موضوعات داغ

کیا سراتو نیو فیس 2016 چه تفاوت هایی کرده است؟ ملاقات با سراتو جدید در تهران

26 مرداد 1395

تهیه و تنظیم: مهدی جهاندیده

عکس: بامداد صفائیان

همانطور که میدانید شرکت کیا برای سال 2017 فیس لیفت سراتو را با کد اتاق YDm معرفی کرده است ولی همچنان در بازار جهانی با نام سراتو یا فورته YD عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه در مورد سراتو نیوفیس ورود آن به کشور همزمان با عرضه جهانی این خودرو است. این در حالی هست که رقیب کره ای یعنی هیوندای الانترا نسل جدید بسیار زودتر از سراتو نیوفیس وارد بازارهای جهانی شده ولی هنوز با پلاک ملی در خیابان های کشور دیده نمی شود. البته یکی از دلایل واردات همزمان سراتو نیوفیس با عرضه جهانی را می توان به فروش بسیار خوب نسل فعلی در بازار داخلی و تقاضا برای آن مرتبط دانست که وارد کنندگان را ترغیب کرده تا اولین سری از سراتوهای نیوفیس را با مدل 2016 به بازار عرضه کنند.

قطعاً کیا سراتو خودروی بسیار محبوبی است و بسیاری از ما تجربه رانندگی با این خودرو را داریم و در این مقاله از خودروبانک قصد داریم به صورت مختصر به تغییراتی اشاره کنیم که مدل 2017 و با چهره جدید نسبت به مدل های کنونی بازار دارد. لازم به ذکر است که مدل هایی که هم اکنون با فیس جدید به بازار آمده اند مدل 2016 هستند ولی این مدل به عنوان مدل 2017 کیا سراتو در بازارهای جهانی توسط کیا معرفی شده و منظور ما در این مقاله از سراتو 2017 همین مدل 2016 فیس لیفت است. سراتو 2017 شامل تغییراتی از لحاظ فنی، شکل ظاهری و همچنین آپشن های نصب شده است که به بهانه ورود این تازه وارد به کشور به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت:

تغییرات جلوی خودرو

به نظر میرسد طراحان کیا سعی داشته اند نمای جلوی خودرو را تا حد ممکن به برادر بزرگتر سراتو یعنی کیا اپتیما نزدیک کنند به همین منظور تغییراتی درچراغ ها، درب موتور، جلو پنجره و شکل سپر داده شده است. چراغ ها از حالت قبلی کشیده تر و باریک تر شده اند و از حالت برجستگی درب موتور نیز کاسته شده و علاوه بر خطوط شکسته کنار درب موتور، دو خط شکسته نیز بر روی آن اضافه شده است.

در کناره های سپر نیز به سبک طراحی سپر اپتیما JF نسخه جی تی لاین دو ورودی هوا به منظور آیرودینامیک و چسبندگی بهتر قرار گرفته است. چراغ های مه شکن نیز که شباهت فراوانی به مه شکن های کیا نیرو دارد به همان سبک به مرکز سپرنزدیک تر شده اند، همچنین در نمونه های فول بر روی سپر جلو نیز تعداد سنسورها فاصله سنج از دو عدد به چهارعدد افزایش پیدا کرده است.

تغییرات نمای جانبی

در این قسمت هیچ گونه تغییری را شاهد نیستیم و تنها شکل ظاهری رینگ ها تغییر کرده است. لاستیک‌های نصب شده بر روی این خودرو دقیقاً همان لاستیک‌های نکسن مدل cp643a با سایز 215/45/17 می‌باشد که بر روی سراتوهای فعلی نصب می‌باشد این مدل از لاستیک نکسن نسبت به سایر لاستیک‌های این برند و همچنین سایر برندهای لاستیک کره‌ای از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشد به طوری‌که علاوه بر نویز فراوان که ناشی از طرح عاج و فاق کوتاه لاستیک می‌باشد در ترمزگیری‌ها نیز ضعیف عمل می‌کند و از طرفی با توجه به فاق کوتاه تایر و سایز 17 اینچی رینگ‌ها و خیابان‌های پر از انواع دست‌انداز و چاله در شهرهای کشور گاهی تایرها دچار آسیب می‌شوند، این آسیب بیشتر از نوع ورم کردن یا به اصطلاح آبسه کردن دیواره‌ی تایر می‌باشد و درنتیجه مالکان مجبور به خرید تایر جدید می‌شوند.

شاید بگویید این شرایط برای هر لاستیک فاق کوتاهی ممکن هست پیش بیاید، اما بدانید که ضمن تأیید متأسفانه این لاستیک در این قسمت دارای نقطه ضعف بیشتری نسبت به سایر تایرها چه از این برند چه از برندهای دیگر می‌باشد. پس همین‌جا به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این خودرو را دارید همان ابتدا نسبت به تعویض این تایر با سایز 215/50/17 یا 225/45/17 از لاستیک‌های چهار فصل این برند یا برندهای مطرح دیگر اقدام کنید هر چند که متأسفانه لاستیک چهار فصل و تاریخ روز برندهای کره‌ای بسیار کمیاب می‌باشد و اکثر وارد کننده‌ها نمونه‌های تابستانی را وارد کرده‌اند. درضمن اگر مدل نیوفیس را خریدید و قصد تعویض لاستیک را داشتید یادتان باشد که مراقب سنسورهای TPMS باشید این آپشن در نمونه‌های فعلی وجود ندارد.

نمای عقب خودرو

تغییر صورت گرفته در نمای عقب شامل تغییر طراحی چراغ هاست که قسمت سفید رنگ چراغ به پایین منتقل شده است و نوار روشنایی چراغ ها نیز باریک تر و به سبک اپتیما JF تغییر کرده است همچنین با توجه به بررسی نمونه های وارد شده به کشور مشاهده شد که چراغ ترمز از LED به نوع لامپی تغییر کرده است. تغییر دیگر در دیفیوزر و شکل شبرنگ های داخل سپر عقب هست.

طراحی داخلی خودرو

نمای داخلی خودرو در کل هیچ تغییری نکرده است و همان طراحی سراتو فعلی را دارا می باشد البته با سه تغییر کوچک:

1 - استفاده از فرمان D-Cut shape البته فرمان D در تمام سراتوهای 2017 وجود ندارد. در نمونه های نیوفیس وارد شده که با مدل 2016 وارد کشور شده اند تا لحظه نگارش این مقاله نیز فرمان D وجود ندارد.

2 - استفاده از پوشش تزئینی مشکی پیانویی در بعضی قسمت ها مثل فرمان یا اطراف دسته دنده.

3 - در کنسول وسط نیز تغییراتی در شکل جا سیگاری و جا لیوانی داده شده است.

متریال داخلی نیز همان متریال استفاده شده در نسل فعلی هست و هیچ تغییری صورت نگرفته است. تغییرات جزیی دیگری مانند تغییر در گرافیک منوی LCD وسط کیلومتر شمار و سیستم Welcome به چشم میخورد.

از لحاظ موتور و گیربکس

نسبت به نمونه فعلی که دارای موتور 2 لیتری از نوع MPi و با 159 اسب بخار می باشد. این موتور عرضه شده برای سراتو 2017 دقیقا همان موتور نصب شده بر روی نمونه فعلی می باشد ولی با تغییرات در گشتاور و اسب بخار به صورت زیر است:

سراتو فعلی توانایی تولید 161PS که معادل 158.7 اسب بخار است را دارد ولی سراتو نیوفیس توانایی تولید 152PS که معادل 149.9 اسب بخار است را دارد. همچنین گشتاور سراتو فعلی 194 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه است ولی گشتاور سراتو نیوفیس 192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.

از لحاظ گیربکس نیز همان گیربکس شش سرعته با قابلیت تیپ ترونیک میباشد و فقط برای نمونه دیزلی یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه در نظر گرفته شده است که به کشور ما وارد نمیشود.

سه تغییر اساسی در سراتو 2017

1 - بالابردن دقت فرمان برقی از 16 بیت به 32 بیت و همچنین قرار دادن انتخاب نوع رانندگی در سه حالت با اضافه شدن آپشن Drive Mode این دکمه کنار لیور دنده اضافه شده است. در نمونه های فعلی دکمه تغییر حالت فرمان یا همان فرمان سه حالته موجود هست که کارایی ان با درایو مد متفاوت است (درایو مد Drive Mode در واقع انتخاب حالت هایی هست که توسط نرم افزار در ECU گیربکس ثبت شده است. مثلا با انتخاب مود اسپورت دنده ها در دور موتور بالاتر تعویض میشوند در حالیکه در فرمان سه حالته با انتخاب هر یک از حالت های کامفورت، نرمال یا اسپورت فقط رفتار فرمان از لحاظ نرمی یا سفتی تغییر می کند و هیچ اتفاقی در رفتار گیربکس پدیدار نمیشود).

2 - بهبود و ارتقا سیستم تعلیق

3 - بهبود سیستم ترمز

4 آپشن اضافه شده در نیو فیس 2017 نسبت به نمونه های فعلی

1 - سرد کن (تهویه صندلی) سمت شاگرد

2 - رادار نقطه کور (تا لحظه نگارش این مقاله نمونه های نیوفیس وارد شده فاقد این آپشن بوده اند)

3 - صندوق بار هوشمند: با قرار گرفتن در پشت صندوق به مدت 3 ثانیه درب صندوق باز خواهد شد

4 - سیستم نمایشگر باد تایر TPMS : این آپشن در سراتوهای فعلی سفارش های خاورمیانه وجود نداشت (در مدل های عرضه شده در کره و آمریکا وجود داشت) ولی در سراتو نیوفیس 2017 برای خاورمیانه نیز اضافه شده است

قابل ذکر هست که آپشن هایی مانند اتوپارک (تنها بازار کره جنوبی) و حرکت بین خطوط و هوم لینک و ... هم در سراتو فعلی و هم برای سراتو 2017 وجود دارد ولی فقط برای بازارکره و آمریکا عرضه شده و در نمونه های عرضه شده در سایر نقاط فاقد این آپشن ها خواهد بود. همچنین یکی دیگر از تفاوت های کوچکی که مدل های جدید سراتو نسبت به مدل های کنونی دارد این است که برخلاف مدل های کنونی، چراغ های مخصوص روز Day Light با روشن شدن خودرو، روشن نمی شوند و باید با چرخاندن دسته راهنما این چراغ را روشن کنید در صورتیکه در مدل های کنونی امکان خاموش شدن چراغ های مخصوص روز وجود ندارد و به صورت پیوسته روشن هستند.

سخن پایانی

در حال حاضر قیمت سراتو نیوفیس مدل 2016 در بازار بین 140 تا 150 میلیون قیمت گذاری شده است و از این لحاظ با تویوتا کرولا برابری میکند. در حالیکه نمونه های فول آپشن فیس کنونی با مدل 2016 حدود 135 میلیون به فروش میرسد اما سوال اصلی این هست که صرف نظر از بازار غیر عادی خودرو در کشور ما و قیمت گذاری های نامتعارف آن، آیا خودروهای کلاس C یا کامپکت، ارزش پرداخت چنین قیمتی را خواهند داشت؟

در انتها از آقای علیرضا سلیمیان مالک محترم سراتو نیوفیس که خودرو خود را جهت تست در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند، کمال تشکر را داریم.

59 عکس

نظرات کاربران

127 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/26
جلوش كپه سيترون هست
1395/5/26
کجای این شبیه سیترون هست من که نفهمیدم به هر چی شبیه هست غیر از سیترون
کابین داخلیش هم بسیار با کیفیت و زیباست باید از نزدیک دید تو عکس اصلا مشخص نیست
البته ما که پولش رو نداریم مبارک اونایی باشه که دارن
1395/5/26
ایشاالله خدا شفات بده ممد جون !
1395/5/26
عجب !!! پس حالا کار کره بعد اینهمه پیشرفت به جایی رسیده که از روی ماشینای فرانسوی کپی کنه ! خخخخ
اونی که کپی می کنه چینه نه کره عمو جان.
1395/5/26
محمدرضا، داداش بیخود نیست که خواننده معروف میگه:
" روزای بدون تو، تو خونه نمی مونم..."
تو هم زیاد نمون، دیوونه می شی مث حالا چرت و چرت می گی !
آره داداش برو پارک، شهربازی یه بادی به سرو کلت بخوره !
1395/5/26
جااااااااان ؟؟
1395/5/26
داداچ داری اشتباه تشبیه میکنی
کپه ام وی ام ۳۱۵ قدیمیه 😂
1395/5/26
منظورش دی اس بود نه سیتروین ...
1395/5/26
محمدرضا جان خوب نگفتی !
به نظر من شبیه سیترون نیست، بیشتر شبیه سراتو 2015 هستش.
1395/5/26
طراحی داخلش از سال 2010 که من یادمه تا این اصلا به دل نمیشینه. یجورایی انگار جنس مواد داشبوردش مستعد گردوخاک گرفتنه
1395/5/26
شما برو تو صف وام 20 تومنی پراید اینجا وقتتو تلف نکن
1395/5/26
آره خوب مثلا داشبور ژاپنیا ضد گردو خاکه !!!
چرا وقتی از یه ماشین خوشمون نمیاد حرف مفت می زنیم ؟؟؟؟
1395/5/27
منم این طوری فکر می کردم ولی اصلا این طوری نیست .حرف شما درباره 206 و405 کاملا درسته
کیفیت و زیبایی داخل کابین از اون چیزی که در عکس دیده می شه خیلی بیشتره
1395/5/26
واقعا ماشین با کیفیته از شرکتای کره ای فقط کیا بهترینه چون ماشیناش با استاندارد های آمریکا تولید میشن
1395/5/26
من تو این کلاس به شخصه لنسر و کرولا و مزدا 3 و سیویک رو به ترتیب ترجیح میدم
1395/5/26
ولی من سراتو به لنسر و کرولا و مزدا 3 مونتاژ نسل قدیم ترجیح میدم. در مورد سیویک جدید هم باید دید با چه قیمتی می خوات عرضه بشه!
1395/5/26
لنسر را اولویت اول!!!!! جالبه والا. لطفا اطلاعاتتو بالا ببرید.
1395/5/26
لنسر که عالی هست ولی این عدم تولیدش در آینده و تامین قطعات یدکی احتمالی (باز در آینده) مشکل اصلیش محسوب میشه...
1395/5/27
فقط لنسر
1395/5/27
منم.. الان دیگه داشبورد لیفانم تاچ اسکرین داره بزرگ داره این نداره
1395/5/27
یعنی یه حرفی زدی تا الان لایق 51 لایک بوده
تازه بیشتر هم میشه
1395/5/27
لنسر بخصوص نمونه فیس لیفت اش از هر نظر ارزش خرید بالاتری داره.هندلینگ و سواری لنسر عالی هست.سیستم تعلیق عقب سراتو همچنان غیر مستقل هست در صورتی که لنسر مالتی لینک هست.به لحاظ کیفیت اجزا داخلی که برتری لنسر محسوس هست و جای بحث نداره
1395/5/27
منم همینطور
1395/5/27
آقای american and japan شما همونی نیستی که روز رونمایی mvm x33 توی نظرات گفتی که من ام وی ام دارم خیلی کیفیتش کمه و... ؟؟؟؟؟؟
حالا تو چینی سوار که نه ژاپنی داری، نه از کنار کره ای رد شدی واسه ما اولویت بندی می کنی ؟ !!!
بابا دمت گرم که از آمریکا و ژاپن حمایت می کنی واقعنم به حمایتت نیاز دارن !! خخخخخ
1395/6/11
ن لنسر تو فروش بد اذیت میکنه تازه کلیم افت قیمت داره خدمات و گارانتیم ک ارین خودرو ب خونت تشنس هر ژاپنیم دلیل بر بهتر بودن نیس سراتو بهتره
1395/5/26
وقتی میشه یه لنسر خرید و 20 میلیون پول هم پس انداز کرد چه کاریه آخه انتخاب این ؟؟!!!
1395/5/26
با سلام...یعنی چی ؟
آخه این یعنی چی...؟
علاوه بر اینکه قدرتش تا حد نامحسوسی کم شده، آپشن هایی هم که اضافه شده همه مال بازار آمریکا و خود کره هستند !!!! پس چی به ما میرسه این وسط ؟؟؟
همین الآن آمریکایی ها دارن سوناتا با موتور توربو و قدرت 280 اسب بخار اونم با هزار مدل آپشن بیشتر می خرن اونوقت تا به ایران میرسه به زور نسخه gdi رو میارن ! تازه کلی هم از آپشن های ماشینو حذف می کنن !
راستی چرا کره ایه هیبرید نمیاد تو ایران؟؟
...چرا اینهمه توربوی کره ای که تو بازارهای مختلف هستن اینجا نمیان ؟؟؟!
با این حال پیشرفت کره ستودنیه ولی انگار به درد ما نمیخوره...!
فقط خداکنه یه روزی ایرانخودرو ما از این پیشرفت عجیب کره یه چیزی یاد بگیره...
کاش حداقل جنسیس g80 و g90 یا سنتنیال یه روزی دوباره بیان...
چند وقته هرچی که جدید میاد چینی و فرانسویه...
الآن بیشتر از ما مردم بیچاره، این فرانسوی ها هستند که خوشحالن!!!!...آخه تنها بازار خارجی واقعا پرفروششون رو دوباره پیدا کردن !!!
به امید روزی که حداقل ماشین کره ای با توربو و هیبرید و امکانات کامل بیاد اینجا.
1395/5/26
قیمت بسیار بالا به دلیل سیاست گزاری نا مناسب شرکت وارد کننده به شخصه معتقدم از لحاظ کیفیت ولذت رانندگی خودرو های کره ای هنوز فاصله یزیادی با همتاهای ژاپنی دارن
1395/5/26
اینم مثل کرولا شد 150میلیون احتمالا الانترا جدید هم همین قیمت باشه، خداییش همینطور آخر مطلب گفته شد واقعاً زوره 150 میلیون به ماشین کامپکت پول بدی
1395/5/26
نسبت به نسل قبل بهتر شده....درود....درود
1395/5/26
قدیمی هاش جوون پسند ترن مخصوصا قرمز و مشکیش اگه کوپه هم میشدن که محشر میشد
1395/5/26
اون علامت p مثل فعال کردن رادار نقطه کور کنار دسته دنده سمت راست واسه چیه ؟
1396/9/15
برای فعال کردن سنسور پارک جلوی ماشین هست
1395/5/26
جلوش یه جوریه :/
ماشین های ژاپنی رو ترجیح میدم..........
1395/5/27
پس چرا قدرت موتور رو حدود ١٠ اسب بخار كاهش دادن؟
1395/5/27
اخه مگه ميشه هر سال فيس ليفت كرد؟؟؟يواش يواش دارن واسه هر فصل يه فيس ليفت ميدن.فيس ليفت تابستوني.فيس ليفت پاييز.فيس ليفت به مناسبت ٢٢بهمن. به مناسبت عيد.جالبيش اينجاس كه با اومدن فيس جديد ديگه كسي قبلي رو دوست نداره مثل سانتافه يا همين سراتو يا اسپرتيج بر عكس آلماني ها كه خيليا مثل من هنوز عاشق e46 هستن
1395/5/27
قیمت کیا سراتو نیوفیس تو منطقه آزاد انزلی 55 میلیونه
1395/5/27
تو سایت دیدم 69 زده............55 از کجا اومده
1395/5/28
خوب باشه،
ما الان چکار کنیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم ؟؟؟؟
1395/5/27
کدوم دیوانه ای 150 میلیون به این پول میده وقتی قیتمشه 55 میلیونه تو انزلیه بعدشم ماشین های منطقه ازاد انزلی سالی 30 روز به صورت پلاک گذر موقت وارد سرزمین اصلی میشن
1395/5/27
خوب عزیزم شما برو همون منطقه آزادی رو بخر کیفشم ببر !
ماشینی که فقط سالی یه بار بتونی از منطقه بیاریش بیرون چه کلاس و چه فایده ای داره ؟؟؟؟
اونم وقتی که همه تو منطقه آزاد سوار آمریکایی میشن !
1396/9/15
خوب شما برو انزلی 55 تومن بده سراتو بخر یازده ماه شب ها تو ماشین بخواب, یک ماه هم بیا شهر خودت به خانواده و دوستان سر بزن
1395/5/27
قیمتش تو منطقه ازاد انزلی از 50 میلیون شروع میشه تا 65 میلیون کسی نگاش هم نمیکنه
1395/5/28
جو نده دوست عزیز همین شماها هستین این افکار رو میندازین تو ذهن ملت فکر میکنن مناطق ازاد خبریه
اینو کمتر از 68 میلیون گیر اوردی خبرم کن
1395/5/27
چراغ ال اى دى عقب رو تبديل كردن به لامپى!!!!!!!!!!!!!
اونم تو نسل جديد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
1395/5/27
اواسط سال 2017 كه سراتو مجهز به موتور2 ليتري GDI با قدرت 173 اسب وارد بازار شد (هم اكنون فقط در بازار آمريكا عرضه ميشود) تمام كساني كه سراغ يك ماشين پر قدرت اسپورت و در عين حال كم مصرف در اين محدوده قيمتي هستند انتخابي بهتر از آن نخواهند داشت چون راندن ماشين 173 اسب تنفس طبيعي بسيار لذت بخش تر از 160 اسبي توربو كه خيلي اوقات توربو هنوز به اندازه كافي دور نگرفته خواهد بود
1395/5/27
تعجب میکنم از کیا با این طراحی داخلیش!!!
بیرونش مشکل نداشت تغییرش دادن، اصل داخل بود که هیچی!!!!!
1395/5/27
ماشين ارزون قيمت كره اي نسبت به قيمت جهاني خودش و رقبا ژاپني چقدر گرون ميندازن ب مردم
اونم سراتو با كيفيت داشتيورد پلاستيكي، محور يك تكه عقب! كلاس c!، با توان ١٤٩و گشتاور١٩٠، نتيجش ميشه كوبش و عدم لذت رانندگي، هندلينگ پايين (محور و تعليق ساده)شتاب و كشش پايين (البته سال بعد ي فيس جديد ميدن كره اي هاي محترم صاحب بيچاره حالا هم افت قيمت داره هم دنبال قطعات سالهاي پيش!!)
داشتبورد النترا از اين خيلي بهتر طراحي شده
در كل ماشين قابل قبولي هست ولي نه با اين قيمت براي همچين مشخصات فني اي
1395/5/27
چه خبره 150 تومن !!!!!
من لنسر 2016 رو با امکانات رفاهی کمتر ترجیح میدم واسه من موتور و گیربکس و نرمی خودرو مهمه که لنسر همه ی اینها رو داره.
این سراتو که با حجم 2000 فقط 149 اسب بخار !!! لنسر با 1800 سی سی 146 اسب بخار...
تازه به نظر من وجود چند آپشن اضافه ارزش پرداخت 23 میلیون بیشتر رو نداره با 127 تومن لنسر 2016 میشه خرید تازه ژاپنی هم هست.
1395/5/28
دوست عزیز ببخشیدا ولی وقتی اطلاعات نداری چرت و پرت تحویل نده من تجربه هم النترا و هم سراتو رو داشتم اصلا قابل مقایسه نیست سراتو از هرررررر لحاظ خیلی بهتر از النترا هست شتابشم حرف نداره ۸ تا ۸ و نیم ثانیه کوبشم به هیچ عنوان نداره هندلینگشم عالیه برا خودت داستان ننویس
همه چیش از ماشینای موجود با این رنج قیمت و حتی بالا تر بهتره
لنسرو ک سوک میکنه اصن
1395/5/28
بازم حرف مفـــــــــــــــــــــــت !
سلیقه هرکسی محترمه ولی چرا اینو نمی گی که مزدا3 و کرولا تازه با همین قیمت و جفتشون با موتور 2000 قدرت کمتری حتی نسبت به سراتو ایران تولید می کنن ؟؟
تازه نمونه gdi همه کره ای ها قدرت بیشتری هم داره مثلا gdi همین سراتو تو آمریکا 173 اسب قدرت داره، اینارو گفتم که دیگه 200cc حجم کمتر لنسر با قدرت مشابه رو به رخ سراتو نکشی.
درهر صورت لنسر مبارکت باشه.
1395/5/28
گیربکسشم فوق العادس هم هوشمنده هم اصلا تقه نمیزنه
درسته ۱۵۰ قیمتش بالاست ولی ۱۰۰ درصد پایین میاد هنوز تازه اومده نیو فیسش فیس قدیمش ک حرف نداره
1395/5/29
لنسر 1800 140 اسب بخاره نه 145
1395/5/29
نمي دونم آخه اين سراتو چي داره ١٥٠ ميليون ملتم دفاع كنن كاش مزدا ٣ نيو ميومد اين كره اي با اين داشبورد كه داد ميزنه كيفيت نداره ١٥٠ قيمت بذارن آخه كدوم عقل سالمي ١٥٠ تومان پول اينو ميده البته كسايي كه ٤ تا آپشن و خوشگليه ماشينو ميبينه و يادش ميره ١٠ سال پيش ژاپن چي ميساخت كره چه اسباب بازي هايي ميساخت خب پول ميده و اون كيفيت و بيخيال ميشه ولي ديگه هندلينگ ماشين هاي كره اي ضعيف بوده هميشه چطوري مياين ميگين خوبه
1395/5/30
پرهام جون معلومه تو که تا به حال همچین ماشینایی رو از نزدیک ندیدی نمی دونی که چی داره
باش تا مزدا نیو یه زمانی بیاد. خخخخ
1395/5/27
کسری و آرش جون درست میگن واقعا کیا مخصصوصا این محصولش عالیه و حرف نداره و باید از نزدیک دید البته هیوندای هم چیز کمی نزاشته و انتخاب یه محصول بین این دو شرکت واقعا مشکله...
1395/5/28
میدونی چرا انتخاب بین برند هیوندای و کیا سخته چون کلا یکسان هستن فقط قیافه ها تفاوت داره
پلتفرم های هر دو شرکت خیلی تشابهات داره و در برخی موارد کلا مشترک هست
تقریبا شرکت های کیا و هیوندای دارن مثل پژو سیتروئن فرانسه میشن و تقریبا دارن با هم جلو میرن
من هم مثل دوستان هندلینگ و امنیت ماشین های ژاپنی رو ترجیح میدم چون تو تست های جهانی کره ای ها چندان خوب ظاهر نشدن
البته در برند های ژاپنی برند سانگ یانگ رو میپسندم شاید بگید حرفم اشتباهه و سانگ یانگ بدقیافه و زشت هست اما از اول روی قدرت و کارایی ماشین ها مانور داده و اگر روی ظاهر هم کار میکرد میتونست بهتر از هیوندای و کیا ظاهر بشه
1395/5/28
میدونی چرا انتخاب بین برند هیوندای و کیا سخته چون کلا یکسان هستن فقط قیافه ها تفاوت داره
پلتفرم های هر دو شرکت خیلی تشابهات داره و در برخی موارد کلا مشترک هست
تقریبا شرکت های کیا و هیوندای دارن مثل پژو سیتروئن فرانسه میشن و تقریبا دارن با هم جلو میرن
من هم مثل دوستان هندلینگ و امنیت ماشین های ژاپنی رو ترجیح میدم چون تو تست های جهانی کره ای ها چندان خوب ظاهر نشدن
البته در برند های ژاپنی برند سانگ یانگ رو میپسندم شاید بگید حرفم اشتباهه و سانگ یانگ بدقیافه و زشت هست اما از اول روی قدرت و کارایی ماشین ها مانور داده و اگر روی ظاهر هم کار میکرد میتونست بهتر از هیوندای و کیا ظاهر بشه
1395/5/28
در حواب علی
عزیزم تو اول برو ببین سانگ یانگ مال ژاپن هست یا کره
دوم کسی که فکر میکنه سانگ یانگ مال ژاپنه و میاد اونو با هیوندای و کیای کبیر مقایسه میکنه ارزش جواب دادن رو هم نداره
1395/5/29
مهدی جان میدونم کره ای هست اینجا یه اشتباه تایپی رخ داده
حتی این رو هم میدونم که الان هندی ها سانگ یانگ رو خریدن
و یا حتی چند سال سانگ یانگ موسو اداره رو سوار شدم که ظاهر مزخرفی داشت اما ماشین قوی بود
1395/5/29
یه نکته دیگه
مهدی طوری میگی کیا و هیوندای کبیر انگار از بنز یا بی ام و حرف میزنی
کیا و هیوندای فوقش بتونن با برند های سطح متوسط مثل رنو و پژو رقابت کنن هیچوقت نمیتونن به ژاپن یا آلمان برسن این رو همه خوب میدونن
علاوه بر اون حاظری با یه شاسی بلند کره ای بری جنگ یا با یه شاسی بلند ژاپنی (تویوتا یا میتسوبیشی یا نیسان )
اینا که گفتم درسته یا بازم اشتباه تایپی هست اگر مشکلی داره زیرش خط بکش آقای معلم
1395/6/2
علی جوون ممنون از کامنتت میدونید چیه کیا و هیوندای هم ماشینای تا حدودی با کیفیت میزنه(البته نسبت به قیمت) و هم طراحی شیک و عالی دارن یعنی طوریه که یه ایرانی بخواد ماشین بخره اکثرشون میان طرف این دو شرکت چون با سلیقه ی ما سازگاره و هم بازار دست دومش خوبه .
1395/5/27
ماشین میخوای فقط هافی لوبو.لطفا تست و بررسی هافی لوبو رو هم بزارید تو سایت .
1395/5/27
باتوجه به قیمتش واصالتش کرولا ازش بهتره
1395/5/27
یه چرخش بهتر از مزدا 3 گاریه که من دارم
1395/5/27
شاهین ؟؟؟؟
عموجون باز که حرف نسنجیده زدی !!!
یه چرخ سراتو به مزدا میارزه ؟؟؟ بابا بیخیال!
تو همیشه یه جوری حرف میزنی که همه فک کنن ما کره ای سواران عقده ای هستیم !
یه سر برو بررسی مزدا3 و سراتو ، ببین چطور منو فریبرز سر حرف مفت تو افتادیم به جون هم........یه جوری از کره ای حمایت نکن که ملت به عقلت شک کنن.
تو اصن لازم نیست از صنعت کره حمایت کنی.....یه حرفی می زنی که صحت نداره بعد ژاپنی پرستا میوفتن به سرو کلت باز ما باید 10 روز فقط منظور تورو براشون توضیح بدیم ، آخرشم که نمی فهمن !!!!
ول کن دیگه داداش عزیزمن. الآن باز با این حرفت فریبرز داغ می کنه !!!!
1395/5/27
خخخخخ یعنی هنوز از آون مقایسه ای که خودروبانک گذاشته بود داری میسوزی
1395/5/28
اوه اوه محمد جون فرار کن
زود باش الانه که فریبرز بیاد همه رو قتل عام کنه من فرار کردم تو هم فرار کن خخخخخخ جمع کنید بابا جون مادرتون
1395/5/29
خخخخ
عجب ادمی هستی محمد!!!!!!!!
من و تو کی افتادیم به جون هم؟؟؟؟؟
خخخخ
این شاهین هم خدا زندش بذاره
1395/5/29
نه اتفاقا آقا مهدی من اهل فرار نیستم؛
فرار مال بچه کوچولوهایی هستش که خودشون ماشین چینی دارن بعد میان واسه ما تو این رنج قیمت اولویت بندی می کنن !!!!!
فقظ خواستم به شاهین جان بگم که دیگه اینجوری اشتباه در مورد ماشین ها نظر نده.
ایشون خودش مزدا داره بعد یه جوری تو سر مزدا یا ژاپنی میزنه که همه فک می کنن اصلا ژاپنی نداره و داره حمایت بیخود از کره ای ها می کنه؛
در هر صورت فریبرز از دوستای عزیز من توی این فضای مجازی هستش و هر کدوم از دوستان مایل باشن من باهاشون تبادل نظر می کنم و مشکلی ندارم
فقط اینو همه بدونید که هیچ کدوم از ما کرهای سواران و کره ای دوستان حمایت الکی از ماشینمون نمی کنیم و هرگز هم کره ای رو از ژاپنی بالاتر نمی دونیییییم.
1395/5/29
بزرگ شو .زشته این حرفا :((
1395/5/27
با سلام خدمت دوستان عزیزجان...
بنده هرگز از هیچ برندی بی دلیل بد نگفته و یا حمایت بی جا نکرده ام ؛ چون اصلا وظیفه ای ندارم...اما،
حقیقت در مورد این ماشین این است که ؛
سراتو یک خودرو کاملا محبوب است که واقعا از نظر طراحی، آپشن و قدرت برای یک خریدار همه چیز را تمام کرده ...ولی،
نسل جدید آن که امروز بررسی شد، در کمال تعجب مقداری از اسب های بخار خود را از دست داده !!! و آپشن های اضافه شده نیز انگار همه مخصوص بازار آمریکا یا خود کره هستند ! پس ما چی ؟
به نظر بنده ، هیچ خودرویی را امروزه نمی توان به خاطر اصالت و قدمت شرکت زیر سوال برد؛ که اگر اینگونه بود،...
با این حساب تویوتا ژاپن، با قدمت 89 ساله، در مقابل سایر برندها حتی فرانسوی ها هرگز و ابدا یک برند اصیل به شمار نمی رفت !!...آیا پس تویوتا باید به خاطر سابقه کمتر تا همیشه مقابل پژو 210 ساله یا رنو 150 ساله کمر خم کند ؟؟؟ !!!!!!!!
آیا تویوتا به خاطر سابقه کمتر باید تا ابد زیر سایه پژو باشد ؟؟ !!!!!!
...پس انصاف نیست که کره ای های امروز را آن هم با پیشرفت روز افزون به خاطر چندسال سابقه کمترنسبت به ژاپنی یا فرانسوی، از همه نظر رد کنیم ...!
با این حال به نظر بنده سراتو با قیمت 150م ارزش خرید کمتری نسب به سابق دارد که توجه بیشتر خریدارن به شرایط بازار و سایر رقبا را می طلبد.
با تشکر و آرزوی موفقیت و سلامتی برای همگان.
1395/5/27
اینجا ایرانه.....وقتی کرولای لو اپشن با گیربکس مسخره چهار سرعته همین قیمته ...........چی بگم
1396/11/3
برادر من تویوتارو اصلا با کره مقایسه نکن آخه عقل که نباشد جان در عذاب است
1395/5/27
والاااا من نمیدونم چرا باید با هر فیس لیفت 20 میلیون بکشن رو قیمت ماشین! !!!؟؟؟
این ماشین مگه قیمت جهانیش چقدره که ما باید 150 تومن بدیم واسه یه ماشین کره ای متوسط از هر لحاظ! !!!؟؟
به نظر من بهتره کلا ماشین وارد نکنن. .. تا سوار همون آشغال های داخلی بشیم. .چون اگه قرار باشه هر سال بکشن رو قیمت ماشین های وارداتی و در عمل مردم قدرت خریدش رو نداشته باشن همون بهتر که کلا وارد نشن. ..!!!
1395/5/28
آقا دنا و سورن هم فیس لیفت های سمند هستند. به ترتیب 14 و 8 میلیون هم قیمت بیشتری دارن؛ پس همه شرکتا دارن همین کارو با ما می کنن
حالا به نظرت باید چکار کرد ؟؟؟؟ نخریم ؟؟؟ تا کی ؟؟؟ با چه امیدی ؟؟ به امید یه مشت آدمی که تا اسم وام میاد دستو پاشون و گم می کنن ؟؟؟
یادمون باشه تا ورشکستگی ایرانخودرو فقط یه ماه مونده بود..........فقط یه ماه !
1395/6/11
حامد حرف کاملا خوبی زد. کاش مردم انقدر عقل و شعورشون میرسید سر این وام های خودرو دست و پاشون رو گم نمیکردن و با کله نمیرفتن برای خرید این ماشینای ایرانی. کاش به نخریدن خودرو های صفر ادامه میدادن . داشتیم به هدفمون میرسیدیم. مشکل اصلی زیر سر همین ملت خنگه .
1395/5/27
دوستان دقت کردین دارن اروم اروم عوارض گمرکی رو میبرن بالا و مردم هم کم کم دارن عادت میکنن که به یه ماشین معمولی از خانواده کیا 150 میلیون بپردازن؟
نه تنها کیا بلکه همه برندها رو دارن قیمتشو میبرن بالا.نه دلار زده بالا و نه قیمت خود کمپانی ها.
تا یکی دو سال دیگه قول میدم پرایدو سمند رو هم زیر 50 نتونیم بخریم
1395/5/27
کیا در مقایسه با هیوندای در قسمت طراحی داخلی ضعف داره و برام عجیب هست که عوض نکردنش.از طرفی نیروی نهایی کمتر شده اما گشتاور هم از ۴۸۰۰ دور اومده روی ۴۰۰۰ که خودش حسن بزرگی هست.
1395/5/28
اقا اینجا ایرانه.......مگه تویوتا کرولا لو اپشن رو با اون گیربکس مسخره چهار دنده رو به همین قیمت نمیدن
1395/5/28
فهمیدیم اینجا ایرانه حالا بس می کنی ؟؟؟
همه اینو بدونید 80 درصد کسایی که اینجا نظر میدن همه جوونایی هستن که یه پرایدم ندارن، بعضیا اصلا گواهینامه ندارن !!!!!
اصلا اونایی که پولدارن به نظر 4 تا جوون توی این سایت ها اهمیت نمی دن که.
همشون میرن همین کره ای هارو می خرن حالشم میبرن حالا شما بشین اینجا حسرتشو بخور بعد کامنت بذار فقط ژاپنی با اصالت !! خخخخخخ برید جمع کنید بابا.
البته منظورم شما نبودیا آقای ب ف.
1395/5/29
دمت گرم سینا جان حرف دل ما رو زدی
1395/5/30
فقط سمند دنا
1395/5/30
جالبه بعضیا اصلا فرهنگ نظر گذاشتن ندارن
هر وقت خودروبانک یک ماشین کره ای بررسی می کنه یه عده ژاپنی پرستی که حالا خودشونم ژاپنی ندارن میریزن اینجا شروع می کنن به بد گفتنو حرفای مفت !!!
اصلا چه سودی به حال ژاپنیا داره این همه حرفای الکی بعضیا ؟
مردم چشم دارن و وقتی می خوان ماشین بخرن کور نیستن که کیفیت محصول رو نبینن لازم نیست یه مشت ژاپنی پرست بیان اینجا نظر مفت بذارن
مشکل همه ژاپنی پرستا اینه که چشم ندارن فروش این همه کره ای روببینن.....خخخخخ
ژاپنیا حرس نخوردن مردمی که دنبال کره ای هستن با کامنتای مفت شما نظرشون عوض نمیشه.......حالا هی حرس بخورید
1395/6/2
محسن جون دمت گرم طرز افکارت عین منه بیشتر کسایی که از کره ای بدشون میان رفتن پراید سوار شدن میگن کره آشغاله بعد میره سوار لکسوس میشه میگه ژاپنی عالیه یعنی باعث تاسفه در ضمن یه پایگاه خبری جهانی هر ساله بهترین ماشین هارو از هر لحاظی تست میکنن که در اول کیا بعد پورشه و بی ام دبلیو و ... اینو خودم تو روزنامه هفت صبح مطالعه کردم.
پرچم کره ای ها هممممممیشه بالاست...
1395/5/30
لطفا دوستان ژاپنی پسند دمشون و بزارن رو کولشون برن یه جای دیگه. اگرم قراره نظر بدن
نظر الکی ندن بیخودم 40 سال سابقه بیشتر تویوتا رو تو سر هیوندای یا بقیه کره ای ها نزنن..........اسمشم نزارن اصالت
کسی بخواد اینجا حرف مفت بزنه هنوز کره ای از نزدیک ندیده بیخود تو سرش بزنه...ما هم کار برسه به ژاپنی هواشو داریم
پس لطفا رعایت کنید
کره ای به نظر ما هیچ نیازی نداره....ناراحتم نباشین ایشالله ژاپنم یه روزی بالاخره ماشینای ایرانشو فیس لیفت می کنه....خخخخخخ
فقط کسایی که تجربه دارن نظر بدن تا بقیه استفاده کنن
1395/6/1
داداش تو برو اینترنت سرچ بکن(((حالا اسم سایتو نمیگم که تبلیغ نشه))) فیلم مقایسه مزدا 3 نیو مونتاژ داخل و سراتو 2014 رو ببین که مزدا مدل90 با 50 هزار تا کارکرد هنوز بعد از 4 سال کیفیت رو حفظ کرده ولی سراتو 2014 با فقط 8 هزار تا کارکرد کیفیت ادوات داخلیش کم شده اونوقت میفهمی که چرا طرفدارای ژاپنی اون سابقه و اصالت رو مث چماق میزنن تو سر شما کره ایی سوار ها که ماشین رو فقط فیس جدید و 4 تا اپشن به درد نخور میدونید
1395/6/1
باشــــــــــــــــــــــه داداش........ باشه تو خوبی
تو اول برو یه کره ایه 5 سال کارکرده سوار شو از نزدیک ببین بعد بیا واس ما اینجا کامنت بزار بچه جون
اگه قرار باشه چماق تو سر هم بکوبیم که کره خیلی وقته یه جوری چماق کوبونده تو سر ژاپن که جرات نفس کشیدن هم توی بازار ندارن....خخخخخخ
کره خیلی وقته روی ژاپن تو بازار ایران کم کرده....آره داداش بزرگ شو....خخخخخ
1395/6/1
باشه عمو جون تو راس میگی وقتی هنوز پول تو جیبی از بابات میگیری و خانوادگی یه شبه یه پول باد اورده ایی اومده دستتون میلیونر شدید خب معلومه که نمیدونید باهاش چیکار کنید و میرید کره ایی میخرید که عمر مفیدش نهایتا 1 ساله و بعدش فقط خرج رو دستت میزاره .شما که به اصطلاح ادمی هست که بروزی هستی برو همون کره ایی رو سوار شو ما هم با ژاپنی خودمون حال میکنیم.
1395/6/1
داداش اسی من که اصلا برام مهم نیست این حرفا ولی ای کاش به مردمی که سرمایشون رو با زحمت به دست آوردن و براش ارزش قایلن و بر حسب میل و علاقه و با شناخت ماشین می خرن اینقدر راحت توهین نمی کردی
اگه من بهت گفتم بچه جون بزرگ شو، به خاطر نا پختگی حرفت بود
تو از کجا این حرفو در آوردی که به ما پول باد آورده رسیده؟؟ یا اینکه ماها اینقدر پول ندیده ایم که نمی دونیم باهاش چیکار کنیم ؟؟؟؟ کاش اینقدر راحت به خودت اجازه توهین به هم وطنانی که برای پولشون زحمت کشیدن رو نمی دادی داداش.....ادب هم خوب چیزیه هااااا.
ولی اشکال نداره من حلالت می کنم....بالاخره تو به ما یاد دادی گفتن ادب از که آموختی ؟؟ گفت از بی ادبان.
1395/6/3
آقای اسی برادر محترم...عرض کنم خدمتتون که اون یک سال عمر مفید برا پراید هم نیس ک انقد ازش بد میگیم..نمیدونم رو چ حسابی به این نتیجه رسیدین شما....ضمنا الان چه سانتافه چه سوناتا چه آزرا زیر مدل 2008 _2006 از هرررکی که داره بپرسی نظرشونو هیچکدوم ناراضی نیستن...خواهشا وقتی حرف میزنین یا بی تعصب حرف بزنین یا منطقی
1395/6/1
در پاسخ به Ali :
علی جان مشخصه که شما اصلا اطلاعات درستی راجع به کره ای ها نداری وگرنه باید اینو میدونستی که کیا و هیوندای تازه الان شبیه هم نشدن بلکه این دوتا از همون ابتدای کار همکاری گسترده ای با هم داشته و هر دو زیر مجوعه شرکت هیوندای ب هستند
متاسفانه بعضی از دوستان به خاطر تعصب نا بجا روی ژاپنی ها قصد تخریب کره ای ها رو دارن
لازمه شما بدونی که شرکتی مثل هیوندای همیشه جزو بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان به حساب میاد؛ برای مثال سال 2008 هیوندای رتبه 8 و در سال 2013 رتبه 9 جهان رو در اختیار داشته. سال های دیگه رو هم خودت سرچ کن تا بیشتر با افتخارات کره آشنا بشی...مثلا هیوندای در سال 2013 بهترین خودروساز جهان در عرصه پیشرفت و توسعه شد
شرکی مثل هیوندای برای 193 کشور در جهان خودرو تولید می کنه
پس شما چطور هیوندای رو و یا کیا رو که زیر مجموعه هیوندای ب هستش جزو خودروسازان کبیر به حساب نمیاری ؟؟؟؟
لطفا قبل از گذاشتن نطر در مورد هرموضوعی کمی سوادمون رو در همون عرصه ارتقا بدیــــــــــم......لطفا.
1395/6/3
از دیوار مزدا 3 بالا نرین لطفا خوبه بررسی مزدا 3 رو با سراتو 2015 دیدین که اخرش از 3 تا تست دو تاشو مزدا 3 مدل 2010 برد خدا کنه مزدا 3 و مزدا 6 و مزدا سی ایکس 5 بیاد اینجا ببینم چی میشه
کره هم قابل ستایشه شکس نیست
1395/6/4
بچه هایی که روی کره ای ها تعصب دارن دمشون گرم اینقدر با ژاپنی ها بحث نکنید خودشون بعدا متوجه میشن برای حمایت از دوستان کره ای این متنو لایک کنید
1395/6/6
آقای dr خواهش می کنم از این جو ها توی سایت بررسی خودرو راه نندازید......کمی سرمون رو بالا بیاریم
یکم واقع نگر باشیم.....از این فضای مجازی دوستان بیان بیرون، بازار رو ببینن
کره هییییییچ نیازی به حمایت ما نداره خود کره توی ایران به همه خواسته هاش رسیده
اینکه یه عده ای میان اینجا و از کره ای بد می گن به خاطر تعصب بی جایی هستش که دارن
من بعضی از دوستان رو که اینجا از ژاپن حماین می کنن خوب می شناسم.....پسره هنوز ماشین نداره به قول خودش پدرش یه پارس کهنه داره بعد میاد اینجا هر چی می خواد میگه هر ماشین کره ایه جدید هم که بیاد بلافاصله کامنت میذاره که این بدردنخوره و نخرید و....از این حرفای خنده دار ما زیاد شنیدیم....به هرحال بچه های مردم خوش حالن دیگه بذار بگن شاد باشن !
کره؛ داره خوب می فروشه- خوب خدمات میده- خوب کار می کنه- نیاز ما رو خوب تامین میکنه و هیج توجهی هم به بدگویی یا خوب گویی یه عده آدم تعصبی نداره
من از کره حمایت نمی کنم چون اصلا نیازی به حمایت من و شما نیست....مهم واقعیت و بازارِ که حالا حالا ها توی دستای کره ست.
1395/6/5
با سلام لطفا فیلم بررسی کیا سراتو 2015 رو قرار دهید.
ممنون
1395/6/6
لطفا بفرمایید عقب سراتو ۲۰۱۶ با ۲۰۱۴ فرق کرده؟و ایا سراتوهای این دو مدل به لحاظ ظاهری تفاوت کردند؟ لطفا اگه کسی داره عکس هر ۲ رو بفرسته تفاوت دقیق ظاهریشو ببینم-اخه احساسا میکنم بعضی سراتو های ۲۰۱۴ به بالاتر قشنگ هستن بعضی هم چنگی به دل نمیزنن
1395/6/9
سلام و خسته نباشید بابت مقاله ارزندتون . من نسل فعلی این خودرو مدل 2016 رو الان دارم و برام سوالای زیادی پیش اومده بود در مورد فیس لیفت سراتو YD و اینکه ارزش ارتقا مدل فعلیم رو به مدل جدید داره یا خیر . ممنون بخاطر مقالتون جواب سوالام رو تا حدودی گرفتم
1395/6/10
محمد جان شما درست میگین ولی بعضی ها دیگه خیلی دارن رو اعصاب میرن الان خودرو بانک میاد یه چینی برسی میکنه میگن همش چیزای اشغال برسی میکنه در حالی که همین ماشین خیلی طرفدار داره بعد میگن بجای اینکه این اشغالارو برسی کنید برید بوگاتی شیرون رو برسی کنید!!! اخه اینم شد حرف یکم جنبه گذاشتن یه مطلب رو بعضی ها ندارن البته خوشبختانه یه چند نفری بیش نیستن
1395/6/18
dr جان بهت قول میدم اون چند نفری که میگی یه مشت جوون که اصلا ماشین ندارن بیش نیستن عزیزم
مگه میشه کسی کره ای بخره بعد بگه آشغال
اینها حرف آدمای متعصبه
گفتم که مهم فقط بازاره....مهم دنیای حقیقیه نه مجازی.....بذار هر کی هرچی می خواد....مردم چشم دارن خودشون می بینن
حتی خود سایت ها هم الآن افتادن دنبال حمایت از چینیا
اما خبر ندارن با چهار کلمه حرف تو فضای مجازی نمیشه مردم و خام کرد.
1395/6/12
با سلام
من تازه خودرو سراتو نیو فیسم رو تحویل گرفتم که تو شب چراغهای کلید های تنظیم آینه و قفل کن شیسشه عقب روشن نمیشه ، آیا طبیعه یا از اول خراب بوده.
1395/10/4
سلام آقا رضا
منم تازه گرفتم علاوه بر اینا بازکن درب هم چراغش روشن نمیشه.
جوابی گرفتین؟
1395/6/13
چقد ظاهرش پیشرفت کرده-چراغای جلو و عقبش باحالتر شدن!
1395/6/14
وای وای .دیگه سال 96 دیگه شاه بازار بالای 100 ملیون ایران دسته کره ای ها نمیوفته چون رنو غوغا کرده رقیب کیا سراتو و مزدا 3 و تویوتا کرولا و... رنو مگان 2017 هستش که محشره. رقیب کیا اپتیما و هیوندای سوناتا و تویوتا کمری و هوندا آکورد شده رنو تالیسمان. رقیب کیا سورنتو و هیوندای سانتافه و تویوتا راو4 و هوندا crv شده رنو کولیوس 2017 که غولی برا خودشونن. پس بهتره قیمت هارو بیارید پایین که ضرر نکنید.هع .ازماگفتن بود
1395/6/18
سلام من یکی از مسولین شرکت ایرتویا و البته آسان موتور و پرشیا خودرو هستم........واقعا ترسیدم...اُه اُه اُه
ینی دیگه از فردا تویوتا و هیوندای و کیا و ... قراره با مغز بیان زمین !!! آره ؟؟؟
خوشگل.... فروش سانتافه و راو یا سوناتا و کمری توی رده خودشون به قدری بی نظیره که توپ هم تکونشون نمیده چه برسه به تلیسمان و کولیوس
عزیزم محصولات جدید رنو شاید به زور بتونن جای همیشه خالیه محصولات هوندا رو اون هم در ایران بگیرن.....که صد البته کم فروش بودن هوندا به دلیل تبلیغات کم و بی سوادی مردم خودمونه...واقعا با این نوع استدلال و رقیب شناسی شما باید یه فکری به حال این جامعه کرد !!!
1395/7/2
آقای حسن خاموشی.
خخخخ دمت گرم شاد شدم ولی شمای که میگید فروش سانتافه یا راو 4 توپ تکونشون نمیده باید بگم. که اینجا ایرانه من از بازار آمریکا حرف نزدم.عزیز دل من هم قطعا وقتی 200م پول داشته باشم سانتافه رو به هوندا crv یا لندکروز ترجیح میدم. حالا اگه سال 96الی 97..270 ملیون داشته باشم بجایی خریدن هوندا crv بجاش رنو کولیوس 200 ملیونی میخرم
0م رو داشته باشم از بین سانتافه یا رنو کولیوس قطعا
اگه 130 م داشته باشم بجای تویوتا کرولا .رنو مگان رو انتخاب میکمم
من اونطور که مردم ایران را شناختم نظر میدم چون میدونم مردم ایران به زیبایی ماشین و اصالتش زیاد اهمیت میدن
گفتم .
1395/7/4
درضمن آقای حسن خاموشی.
من در باره ی آینده حرف زدم.
شاید قبلا فروش سانتافه رو توپ تکونششون نمیداد.
ولی با اومدن کولیوس.دیگه نمیتونن مثله قبل بفروشن.
چون که کولیوس هم. اصالت داره،هم اروپایی هستش،هم زیباس،هم پرآپشن هست و...
بنظرم مردم ایران به 3 چیز خیلی خیلی اهمیت میدن. که توی کولیوس (بهتره) هست.
1اصالت..
2زیبایی..
3 آپشن.(شاید برا بعضی ها چیزه دیگه ای باشه ولی برا من اینطوره).
درکل کولیوس رو بیشتر میشه بهش اعتماد کرد نسبت به کره ای ها و حتی ژاپنی ها
1395/6/15
فقط پژو 405 خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
این همه دعوا سر کره و ژاپن
هر کی با یه چی حال میکنه میره میخره
1395/6/21
دوستان عزیز

من این ماشین یعنی کیا سراتو 2017 یا به عبارت دیگه کیا سراتو نیو فیس 2016 رو چند وقتیه که تحویل گرفتم و دارم استفاده میکنم. وقتی صحبت از انتخاب ماشین هست، فاکتورهای مختلفی در انتخاب ماشین مورد نظر شما موثره، زیبا و بروز بودن ماشین به معنی طراحی زیبا و بروز تریم داخل و خارج خودرو و همچنین استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولید خودرو، ایمنی به معنی اینکه خودروی تولیدی از سطح استاندارد ایمنی بالایی برخوردار باشه، کیفیت تولید به معنی تولید محصولی که مشتری تا مدتها بدون خرابی و افت کیفی بتونه از اون استفاده کنه، امکانات بالا یعنی اینکه خودرویی که شما میخرین به نسبت پولی براش پرداخت میکنین امکانات خوب و هر چه بیشتری در اختیار شما بگذاره و اصطلاحا در مقایسه با بازار ارزش بالاتری در مقابل مبلغ پرداختی شما داشته باشه و البته سلیقه مشتری در انتخاب یک خودرو. به عنوان مثال اگر دقت کنید در بازار خودروهای لوکس ماشینهایی مثل بنز، بی ام و، مازراتی، پورشه، کادیلاک، جگوار و ... وجود دارن و همشه اونها سطح از کیفی و امکانات خوبی برخوردارن ولی یه مشتری بنز انتخاب میکنه و یکی کادیلاک. این به معنی بد بودن بنز یا کادیلاک نیست بلکه اینجا معیار انتخاب سلیقه مشتری هستش.

من قبل از این ماشین مزدا داشتم، الانم کیا سراتو 2017 خریدم و از این ماشین واقعا راضی هستم، کیا سراتو 2017 از لحاظ تمام فاکتورهایی که گفتم ماشین خوب و کاملی هستش، و البته طبق سلیقه من بوده که انتخابش کردم، شاید شخص دیگه ای از محصولات تویوتا، هیوندای، یا ولوو خوشش بیاد و بخره. این به معنی بد بودن هیچکدوم نیستش چونکه قبل از من و شما موسسه های بزرگ توی دنیا کیفیت و امنیت این ماشینها رو کنترل میکنن.

به همین دلیل از نظر من زیبایی در طراحی داخلی و خارجی، سطح امکانات بالای خودرو در کنار کیفیت و امنیت بالا اهمیت داره و انتخابم کیا سراتو 2017 بوده که فکر میکنم با توجه به بازار محدود ایران انتخاب کاملا مناسبی بوده. فراموش نکنیم 30 سال پیش همه میگفتن کسی ماشین اروپایی و آمریکایی رو ول نمیکنه بره ژاپنی بخره، 15 سال گذشت، میگفتن کسی ماشین ژاپنی رو ول نمیکنه بره کره ای بخره، الان هم در مورد خودروی چینی همینو میگن. مطمئن باشین 20 سال دیگه نظرها در مورد خودروی چینی هم عوض میشه و میمونه خودروی ایرانی. نکته مهم اینه که آمریکا و اروپا و ژاپن و کره به سرعت در حال پیشرفت هستن و محصولات خوبی انتخاب میکنن و البته برای جذب مشتری و رقابت سعی میکنن امکانات بیشتری ارایه بدن. نباید صرفا با تعصب و بدون بررسی تصمیم گرفت. باید پیشرفت همه سازنده ها دید و بررسی کرد و بعد انتخاب کرد. چون در نهایت ممکنه مشتری به خاطر تعصبش ضرر کنه.

در انتها به دوستانی که به کیا سراتو 2017 علاقه دارن و یا کلا به ماشینهای مختلف علاقه دارن توصیه میکنم به هیچ وجه به عکسهای کیا سراتو 2017 توجه نکنین، زیبایی و طراحی داخل و خارج این ماشین و کیفیت ساخت اون کاملا متفاوته و خیلی بالاتر از چیزی هستش که توی عکس دیده میشه. وقتی این ماشین رو از نزدیک ببینین و سوار بشین تازه متوجه طراحی زیبا، سطح امکانات و آپشن های بسیار بالا، قدرت موتور بالا، هندلینگ و سواری خیلی خوب، کیفیت ساخت مناسب، راحتی و جادار بودنش به نسبت یک سدان کامپکت، ایمنی بالا، سیستم تعلیق نرم و ترمز خوب مخصوصا در سراتو 2017 و در مقایسه با نسل قبلی یعنی 2014 این ماشین میشین و مهم تر از همه ارزش بالای ماشینی هست که دریافت میکنین در مقابل پولی که پرداخت میکنین.

موفق باشین.
1395/6/29
شییییییییییییییی میگی!
1395/7/16
با عرض ادب و احترام
از شما که مصرف کننده این خودرو می باشید سوال دارم.
اگر ظرفیت خودروبه همراه صندوق بار تکمیل باشد در دست اندازها بخصوص دست اندازهای ایست و بازرسی ها ایا کف ماشین میگیره
در مسافت های طولانی ایا کلیه سرنشینان احساس خستگی دارند یا خیر
در سبقت های اجباری عملکرد گیربکس در حالت دستی چطور هست.
با تشکر از شما دوست عزیز
1395/8/2
دوست عزیز، امین
در این مدتی که من سراتو نیوفیس 2017 دارم:
تا بحال پیش نیومده که زیر ماشین چه تک شرنشین و بدون بار باشه و چه ماشین کاملا پر باشه مثل مسافرت به جایی بگیره، مخصوصا این موضوع رو دقت میکردم چون ماشین قبلی که داشتم به خاطر ارتفاع پایین همیشه زیرش گیر میکرد و کارتل صدمه دیده بود.
عملکرد گیربکس چه در حالت اتوماتیک و چه در حالت دستی حالا (حالا چه با دست دنده، دنده رو عوض کنید چه با شیفتر پشت فرمون) خیلی نرم انجام میشه و شما اصلا متوجه تعویض دنده نمیشین. فرقی هم نمیکنه که تو شروع حرکت ماشین و دنده های پایین باشه و یا تو سرعت و دنده ها بالا 5 و 6.
من تو مسافرت که با این ماشین رفتم خودم و بقیه احساس خستگی اصلا نکردیم. از این جهت عرض میکنم که در مورد مسافتهای طولانی پرسیده بودین، در مورد تردد شهری هم همینطور. تنها چیزی که اوایل من احساس میکردم (مخصوصا یک ماه اول) این بود که به نظرم میرسید صندلیش خیلی راحت نیست که البته به خاطر چرم بودن صندلی بود، چونکه بعد از مدتی استفاده و جا افتادن بدن الان چنین احساسی ندارم و راحتم. چون به هر حال صندلی تمام چرم مدتی طول میکشه تا حالت بدن شما رو بگیره.
نکته ای که باید مجدد عرض کنم اینه که این مطالب در مورد سراتو نیو فیس 2017 هستش نه مدل 2014 که تا الان هم تولید و تحویل میشه. من اون مدل رو سوار نشدم ولی نکته اینکه شرکت کیا رسما اعلام کرده که یکسری از مشکلات نسخه قبلی رو در فیس لیفت یا نیو فیس جدید برطرف کرده مثلا مثل قوی تر شدن ترمزها.
1396/4/10
سلام دوست عزیز. ممنون از نظر جامع و کامل و مهمتر از همه بدون تعصب شما.
یه سوال از خدمتتون داشتم. من بین این خودرو و هیوندای النترا 2017 بدجور گیر کردم. تو سایتهای خارجی معمولا امتیاز هیوندای النترا نسبت به کیا سراتو (هر دو مدل 2017) بالاتر هست. لطفا اگر اطلاعاتی در مورد مزیت این دو خودرو نسبت بهم دارین، جهت آگاهی بنده ذکر بفرمایین. با تشکر
1396/11/26
دوست عزیز، علی، سلام
اول عذر بنده رو بپذیرید به خاطر زمان طولانی پاسخ. در پاسخ شما باید عرض کنم که سراتو و الانترا هر دو یک پلتفرم مشترک و واحد دارند. تفاوت این دو خودرو به نوع طراحی آنها، ایجاد فضای سرنشین توی کابین، میزان دریافتی بازدهی از موتور و امکانات، آپشنهای و تا حدودی کیفیت چرم صندلی های خودرو هستش. از نظر طراحی، الانترا تا حدودی به طراحی شرقی نزدیکه و سراتو به طراحی غربی و آمریکایی، کیفیت چرم سراتو از الانترا بالاتره، میزان آیرودینامیک بودن الانترا کمی از سراتو بیشتره، قدرت موتور سراتو از الانترا کمی بیشتره ولی شتاب الانترا در حالا درایو مد نرمال، 0.1 از سراتو بیشتره. فضای داخلی سراتو به خصوص در ردیف عقب و جای پای نفرات عقب از الانترا بیشتر و مناسب تره. هر دو ماشین بر اساس تستهای اروپا و آمریکا ایمنی بسیار بالایی دارند. در کل انتخاب بین سراتو و الانترا (هر دو مدل 2017) فارغ از این تفاوتهای جزیی، کاملا به سلیقه شما به عنوان خریدار بر میگرده. هر کدوم رو که بیشتر دوست دارین انتخاب کنید و لذتشو ببرید.
1395/7/11
تورو خدا منطقی باشید.واقعا خودرو های کره ای نسبت به ژاپنی ها ضعیف ترند.درسته پیشرفت خوبی داشتند و طی این سال ها به فروش خوبی رسیدن اما واقعا ماشین های با کیفیتی نیستند.اگه شما پراید داشته باشید و سوار مثلا اپتیما بشید انگار سوار سری اس بنز شدید اما واقعا کیفیت تریم راخلی کره ای ها خوب نیست که بازم کیا یکم از هیوندای بهتره.من میگم نه تخریب کنیم نه توهین اما زیر کامنتا چرت و پرت نبافیم.
چدای این بحث ها باید بگم این ماشین ماشین خوبیه اما واقعا کیفیت چرم داخلیش ضعیفه و صفر ماشین بوی پلاستیک میده.در کل توی بازه قیمتی ماشین بدی نیست اما اگر به من باشه ترجیح میدم همون پیرمرده مزدای ژاپنی رو سوار شم.
1395/7/18
راستش به نظر من نظرات همتون درسته مشكل از بازار واقعا غير نرمال كشور ماست كه هيچ منطق درستي نداره من هم كره اي سوار شدم هم ژاپني مهم اينه كه چقدر بتونيم هزينه كنيم من لكسوس سوار شدم واقعا كيفيت بود از همه نظر ولي با اختلاف قيمت بسيار زياد با گرنجور ضمن اينكه بعضي از ماشينهاي ژاپني واقعا از نظر آپشن ضعيفن ولي كم استهلاك هستند بايد اول به جيب نگاه كرد بعد به توقع از خودرو ي مورد نظر براي اونايي كه زود ماشين عوض ميكنن و آپشن مهمه كره اي به صرفتره وبراي كسي كه هر ده پونزده سال يكبار ماشين عوض ميكنه ژاپني بهتره البته آلماني ها از دوتاش بهتره البته اگه از پس قيمت و هزينه هاش بر بياييم.
1395/8/23
باسلام....به نظرم داخل ماشین 2016 با 2017 تفاوت فاحشی نداره ظاهرا فقط چند تاآپشن 2017 بیشتر دادرد!!
1395/8/29
دوستان،من سراتو2016 دارم،از اطلس خودرو خریدم،حدود9 ماهه خریدم،17000 تا باهاش راه رفتم ازشمال تاشیراز و اصفهان و شهرکرد و...
خیلی عالیه،مصرف سوخت متوسط تا 9 تا و خدمات نمایندگیهاش درحد قابل قبوله،هندلینگش خوبه،داخلش فوق العاده شیک و باکیفیت قابل قبوله،درمجموع راضی کننده است،باهیچ ماشینی هم مقایسه نمیکنم،اصالت داره و اسم و رسم خودش و داره،تو کل دنیا هم تونسته خودشو ثابت کنه،آپشنهای خوبی داره، سرعت،شتاب و نرمی فوق العاده ای داره،هزینه نگهداری و استهلاکش هم منطقیه...
نه مثل ماشینهای چینی بی کیفیته و نه مثل ژاپنی و آلمانها گرون و کم پیدا...
کلا" قابل قبوله...
شک نکنید...
1395/9/2
باسلام وخسته نباشید از خودرو بانک بی نظیر که تو اینستا هم فوق العادست.
ایا امکان این هست که چراغ ها و سپر سراتو جدید را با قدیم تعویض کرد و همچنین اپشنهای جدید رو اضافه کرد.
ممنون میشم پاسخ بدید.
1395/9/23
خدایی نمای داخلی ماشینو ب دقت نگاه کنین با بی کیفیت ترین پلاستیک ساخته شد.کاش خودروهای مزدا هم در ایران بودن
1395/9/29
سلام
من یه سوالی داشتم عاجزانه اگه کسی میتونه راهنماییی کنه خواهش میکنم که این کارو بکنه.
من میخوام از اطلس خوردرو یه سراتو بگیرم (اقساطی). نیو فیس نداره.ولی همونجوری که در مقاله اشاره شد گویا قدرت موتور کمتر شده.ولی یکی از دوستمون راجب ترمزا گفت که قوی شده.نگرانم که منتظر بمونم و با این وضعیت دلار گران شه
به نظر شما اقدام به خرید کنم یا منتظر بمونم تا اطلس خودرو نیو بیاره.شرایط خرید نقدی از بازار ندارم
1395/10/12
مهران عزیز، سلام
به نظر من اگر تفاوتهای ظاهری و فنی و قابلیتهایی که سراتو نیو فیس با فیس قدیم داره اونقدر برات مهم نیست حتما از اطلس خودرو بخر، چون همونطور که گفتی ممکنه به خاطر افزایش قیمت دلار ماشین گرون بشه چونکه متاسفانه این مسایل و عدم ثبات جزیی از شرایط اقتصادی کشور ماست. در مورد تفاوتها دو مدل خود شما باید تصمیم بگیری چونکه ممکنه فیس جدید برای من مهم نباشه ولی مثلا برای شما مهم باشه یا امکانات هم همینطور، پس بحث سلیقه ایه. تا اونجایی که اطلاع دارم سراتوهایی که اطلس خودرو با فیس قدیم میده بخشی از امکانات مثل گرمکن و سرد کن بیشتر صندلی ها رو داره ولی مثلا درایو مد نداره فقط فرمون سه حالته داره. در مجموع این تصمیمیه که با توجه به شرایط اقتصادی خودت و اولویتهات خودت باید بگیری.
1395/10/29
سلام لطفا فیلم بررسی کیا سراتو 2015 رو قرار دهید
1395/11/29
با عرض سلام و احترام
سوال من این است که آیا با تغییر سایز لاستیک از 215/45/17 به 215/50/17 اشکالی در سیستم ترمز ، گیربکس یا سیستم حرکتی و.. پیش نمی آید؟ با توجه به اینکه در فاق 50 ما تغییر قطر و ارتفاع را داریم.
لازم به ذکر است در حال حاضر من اقدام به تعویض نموده ام و ماشین نرمتر شده ولی نگرانم از اینکه مشکل دیگری که در بالا ذکر شد برای ماشین بوجود آید؟
ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید.
ارادتمند شما.
1395/12/17
سلام
من این مدلو خریدم به سافرش دوبی و فول آپشن مدل خاورمیانه
از اطلس خودرو بخرید فول فولشو بهتون نمیده ( هرچند این مده انقدر کمه (تو تاریخ نگارش این نظر) که نمیشه از اطلس خودرو گیر آورد)
کیفیتش کهخ خیلی بهتر شده از سال 2014 و مشابه سال 2016 عه البته با متریالی فوق العاده بهتر
فضا ی داخلی خیلی خوبه و بزرگه برای 4 نفر و پنج نفر هم به راحتی توش جامیشه
صندوق عقب فضای خوبی داره و بزرگه برای یه خانواده 3 نفری و مناسب برای خانواده 4و 5 نفره
هندلینگ ماشین کپی النترا 2017 عه شک نکنید البته کمی حس حالی جوونی داره و شتاب بهتر و در کل اسپرت تر
قدرت ماشین خیلی خیلی خوبه
ترمز ها به شدت بهتر شدن و الان خیلی قویه
برف پاکنش یه کم عجیبه هم نحوه آب پاشش و هم نحوه پاک کردنش که نظر منو جلب کرد
فرمون به شدت نرمه
خیلی نرم
طوری که ممکنه اذیتتون کنه !!!
درایو مد عالیه و حالت های فرمون اوکیه
گرمکن و سرد کن خیلی باحاله
مخصوصا سرد کناش که خیلی حال میده
سرد کن و گرمکن جلو 3 حالت دراه
ولی عقب 2 حالت
در مجموع همه چیش قابل قبوله
فقط نمایگرش کوچیکه و این برای من خیلی اذیت کنندست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1396/7/12
ممنونم از توضیحات بسیار کامل شما ، بینهایت لذت بردیم
1396/12/1
سلام وقت بخیر
من فقط میخواستم تشکر کنم از دوستان خوب رسانه تخصصی خودروبانک به خاطر عکس ها که با جزیئات کامل منتشر میشه واقعا عالیه من خیلی از سایت های دیگر رو هم دیدم که بعضا عکس های کپی شده خارجی رو منتشر میکنند ولی شما خودتون اقدام به بررسی میکنید که واقعا جای تشکر داره البته از رسانه تخصصی خودرو بانک جزء این انتضار نمیره.
انشالله همیشه موفق و سلامت باشید