آفرود با جیپ و لندرور شناخته میشه و این دو خودروساز معنای آفرود رو بوجود آوردن ولی الان به هیچ وجه سلطان آفرود نیستن!!!
وقتی ماشینی مثله بنز G63 6*6 باشه دیگه همه ی ماشین آفرود پیشش مثله موش میمونن و مثله مقایسه فیل و فنجان میمونه، تجهیزات رفاهی و آفرودی این بنز به قدری زیاد هست که برترین خودروی لوکس آفرود به معنای واقعی جهانه، توو این بنز کمپرسور های هوا هست که از داخل کابین میتونید باد هرچهارتا لاستیک رو خالی و پر کنید! توو ابوظبی که بودم یکیشون رو از نزدیک دیدم و حتی از صاحبش اجازه گرفتم تا دقایقی توش بشینم بخدا وقتی از کنارش رد میشی وحشت میکنی!!!
خودروهای خیلی زیادی هستن که این جیپ پیششون حرفی برای گفتن نداره مثله بنز G63 6*6 و G65 و فورد F-150 Raptor و یه ماشین تکه و واسه خودش تانکی هست که ماله شرکت GHE-O motors هست و هامر و خیلی از خودروهای دیگه که واقعا غولی هستن واسه خودشون!!!
با این وجود بعید بدونم واژه ی سلطان آفرود مناسب این جیپ باشه، و حتما پیشنهاد میکنم برید چندتا کلیپ از بنز 6*6 ببینید بعد اظهار نطر کنید!!!
ولی در کل بررسی خیلی خوبی بود خودرو بانک عزیز و عکس ها هم مثله همیشه عالی بود ولی از یه سایت تخصصی مثله شما خیلی بیشتر انتظار داشتم تا در انتخاب تیتر خبر بیشتر وسواس به خرج بدید!!!!!
1395/2/9
ببخشید rezaمگه می خای با این ماشین چی ببری حتما می خوای با پراید وانت بری
1399/9/3
رضا تو بهتره همون پراید سوار بشی و صحبت نکنی،، جیپ روبیکان بهتر از این تو این ضمینه هایی که گفتی هست،،ولی همینم به روز رسانی شده اما اگر به روز رسانی هم نشده باشه،،جیپ رانگلر با اون هیبت صدا هم باید داشته باشه قاطر هم خودتی،،رضا اینو درت بزار
1395/2/5
سلطان off road جهان Land Rover انگلیسی هست .
1395/2/6
بهترین خاصترین پر قدرت ترین و گران ترین ماشین افرود جهان بنز G63 6×6 هست.لندرور چیه بابا
1395/2/6
امین بهت حق میدم, چون توی ایران محدود بودی وچیزی به غیر از بنز ندیدی ! Landrover Autobiography و مدل های Range rover Land Rover بنز رو غورت میده . در ضمن بنز فقط توی جهانه ۳ برای شماها خیلی شاخه چون محدود نگهتون داشتن , در صورتی که اصلا دیگه کلاس نداره و یک ماشین پیره مردی بحساب میاد , تمامه میلیارد های دنیا Land Rover Range Rover سوار میشن ....
1395/2/6
amin راست میگه، اگه این جیپ سلطان آفرود جهانه پس بنز G63 6*6 چیه اونوقت؟؟؟
راستی از دوستان کسی خبر داره بنز G63 6*6 که گذر موقت وارد ایران شده بود به قیمت 2.5 میلیارد الان کجاست و کی خریدش؟؟؟!!!
1395/2/6
عزیز لندرور رو از روی جیپ ساختن و ایده گرفتن بد نیست یه گشت توی نت و ویکی پدیا بزنی ببینی خودت.لندرور بدون جیپ وجود نداشت.اصلا دو دیفرانسیل بدون جیپ وجود نداشت چون جیپ اولین دو دیفرانسیل ساخته شده در چهان هست.لندرور در برابر جیپ هیچی نیست.لندرور که میگم دیفندر منظورمه.باید بگم بهت که دیفندر مثل یک تراکتوره.چون هیچ چیزش به ماشین نمیخوره.در مورد رنجرور هم باید بگم اگر تونستی لاستیک لودر زیرش بندازی و دلت اومد با یه ایووک تا خرخره تو آب بری یا بندازیش توی گل و اگر از اون ور سالم اومد بیرون اون موقع بیا بحث کن.تازه تجهییزات آفرود مثل سپرو وینج و اسنورکل اصلا نگفتم.چون عمرا دلت بیاد دست به بدنه اش بزنی.هر چی نباشه 110 هزار دلار بابتش پول دادی اگر هم دلت اومد و گذاشتی توی آفرود اگر سوپر چارجر گفت.رنجرور مهلت فشار دادن به ماشینو دادن اون موقع میشه یه چیزایی گفت.رنجرور از قدیم به رنج آور مشهور بوده.برای بنز g63 حرفی ندارم چون عالیه
1395/2/5
Only in a jeep
○|||||||○
Let's go places
you can go fast...but I can go any where
خودرو بانک.واقعا چی بگم.نمیدونی چقدر هیجان زده و خوشحال شدم دیدم رانگلر رو تست کردی.هنوز هم باورم نمیشه.از کانال تلگرامت خبر دار شدم با اینکه سرعت نتم افتضاح بود به هر بد بختی بود خودمو رسوندم.
این ماشین برای آفرودر ها مقدسه.به خصوص برندش که نام اولین دو دیفرانسیل جهان رو یدک میکشه و پدر همه ی دو دیفرانسیل هاست و سلطان آفرودر هاست و احترامش واجه.خیلی ها مثل من تعصب دارن روی این ماشین و برندش.چون میدونن چیه.من خودم 48 ساعت پشتش نشستم.البته مدل دو در بود.ولی بی نظیر ترین لحظات عمرم بود.خارج هم نرفتم.رفتم کیش رنت کردمش.روز اول رفتم لب دریا تو ماسه.اینقدر خوب بود که روز بعد هم رنتش کردم.یه جاهایی باهاش رفتم تو جزیره به این کوچکی که فکر کنم کشف نشده بود.خودم هم یه جیپ صحرا دارم.ولی نمیشه به اینا گفت جیپ.راستی خودرو بانک تاریخ و اطلاعات اشتباه یه جا دادی.جیپ های مونتاژی برای اتاق cj5 که همون شهباز باشه بخوایم حساب کنیم از سال 55 شروع به مونتاژ شدند.تا سال 58.از اون به بعد تا سال 60 هیچ اتفاق خاصی نیوفتاد.از سال 60 تا 70 جیپ های معروف به توسن بودند که کلا شتر گاو پلنگی بودند توسط خود پارس خودرو سر هم شدند و فقط اتاق جیپ رو داشتند و موتور گیربکسشون مال ماهیندرای هند بود.از سال 64 تا 70 همون اتاق رو داشتیم ولی روش موتور 2000 سی سی معروف به موتور گالانت روشون نصب هست.با گیربکس ژاپنی.البته یه سری هم مثل جیپ بنده روش موتور پاجرو نصب بوده.2600 و 4 سیلندر 8 سوپاپ.واقعا عالی در اومده و من راضیم به شدت.از سال 70 تا 81 کلا اتاق اصلی جیپ برداشته شد و اتاق و شاسی جدید که ((شبیه به جیپ های yj)) بودند وارد خط مونتاژ شدند که مستقیم از هند و کمپانی ماهیندرا میومدن و از نظر ذاتشون هیچ ربطی به جیپ ندارن.موتور 2400 و 16 سوپاپ و 4 سیلندر هم روشون نصبه که زیاد جالب نیستند.با گیربکسی ساخته شده در هند.تا سال 77 که موتور و گیربکس پاترول روشون نصبه.پس تقریبا میشه گفت ما بعد از انقلاب جیپ واقعی نداشتیم.در واقع شتر گاو پلنگ داشتیم.البته به جز شهباز هایی که از سال 58 تا 65 با نام شهباز کانادایی وارد شدند.اونم جریانش اینه که کارخانه ی جیپ تعدادی دستگاه جیپ به ایران بدهکار بود.بعد از انقلاب اون اوایل که روابطشون زیاد خوب نبود جیپ این بدهی رو از طریق کارخونه ی جیپ در کانادا برای ایران پس داد تا اسمی از آمریکا در میون نباشه.جالبه که همشون هم کروک بودن ولی همشون وارد ایران که شدند اتاق گذاشته شد روشون.تنها فرقشون هم با جیپ های قبل از انقلاب اینه که گیربکس 5 دنده روشون نصب هست.
تشکر فراوان از سایت خودرو بانک که بررسی کرد و واقعا منو خوشحال کرد.
خدا کنه بقیه ی برند های آمریکایی مثل جیپ و تسلا و فورد و... وارد بشن.اولین خریدار جیپ هم خودم هستم.جیپ رانگلر روبیکون دو در نسخه ی هارد راک با رنگ گیلاسی :) .فقط قیمتش باید معقول باشه.بازم تشکر از خودرو بانک.
اون کسایی هم که میگن به درد نمیخوره حس و درک درستی از آفرود و جیپ ندارن.خواهشا نگید شاید یکی مثل من عاشق این ماشین باشه.اون آقا رضا هم باید بگم جیپ قیافه اش همه پسنده و زیبا و اصیل.از جنگ جهانی دوم همین قیافه رو داره و اصالتش اینه.در ضمن ماشین آفرودی سرعت میخواد چیکار؟قیافه میخواد چیکار؟در مورد صدا هم باید بگن توی آفرود صدای موتور دلگرمی و ذوق راننده هست.صدای اجزای کابین هم بگم که این ماشین کروک هست و سقفش برداشته میشه پس مهم نیست.فضای بار درسته کمه ولی میتونی پشت ماشین خونه ی خودتو یدک کنی دنبالت.طراحی داخلی هم شما ایده ای داری بگو.در ضمن کسی که جیپ میخره میدونه برای چی میخره.
1395/2/6
من خودم شخصا افرود باز نیستم اما مگه میشه سر تعظیم در مقابل اباهت این ماشین فرود نیاورد? فوق العادست
1395/2/6
جیپ عشقه عشق........
1395/2/6
خودرو بانک این از خودرو های غیر عادی مثل i8 و بنز cl اینم از این حداقل خودرویی رو بررسی کنید که تو این مملکت در دسترس باشه حتی اگر خیلی گرون باشه
1395/2/6
دوستاني كه اطلاع دارند ايا پارس خودرو برنامه اي برا توليد يكي از مدلهاشو نداره حتي قديمياشو؟
1395/2/6
یکی از آرزوهام اینه که یه جیپ رانگلر 4 در خاکی دنده دستی با رنگ داشبورد مشکی و کرم داشته باشم...اصلا وقتی دنده کمکش رو میبینم عشق می کنم که هنوز هم یه سردنده جداگانه داره...بهم حس قدرت میده به نظرم لذت آفرود به همون سردنده جداگانست
خدا لعنت کنه اون کسی رو که دنده کمک ماشین رو دکمه ای کرد
1395/2/6
آخه اینم شد ماشین؟؟؟؟ اگه بخاطر افرود باشه خب ماشین صد بهتر و خوش قیافه تر از این هست واسه افرود اما چرا این؟؟؟ خیلی ماشین های مخصوص افرود تو دنیا هست که هم قیافه امروزی دارن هم امکانات زیادی دارن یه نمونش تویوتا لندکروز ، خودروبانک آخه اینم شد ماشین که آوردی؟؟؟
1395/2/6
تعجب میکنم چطوری تونستی چنین چیزی بگی
یعنی نمیتونم چیزی بهت بگم
همینجوری تو حال خودت باش
1395/2/6
چی از ماشین میدونی؟لندکروز رو با جیپ رانگلر مقایسه میکنی؟لندکروز یه ماشین لوکسه با قابلیت های آفرود زیاد که دست کم باید 80 هزار دلار بابتش پول بدی.ولی این با متوسط 30 هزار دلار میتونی بخریش.جزء ارزون ترین آفرودر هاست.جاهایی که این میره هیچ ماشین دیگه ای جز g63. نمیتونه بره.من متاسفم از این ملت بی علم ما.اگر این پیاما روتوی یه سایت آمریکایی میزاشتی احتمالا تا خرخره فحش میخوردی.چون اونا تجربشو دارن و میدونن این دقیقا چیه.براش احترام قائلن و روش تعصبی دارن که برای پرچم کشورشون فقط این تعصب رو قائلن.شما ملت همون x33 و لیفان 620 به دردتون میخوره.لیاقتتون اینه ظاهرا.دلم اصلا براتون نمیسوزه چون خودتون میخواین این باشید.واقعا متاسفم برای شما ها.برید که مبادا پراید با وام 20 میلیونی رو از دست بدید
1395/2/7
آقای american and japan مشخصه این بنده خدا چیزی از این ماشین نمیدونه شما جوش نزن ولی اسم تویوتا آوورد یاد یه تست افتادم چند سال پیش بود دقیقا یادم نیست ولی فکر کنم موتورترند بود که اینو با تویوتا اف جی کروز مقایسه کرده بود. بدجوری اف جی ضربه فنی شده بود!!!!!!!!!
1395/2/28
داداش یا تو نمیدونی ماشین چیه یا نمیدونی آفرود چیه از این دو حالت خارج نیست
1395/6/22
آقای آرش خان همیشه همه جوره تو هر موردی مخصوصا خودرو آمریکا حرف اول رو می زنه.نمونه اش بلیزر که با اون سن زیاد خیلی راحت تر از لندکروز و fj از زمین های خیس بارون خورده جنگل های گیلان رد میشه و اصلا گیر نمی کنه آخر هم باید جور لندکروز رو بکشه اون رو بکسل کنه تا از گل بیاد بیرون.
1395/10/25
دوست عزیز این نظری که شما دادی دو حالت داره
یا تاحالا ماشین آفرود از نزدیک ندیدی
یا اینکه اصلا نمیدونی آفرود چی هس.
اگه چهار تا فیلم آفرود نگا کنی میبینی که هرچی ماشین آپشن کمتری داشته باشه بهتره .
در ضمن تو آفرود کسی به قیافه نگا نمیکنه ، به اون هیولای زیر کاپوت نگاه میکنه .
like jeep wrangler unlimited
1396/2/7
نشون دادی نه چیزی از ماشین میدونی نه میدونی آفرود چیه نه حتی از کنار یه ماشین آفرود رد شدی
اگه حتی یه سرچ کوچیک کنی تو گوگل چندتا مطلب یاد میگیری!
1396/6/6
اخه تو با لندکروز افرود کردی که میگی لندکروز لند کروز به خاطر ارتفاع کمش زیر به هزار جا میگیره موقع افرود
1396/10/16
و پرایدش را استارت میزند
1397/1/10
از قدیم گفتن قند و قروت برا بعضیا یکیه همینه! شمارو چه به ماشین آمریکایی؟ برو همون حضرت لندکروزتو سوار شو خخخخ
1395/2/6
به‌ معنی واقعی کلمه، سلطان افرود جهان!
من اهل افرود نیستم، ولی این ماشین واقعا عالیه، شاید تو جاده بشه بهش گیر داد، ولی وقتی بزنید صحرا (!) دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه..
شاید ماشین های امروزی بیشتر شبیه اسباب بازی شدن،ولی با همچین چیزی ، با حس کردن موتور، با حس کردن رابطه بین تکتک اجزای ماشین، با حس کردن استقامت میشه به به معنی واقعی کلمه خودرو (اتوموبیل،ماشین یا هر چی اسمشو میزارید) رسید..
و البته اشکال هایی هم که گرفته،شد درست، ولی به قول یکی از دوستان،کسی که جیپ میخره میدونه برای چی میخره...
1395/2/7
مقایسه wrangler ، g550 ، land cruiser
http://www.motortrend.com/news/jeep-wrangler-mercedes-benz-g550-toyota-land-cruiser-comparison/
در ضمن بهترین برای هر شخص بنا به نیاز و استفاده و هزینه متفاوت می باشد.
1395/2/7
درود و سلام خدمت همه ی خودرو دوستان واقعی به خصوص آفرود سواران ^_^
به جرات میتونم بگم که رو دست این ماشین تو آفرود تا بحال نیومده !
Jeep اولین دو دیف دنیاست و این یعنی باید براش سر تعظیم فرود آورد .
به قول دوستمون : You can go fast ... But I can go anywhere
خسته نباشید میگم به سایت عالی خودروبانک .
1395/2/7
سه برند اصیلی که همیشه در آفرود حرف اول رو زدند عبارتند از : تویوتا - جیپ - لندروور
که هر سه قابلیت های زیادی در آفرود دارند. اما من تویوتا رو به همه ترجیح میدم. چون تنها تویوتا میتونه در شرایط بسیار سخت و فشار زیاد دووم بیاره.
اگر دقت کرده باشید ، 85 درصد نظامیان جهان از ماشین های تویوتا استفاده می کنند. مخصوصا هایلوکس و تویوتا 4.5F .
چون کیفیت و دوام تویوتا بالاتر از همه است و خرج و استهلاک کمتری داره ...
1395/2/8
قیمت این جیب تو ایران چقدره؟😞
1395/2/11
هر جا سخن از آمریکایی است (اونم از آمریکا) کلا دیگه چشم بادومی ها میرن کنار ;-)
1401/9/29
کی می‌خواین این فرهنگ زشت و حرف های چرت و پرتی رو بزارید بیرون
لیاقت ما پرایده
چون به خاطر اینکه یکی ژِن این رو داره دلیل بر این نمیشه تو بگی چشم بادومی خوبه اونا بگم دماغ موزی به ما
1395/2/17
ino bebin bad nazar bedin. https://instagram.com/p/BFCnBD1Qs1f/
1395/2/20
فقط بدرد آفرود میخوره
1395/5/24
آفرود فقط تویوتا زنده باد ژاپن.زنده باد لکسوس زنده باد لند کروز fgکروز. هایلوکس. زنده باد خودرو ساز آسیایی .مرگ بر آمریکا
1395/5/31
زنده باد هههههههههههه
1396/6/14
fj نع fg
1395/6/27
سلام
من یه جیپ صحرا 2600 سی سی دارم هرجا که تونستم حتی تو بدترین شرایط ماشین رو بردم ... واقعا گیربکس و موتور فوق العاده ای داره ... خیلی دوست دارم یه جیپ رانگلر داشته باشم ... حیف که نمیشه ... ماشین من قابل مقایسه با این نیس میدونم .. حرف آخرم اینه جیپ صحرا که این باشه ببین جیپ رانگلر چی میکنه ... جیپ رانگلر رو فقط تو جاده و آسفالت روندم ... فقط میتونم بگم هیچ خودرویی به آمریکایی نمیرسه ... ملت ایران لیاقت دارن ولی لیاقت آشغال سواری ... البته بلا نسبت دوستانه فهیم ............... موتور جیپ صحرا ژاپنیه و گیربکس هندی داره ... we love American cars ....
1395/10/15
yes we do!!
1395/10/25
خودرو بانک عزیز این رانگلر آنلیمیتد هتش . تو یکی از عکسا هم هست http://www.khodrobank.com/Reviews/57602_Jeep-Wrangler-58.jpg
1396/2/11
َسلام. به نظرم این ماشین عالیه ولی جلوی هامر کم میاره
1396/6/14
سوال اینجاست که اول جیپ بوده یا آفرود؟
1396/9/15
آقا من میخوام یکی از اینا اما مدل دو درش بخرم.. آیا اجازه میدن وارد کشورش کنم؟ شماره گذاری و پلاک ملی میشه؟
1397/6/11
سلام
بله اجازه می دن من یه مدل 2018 چهار درش رو دارم
1397/1/12
دوستان سلام نظرات رو خوندم خیلی طرفداری و آمریکا طلبی زیادی توش موج میزد. این که ماشن های آمریکایی وحشی ان و تو جاده و آفرود حریف ندارن اصلا توش بحث نیست هرکیم بحث داره میتونه بره رو یخ بنویسه خخخ ولی دقت کنید این ها سیاست های خیلی کثیفی دارن. این ماشین ها رو به رخ ماها میکشن تا فکر کنیم فقط و فقط خودشون میتونن تا برسوننمون به مسائل دیگه من جمله سکولاریسم یا ... به شخصه عاشق تک تک ماشین کلاسیک ها مخصوصا آمریکایی های موتور هشت خورجینی قرمز هستم. مخصوصا کادیلاک.جیپم که ماشین زیر پامه. به جای طرفداری و هیرو سازی الکی باید سعی کنیم خودمونم به اون حد برسیم که میتونیم. اون دوستی که گفت صنایع نظامی همه هایلوکس استفاده میکنن. باید بگم خیر شما اطلاعاتت کمه جدید سپاه یه ماشین از روی جیپ کام زده به اسم سپهر مرگ نداره این ماشین. تماما هم تولید داخله. رفقا هواستون باشه از چی دارید قهرمان میسازید. من که فقط تنها چیز آمریکایی ماشینم جاپاییشه که پرچم آمریکاست. خداقوت.
1397/4/31
سلام ، بنده شخصا از علم بی حد و مرز و استدلال بسیار قوی حضرتعالی بسیار حیرت نمودم !
نبودند امثال شما بزرگوار ، در دنیا این همه زبانزد نمیشدیم.
1399/11/20
من واقعا به همچین قابلیت هایی تو یه ماشین بر اساس شغل و موقعیتم کاریم که دائما باید در حال سفر به انواع نقاط کشورم که از لحاظ مناظر پر تنوعه باشم،ولی مشکلم فقط همین آمریکایی بودنشه،و مانع بزرگی برای نخریدنشه،امید وارم بتونیم نسخه ایرانی خودرو های گردشی رو تولید کنیم.
1397/9/1
بنظرم اگه کسی واقعن عاشق آفرود و این ماشین باشه با کمیت های ماشینو سختیاشم میسازه،من فقط یه سوال دارم،این ماشین توی ایران اجازه عبور دائمی داره؟یعنی پلاک دائم میشه کرد ماشین رو؟؟؟
1397/11/7
سلام اگه فروشی هستش به این شمار مبایایل تماس بگیرین
1397/12/12
خیلی دوسدارم جیپ. چجوری و از کجا گیر بیارم؟حتی سایتی پیدا نکردم مدل جیپ ها و ویژگیهاشون کامل باشه. لطفا راهنمایی کنید
1398/5/2
تو سال 98 قیمتش چنده؟
1398/7/18
سلام وخسته نباشید
با 30 ملیون ماشینی هست که بدرد جاده بخوره
نظربون راجب پاترول و جیپ صحرا چیه
مصرف سوخت از نظر من گزینه اخر ولی جا داری راحتی کم خرج بودن وسرعت مناسب خیلی مهمتر است
پژو پراید نه الان یک 206 مدل هشتاد دارم خیلی خستم کرده
ممنون میشم کمکم کنید
1399/1/9
جیپ فوق العادس,مخصوصا مدل رانگلر 2018
قابل مقایسه با ماشینای چینی و کره ای نیست!!!
1399/2/12
آقا مثل اینکه شما جیپ رو دست کم گرفتید پول کل خانوادتونو جمع کنید نمی تونید یدون لامبورگینی شاستی بلند بخرید پس لطفان کسی نظر بده که خواهان جیپ هست برید تو گوگل بزنید جیپ چروکی یا جیپ رانگلر ببینید چی میاره😶این عکس هایی که اینجا زده مال یه مدل جیپ سادست به سرعتش فک نمی کنم بگم از لامبورگینی بهتر ولی طراحی بیرون و داخلش محشره👌