موضوعات داغ

نسل جدید تویوتا لندکروز ، لباسی نو بر تن بزرگ مرد سامورائی

5 شهریور 1395

عکس: بامداد صفائیان

آزمایش و نوشته: یاسین مشکوری

مقدمه

در طول یک دهه گذشته همواره و هرساله نام تویوتا جزو پرفروش ترین خودروسازان دنیا بوده که این مهم را مدیون دوام بالا و استهلاک کم محصولاتش می دانند. تنوع محصول مورد دیگری است که باید به این 2 مورد اضافه کنیم به صورتی که در بسیاری از کلاس های خودرویی علاوه بر یک محصول با 2 محصول به ایفای نقش می پردازد تا بتواند در قلب تمامی مشتریان جا باز کند.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به گل های سرسبد محصولات این برند معظم داشته باشیم ابتدا به نام کرولا بر میخوریم که عنوان پرفروش ترین خودروی تولیدی دنیا را به همراه دارد. بعد از آن تویوتا پریوس هیبرید را نام می بریم که به تازگی امکان واردات آن به کشور میسر شده و به زودی شاهد عبور آن در سطح شهر خواهیم بود، خودرویی که با کمترین میزان مصرف سوخت، حمایت همیشگی طرفداران محیط زیست را به دنبال داشته و دارد، کمری هم در میان سیل عظیم محصولات تویوتا از جایگاه مهمی برخوردار است و چندین سال توانسته عنوان ارزشمند پرفروش ترین سدان اندازه متوسط ایالت متحده را که از مهم ترین بازارهای دنیاست به دست آورد.

اما به سراغ لندکروز می رویم، شاسی بلند محبوب 4 فصلی که بیشترین محصول تویوتاست که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و القابی از جمله سلطان بیابان به آن داده می شود. لندکروزر 2016 در حالی که چشم جهانیان به تویوتا دوخته شده بود با تغییراتی نه چندان گسترده در ژاپن معرفی شد.

البته عکس های جاسوسی خبرنگاران، کلیت طراحی لندکروز 2016 را لو داده بود ولی هنوز به صورت رسمی از آن پرده برداری نشده بود. با توجه به حجم گسترده تغییرات محصولات جدید تویوتا انتظار می رفت لندکروز نیز تغییرات گسترده ای را تجربه کند که اینگونه نشد و طراحان تویوتا تصمیم گرفتند در این اتاق به روحیه همیشگی خود که سال هاست با آن سر و کار دارند و اسم آن محافظه کاری است بله بگویند، هرچند معقول هم به نظر می رسید زیرا فروش بالای اتاق قبل لندکروز نشان از رضایت مشتریان می داد و تغییرات بنیادین می توانست فروش بالای آن را با ابهام روبرو کند و مشتریان قدیم را از دست بدهد.

متاسفانه به دلیل قانون پر حرف و حدیث ممنوعیت خودروهای بالای حجم موتور 2500 از ورود اتاق 2016 لندکروز جلوگیری شد، البته هر از گاهی در مناطق آزاد عکس های آن را مشاهده می کردیم که البته چند بار قصد کردیم به شهرهای مرزی رفته و از نزدیک به بررسی این بیابانگرد شهری بپردازیم که هر بار مشکلاتی مانع رفتنمان می شد.

نیمه های اولین ماه تابستان بود که خبرهایی مبنی بر ورود لندکروز 2016 به ارومیه شنیده می شد و از دوستان مستقر در این شهر جویای احوال آنها بودیم که با خبر شدیم پس از رفتن به شهرهای شمالی کشور قصد سفر به تهران را دارند.

ساعت حدود 4 صبح بود که مالک لندکروز که آشنایی چندانی با پایتخت نداشت با نگارنده تماس گرفت و پرسش هایی در خصوص مسیر رسیدن به محل مورد نظر جهت اقامت چند روزه ایشان در تهران را کرد که پس از تماس های مکرر و گم شدن ایشان مجاب شدم دنبال دوستان رفته و علاوه بر دیدن لندکروز 2016 برای اولین باراز نزدیک، مسافران را تا مقصد رهنمون کنم.

بالاخره پس از مسافتی زیاد به لندکروز مورد نظر رسیدیم که به واقع جذبه و جسور بودن خاصی را در اولین دیدار به نگارنده منتقل کرد.

پس از خوش و بشی کوتاه با مالک قرار تست و بررسی را به فردای آن روز موکول کردیم که برآمد آن را در ادامه می خوانید.

طراحی خارجی

از نمای جلو شروع به بررسی تویوتا لندکروز 2016 می کنیم، قسمتی که بیش از سایر بخش های خودرو دستخوش تغییرات شده است که این تحول به زیباتر شدن لندکروز کمک شایانی کرده است.

جلوپنجره عضلانی کروم کاری شده در این قسمت جذابیتی دوچندان به نمای جلو خودرو هدیه کرده است،همچنین جلوپنجره با 3 خط افقی پوشانده شده است که میان 2 خط بالایی نشان تویوتا به زیبایی جای گرفته است، خط میانی در این قسمت است که تا روی چراغ های دو طرف امتداد یافته که چراغ روشنایی در روز در پایین آن قرار دارد.

فرم کلی چراغ ها جذاب تر از اتاق قبلی است که با دارا بودن چراغ روشنایی در روز بیش از گذشته لندکروز را به روز و زیبا نشان می دهد. قاب چراغ ها چراغ های اصلی، راهنما و چراغ های مخصوص روز که دیگر تمامی خودروسازان موظف به استفاده از آن شده اند را درون خود جای داده اند.

پایین تر از چراغ های اصلی چراغ های مه شکن در دو طرف خودرو درون گودرفتگی زیبایی قرار دارند که بیرون آن با کروم تزئین شده است، همچنین این چراغ ها در دوطرف خودرو توسط ورودی هوایی مشکی رنگ به هم متصل می شوند.

همانند فرم قسمت انتهایی سپر که به رنگ سفید است خطی کرومی ترسیم شده که به زیبایی این قسمت کمک شایانی می کند، همچنین در انتهایی ترین قسمت سپر خطی کرومی به صورت افقی دیده می شود که همانند سایر بخش های کروم به چشم نمی آید.

کاپوت نیز با برجستگی و گود رفتگی های زیبا علاوه بر نشان دادن پیشرانه ای قدرتمند در زیر آن،کمک زیادی به قلدر جلوه دادن لندکروز دارد. یکی از قانون های نانوشته که چند سالی است بین خودروسازان شایع شده این است که استفاده زیاد از کروم نشان دهنده لوکس بودن خودروست، موردی که در این قسمت به میزان زیاد به آن برخوردیم که نشان می دهد تویوتا علاوه بر تقویت قابلیت های خارج از جاده لندکروز به مسئله لوکس بودن توجه ویژه ای داشته است.

به نمای جانبی خودرو می رویم قسمتی که تویوتا ناامید کننده عمل کرده است یعنی پس از آن حجم گسترده از تغییرات در نمای جلو انتظار تغییراتی بیشتر در این قسمت را داشتیم که شاهدش نیستیم،مهم ترین تغییر در این قسمت تغییر رینگ ها به سایز بزرگتر و طرحی زیباتر نسبت به نسل قبل می باشد.

سایر بخش ها همانند اتاق قبلی لندکروز بوده غیر از آینه ها که با کروم تزئین شده اند و چندان با کلیت این قسمت هماهنگی ندارند. به انتهای خودرو می رویم قسمتی که تویوتا همانند نمای جانبی خودرو ترجیح داده به این قسمت زیاد دست نزده و تغییرات مختصری را در این قسمت اعمال کند، طرح کلی چراغ ها در این قسمت همانند اتاق قبلی بوده با این تفاوت که گرافیک درون چراغ ها دستخوش تغییر شده و از چراغ های LED بهره می برند، همچنین خطی کرومی چراغ های اصلی 2 طرف را به هم متصل می کند که در میانه آن نوشته لندکروزر به چشم می آید، پایین تر از چراغ های اصلی در این قسمت و پس از عبور از نوشته V6 و GXR که نشان از پیشرانه کم حجم تر نسبت به مدل V8 دارد به چراغ های مه شکن قرمز رنگ می رسیم که درون سپر جای دارند.

سپر نیز نسبت به مدل قبلی تغییر یافته است و روی آن سنسورهای پارک دیده می شود که برای پارک کردن علی الخصوص با نبود دوربین دنده عقب به کمک راننده می آید تا برای پارک کردن این ژاپنی عظیم الجثه راننده را در زحمت نیندازد،در میانه ی سپر نیز وینچ مشکی رنگی دیده می شود که نشان می دهد لندکروز همواره آماده کمک به هم قطاران خود یعنی ماشین هاست.

همچنین در بالاترین قسمت شیشه عقب اسپویلر زیبایی دیده می شود.

به جمع بندی در خصوص فضای خارجی تویوتا لندکروزر 2016 می رسیم باید اعتراف کرد لندکروز جدید جذابتر، زیباتر، قلدرتر و جسورتر از مدل قبلی به نظر می آید اما از آن جایی که تغییرات آن به صورت یکپارچه نبوده و بیشتر شامل نمای جلوی خودروست در حالی که سایر بخش ها با حداقل تغییرات به بازارهای جهانی عرضه شده اند از آن به عنوان نکته ای منفی یاد می کنیم.

طراحی داخلی

پس از باز کردن در خودرو و رفتن روی رکاب با محیطی زیبا و دلنشین روبرو شدیم،افزایش کیفیت نسبت به اتاق قبلی محسوس بوده و در اکثر جزئیات کابین مشهود است،موردی که همواره انتقادات تند و تیزی را متوجه تویوتا و در راس آن لندکروز می کرد در این اتاق بهبود یافته تا همانند نمای بیرونی آن در این قسمت نیز تغییرات مثبت باشد،تلفیق رنگ کرم،خاکستری و چوب کاری های هرچند مختصر در جای جای کابین کمک زیادی به جذاب جلوه دادن این قسمت می کند.

فرمان در حالی که نشان تویوتا را در قلب خود جای داده است با چرم با کیفیت و چوب تزئین شده است هرچند تراز نبودن دکمه ها در دو طرف فرمان از زیبایی آن می کاهد، پشت فرمان صفحه ای شامل کیلومتر شمار، دور شمار موتور، درجه بنزین و درجه آب به چشم میخورد که صفحه کیلومتر شمار که مندرج تا 240 کیلومتر است و دور شمار موتور به صورت دایره ای می باشند، همچنین در میانه ی آن ها درگیر بودن حالت های مختلف گیربکس به اطلاع راننده می رسد، بالای این قسمت نیز دو درجه بنزین و آب به صورت نیم دایره دیده می شود، لازم به ذکر است سادگی بیش از حد این قسمت با کلیت کابین سازگاز نیست و اصطلاحا توی ذوق می زند و در حد خودروهایی باارزش کمتر است.

کنسول مرکزی با دارا بودن دریچه های تهویه مطبوع به صورت عمودی در گوشه ها و سیستم صوتی با خروجی سی دی و MP3 و AUX و تنظیمات آن به چشم میخورند، پایین تر از آن ساعت و دکمه ی فلاشر قرار دارد و در پایین ترین قسمت به سیتم تهویه اتوماتیک که به صورت دوال برای راننده و سرنشین کناری در نظر گرفته شده است برمیخوریم، کلید Start/Stop نیز سمت چپ تنظیمات سیستم تهویه قرار دارد که نشان می دهد تویوتا از سوئیچ هوشمند در این اتاق استفاده کرده است، همانگونه که در بررسی نمای خارجی به آن اشاره کردیم از تزئینات بیرونی می شد حدس زد تویوتا توجه ویژه ای به راحتی راننده کرده است.

در دو گوشه کابین نیز دریچه هایی برای راننده و سرنشین در نظر گرفته شده است. گیربکس تیپ ترونیک با دسته دنده ای خوش استیل همراه است که کنار آن کلیدی دوار برای دیفرانسیل تعبیه شده است که برای حالت رانندگی در برف و کوه باید از آن استفاده کرد و برای شرایط مختلف آفرود مورد استفاده قرار می گیرد، دکمه های دیگری نیز پایین تر از گیربکس به چشم میخورند که برای شرایط خاص رانندگی مثل بکسل کردن بکار می آیند.

روی در راننده کلیدهای بالا و پایین آورنده شیشه ها و قفل درها دیده می شوند،از نظر فضاسازی نیز مهندسی ابعاد به خوبی صورت گرفته و خبری از کمبود جای پا و یا مماس شدن سر با سقف نیست،البته در صورت سوار شدن 3 نفر در ردیف دوم صندلی ها محدودیت فضا محسوس است،در این قسمت خروجی برقی 12 ولت برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.

فضای صندوق عقب نیز بزرگ و برای مسافرت های آخر هفته شدیدا جوابگو خواهد بود، در این قسمت صندلی هایی دیده می شود که با بازکردن آن می توان سرنشینان بیشتری را همراه داشت که به قیمت کاهش حجم صندوق بار همراه است.

در یک جمع بندی در خصوص کابین لندکروزر 2016 آن را بهتر از نسل قبل دانسته که هنوز برای رسیدن به ایده آل مسیر طولانی را پیش رو دارد که به عنوان مثال نداشتن LCD در خودرویی با قیمت پایه 84 هزار دلار دور از ذهن است و از آن به عنوان نکته ای منفی یاد می کنیم.

قوای فنی

همانند اتاق قبلی این مدل نیز با دو پسوند GXR و VXR به معنی پیشرانه هایی 6 و 8 سیلندر برخوردار است. مدل V6 ، 4 لیتری با توان 271 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن متر همراه است که نسبت به اتاق قبلی با پیشرانه ای یکسان که با 240 اسب بخار قدرت و 376 نیوتن متر گشتاور برخوردار بود بهتر به نظر می رسد مصرف سوخت اتاق جدید نیز به صورت میانگین بالغ بر 13.5 لیتر در 100 کیلومتر بوده که شتاب صفر تا صد را در 9.5 ثانیه کسب می کند.

اما مدل 8 سیلندر با حجم 5.7 لیتری قادر است 381 اسب بخار نیرو تولید کند و با تعویض گیربکس آن از 6 حالته تیپ ترونیک به 8 حالته با اینکه نتوانسته مصرف سوخت آن را کاهش دهد اما در شتابگیری موفق عمل کرده و واکنش بهتری نسبت به پدال گاز دارد. البته لازم به ذکر است که مدل 8 سیلندر 4.6 لیتری هم روی این مدل قابل عرضه است و در بازارهای حاشیه فارس موجود می باشد.

لازم به ذکر است خودروی روز تست از پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری بهره می جست و گونه ضعیف تر لندکروزرهای اتاق 2016بود که چند روزی را مهمان پایتخت بود.

پاشنه ی آشیل همیشگی لندکروز مصرف بالای آن است که در این اتاق هم تعبیری برای آن چیده نشده و از مصرف سوخت بالایی برخوردار است.

تجربه رانندگی

پس از سوار شدن بر روی صندلی راننده درصدد تنظیم صندلی آن برآمدم و متوجه شدم برخلاف اتاق قبلی در این اتاق تنظیمات صندلی به صورت برقی بوده و خبری از اهرم های دستی که بیشتر یادآور خودروهای وطنی بود نیست.

ترمز را فشرده و گیربکس را از حالت پارک به درایو تغییر دادیم و با خواباندن ترمز دستی شروع به حرکت کرده فرمان خوش دست به خوبی در دستان راننده می نشیند و اطلاعات مسیر را به او گزارش می کند،کاپوت برآمده خودرو دید جلو را کاهش داده و نیازمند تمرین است تا ابعاد جلوی خودرو دستتان بیاید.

آینه های جانبی دید خوبی را از اطراف به راننده نشان می دهند و به طور کلی با وجود ستون های کلفت دید اطراف نسبتا خوب ارزیابی می شود، شتابگیری با وجود 5 نفر سرنشین ناامید کننده احساس می شد، دست اندازهای بیشمار پایتخت با تکان هایی در کابین همراه است که در ردیف دوم صندلی کمی آزار دهنده حس می شد.

تنبلی همیشگی لندکروزهای اتاق قبلی البته در نمونه 6 سیلندر به این اتاق نیز سرایت کرده است هرچند کمی از خواب آلودگی نسل قبل کاسته شده است. ارگونومی کابین جزو بهترین های این کلاس بوده و راحتی کار با ادوات و دکمه ها زبانزد می باشد، صندلی ها با روکش پارچه ای نیز در ردیف جلو راحت بوده و برای سفرهای شهری مناسب است و راننده و سایر سرنشینان را خسته نمی کند هرچند نبود گودرفتگی در صندلی در سفرهای برون شهری موجب حرکات شدید راننده شده و چندان مورد رضایت نخواهد بود و در سفرهای آفرود حرفه ای می تواند خطرناک باشد.

شتاب گیری با نفوذ صدا به کابین همراه بود و دنده ها با افزایش دور موتور تعویض می شدند اما عقربه سرعت سنج چندان جا به جا نمی شد. دنده ها با تکانی اندک تعویض و به حرکت لاک پشت وارانه لندکروزر کمک می کردند.

پدال ترمز با حساسیت بالا کوچکترین عملی را با عکس العمل جواب می داد که نیازمند کمی تمرین بود تا با آن اخت بگیریم زیرا هر بار اقدام در جهت ترمز گرفتن با صدای جیغ مانند لاستیک ها همراه بود. برای کسب شتاب گیری بهتر گیربکس را روی حالت دستی گذاشته و مجدد اقدام به شتابگیری کردیم هرچند شتاب گیری بهتر از حالت اتوماتیک بود اما بازهم چنگی به دل نمی زد.

مصرف سوخت این ژاپنی بلند قامت طبق اعداد کاتالوگ به صورت میانگین 13.5 اعلام شده است اما برای رسیدن به این عدد باید خیلی محتاطانه با اهرم گاز رفتار کنید در غیر این صورت رسیدن به همچین عددی تقریبا غیر ممکن است.

پتانسیل نهفته آفرودی لندکروز در تمامی لحظه های تست از طرف خودرو به ما گوشزد می شد، قطعا می دانید که تویوتا لندکروز از محبوب ترین خودروهای آفرودی در کل دنیاست و در بسیاری از تورهای آفرود از این خودرو استفاده می شود.

پس از طول مسیری نسبتا طولانی برای پارک کردن خودرو اقدام به گذاشتن گیربکس روی حالت R یا دنده عقب کردم، نداشتن دوربین دنده عقب (در نمونه مورد تست ما) در این خودروی عظیم الجثه نمی تواند منطقی داشته باشد اما به سختی و با توسل به سنسورهای پارک در قسمت عقب اقدام به پارک خودرو کردیم.

مصرف سوخت بالا و بزرگی ابعاد لندکروزر نمی تواند شاخص های مثبتی برای رانندگی با آن در شهر شلوغی مثل تهران باشد اما زمانی که همه چیز رنگ و بوی مد به خود میگیرد،در شهر تهران متعدد دیده می شود که لندکروزهای تک سرنشین برای خرید یا رفتن به محل کار این جثه 2.5 تنی را با پیشرانه 6 یا 8 سیلندر از خواب ناز بیدار می کنند.

جمع بندی

در انتهای این مقاله باید گفت یکی از خودروهایی که واقعا نبودش در نمونه ی صفر کیلومتر داخل کشور شدیدا حس می شود تویوتای لندکروز است که امیدواریم با وضع قوانین جدید واردات،امکان شماره گذاری آن به زودی میسر شود.

لندکروز با تغییراتی نه چندان گسترده این اتاق را به بازارهای جهانی عرضه کرد که علاوه بر افزایش قابلیت های خارج جاده ای که عجین شده با نام لندکروز است به مسئله زیبایی و امکانات توجه ویژه ای داشته است که موفقیت های بیش از پیشی را برای تویوتا رقم زده است، هرچند باز هم ضعف هایی در آن دیده می شد.

از رقبای لندکروزر در بازارهای جهانی می توان به لندروور دیفندر، جیپ رانگلر، مرسدس بنز G کلاس اشاره کرد که متاسفانه یا خوشبختانه هیچکدام از آن ها امکان واردات را به کشور ندارند، به عبارتی با واردات لندکروز به کشور بازاری بی رقیب برای آن وجود دارد که قطعا باعث موفقیت آن خواهد شد.

سرانجام پس از تجربه ای چند ساعته با لندکروزر 2016 در حالی که خداحافظی از آن برایمان سخت بود به امید واردات آن به صورت گسترده به کشور با آن بدرود کردیم.

در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو که در مدت اقامت دو روزه خود در تهران 1 روز خودرویشان را در اختیار تیم تست خودروبانک قرار دادند تشکر ویژه ای کرده و در ادامه شما را به سایر مشخصات فنی لندکروزر 2016 جلب می کنیم.

مشخصات فنی
مدلتویوتا لندرکروز 2016
پیشرانه6 سیلندر 4 لیتری
حداکثر قدرت271 اسب بخار در 5600
حداکثر گشتاور385 نیوتن متر در 4400
جعبه دنده5 سرعته خودکار
انتقال قدرت4 چرخ متحرک 4x4
وزن ناخالص3300 کیلوگرم
شتاب9.8 ثانیه
مصرف سوخت12.9 لیتر در هر صد کیلومتر

59 عکس

نظرات کاربران

84 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/5
بسیار عالی...البته تو جدول 4 سیلندر درج کردید تصحیح کنید
1395/6/5
سلطان وارد میشود 😂,، خدا روزی رو نیاره که کره ای ها بتونن یه همچین چیزی بسازن، دیگه کی میتونه دهن این طرفدارای کره ای بازو ببنده تو این سایت ها،. البته خداروشکر کره ها در حال حاضر ارزه ساخت همچین ماشینی رو ندارن 😉 😎
1396/5/15
عرضه 😑😑😑😑
1399/1/27
فعلا که کیا تلوراید همین سلطان رو داره قورت می ده میخوای یک سرچ بکن.
1399/10/17
ماله ژاپنه خنگول خان
1395/6/5
لندکروز عالی ولی فقط 8 سیلندرش 6 سیلندر خب منطقی نمیتون وزن 3تن 300 تکون بده ولی بازهم بد نیست موتور قوی همون 8 خوب براش طبق تست های که درحال حاضر تو اروپا تست شده بین بقیه رقیب های که کلیپ هاش موجود بهترین ماشین افرود و بهترین شاسی باند درمیان لندروور - نیسان پاترول - مدل g بنز -ائودی - جیپ و.... بهترین موفقیت کسب کرده حالا نمیئونم چرا خودروبانک خوشش نیومده به نظرمن من عالی بررسی هاش تو یوتوب هست درمقابل رقیبانش که به نسبت بقیه یه سرگردن بالاتره
1395/6/5
اگه به این میگن شاسی بلند ، پس به سانتافه چی میگن!!!!!؟؟؟ با از اون بدتر شاسی بلندای چینی!! شاسی بلند به معنای واقعی کلمه همین لندکروزه لامصب ابهت از سر و روش میباره از عکس های گرفته شده از کابینش معلوم بود که نسخه بیسیک هست هرچند این ماشین وظیفه اصلیش چیز دیگست آپشن داشتن مهم نیس
1400/3/29
شما سواد خودرویی نداری به سانتافه و توسان و امثال اون ها میگن کراس اور
1395/6/5
لطفا اصلاح کنین: اخر مطلب داخل جدول نوشتین 4 سیلندر!!!! به 6 سیلندر اصلاحش کنین
نمونه 8سیلندرش فوق العاده است. هم تو شتاب هم تو افرود هم تو اپشن
اینم خوبه. تو افرود مثل اف جی کروز نیست(اف جی زاویه ی ورود خروج بهتری داره) ولی از کره ای ها و بعضی از ژاپنی ها مثل پاجرو بهتره
1395/6/5
الله برکت همه چیش در ایده ال ترین شکل ممکنه فقط اگر 8 سیلندرش باشه که چه بهتر انگار پیره مردی که کت شلوار رسمی پوشیده
1395/6/5
خدا کنه اینجور ماشینا هیچ وقت اجازه ورود به کشور رو پیدا نکنه. ضرروت واردات انبوه این گونه خودروها چیه؟ اینکه یه دختر دماغ عملی تو ترافیک تهران پاشه بره آرایشگاه؟
1395/6/5
من خودم اگه بخوام اينقدر پول براي خريد ماشين خرج كنم قطعا پاترول ٢٠١٦ و انتخاب مي كنم تا لندكروز
1395/6/5
بهرحال داشتن قابلیت آفرود و داشتن فاکتور دوام در شرایط محیطی سخت و نوع اتاق "body on frame" آنقدر به هزینه های ساخت اضافه می کند که چاره ای جز کاستن از امکانات باقی نمی ماند
هرچند در این کلاس نیسان پاترول هم گزینه ای که بشه به راحتی از آن گذشت و پاترول با داشتن کابینی زیباتر خریدار رو تو دوراهی قرار میده
1395/6/5
ممنون خیلی دوست داشتم لندکروز 2016 رو تست کنین...
البته این ماشین از نسخه های تقریبا low option هست و امکانات زیادی نداره حتی گرمکن و سردکن صندلی هم نداره.اینو میشه از فضای خالی و دکمه های خالی کنار دنده و داشبورد فهمید...لندکروز فول سیستم کرال کنترل 5 حالته،4 گرمکن صندلی و 2 سرد کن،گرمکن فرمان،سیستم تنظیم ارتفاع،دو دیفلاک،مانیتور لمسی،سیستم ضد لغزش،یه سیستم دیگه برای دور زدن توی پیچ های تند و کلی امکانات دیگه داره...تنها آپشن قابل توجه نمونه ای که تست کردین دیفلاکشه که توی آفرود واقعا به درد میخوره
یکی از آرزوهام اینه که یه لندکروز 2016 فول آپشن با تمام امکانات داشته باشم و البته سپر کوتاه باشه مثل این مدل سپر بلند نباشه
1395/6/5
سلام-یه ماشین چند صد میلیونی آوردید برا بررسی.. نکردید اون دمپایی پلاستیکی و آتا آشغال های پشت ماشین را جمع کنید!!! بنظر میاد شما اکثرا میرید شمال و دور دور و اینا میگید ما که تا اینجا اومدیم یه بررسی هم از این ماشین بزاریم!!!
1395/6/6
اینهمه عکسای قشنگ هست حالا تو هم همون یکی رو زوم کردی
1395/6/5
در کل برا خارجی ها و عربا بسیار بهتره بیاد ایران هم میشه تنها محصول تویوتا که با شکست روبرو میشه چون کسی حاضر نیست به یک خودرو ۹.۵ ثانیه که تو بهترین شرایط قیمتش ۵۵۰ در میاد بده وقتی xc90 با شتاب ۶.۱ باشه ایران هرگز فروش نمیره از طرف دیگه‌کسی حاضر نمیشه به یک برند غیر لوکس این همه پول بده ولی اگه برادر لکسوسیش بیاد موفق میشه چرا چون ققط موتور ۵.۷ داره و مجبورن همینو بیارن و اوبهتش خیلی بیشتر از لندکروزه و لوکس هم حساب میشه در کل به گرد پایxc90 و lx نمیرسه
1395/6/6
شاید 600 تومن واسه یه ماشین 9.5 ثانیه ای زیاد باشه اما واسه این هیکل شتاب 10 ثانیه هم یه شتاب خوب به حساب میاد و ضمنا شما از xc90 یاد کردی که درسته از نظر اپشن،تکنولوژی و شتاب ازین خیلی بهتره اما کسی این ماشینو میخره که دنبال افرود و فضای بیشتره...شما یک چهارم مسیر افرودی که با لندکروزر میری رو هم نمیتونی با xc90 بری...اگر هم همه چیز شتاب باشه که ادمی یک عدد لنسر مدل 1993 میخره 15 تومن یه 15 تومنم روش خرج میکنه میشه لنسر اوولوشن بعد میره رکوزد شتاب ایرانو جا به جا میکنه اصن چه کاریه
1395/6/6
دوست عزیز نیابد از یه ماشینی که واسه آفرد و کار های قدرتی ساخته شده انتظار شتاب یه ماشین اسپرت رو داشت
هر ماشینی واسه یک منظور خاصی ساخته میشه
1395/6/6
البته لکسوس و تویوتا هردو یک کارخانه هستند و نمیتوان خودرو هایشان را با هم مقایسه کرد
1395/6/5
بیسیک هستش
1395/6/5
چهقد شبیه به قوطی کبرته که جعبش در اومده تکنولوژیش هم چقدر کمه خدایی بخوام به این پول میدم میرم از منطقه ازاد یک شاسی بلند گازوئیلیه المانی با ۷۰۰ تا گشتاور میخرم ۱۰۰ یک پکیج افرود روش سوار میکنم ۱۰۰ بارم از این افرود تر میشه با همین قیمت یک موتور توربو
1395/6/5
البته این ماشین شاید برای شتاب طراحی نشدهب اشه اما با این رقم وحشتناکی که باید پای لندکروز پرداخت بشه خریدار حق داره توقع همه چیز ازش رو داشته باشه چه زیبایی کابین و بدنه چه آپشن چه شتاب چه نرمی و.....
1395/6/5
الحمدلله هیچ کدومو نداره با این پول اگه روش 20 م بزای میشه باهاش یک بنز s550 پایه سال گیرت بیاد یا بری باهاش یک بی ام و سری 7 بگیری تازشم یک ماشین اشرافی داری به نظر لندکروز برا اونایی خوبه که یک ماشین لوکس یا داخل شهری دارن حالا یک ماشین شاسی بلند افرود میخوان برن سفر نه برای زندگی چون بری بیابون یک اتفاقی برا ماشین بیافته فاتحت خوندست
1395/6/5
منم بانظردوستان موافقم.بااین پول اصلاارزش خریدنداره.حتی ساده ترین امکانات (دوربین دنده عقب)هم نداره.بااین پول میشه لکسوسlx570خرید که ازهمه لحاظ ازین سرتره مخصوصاآفرود(فیلمشم چندروزپیش توسایت گذاشتن)حتی میشه ولووxc90یاآئودیq5یامرسدس؛و...انتخابهای خیلی بهتروعاقلانه تری هستند.واقعاازتویوتا ناامیدشدم
1395/6/5
به احترام حضرت لندکروز همگی خبردار!!!
1395/6/6
حضرت چیه بگو معظم له
1395/6/5
جانم فدای حضرت
1395/6/6
این نسخه ی لندکروز خیلی کامل نیست و بیشتر محبوبیت این ماشین تو کشورای همسایه بخاطر سازگاری با آ ب و هواست.وگرنه با این قیمت جلوی بنز و لکسوس به نظرم حرفی واسه گفتن نداره بخصوص مصرف سوخت وحشتناکش.به نظرم بیشتر به درد ماشین تشریفات و اسکورت میخوره ولی خوب با این حال لندکروزه دیگه.نمیشه دوسش نداشت.
1395/6/6
ضمن تشکر ازاطلاعات داده شده
می خواستم بدانم آیا این تویوتا لندکروزدرهمان کلاسی است که
با 80000دلار دربازارآمریکا به فروش می رسد؟یابا آن فرق می کند؟
1395/6/6
لندكروز نسبت به قيمتش نميارزه مالي نيست
1395/6/6
عقب ماشین خودش مکانیه لامصب
1395/6/6
منظور از V6، شش سیلندر خورجینی نیست؟ چرا در قسمت مشخصات فنی نوشتید 4 سیلندر؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لباس نو بر تن بزرگ مرد؟ کدام لباس نو منظورتونه؟
1395/6/6
اين تريم خيلي ساده هست آن قدر ساده كه صندلي هاش پارچه ايه
1395/6/6
خوشم نیومد ... قیافش خیلی تو ذوق شده !! اصلا یجووووریییه !! تو دوزیش هم که دیگه ....
1395/6/6
با تشکر از خودروبانک. اولندش که ابتدای مقاله زیاد در مورد قیافه و ظاهر ماشین توضیح میدید اینایی ک میگیدو ادم تو عکس میبینه دومندش که این ماشین مدل فول هشت سیلندرش هم اپشن داره فراوون هم قدرت موتور. و اینکه دارید تست میکنید باید مدام بگید که با چی داره مقایسه میشه. و تو سر تست کننده معیار و ملاک چیه . اگه از پشت خودرو وطنی بپری پشت این میشه خدا ولی از پشت اس کلاس بری پشت این فرق داره . یه عده از دوستانم اومدن گیر دادن به شتابش کسی که شتاب میخاد میره اسپرت میخره. کلا مقاله جالبی نبود اینی ک نوشتیدو عباس اقا هم میتونه بنویسه که چراغش اینجوریو و اونجوری.
1395/6/6
یـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا خدا.....تانـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک چیفتن. دمتون گرم خیلی لذت بردم.
موفق باشید
1395/6/6
با سلام و عرض خسته نباشید اگه امکانش هست پرادو نسل سوم که تا سال 2009 تولیدش بود رو بررسیش کنید مدل دو در و سه دربش که آیا ارزش خریدن داره یانه مدل 4 و 6 سیلندرش
ممنون
1395/6/6
البته دوستان فراموش نکنید که این برند تویوتا هست و به خوبی تا بیست سال کار میکنه
1395/6/6
دوستان در نظر داشته باشید ای ماشین شاسی بلند محسو ب میشه و قابلیت خارج جاده ای این خودرو می بایست مورد بررسی قرار بگیرد که از جانب نگارنده کوتاهی شده ، شتاب اولیه جز فاکتورهای بعدی محسوب میشه و این خودرو مدل پایه محسوب میشه که در مدل فول تمام کمبود اپشن جبران شده و این خودرو به هیچ عنوان قابله قیاس با ولوو و بی ام و نیست r
1395/6/6
سلام من نمیخوام بد ماشین رو بگم ولی قیمت این ماشین دویست میلیون بیشتر نمی ارزه بقیه مبلغ رو داری به خاطر اسم و مارکش میپردازیم.البته نه تنها این بقیه ماشینها رو همینجور حساب کنید
1395/6/12
با سلام من کاملا با شما موافقم من تو اینترنت زیاد مطالعه کردم وبه این نتیجه رسیدم که اتومبیل تو ایران 2.6 برابر گرون تر از سایر کشور هاست
1395/6/6
خداياگناهمان چيست كه حق داشتن همچين ماشين هايي را نداريم.
حداقل بايد آشعال هاي چيني ايراني كره اي را با قيمت منصفانه بدهند كه اگرهم بدهند جيب آقا زاده ها خالي ميشود!!!!
1395/6/6
در ضمن اين مدل كامل نيست بخاطر همين خوشتون نيومد توسايت تويوتا ميتونيد كاملش روببينيد
1395/6/8
یکی بگه واقعا فلسفه ساخت این ماشین چیه ؟ چقد این ماشین زشت و بیخوده !! رو چه حسابی تویوتا این رو تولید میکنه ؟!
1395/6/24
داداش وقتی اول بیاناتت واژه فلسفه رو مشاهده میکنیم آدمو یاد فلاسفه میندازی وقتی در ادامه فرمایشاتت با دقت توجه می کنیم یاد نهضت سواد آموزی خودمون میافتیم،
1395/6/9
در مورد نظر های دوستان یاد این ضرب المثل میوفتم نا خودآگاه:گربه دستش به گوشت نمیرسید گفت پیف پیف
انگار همشون برند سوار هستن و تا حالا کمتر از نهایتا کرایسلر سوار نشدن...هه چه دلخوشن ملت
بگذریم....
این قانون منع واردات خودرو های بالای 2500 سی سی نمیخواد برداشته بشه؟قرار بود معیار لوکس بودن ماشین ها بر اساس قیمتشون به دلار باشه که پس چی شد؟
1395/10/15
سلام شما چرا کاسه داغ تر آش شدین؟ بعد میگن جهان سومی به ما بر میخوره خو طرف اومده نظر میده به خودش و مدیر ربط داره.
منم میگم طراحی داخلیش نسبت به رقباش خوب نیست. فقط Patrol
1395/6/9
توی سایت ستاره ایران G350 رو گذاشته با مدل GLK
برای فروش گذاشته ، ولی جدای از امکانات و زلم زیمبو هاش ...، از تویوتا بعید بود!
ترجیح میدم مدل قبلی رو سوار شم!
1395/6/10
در بررسی تون خیلی ایراد از این ماشین گرفتید. ایرادهایی که عجیب هستن. مثلا این ماشین توی جاداری و فضای سرنشینان حرف اول رو بین شاسی بلندها می زنه. اما شما اومدین میگین
فضای پای سرنشینان عقب کمه !!! اما با تمام این تفاسیر به نظر دوستان ، در بازار کنونی کشور ما خرید کدوم گزینه در رنج 400 میلیون تومان منطقیه :
1- پرادو 2- لندکروز 3- بی ام و Xفور 4- ولوو XC
5- بنز GLK
6- لکسوس RX
1395/6/17
لندکرور
1395/7/15
BMW X4
1396/4/22
بنز
1396/7/20
قطعا حضرت لندکروز
1395/6/10
اربیل ، عراق
1396/4/27
خاااااااااااااااك بر سر ما كه از اربيل عراق هم بدتريم.
1395/6/10
کسانی که دنبال لوکس بودن، شتاب بالا و امکانات خاص چنین خودرویی هستن باید برن سراغ لکسوس LX570 . به هر حال فرق لکسوس و تویوتا در لوکس بودن و توان موتورهای اونهاست. محصولات تویوتا هیچ زمانی بخاطر شتاب یا امکاناتشون مطرح نبودن و انگیزه خرید مشتری همیشه در این محصولات کارایی و دوام طولانی اونها بوده.
1395/6/12
چه گیری دادی به شتاب برادر!
نکنه فکر کردی لامبورگینی سوار شدی؟
نه این لند کروزه برای آفرود!
1395/6/14
زمانی ارزش داره نمونه صفرش شماره بشه که مثل سال 89 به قیمت 90 میلیون فروخته شه . وگرنه 300 میلیون که فقط مردم حسرت میخورن و عده کمی سوار هستند.
1395/6/16
سلام. میگم کسی اینجا اطلاعاتی در مورد تغییر فیس 2013 به 2016 داره .من چند جا دیدم تبلیغشو زده بود ایه واقعیت داره
1395/6/16
با سلام خدمت دوستان عزیز دوستان به این حرف ها توجه نکنید من خودم تویوتا بازم این ماشینی که خودرو بانک مورد برسی قرار داده لو آپشن ترین لندکروز موجود تو جهانه . لندکروز سه مدل 4000 و 4700 و 5700 داره که فول ترین آن zx است بعد vx و بعد gx. مدل zx آن 5 گرم کن و 5 سرد کن و 4 ماساژور و چندین رادار و 4 مانیتور(سقفی و دوتا صندلی عقب و وسط ماشین)که 13 اینچی هست.کرال کنترل و دیفلاک و.... انبوهی از آپشن.که قیمت این مدل 84000 دلاره .من متاسفم برای سایت خودرو بانک که میاد لوآپشن ترین لندکروز رو مورد برسی قرار میده و معیار میزاره.تازه من همه جور لندکروز و انواع تویوتا رو داشتم و هیییییچ کدام از نظر شتابی و قدرت کم ندارند مگر پرادو دو در. لطفا سایت محترم خودرو بانک اطلاعات نداری توضیح نزار.باتشکر
1395/6/17
کاملا نظر ایشون درسته .در ضمن در تماااااام رده بندی های جهانی تویوتا لندکروز و لکسس lx570 هم در ماشین های آفرود (off road suv) و در شاسی بلند های بزرگ لوکس (luxury large suv) جزو 3 یا 4 تای برترند .یعنی با کادیلاک اسکالید و رنج روور و مرسدس gl و ... رقابت میکنند . به سایت خودرو بانک توصیه میکنم اطلاعاتشو بالاببره.ممنون
1395/6/20
بهترین ماشین دنیا همینه
1395/6/20
نویسنده مقاله با این همه ایراد و نقص بی موردی که از آقای آفرود جهان گرفته ، دو حالت بیشتر نداشته :
1- یا ماشین شخصی اش بنتلیه 2- یا متعصب بی چون و چراست
چون من هم خودم سوار لندکروزهای 2010 تا 2013 شدم و هم از صاحبان این خودرو زیاد سوال کردم و هیچکدوم از ایرادهای بی موردی که در این مقاله گفته رو تا حالا در مورد لندکروز نشنیدم و خودم هم از تجربه سواری باهاش حس نکردم. درمورد شتاب هم شاید شتابش در حد مدل 8 سیلندرش نباشه اما واقعا در مدل 6 سیلندرش خیلی خوبه شتابش و
نه تنها ناامیدکننده نیست بلکه بسیار هم راضی کننده ست . شوخی که نیست موتور 6 سیلندر خورجینی 4000 سی سی روش نصبه که 270 اسب بخار قدرت خالص داره.
در ضمن خیلی هم ماشین نرمیه و بسیاری از چاله چوله ها رو با کمترین تکان رد میکنه. اینا تجربه سواریه نه این چرت و پرت هایی که تو مقاله نوشتن.
1395/6/22
درست میگی دادا .پس عربا اسکلن که همه چی در اختیارشونه این پر فروش ترین ماشینشونه
1395/6/22
سلام
من تا به حال لند نداشتم ولی از خیلیا شنیدم که میگن اصلا در حد پولی که میدی نیست !!
به نظر من کسایی که اصلا قصد آفرود ندارن، لندکروز فقط یک پر استهلاک بزرگ و البته با این قیمت بی ارزشه !!!
من فکر می کردم این ماشینا حداقل توی آفرود درجه یک هست
ولی توی این مستند چنددرجه شبکه نسیم خودمون که پاترول و جیپ 30 سال پیش به این هیکل قرتی شرف داشتن !!!
کسی هست که آفرود های بهتری از لندکروز سراغ داشته باشه ؟؟؟؟
بالاخره این هیکل زشت بدرد کجا می خوره ؟؟؟
آفرود ارزون= هایلوکس.......شاسی شهری= ولوو xc90
1395/6/26
آخه قربون شکل ماهت اونی که میخاد پولش را به رخ دیگران بکشه که کاری به این حرفها نداره
1395/6/27
دوست عزیز در آفرودی بودن لندکروز شکی نیست چون خیلی از ماشین ها هستند که شاسی بلند هستن ولی اصلا مثل لدکروز به درد آفرود نمی خورن مثل سانتافه راو4یا حتی پرادو و.... ولی به نظر من اشکال لندکروز توی آفرود زاویه ی ورود و خروج بدش هست که مشکل ساز میشه با اون سپر بلندش سخت میشه رفت آفرود ودوما توی آفرود همش به قدرت ماشین نیست .به توانایی وتجربه ی راننده هم خیلی بستگی داره که شاید توی مستند چند درجه هم همین بوده باشه
1395/7/11
میفرمایید پر استهلاک بزرگ و البته با این قیمت بی ارزشه
5 ساله سوارشم با 240000 کیلومتر فقط روغن و فیلتر و لنت عوض کردم ماشین یه ذره هم صدا نداره لطفا اطلاعاتت ببر بالا
فقط لند
1395/7/11
فک کنم بهت معنی استهلاک رو یاد ندادند خخخ
1396/1/3
اونى كه لندكروز و با لاستيك شهرى و سپر اسپورت مياره برنامه ٣٦٠ آفرودباز نيست. كسى كه تور صحراى دبى رفته ميدونه لندكروز چرا سلطان بيابونه. شرط شركت در تور صحرا خالى بودن معده ست.
1395/6/25
واقعا برای چی باید با این پول این ماشین رو سوارشیم که نه آپشن داره نه قیافه داره
قدرت موتورش هم از سانتافه کمتر و مصرف از سانتافه بیشتره
1395/6/27
داداشم من نه لندکروز دارم ، نه کسی از نزدیکامون داره بخام جانب داری کنم ، اما اینکه شما میگید امکاناتش کمه و از سانتفه ضعیف تره عملا میگی سانتافه از هامر و بنز و رنجروورم بهتره ، دادشم اینکه این ماشین شتابش با ۴۰۰۰ سی سی یکم از سانتافه بهتره بخاطر اینه که این ماشین ضریب گیربوکسش با گشتاورش برای افرود تنظیم شده ، شما شاید تو شهر با یه سانتافه از این عقب نمونی ( که ۱۰۰٪‌میمونی ) اما وقتی داستان شد شیبای سنگین یا جاده خاکی و گلی متوجه تفاوت میشی ، کلاس این ماشین شاسی بلند شهری نیست که داری مقایسه بی اطلاعانه می کنی
1395/7/11
ساقیت کیه؟ساااااانتافه هههه!
1395/7/1
جانم فدای حضرت لندکروزر
1395/7/4
نوکرتم حضرت
1395/7/11
ببین اصلا ناراحتم کردی به خدا یه دونه ایید خودتو و سلطان جاده لندکروز
1395/7/4
سوتی عظیم تویوتا...پشت امپر مدل2010 هست....بدون تغییر و بدون ال سی دی
1396/5/14
به درد مرز نشین ها و بیابون نشین های پول دار میخوره ولی واسه یه شهری متل تهران عمرا
1396/5/15
سلام
لطفا به نگارش متن دقت کنید هیچ ماشینی از مصرف بالای سوخت "برخوردار" نیست معمولا از مصرف بالا رنج میبرن نه اینکه برخوردار باشن😃😁
1396/8/2
به نظر شما
در کل این بهتره یا نیسان پاترول با کیت نیسمو؟؟؟؟
اگر قدرت رو ملاک قرار‌بدیم کدوم بهتره و شتاب بهتری داره والبته ایمنی و ترمز های بهتر؟؟؟
1396/10/25
با ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان می شه تبدیل به فیس جدیدش کرد.
1396/12/21
سلام درود
در یک معامله بطور اتفاقی یه لندکروز 2007 -6سیلندر برداشتم .خداییش یه مسافرت رفتم باهاش شیراز برگشتم دیگه دلم نمیاد بفروشم . هرکی داره مبارکش باشه هرکی هم نداره ان شا الله بزودی بخره .
1399/6/10
چه کامپیوتر کوچیکه آپشن ها شم خیلی کمه واقعا براش متاسفم چرا با پولش یک کیاموهاوی لوکس خوشگل با آپشن های فراوان نخریم