موضوعات داغ

تیگو 8 پرو در برابر رنو کولیوس؛ رقابت کراس اوور های خوش استایل

20 تیر 1401
عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده

پس از شکست عجیب و غریب نسل اول رنو کولیوس، شاید کمتر کسی می توانست تصور کند که نسل دوم این خودرو علیرغم استفاده از پلت فرم قدیمی نیسان ایکس تریل، بتواند تا این حد جذاب و چشم نواز از کار در بیاید، اما این اتفاق افتاد و جهانیان همزمان با معرفی نسل جدید زبان طراحی رنو، با نسل دوم کولیوس به عنوان یک کراس اوور جذاب آشنا شدند و حالا شرایط بازار خودرویی کشورمان به گونه ای رقم خورده است که باید شاهد عرض اندام خودروهای چینی تازه وارد در برابر این فرانسوی خوش قیافه اما سالخورده باشیم که تنها در نسخه های دست دوم در بازار حضور دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی این دو کراس اوور خوش استایل در بازار ایران بپردازیم.

چری تیگو 8 پرو و رنو کولیوس

مقایسه طراحی؛ هنر فرانسوی یا مهندسی چینی

واقعیت این است که در جذابیت و ظاهر خوب رنو کولیوس نباید تردید کرد و تیگو 8 پرو نیز براساس زبان طراحی جدید چری شکل گرفته و کراس اووری کاملا به روز و چشم نواز به حساب می آید. پس فارغ از بحث های سلیقه ای، ایراد گرفتن از هر یک از این دو خودرو بسیار سخت به نظر می رسد اما باید گفت که طراحان کولیوس خلاقیت و جسارت بیشتری را در طراحی این محصول براساس الگوی جدید طراحی محصولات رنو به خرج داده اند و در نقطه مقابل، تیگو 8 علیرغم جدیدتر بودن، کم حاشیه تر به نظر می رسد و شاید محافظه کارانه تر طراحی شده باشد. بنابراین می توان گفت که از حیث طراحی ظاهری، برتری از آن رنو کولیوس خواهد بود، هرچند که اختلاف بسیار جزئی است و تیگو 8 نیز ضعف خاصی در این زمینه ندارد.

طراحی داخلی و فضای کابین و آپشن های رفاهی

تیگو 8 پرو به لطف داشتن 7 صندلی نسبت به رنو کولیوس و بسیاری دیگر از کراس اوور های هم سگمنت بازار برتری دارد، همچنین به لطف وجود یک مانیتور عرضی سراسری 12.9 اینچنی و ترکیبی از چرم و متریال بکار رفته با طرح های فلزی (روکش طرح فلز برای پلاستیک)، کاملا مدرن تر و گران قیمت تر از رنو کولیوس به نظر می رسد که تنها به یک مانیتور نه چندان جذاب در بخش مرکزی داشبورد مجهز است و حدود 3-4 سالی از تیگو 8 پرو قدیمی تر نشان می دهد. این درحالیست که فضای کابین هر دو خودرو برای استفاده خانوادگی در مسافرت ها و تردد های پنج نفره کاملا رضایت بخش احساس می شود و هر دو نیز به عنوان کراس اوور های سایز متوسط خانوادگی در بازار جهانی حرف هایی را برای گفتن دارند.

نمای داخلی چری تیگو 8 پرو

از حیث کیفیت نیز هر دو خودرو در رده خودروهای میان قیمت و نسبتا اقتصادی بازار طبقه بندی می شوند اما تیگو 8 پرو به سبب عرضه در بازار کشورهای در حال توسعه، شمایی نسبتا لوکس و لاکچری را با استفاده از قطعات پلاستیکی نرم و روکش چرمی صندلی و تریم داخلی نشان می دهد و به وضوح یک سر و گردن از رنو کولیوس جذاب تر به نظر می رسد هرچند که در عمل و در استفاده طولانی مدت احتمالا تفاوت چندان معناداری بین کیفیت کابین دو خودرو احساس نخواهد شد و تنها در نگاه اول است که کابین تیگو 8 پرو، می تواند دل و جان مشتریان را با خود همراه سازد.

نمای داخلی رنو کولیوس

از نقطه نظر آپشن های رفاهی، تیگو 8 بی تردید کامل ترین کراس اوور حال حاضر بازار خودرو کشور (حتی با احتساب خودروهای وارداتی اروپایی) محسوب می شود و هیچ خودرو دیگری یارای رقابت با این چینی تا بن دندان مسلح را ندارد. امکاناتی نظیر سیستم های کمک رانندگی نیمه خودران، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیق پذیر، تهویه مطبوع دو منطقه ای و ...باعث می شود که تیگو 8 پرو تقریبا بی نقص باشد. در نقطه مقابل البته رنو کولیوس نیز چندان دست و پا بسته نیست و با وجود سقف پانوراما و سیستم صوتی BOSE می تواند رضایت نسبی مالکین خود را تامین نماید، هرچند که در زمینه آپشن های کمک رانندگی، یارای رقابت با تیگو 8 پرو را ندارد.

مشخصات فنی؛ جدال بین تنفس طبیعی و توربو شارژ

بی هیچ شک و تردید می توان گفت که بزرگترین نقطه تفاوت این دو کراس اوور سایز متوسط، چیزی نیست جز ویژگی های فنی. رنو کولیوس در واقع از نظر فنی با نیسان ایکس تریل یکسان است و به یک موتور 2.5 لیتری ساخت گروه رنو نیسان با توانایی تولید قدرتی در حدود 170 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن متر مجهز است و این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT پر جاشیه تحویل محور جلو قرار می دهد و البته که در شرایط لزوم، امکان فعال شدن محور عقب و تبدیل این کراس اوور به خودرویی چهارچرخ متحرک نیز وجود دارد.

موتور 1.6 لیتری و مجهز به توربو شارژ تیگو 8 پرو

در نقطه مقابل تیگو 8 پرو به موتور 1.6 لیتری و مجهز به توربو شارژ است که یارای تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد و در سیستم انتقال قدرت نیز به گیربکس دوبل کلاچ تر مجهز است که صرفا به صورت تک دیفرانسیل (جلو) در نسخه فعلی عرضه می شود.

مشخصات فنی چری تیگو 8 پرو رنو کولیوس
سال تولید 2021 2017
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1598 سی سی 2488 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 197 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه 233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه CVT X-Tronic
شتاب 0 تا 100 8.9 ثانیه 9.8 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت 199 کیلومتر در ساعت
وزن 1541 کیلوگرم 1607 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4722 طول - 1860 عرض - 1745 ارتفاع 4673 طول - 2063 عرض - 1678 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2710 میلیمتر 2705 میلیمتر

بنابراین حداقل بر روی کاغذ، برتری اعداد و ارقام و تکنولوژیک از آن تیگو 8 پرو خواهد بود، چرا که گیربکس دوبل کلاچ به هرحال عملکرد جذاب تری نسبت به گیربکس CVT از خود نشان می دهد و توان و عملکرد پیشرانه نیز جذابتر است. اما تیگو نیز چندان بی عیب و ایراد نیست و به واسطه عدم وجود سامانه چهارچرخ متحرک (در نسخه 1.6 لیتری) و ناسازگاری با بنزین معمولی، محدودیت هایی را به مالک خود در استفاده های آفرودی تحمیل می نمایند و از این رو شاید بتوان تیگو 8 را بیشتر از رنو کولیوس مناسب استفاده های متداول شهری و خانوادگی توصیف کرد و در نقطه مقابل، کولیوس فرانسوی شاید فراتر از انتظاری که عموما از کراس اوورها وجود دارد، یارای همراهی شما را در آفرودهای سبک خواهد داشت.

موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی رنو کولیوس

در زمینه عملکرد نیز شتاب رسمی 8.9 ثانیه ای برای تیگو 8 پرو اعلام شده است و رنو کولیوس با حدود 9.8 ثانیه (شتاب صفر تا صد رسمی) در حدود یک ثانیه نسبت به رقیب آسیایی خود کند تر ظاهر می شود، هرچند که با توجه به آپشن های زیاد، تیگو 8 پرو خودرویی نسبتا سنگین وزن (1541 کیلوگرم) است اما رنو کولیوس به عنوان خودرویی چهارچرخ متحرک، با وزن 1607 کیلوگرم از این حیث نیز میدان رقابت را به رقیب خود واگذار می کند.

تجربه رانندگی تیگو 8 پرو و رنو کولیوس

رنو کولیوس برخلاف طراحی ظاهری جدیدش به سبب اشتراک پلت فرم با نیسان ایکس تریل قدیمی، خودرو چندان مدرنی محسوب نمی شود و ساختاری نسبتا سالخورده دارد. هرچند هر دو این خودروها در بازار ایران بسیار محبوب هستند اما در بازار پر رقابت جهانی حرف چندانی برای گفتن ندارند و به خصوص به دلیل ضعف عملکردی گیربکس CVT و کندی اولیه حرکت (تاخیر پدال گاز) با انتقاداتی مواجه اند. البته باید اذعان کرد که سواری کولیوس بسیار نرم و با هندلینگی قابل پیش بینی است و به طور کلی عملکردی مناسب با شرایط ایران را از نظر نرمی سیستم تعلیق، سازگاری با سوخت و ترافیک سنگین خیابان ها ارائه می دهد و از این نظر در رانندگی شهری و جاده ای هیچ محدودیت خاصی را به راننده تحمیل نمی کند، این در حالیست که خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک دوبل کلاچ خشک به سبب افزایش دمای گیربکس بعضا دچار مشکل شده و حتی ممکن است دقایقی شما را در کنار خیابان معطل کنند تا زمانی که گیربکس سرد شده و به دمای کاری نرمال خود باز گردد.

کنسول تیگو 8 پرو

البته تیگو 8 پرو از این قاعده مستثنی است و در پروسه انتقال قدرت از ساختار دوبل کلاچ تر (روغنی) برای استفاده می کند تا مسئله تحت فشار گرفتن صفحات کلاچ رخ ندهد، اما نیاز به بنزین سوپر چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت، چرا که عملا استخراج قدرت 197 اسب بخار و 290 نیوتن متر از موتوری 1.6 لیتری به لطف تکنولوژی توربو و تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق رخ داده و چنین تکنولوژی هایی نیز بر مبنای بنزین با کیفیت شکل گرفته که در ایران متاسفانه چندان در دسترس نیست. وجود فرمان برقی، ترمز پارک برقی و انبوهی از فناوری های کمک رانندگی نظیر دوربین 360 درجه، اتوهولد، رادار نقطه کور و ...باعث می َشودذ که تجربه رانندگی با تیگو 8 پرو به کلی متفاوت از خودرویی مانند رنو کولیوس باشد و اختلاف حدود ده سال (نسبت به زمان عرضه اولیه نیسان ایکس تریل) پیشرفت تکنولوژی پشت فرمان دو خودرو کاملا محسوس است.

فضای داخلی رنو کولیوس

از نظر عملکرد فنی و دینامیکی، تیگو 8 پرو به شکل چشمگیری سریعتر از رنو کولیوس احساس می شود و به خصوص در زمان شتاب گیری میانی (در سرعت های 80 الی 120 کیلومتر بر ساعت) می تواند عملکردی لذت بخش را ارائه دهد. هرچند که هر دو خودرو در زمان شروع حرکت با تاخیر پدال گاز مواجه اند و در خصوص تیگو 8 این تاخیر با لگ و تاخیر فول بوست شدن توربوچارجر نیز توامان می شود، اما براساس تست های میدانی ما تیگو 8 پرو توانایی لازم برای شتاب گیری ظرف 10 ثانیه را دارد و این درحالیست که شتاب گیری صفر تا صد برای رنو کولیوس نیز درست در همین بازه زمانی 10 ثانیه زمان می برد. بنابراین واضح است که اختلاف نزدیک به 27 اسب بخاری قدرت تیگو 8 عملا با توجه به تاخیر زیاد آغاز حرکت، بی فایده می شود و شتابگیری اولیه تیگو 8 تفاوت چندانی نسبت به رنو کولیوس 170 اسب بخاری ندارد.

از طرف دیگر علیرغم امکانات رفاهی و تجهیزات بیشتر تیگو 8، باید گفت که برخی از این تجهیزات متاسفانه عملکرد چندان دقیقی در شرایط ترافیکی ایران ارائه نمی دهند و برای مثال سامانه نگهداری خودرو بین خطوط حرکتی به دلیل ضعف خط کشی جاده ها، چندان کارامد نیست و همینطور سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر خودرو (که می تواند فاصله خودرو را با خودرو جلویی حفظ کند) از دیگر سیستم های بسیار کارآمد و لذت بخش برای ترافیک سنگین است که ممکن است در ترافیک روان و با توجه به لایی کشی های متعدد سایر رانندگان، نیاز به دخالت راننده پیدا کند. بنابراین ممکن است برخی از آپشن های رفاهی تیگو 8 در شرایط رانندگی واقعی، کاربرد چندانی نداشته باشند.

تیگو 8 پرو و رنو کولیوس

قیمت و شرایط بازار؛ چینی صفر یا فرانسوی کارکرده؟

واقعیت این است که با بودجه ای در حدود 1.5 میلیارد تومان، تیگو 8 پرو خودرویی جذاب تر از نسخه های دست دوم رنو کولیوس است که با قیمتی بین 1.8 الی 2.0 میلیارد تومان آگهی می شوند و ممکن است با کمبود قطعات یدکی و مشکلات حاشیه ای نیز مواجه باشند اما لازم به تاکید است که براساس تجربه و آزمایشات ما، برای افرادی که به خودرویی دو دیفرانسیل با قابلیت مسافرتی و سازگاری با سوخت نیاز دارند، رنو کولیوس عملکردی کم ریسک تر را ارائه می دهد و به جز آفرودهای سنگین (که منجر به داغ کردن گیربکس خواهد شد)، می تواند از پس چالش های رانندگی در شهرها و جاده های ایران بر بیاید، اما در نقطه مقابل، تیگو 8 با موتور 1.6 لیتری توربو و انتقال قدرت تک دیفرانسیل، خودرویی ظریف تر و مدرن تر است که به مراقبت بیشتری نیز نیاز دارد و البته به لطف گارانتی طولانی مدت مدیران خودرو، احتمالا خریداران خود را با چالش های بزرگی مواجه نخواهد کرد. در نهایت باید گفت که اگر عاشق تجربه کردن تکنولوژی های جدید هستید، تیگو 8 پرو برای شما ساخته و عرضه شده است اما برای لذت بردن از عملکرد واقعی این خودرو باید منتظر نمونه دو دیفرانسیل آن ماند که احتمالا در آینده ای نه چندان دور و با قیمتی بیشتر به بازار عرضه خواهد شد و رقیبی بسیار توانمند و پر آپشن برای تمام خودروهای چهارچرخ متحرک چهارسیلندر موجود در بازار ایران خواهد بود.

74 عکس

نظرات کاربران

50 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/20
لطفا خودرو بانک اینقدر خودتون رو ذلیل نکنید به درد نخور چینی رو با کولیوس مقایسه نکنید همون دودف بودن کولیوس پنجاه درصد ارزش خریدش رو بالاتر می‌بره ضمن اینکه کیفیت پایین تیگو استهلاک بالا به واسطه موتور جی دی آی توربو وگیربکس دوکلاچ
1401/4/22
خیلی بی سوادی خیلی
1401/5/12
آقای سامی شما بیسوادی
1401/11/15
آخه دوست عزیز اولاموتور جی دی ای قویتره 2تیگو8دودفم داره 3گیربکس cvtبدی دست بچه دوری میکنه این نوع ماشیناهم بنزین خودشو میخاد مثل لندکروزرGR300
1401/4/20
خسته نباشید و خدا قوت
اما یه مورد اشاره نکردید
ارزش واقعای تیگو 8 پرو
بهتر نیست به جای ترغیب مردم به خرید این ماشین برای تجربه تکنولوژی جدید
شما که صداتون میرسه جلوی این گرون فروشی چند برابری رو بگیرید اونم واسه یه ماشین که مونتاژ میشه
در خوب بودن این ماشین هیچ شکی نیست
ولی در حد یک میلیارد و دویست نهایت
1401/4/20
یک آشغال رو با یک آشغال تر مقایسه کردن داره؟
1401/4/31
شما خوبی ماها بد
1401/4/20
شما بی دلیل به گیربکس cvt کولیوس تو همه نوشته هاتون گیر میدین
اگر تجربه رانندگی با راو فور و کولیوس رو داشتید میدونستید این گیربکس شاهکاره نیسان محسوب میشه
و رو چند مدل از ماشینهای نیسان و رنو بدون تغییر نسب شده
با ۲۰ اسب بخار کمتر داره شتابی با یک ثانیه کمتر رو میده
بنظرم شما فقط با چشمان بسته بخاطر اسم cvt قلم فرسایی میکنی
1401/11/11
کلا تجربه ثابت کرده گیربکس سی وی تی یعنی آشغال حال چه نیسان بسازه چه می سان بیخود فضا سازی برای این گیربکس پلشت نکنید.
1401/4/20
انتخاب من رنو شاید نسبت به تیگو8 به روز نباشه ولی بازم یه سروگردن از چینی ها بالاتر چون بعد چن سال کیفت خودشو از دست نمیده
1401/4/20
با سلام. مقایسه خوبی بود ولی چندتا مشکل داشت اولا بنده نه طرفدار چینیم نه فرانسوی و کلا تعصبی رو هیچ کدوم ندارم ولی
اولا تیگو ۸ پرو که خودتون تست کردید ۹ ثانیه شتاب زد با کولیوس که تست شده ۱۱ ثانیه زده شتابش یکیه؟
دوما از نظر بازار دست دوم (هر چند که هیچ کدوم خیلی جالب نیست) ولی باز کولیوس به قول بازاریا دست به نقدش بهتره یعنی سریعتر و با افت قیمت کمتر پول میشه ولی چینیا کلا هم سخت پول میشن هم افت قیمتشون زیادتره ولی لوازم کولیوس خودم از تجربه میگم بسیار سخت پیدا میشه و گرونه مثلا فنرهای جلوبندیش اصلیش که چینی رده چندی نباشه ۲۲ میلیونه اونم دونه ای، ولی ماشین های چینی بلا نسبت به این قطعاتشون راحت پیدا میشه و نسبتا ارزون تره واسه همین گفته شده اگه ماشینو سریع خریدو فروش میکنین و بازار خیلی براتون مهمه سراغ چینی اصلا نرین ولی اگه ماشین مصرفی میخوایین بلا نسبت به قیمتش چینیا با توجه به تحریما و اینکه بجز چینی ها هیچی دیه تقریبا وارد نمیشه گزینه بهتری هستن و از نظر کیفی هم طول عمر متوسطشون ۷/۵ سال شده که خب بد نیست البته صد البته که اصلا و ابدا به پایه المانی ها و امریکایی ها و ژاپنی ها نمیرسن ولی اینم درسته ک شما داری پول یک ماشین المانی و امریکایی نسبتا رده بالا رو میدی (البته در خارج از کشور) ولی بهت اینجا چینی میدن که دلیل اینکه چرا وضعیت اینطوریه خودش یه بحث جداست که به جایی هم نمیرسه. در کل هر دوی این ماشین خوبن به نسبت اینکه شما باید ببینی از ماشین چی میخوای.
1401/4/21
اگه فرض کنیم که کامنت تو دروغ نیست و راست میگی.می خوام بپرسم که عدد 7.5 سال برای ماشین های چینی رو از کجا آوردی؟رفرنس بده
1401/4/31
ببینید در واقع منبع من sciencedirect.com هست که توش اشاره شده عمر متوسط خودرو های چینی میتونه از ۷/۵ تا ۱۲/۹ سال ( برای خودرو های عادی و غیر دولتی ) متغیر باشه و شما با یک سرچ ساده هم میتونی اینو پیدا کنی و واقعا چیز سختی برای پیدا کردن نیست پس با این احتساب خودرو های چینی همچینم بی دستو پا نیستن ولی هنوزم فاصله دارن با کره ای ها و ژاپنی ها و...
1401/4/31
و البته این نکته و هم من فراموش کردم بگم که تو مغز بعضی از ماها متاسفانه چینی ستیزی ریخته شده و اصلا اسم چینی که میاد حالمون بد میشه و نمیخواییم پیشرفتشون رو ببینم برای مثال بنده خودم دیروز به لیست ارزشمند ترین خودروسازان جهان و که نگاه میکردیم چیزی دیدم که واقعا ماتو مبهوت مونده بودم اونم این بود که byd همین byd خودمون که کارمانیا میخواست بیاره بعد از تسلا و تویوتا ارزشمند ترین خودروساز جهانه با رتبه ۳! واقعا خود بنده هم خواب همچین روزیو نمیدیم که یه چینی بتونه اصلا شانس رقابت با همچین شرکت هایی رو داشته باشه. البته ناحق نگفتیم که چینیا هم از دانش ژاپنی ها و المانی استفاده میکنن تا پیشرفت کنن ولی تلاش های خودشونم قابل تحسینه. همین تیگو شاسیشو مثلا یه شرکت آلمانی زده یا تعلیقشو mira انگلیس زده . ولی من کاری به چینی خوب یا بعد نداریم بلکه من واقعا موندم ما ایرانیا خودمون خودروسازیمون چی داره که انقدر با اعتماد به نفس حرف میزنیم. مایی که خودروسازیمون بعد از ۶۰ سال هنوز یه پلتفرم نساخته و فقط پلتفرم های ۳۰ سال پیش پژو و رنو رو بزک میکنه به اسم تماما ایرانی، چه هنری داریم که از اینا انتقاد میکنیم؟ یعنی سطح علمی و فرهنگی این مطلبی که دارم مینوسیم انقدر پایینه و در حد فهم یه بچه ۲ سالس که خودم خندم گرفته. یعنی دیگه وقتش نیست شرم کنیم و دهنمون رو جایی که نباید حرف بزنیم ببندیم؟ بابا مایی که خودمون عرضه یه خودروی درست حسابی زدن نداریم حقیم نداریم از کسی دیگه ای گلایه کنیم. ما اگه چراغ همین ماشینارو ( چه تیگو چه کولیوس) رو میخواستیم بسازیم تا حالا ۱۰۰۰ سال طول کشیده بود و ۲۴ تا مدیر عوض شده بودو ۹۷۷ بار افزایش قیمت داشت! بعد همچین اومدیم میگیم کولیوس فلان تیگو فلان یکی ندونه فکر میکنه ما خودمون بنز و بی ام و سواریم! اصلا کاری ندارم کی خوبه کی بده. اصل مطلبم اینه که کشوری که اقتصادش در حد چیلی و بنگلادش و موزابیکه و خودروسازای خودشم بعد از ۶۰ سال عرضه یه پلتفرم ۵۰ درصد داخلی زدنم ندارن باید فقط نگاه کننو سکوت اختیار کنن. من اصلا حرفای بعضی از دوستانو که میخونم نمیدونم اینا توی ماه زندگی میکنن یا اقتصاد کشور ما در حد کشورای جهان اولیه یا خودروسازای ما دارن هر روز فراری و لامبورگینی میزنن! واقعا دیگه وقتشه که شرم کنیم.
1401/4/20
من قطعا رنو کلیوس را نسبت به تیگو 8 پرو ترجیح میدهم چون رنو دارای موتور تنفس طبیعی میباشد و دردسر کمتری دارد و از لحاظ کیفیت قطعا یک خودروی اروپایی از یک چینی بهتر میباشد و رنو امتحانش را در بازار پس داده
1401/4/20
ببینید رنو چه خودرویی ساخته که تکلونوژی سال 2017 با سال 2022 چری رقابت میکند تازه خیلی ها هم رنو را ترجیح میدهند مثل پیکاپ های چینی که هیچ کدام ارزش خرید نداررند و آدم میتونه با پول همونا یک هایلوکس دست دوم بخره و تا چندین سال اون بهش کار میده
1401/4/20
انتخاب من کولیوس
1401/4/20
ممنون. خوب بود
1401/4/20
قطعا چری تیگو 8 بهتره
1401/8/25
قطعا رنو از تیگو 8 بهتره حتی باتوجه به اینکه تو تیگو 8 داری
1401/4/21
من نمیدونم نطر بقیه چیه ولی واسه من ماشینی که تو ایالات متحده و اتحادیه اروپا و اقیانوسیه فروش نره بی ارزشه.تیگو هم شرکتیه که فقط با ایران و روسیه و مصر و ونزوئلا مراوده داره و این یعنی در سطح استانداردهای روز جهانی نیست
1401/4/21
از نظر من چری تیگو 8 ماشین فوق العاده با ارزشی هست پس نظرت تو لااقل برای من مصرف کننده بی ارزشه.چون تیگو 8 نسبت به پولی که میدی بالاترین حد امکانات و کیفیت رو به مشتری می ده.من این ماشین رو دوست دارم و اصلا واسم مهم نیست که این ماشین کجای دنیا فروش میره.در ضمن،تیگو هم اسم شرکت نیست عموجون!.. بلکه تیگو نام مدلی از شرکت چری هست.چری هم شرکتی است که تو 80 کشور دنیا فروش داره نه اون چند کشوری که تو کامنتت اسم بردی.همین الان هم چری تیگو 8 تو بازار امارات و کویت و قطر و عربستان عرضه می شه.نمی دونم اینو قبول داری یا نه ولی درآمد سرانه و سطح زندگی مردم این کشورها حداق 10 برابر مردم ایرانه شاید هم بیشتر.
1401/4/21
یه آشغال چینی رو دارید با رنو کولیوس مقایسه میکنید؟ نکنه پول گرفتید که این تستو انجام بدید؟
تیگو هشت خیلی هنر کنه از ماشین های تولید داخل بهتر باشه نه کولیوسی که سالها تو بازار جهانی بوده و فروش خیلی خوبی داشته.
دیگنیتی پرستیژ با ۳۰ اسب قدرت بیشتر صفر تا صد ازش گرفتن شد ۱۲ ثانیه. تیگو ۸ باید حدود ۱۳ بزنه.
1401/4/26
اگه بری بررسی دیگو ۸ پرو ببینی صفر تاصدش ۹ یا ۱۰ ثانیه هست بی مورد تعصب میکشید روی کولیوس
1401/4/21
اگه دنبال کیفیت و دوام هستید راو۴ اگه دنبال آپشنید سانتافه فول ۶ رادار اگه دنبال خوشگلی هستید سانتافه و سورنتو و کولیوس اگر هم دنبال هیچی نیستید تیگو۸
1401/4/21
خدایا بسه دیگه
دوستان خودرو بانک فکر کنم صنعتی و سنتی رو قاطی کردن زدن
اخه کدوم آدم عاقلی لگن چینی رو با یه ماشین محصول مشترک ژاپن و فرانسه؛یا بهتر بگم رنو نیسان ترجیح میده؟؟؟
خدایا اون بالا چکار میکنی
1401/4/21
با سلام،مقایسه ی نسبتا خوبی بود اما خیلی جزیی و با اطلاعات کارآمد نبود، کولیوس به دلیل بهره گیری از گیربکس متغیر پیوسته cvt x-tronic اون خسته کنندگی مدل های قدیمی رو نداره و با بهبود های نرم افزاری و شبیه سازی دنده خیلی از قدیمی ها بهتر و بادوام تر هست و از طرفی تیگو هم لگ توربو رو داره و همچنین اون گشتاور 290 نیوتن متری همیشه در دسترس نیست و فقط بوست توربو در لحظات خاصی اون رو وارد مدار میکنه که البته با بنزین با اکتان 95 به بالا که عملا در ایران نیست و تیگو در طولانی مدت زودتر هم مسطحلک میشه بخاطر همین موضوع توربو،مدیران خودرو فقط خواسته با یک قیمت فضایی خودنمایی کنه و اصلا از انطباق خودرو با شرایط ایران اطمینان حاصل نکرده،البته قیمت های دست دوم کولیوس هم خارج از منطق هست و قیمت واقعی کولیوس هم بین 1.3 تا 1.5 هست نه بیشتر هرکی بیشتر میده خارج از عرف هست. من هیچکدام از این دو رو ندارم و بودجه ی خریدشون رو هم ندارم فقط خواستم با توجه به اطلاعات و معلوماتم که از گروه های تحقیق و توسعه و ویژگی های این خودرو ها داشتم کمک کنم به مشرتیانشون و خریدارانشون تا بهتر تصمیم بگیرند.
1401/4/21
چیزی به جز تبلیغات برای چینی ها به طور خیلی نامحسوس نگفتید ولی در کل مردم انتخابی دیگه ای بین این آشغالهای تو بازار ندارن چه آشغال فرانسوی چه آشغال چینی فرقی نداره پولشو داشته باشی تو این بازار بخری خوبه همینم چند ماه دیگه بهت دو برابر قیمت نمیدن
1401/4/22
این مقایسه منصفانه نیست
قشنگ داشتی این ماشین چینی و خیلی میکشیدی بالا و می‌زدی تو سر کولیوس
خیلی چرت بود مقایسه
1401/4/22
فردا احتمالا پراید رو با بنز اس 500 مقایسه میکنه و به این نتیجه میرسه که پراید بهتره. دوست عزیز کولیوس 2022 با همین پلتفرم 20217 توی اروپا تولید میشه و پرفروش ترین خودروی پارسال در کل اروپا هم شد. با این مقایسه های خنده دار کسی سراغ این چینی های آبرو بر نمیره دوست عزیز
1401/4/22
واقعا دست مریزاد به این چینی های چشم بادومی. یادمه همین ادمهایی که میگن ماشین چینی اشغاله دو دهه پیش ماشینهای کره ای رو مسخره میکردن حالا شدن طرفدار دو اتیشه کره ای ها. پیشرفت چین قابل تحسینه. کاش خودرو سازهای وطنی بخودشون بیان
1401/4/23
دوربین 3560 درجه😐😂
ولی جدا از شوخی تیگو ۸ واقعا ماشین عالی هست اگه دو دف بود که دیگه حرف نداشت
1401/4/23
خودروبانک دیگه مقاله های خوبی را نمینویسه چری تیگو ۸ پرو اولا بازار دست دوم افتضاحی خواهد داشت و موتور چری درسته که قدرت بالاتری داره اما موتور کولیوس ژاپنی هست و ساخت نیسانه و رنو کولیوس یک خودروی دو دیفرانسیل هست در حالی که چری مثل خودرو های هاچبک کراس فقط ارتفاع داره و هیچ قابلیت افرودی نداره و ضمنا شما دارید ماشین چینی را با فرانسوی مقایسه میکنید و چری به جز آپشن هیچ برتری دیگه ای نسبت به کولیوس نداره
1401/4/26
آخه کولیوس با اون زاویه ورودش و اون موتور بی خاصیتش چجوری میشه افرود تو آفرود هم آبروی راننده می بره به هرجا گیر میکنه
1401/4/24
هرگز اصالت رنو را با این چینی های آشغال مقایسه نکنید.شما ۵سال دیگه همین دوتا ماشین رو بیار مقایسه ببین از تیگو ,۸ چی باقی مونده
1401/4/25
من پشت کولئوس ننشستم ولی پشت تیگو ۸ نشستم و عالی بود حتی از تیگوان هم بهتر بود پس یقینا خیلی از کولئوس بهتره. بخصوص گارانتی خوب داره. کلا معمولی تر از رنو تو اروپا نداریم خشک و بی خاصیت بود سوار شدم توش ولی خودم رانندگی نکردم
1401/5/11
با سلام. دوستان عزیز خوب دقت کنین
بعنوان کسی که سالها مخالف ماشین چینی بود میگم؛
مهم نیست که کولیوس بهتره یا تیگو۸
مهم فقط اینه که متاسفانه یا خوشبختانه چین به قدری سریع داره پیشرفت میکنه که شرکتی مثل چری که کل سابقه ش در زمینه خودروسازی به ۳۰ سال هم نمیرسه، امروز تونسته محصولی رو تولید کنه که در حد مقایسه با رنو کولیوس ظاهر میشه، این در حالیه که شرکت رنو فرانسه، بیش از ۱۳۰ سال قدمت داره!
ضمنا توی این مقایسه اگر محصولات به روز تر چری مثل امودا۵ رو میاوردن قطعا از همه نظر بهتر از کولیوس حتی با مدل سال میشد!
مردم ما سالهاست به اسم برند اروپایی مجبور به خرید خودروهای رنو و پژو بودن در حالی که هممون میدونیم برندهای اروپایی نظیر آلمانی ها ( از بنز گرفته تا فولکس و...) یا جگوار و رولز و استون مارتین و ... هرگز با رنو و پژو قابل قیاس نیستن.
تجربه داره نشون میده...
۶۰ سال پیش که تویوتا یک برند نوپا به حساب میومد، کشور ما اکثر قرار داد های خودرویی خودش رو یا با امریکا یا نهایتا با همین فرانسوی ها امضا میکرد.
۳۰ سال پیش که خودروسازی کره داشت کم کم سری توی سرا بلند میکرد، بازم ما قدرشونو ندونستیم و قراردادهامون رو با رنو و پژو امضا میکردیم.
حالا تویوتا تبدیل به غول خودروسازی دنیا شده که داره یکه تازی میکنه!
کره جنوبی هم داره بازار امریکا و اروپا رو میگیره!
دوستان یادتون باشه کسانی که امروز به ماشین چینی میگن آشغال، همون افرادی هستن که ۱۰ سال پیش به سوناتا میگفتن اسباب بازی، حالا جالبه چون کره پیشرفت کرده، دیگ کسی جرات نداره به ماشین کره ای حتی با مدل ۱۰ سال پیش هم بگه اسباب بازی! همه شاهدیم که امروز برای خرید یک سوناتا با مدل ۲۰۱۲ که ۱۰ سال از سنش گذشته، مردم میلیاردی خرج میکنن و اتفاقا طوری پزشو میدن که انگار سوناتا ۲۰۱۲ دقیقا همون سوناتا ۲۰۲۲ هست که داره توی بازار امریکا می ترکونه!!
کسایی که امروز به تیگو۸ میگین آشغال، در نظر داشته باشین که با این میزان پیشرفت، بعید نیست که ۱۰ سال آینده مدل های جدید تیگو۸ بشن پرفروش ترین خودروهای دنیا و اون زمان خیلی از ما آرزوی خریدن نسخه های فعلیشو داشته باشیم!
اگر امروز بجای طعنه زدن به ماشین چینی، ضمن مونتاژ بتونیم چارتا پلتفرم جدید ازشون بگیریم و خودمون توسعه شون بدیم، خیلی بهتر از اینه ک تا آخر الزمان با فرانسه قرارداد امضا کنیم که ته ته همکاریمون بشه تارا با یک طراحی که برای سال ۲۰۲۲ یک فاجعه بحساب میاد.
1401/5/16
سلام خسته نباشید خدمت شما بزرگواران به نظرم رنو کولیوس ارزش خرید بیشتری دارد با این که چند سال است گمرک قفل است با تشکر از شما رضا امیریان
1401/6/11
سلام و خسته نباشید .
در مورد مقایسه ی این دو خودرو باید بگیم که واقعا چینی ها پیشرفت خیلی بالایی داشتن و الان در برابر کولیوس واقعا خیلی بهتر هست چرا به خاطر اینکه هم از نظر موتور و گیربکس بهتر هست هم از نظر طراحی چون طراحی تیگو ۸ پرو حداقل چند سال از کولیوس جدید تر و به روز تر هست و هم از نظر آپشن ، آپشن بالایی داره و به علاوه اینکه از کولیوس ارزون تر هم هست پس واقعا از کولیوس بهتر هست و ارزش خرید بالاتری داره
در مورد دو دف نبودنش هم که الان مدیران خودرو قرار هست تیگو ۸ پرو هیبرید به همراه تیگو ۸ پرو مکس رو بیاره که هم مدل دو دف و هم هیبرید با اسب بخار بیشتری قراره به بازار بیاد که اون موقع دیگه بهانه ی تک دف بودن هم نمیشه آورد ولی اگه فقط همین تک دف هم تو بازار باشه از کولیوس و سانتافه بهتر نباشه به هیچ عنوان بد تر نیست و فوق العاده هست .
1401/6/20
یه واشر کولئوس فرانسوی
میرزه به کل شرکت آشغالی چری....‌

لامصب این ماشین لش چیه آخه
لش چینی..... برو جکs5 بخر بی شک از این لش چینی بهتره.. در ضمن این لش فقط تو ایران و چین عرضه میشه.

ولی کولئوس به غیر از فرانسه توی استرالیا ، ترکیه ، انگلیس ، هلند ، ژاپن ، کره ، آمریکا و کلّ اروپا فروش داره.

واقعا هرکی تیگو لش رو بخره اسکول به تمام معناس
گور بابای چری و تیگو لش....
1401/7/4
آخه تو که سوار تیگو۸پرو نشدی چرا چرت و پرت میگی ۲۰۰ اسب بخار ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور گیربکس دوکلاجه (تر) که گیربکسش هم داغ نمی کنه و خیلی سریع کار می کنه و این همه آپشن هم داره ایمنی بالایی هم داره قیافش هم که الان از هرکی بپرسی میگه خوشگله و گارانتی پیشرانه ۷ ساله داره بعد تو به این میگی لش
همین که این چینی تازه وارد داره با رنو ی فرانسوی و سانتافه کره ای رقابت می کنه یعنی خیلی از این دو بهتره
لطفا انقدر هم به چینی بودن گیر ندین و اون ذهنیت قدیمی رو بزارین کنار چینی ها پیشرفت کردن و ماشینای فوق العاده ای دارن
1401/7/13
سلام آقا من پول خرید یه ماشین ۴۰۵از رده خارج ایرانو ندارم پس نظر در مورد این دوتا خوشگل و نازار نمی‌دم 😀
1401/7/17
معمولا ماشین های فرانسوی به خاطر شرایط آب و هوایی سیستم تعلیق های بسیار نرم و باکیفیتی دارند و در رانندگی توجاده خیال آدم از ماشین راحته و ادم از رانندگی با اون ماشین به دلیل نرمی زیاد لذت می بره،من خودم اگر بخوام ماشین بخرم قطعا تیگو هشت پرو نمی خرم،با وجود سانتافه،کولیوس ،سورنتو..‌‌.،دیگه جایی برای ماشین های چینی نیست.
1402/5/31
آفرین به شما که الکی از روی اطلاعات کم نظر نمیدید
1401/10/17
باسلام
من الان تیگو8پرو دارم قبلش هم تالیسمان2017 و نیسان ایکس تریل 2016و سانتافه 2017 داشتم
از لحاظ شتاب و راحتی در رانندگی و نرمی تیگو8پرو دقیقا شبیه تالیسمان هست .
از لحاظ تسلط در جاده شبیه ایکس تریل و سانتافه
ولی از لحاظ زیبایی داخل کابین از همه زییاتر هست
من باتوجه به اینکه همه این ماشینها رو به مدت طولانی سوار شدم میتونم بگم الان گزینه درست خرید فقط تیگو8پرو هست چون قیمت اونها خیلی بالاست .
البته گیربکس ایکس تریل عالیه البته اصلا از لحاظ شتاب به گرد تیگو 8پرو نمیرسه.
ا
1401/11/15
الان چینی داره میزنه جلویه ژاپنی
1401/12/28
تیگو ۸ عالیه خدایی
1402/2/29
خودرو 2017 را با 2023 مقایسه کردن درست هست؟؟
1402/3/12
از معایب تیگو ۸ ، دید بسیار بد عقب خودروست که عملا ماشین پشتی قابل رویت نیست ، شیشه عقب بسیار کوچک و بالاتر از خط عمومی خودروها قرار داره و به خاطر طول خودرو نور و تصویر کوچکی به آینه عقب منتقل میشه .
طراحی جلو قابل قبوله ولی طراحی عقب حتی از خودروهای ۲۰۱۷ موجود قدیمی تر به نظر میرسه .
کیفیت و ضخامت ورق بدنه و قطعات در مقابل رقبای کره ، ژاپن یا اروپایی ، نازک و به نظر با طول عمر کمتری باید باشه .
1402/8/29
انتخاب من رنوئه همینجور ک یکیشو دارم و راضیم هیچ وقتم به چینی فک نمیکنم