موضوعات داغ

بررسی کیفیت و هزینه های نگهداری ام جی 6 در گذر زمان

19 شهریور 1395

آزمایش و نوشته: امین امیری فر

عکس: احمد رکابی

مقدمه

اگر بخواهیم مروری بر بزرگترین اختلافات میان بشریت داشته باشیم، قبل از همه سه مورد به ذهن من خطور میکند. یکی جنگ جهانی دوم مابین متحدین و متفقین، دیگری جنگ داخلی امریکا بین شمالی ها و جنوبی ها و از همه این ها شدیدتر اختلاف نظر بین طرفداران و مخالفان برند "ام جی" در ایران! البته روی صحبتمان با همه موافقان و مخالفانی که از روی آگاهی و بدور از تعصب در مورد این برند صحبت میکنند نیست؛ اما برخی طرفداران طوری از اصالت انگلیسی ام جی دم میزنند که انتظارات در سطح رولز رویس و استون مارتین بالا میرود و برخی منتقدین هم با بی انصافی تمام سعی میکنند آن را در حد هافی لوبو یا چری A15 ساخت کشور چین پایین بیاورند!

البته همگی قبول داریم که پیشینه یک برند، اصلی غیر قابل انکار در انتخاب اتومبیل های تازه وارد به حساب می آید و از این رو بحث در مورد سرگذشت و سابقه یک کمپانی خیلی هم غیر منطقی نمیباشد. اما خوشبختانه محصولات ام جی دیگر در ایران تازه وارد محسوب نمیشوند و خوب یا بد 6 سالی است که در خیابان های کشور جولان میدهند؛ در نتیجه با یک بررسی طولانی مدت میتوان تا حدود زیادی به خصلت و ماهیت واقعی آنها پی برد. پس بیائید به جای بحث بر سر اروپایی یا چینی بودن ام جی برویم و ببینیم این اتومبیل در عمل چه رفتاری دارد و مثل یک آیفون تولید شده در چین با کیفیت است و یا مثل اخرین محصولات پونتیاک تولید شده در امریکا رو به زوال؟!

معرفی اتومبیل های مورد تست

امروز قصد نداریم در مورد شتاب و کارایی و آپشن های ام جی 6 خیلی صحبت نماییم چرا که قبلاً همکار خوبم آقای سپهر زنگنه در مقاله ای جداگانه به بررسی این اتومبیل "البته در رقابت با بایک سنوا" پرداخته که اگر آن را مطالعه نکرده اید میتوانید از اینجا با خصوصیاتش آشنا شوید. ضمناً از اینجا هم میتوانید جدول کامل مشخصات و سایر آپشن هایش را مشاهده نمائید.

خوب اگر مطالب فوق را خوانده اید و یا از هر طریق دیگری با ام جی 6 آشنایی دارید پس حتماً میدانید که این اتومبیل در سطح خودش خودرو نسبتاً پر قدرت و پر آپشنی به حساب می آید. اما اکنون میخواهیم ببینیم آیا این ویژگی های قابل قبول، قابل اطمینان هم هستند؟ یعنی میشود با خیال راحت و برای چندین سال از آنها لذت برد یا اینکه ام جی مثل مواد مخدر، لذتی کوتاه و دردسری طولانی برای طرفدارانش به یادگار خواهد گذاشت؟ برای یافتن پاسخ به سراغ یک عدد ام جی 6 مدل 2013 که تاکنون بیش از 150 هزار کیلومتر پیموده است آمده ایم. با توجه به گذشت سه سال و این میزان پیمایش، به نظر میرسد خواهیم توانست با بررسی دقیق تا حدودی به کیفیت و ماندگاری این محصول پر حاشیه پی ببریم.

اما برای اطمینان خاطر یک عدد اتومبیل مشابه و هم سن و سال اما با کارکرد کمتر (حدود 70 هزار کیلومتر) را نیز در کنار برادرش قرار دادیم و باز هم برای محکم کاری بیشتر با یک نمونه ی دیگر مصاحبه ای تلفنی کردیم تا حتی الامکان نتیجه ی بررسی از سایر متغیر ها (مثل راننده و یا شانس و اقبال) بدور باشد. البته اصل بررسی در رابطه با اتومبیل اولی است و مابقی بیشتر به عنوان شاهد فراخوانده شده اند!

ضمناً با توجه به اهمیت چگونگی نگهداری در سلامت اتومبیل با سوال از مالک (و تایید دوست مشترکمان) مطمئن شدیم که این خودرو نه در شرایط بسیار بد و نه در رفاه و آسایش اصطلاحاً خانم دکتری! نگهداری شده است. یعنی هم تحت فشار شتابگیری و شیطنت های خیابانی و سفرهای طولانی بوده و هم به موقع نسبت به تعویض روغن و سرویس های ادواری اش اقدام گردیده است. پس حالا میتوانیم برویم و کارمان را آغاز نماییم.

ماندگاری ظاهری بدنه و داخل کابین

البته همه چیز که با نگاه کردن مشخص نخواهد شد اما گاهی میتوان تا حدودی از رنگ رخساره به سر درون اتومبیل های دست دوم پی برد. به همین دلیل چندین قسمت ام جی 6 بصورت ظاهری مورد بررسی قرار گرفت. اولی رنگ بدنه که با توجه به ضربات و فرو رفتگی های موجود، باید بگوئیم به نظر مقاومت رنگ در برابر ترک خوردگی و ریزش، حتی در ناحیه سپر ها قابل قبول میباشد. در مورد شفافیت و سلامت چراغ ها نیز هرچند برای قضاوت زود است اما فعلاً فقط یکی از آنها دچار بخارگرفتگی شده بود که آنهم با توجه به ضربه ی وارده و شکستگی پایه اش عذر موجهی برایمان آورد. در نمای کلی هم اثر چندانی از خستگی در اندام اتومبیل 150 هزار کیلومتری نسبت به برادر کم کارکردش دیده نشد.

خوب سری هم به داخل اتومبیل بزنیم. شاید بگویید اکثر قسمت های داشبورد خشک است و در طراحی داخلی اش نیز خلاقیت چشمگیری بکار نرفته که خوب من هم تقریباً با شما موافقم؛ ولی ما امروز برای ماموریت دیگری اینجائیم. میخواهیم ببینیم این فضای کابین با همه خوبی ها و بدی هایش نسبت به زمان تولد چقدر افت کیفی داشته.

یکی از آسیب پذیر ترین قسمت ها در کابین اتومبیل های نه چندان گران قیمت، چرم صندلی ها است که معمولاً پس از چند سال با مشکلاتی مثل چروک افتادن، ترک خوردن و سائیده شدن مواجه شده و حسابی توی ذوق سرنشینان میزند. اما خوشبختانه اتومبیل مورد تست فعلاً که با موارد این چنینی روبرو نشده و اثری از خرابی در کناره صندلی ها یا تغییر محسوس در حالت کلی آنها مشاهده نمیشود. در واقع میتوانیم ام جی را از این نظر برتر از برخی رقبای کره ای اش بدانیم. فرمان نیز به غیر از تغییر رنگ قسمت نقره ای پایین سالم به نظر میرسد. البته با توجه به اینکه حتی در برخی محصولات تویوتا "که خود پرچم دار کیفیت و ماندگاری در محصولات اقتصادی است" نیز با همین تغییر رنگ قسمت های نقره ای کابین مواجه شده بودم میتوانم با دید ارفاق به قضیه نگریسته و اصطلاحاً زیر سیبیلی از آن بگذرم. تمامی کلیدها و ادوات هم کارشان را بدرستی انجام میدهند و دچار رنگ پریدگی یا خرابی نشده اند. البته به جز جمع کننده کمربندهای جلوئی که حالا دیگر بدون یاری دست توان جمع کردن کمربند را ندارند.

خوب پس تا اینجا که ظاهراً ام جی 6 سلامتش را به شکل قابل قبولی حفظ نموده؛ اما این تازه شروع برسی بود و ممکن است در ادامه کار نظرمان کاملاً تغییر یابد.

هزینه های نگهداری

میزان اهمیت هزینه های نگهداری اتومبیل اگر بیشتر از مبلغ خرید اولیه نباشد کمتر هم نیست. به همین دلیل اکثر مردم ترجیح میدهند بجای بنز C کلاس دست دوم مدل 2007 چیزی مثل هیوندای اکسنت صفر کیلومتر خریداری نمایند. وگرنه حتی خود جناب اکسنت هم میداند که کدامیک ماشین بهتری هستند!

جدای از مقدار مصرف سوخت، هزینه های نگهداری را میتوان در چهار فاکتور اصلی طبقه بندی نمود: 1- تعداد دفعات مراجعه به نمایندگی جهت انجام سرویس های دوره ای 2- میزان خرابی ها و عیوب فنی 3- قیمت قطعات یدکی 4- کمیت و کیفیت خدمات گارانتی.

خوب ما هم سعی میکنیم در ادامه تمامی این موارد را مد نظر قرار دهیم.

طبق جدول ارائه شده توسط کمپانی به غیر از بازدید اولیه که در کیلومتر 1500 صورت میگیرد، اتومبیل میبایست هر 10 هزار کیلومتر به نمایندگی مراجعه نماید.

همانطور که در جدول مشاهده میکنید در هر دوره از سرویس روغن و فیلتر ها تعویض خواهند شد که همین مورد در کنار اجرت دریافتی مبلغی در حدود 180 هزار تومان برای مشتری آب میخورد. البته در هنگام مراجعات سایر قسمت ها نیز چک میشوند و در صورت نیاز قطعات تعویض و یا سرویس خواهند گردید. هزینه تمامی این موارد به عهده ی مشتری است پس با هر بار مراجعه انتظار رقمی بالاتر از مبلغ فوق را داشته باشید. اما اگر هر کدام از قطعات به شکل غیر عادی (و یا قبل از رسیدن کیلومتر اعلامی) دچار مشکل شوند توسط گارانتی به صورت رایگان رفع عیب خواهند شد. قطعات یدکی مصرفی هم به جز چند مورد از قبیل لنت و تیغه برف پاک کن با قیمت معقولانه ای عرضه میشوند. مثلاً قیمت تسمه تایم و یا فیلترهای روغن / هوا / کابین و صافی بنزین و امثالهم نسبت به اکثر رقبای هم سطح، ارزانتر هستند. اما در مورد قیمت قطعات بدنه و برخی از قسمت های فنی با نرخ های نسبتاً بالایی مواجه میشویم که در صورت نبود گارانتی و بیمه بدنه کمی دلهره به دل انسان می اندازد! البته از این نکته غافل نشویم که به گفته هر 3 نفر مالک، اکثر قطعات در بازار با قیمت مناسب تری نسبت به نمایندگی قابل خریداری هستند. ولی خوب با توجه به اینکه عدم مراجعه به نمایندگی جهت انجام سرویس های ادواری گارانتی شما را با ریسک ابطال مواجه میکند و امکان ارائه ی کالای تقلبی در فروشگاه های نامعتبر نیز وجود دارد، شاید پرداخت هزینه ی کمی بیشتر در نمایندگی توجیه پذیر باشد اما در هر صورت اگر فروشنده قابل اعتماد و منصفی میشناسید حداقل برای برخی سرویس ها و یا (خدای نکرده) تصادفات میشود از این طریق تا حدی صرفه جویی نمود.

در جدول زیر میتوانید لیست قیمت برخی از قطعات ام جی6 را مشاهده نمائید :

خوشبختانه در سایت : http://iran-mg.com با وارد کردن شماره شاسی تاریخچه کلیه اموری که در نمایندگی صورت گرفته قابل رویت است. این برای خریداران ام جی های دست دوم کار را ساده تر خواهد کرد چرا که در هنگام خرید میشود از این طریق نسبت به میزان حساسیت مالک قبلی در انجام سرویس ها آگاه شد و از سابقه خرابی ها و مشکلات اتومبیل نیز خبر گرفت. ضمناً با مقایسه تاریخ مراجعات به نمایندگی و میزان پیمایش در هر دوره نیز میتوان تا حدودی از واقعی بودن عدد کیلومتر شمار اتومبیل اطمینان حاصل کرد. البته ما به غیر از مشاهده تاریخچه سرویس در سایت، به لطف دقت و نظم مالک به اکثر فاکتور ها نیز دسترسی داشتیم و توانستیم هزینه ها را به تفکیک پرداخت توسط مشتری و یا گارانتی نیز مشاهده نماییم.

اتومبیل مورد تست در این 150 هزار کیلومتر حدوداً 30 بار به نمایندگی مراجعه نموده که با توجه به سرویس اولیه و بازه های 10 هزار کیلومتری سرویس های دوره ای حداقل 16 بار از آنها جهت انجام امور مذکور و 14 بار دیگر بنا به دلایل مختلف از قبیل تعویض لنت و یا خرابی ها صورت گرفته است. فکر میکنم با توجه به جداول بالا نیازی نیست راجع به قیمت و تعویض قطعات مصرفی مثل تسمه تایم و روغن گیربکس و ... زیاده گویی کنیم و بهتر است به بررسی سایر نکات موجود بپردازیم. برای راحتی بیشتر، کارکرد اتومبیل را به سه قسمت 50 هزار کیلومتری تقسیم نموده ایم:

50 هزار کیلومتر اولیه

در این دوره به غیر از سرویس های نرمال و مواردی نظیر بالانس چرخ ها و تنظیمات عادی مورد خاصی در سابقه این اتومبیل یافت نشد و با بررسی دو خودرو دیگر نیز به این نتیجه رسیدیم که اگر بدشانس نباشید ام جی شما در این مدت مشکل حادی پیدا نخواهد کرد. فقط در مورد میزان مصرف لنت ها میتوان گفت بازه ی 20 هزار کیلومتری برای ترمزهای جلو (و حدود 25 هزار کیلومتر برای چرخ های عقب) با توجه به قیمت بالای این قطعه در ام جی کمی زود به نظر میرسد. هرچند این مورد نیز در مقایسه با سایر رقبا خیلی نگران کننده نیست.

50 الی 100 هزار کیلومتر پیمایش

در کیلومتر 60 هزار منیفولد دود ترک خورده که البته بلافاصله با پشتیبانی گارانتی رفع عیب گردیده است. گویا این مشکل در محصولات ام جی شایع بوده اما به گفته مالک از سال 2014 آلیاژ منیفولد مورد بازبینی و اصلاحات قرار گرفته و محصولات جدید دیگر با مشکل ترک خوردن مواجه نمیشوند. بعد از این کیلومتر هم به غیر از لوازم مصرفی برخی از قطعات مثل تعدادی از لوله ها و شلنگ ها، مپ سنسور ، مخزن آب رادیاتور، دسته گیربکس و کوئل و وایر ها دچار مشکل شده اند که همگی تحت پوشش گارانتی قرار گرفته و هزینه ای برای مالک در بر نداشته اند. راستی اشکال در کوئل های ام جی هم نسبتاً شایع به نظر میرسد. در کیلومتر 70 هزار صندلی راننده با مشکلاتی مواجه شده که در نهایت به تعویض آن توسط نمایندگی منجر شده است! در ادامه و تا کیلومتر 100 هزار نیز قطعاتی مثل بلبرینگ چرخ ها و کمک فنر های جلو و بسیاری از قطعات جلوبندی نیز با نمونه ی جدید جایگزین گردیده اند که البته بخشی از این خرابی ها بدلیل برخورد چرخ جلویی با جدول بوده و احتمالاً در صورت عدم برخورد عمر بالاتری را تجربه مینمودند.

100 تا 150 هزار کیلومتر

در این بازه به غیر از سرویس های معمول توپی چرخ عقب، دسته موتور و برخی قطعات برقی مثل چراغ ها، فیوز و رله فن بهراه برخی شلنگ ها با نمونه ی سالم تعویض شده اند. ضمن اینکه در کیلومتر 140 هزار اتومبیل به یک مشکل در سیم کشی بر خورده و با یدک کش به بیمارستان انتقال یافته است! البته تمامی این موارد از روی فاکتور های ارائه شده و سوابق نمایندگی استخراج شده بود و میبایست مواردی مثل خرابی رادیاتور جلو که توسط شخص مالک تعویض گردیده و مواردی که احتمالاً فراموش شده را به این لیست اضافه نمائیم.

در کل این سه سال مجموعاً دو بار نیاز به یدک کش بوده که هر دوبار گارانتی هزینه ایاب ذهاب را متقبل شده و حدود سه بار هم اتومبیل شب را بدور از صاحبش در نمایندگی به سر برده است.

در یک جمع بندی کلی میزان خرابی های ام جی 6 مورد تست در این سه سال نه خیلی زیاد بوده و نه خیلی کم. ولی برگ برنده ای که میتواند به تنهایی ام جی را از اکثر اتهاماتش تبرئه نماید گارانتی پاسخگو و مناسبی است که بر خلاف تجربه ی اکثر ما از ضمانت نامه های وطنی، خیال مالکین را تا حدود زیادی آسوده نموده. به عنوان مثال با وجود اینکه خودروهای قبلی دو نفر از مالکین از کم استهلاک ترین اتومبیل های بازار (تویوتا کمری و هیوندای اوانته) بوده اما به لطف گارانتی قابل قبول ام جی در شرایط مشابه و علیرغم خرابی های اندکی بیشتر هزینه ی کمتری به صاحبانش تحمیل شده است. اما ناگفته نماند که مدیا موتورز همانقدر که در ارائه ی خدمات پشتیبانی پایبند به اصول میباشد در ضمینه ابطال گارانتی نیز سخت گیرانه عمل میکند و سر این مسئله با کسی شوخی ندارد. مواردی نظیر عدم مراجعه به نمایندگی در هر یک از دوره های اعلام شده، هر گونه تغییر در سیستم صوتی، چراغ ها و لاستیک ها، تقویت موتور و یا انجام تغییرات فنی بدون هماهنگی کمپانی و یا استفاده ی غیر متعارف از قبیل شرکت در مسابقات و .. میتوانند کل و یا قسمتی از گارانتی شما را از درجه اعتبار ساقط نمایند.

البته حتی یک گارانتی عالی هم نمیتواند ضرر های غیر مستقیم خرابی های بیش از حد را جبران کند چرا که مواردی مثل اعصاب خوردی، هزینه های روحی و روانی و هدر رفت زمان و مواردی از این دست "که بعضاً قابل محاسبه ی دقیق هم نیستند" تاثیر خود را باقی خواهند گذاشت. اما طبق نظر هر سه نفر از عزیزان ام جی سوارمان تعادل مناسبی بین خرابی های ایجاد شده و گارانتی ام جی6 وجود دارد که در نهایت رضایت نسبی مشتری را بدنبال خواهد داشت.

تجربه رانندگی

بعد از بررسی ظاهری و زیر و رو کردن سوابق و فاکتور ها بد نیست چرخی هم با این "ام جی" دنیا دیده بزنیم تا ببینیم در حین حرکت چه نکاتی دستگیرمان میشود. ابتدا سعی میکنیم با رانندگی در دور پایین و آرام نگه داشتن پیشرانه تمرکزمان را روی صداهای کابین بگذاریم. در مدل جی تی تاقچه ی متحرک عقب ذاتاً سر و صدا دارد که خوشبختانه این قسمت اتومبیل مورد تست توسط نمایندگی صداگیری شده بود.

گذشته از این مورد و اینکه عایق کاری کابین ام جی در مجموع خیلی هم فوق العاده نیست، اما به طور کلی اتومبیل داستان ما بعد از طی این همه مسافت توانسته بود اتاقش را ساکت نگه دارد. خوب حالا وقت آن رسیده که پایمان را روی پدال گاز بفشاریم تا ببینیم 150 هزار کیلومتر دویدن در خیابان های ناملایم کشور زانوان این خودرو را سست نموده یا هنوز هم برای جنگیدن روی اسفالت بی تابی میکند؟ پس از انجام آزمایش های مختلف باید اعتراف کنم که افت محسوسی در شتابگیری و فرمان پذیری و ترمز گیری مشاهده نشد. البته در تست شتاب، اتومبیل با تجربه تر با فاصله کمی رقابت را به برادر کم کاردش واگذار کرد اما میزان تفاوت به قدری اندک بود که میتوان آن را به سایر متغیر ها نیز نسبت داد. در مورد مقدار مصرف سوخت نیز هرچند تفاوت در سبک رانندگی و میزان ترافیک و کیفیت سوخت، اعلام یک عدد دقیق را دشوار ساخته اما در صورت عادی بودن سایر متغیر ها این خودرو در حالت ترکیبی به چیزی در حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر نیاز خواهد داشت.

چند نکته

1- به هر حال ام جی 6 یک اتومبیل توربو است که هرچند با بوست پایینش فقط اندکی از توانایی های یک پیشرانه ی پورخوران را به رخ رقبا کشیده اما در هر صورت نسبت به انواع تنفس طبیعی نیاز به نگهداری محتاطانه تری دارد. حتی چه بسا برخی از مشکلات ذاتی این قبیل پیشرانه ها به گردن کیفیت و چینی شدن ام جی افتاده باشد! اما در کل نمیتوان منکر حساسیت بیشتر پیشرانه های توربو نسبت به انواع اتمسفریک شد.

2- جدای از تفاوت در عوامل محیطی، شیوه ی رانندگی و مواردی از این دست ، درصد کمی هم شانس و اقبال در خرابی های اتومبیل ها نقش دارند. پس نمیتوانیم بررسی یک یا چند اتومبیل را به طور قطع به تمامی محصولات تعمیم دهیم. مثلاً اگر خودرو شما در کیلومتر بالاتر یا پایین تر با مشکل منیفولد روبرو شد (یا اصلاً به این مشکل بر نخورد) جای تعجبی وجود ندارد.

3- یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سلامت اتومبیل، سن و سال تقویمی اش است. چرا که عواملی نظیر انبساط و انقباض ناشی از تغییرات درجه حرارت، وجود رطوبت ، اکسیژن و نور آفتاب و .. میتوانند در گذر زمان ظاهر و باطن اتومبیل را پیر تر از سن کیلومتری اش نمایند. در واقع با وجود اینکه اتومبیل مورد تست راه زیادی رفته اما از نظر تاریخ تولد هنوز جوان به حساب می آید و ممکن است یک ام جی پیرتر با همین میزان پیمایش از سلامت کمتری برخوردار باشد.

نتیجه گیری

اگر با شنیدن نام انگلستان توقعتان را خیلی بالا برده اید در اشتباهید اما اشتباه بزرگتر این است که تصور کنید با یک اتومبیل بی کیفیت و غیر قابل اعتماد رو برو هستید! در حقیقت ام جی 6 شاید نتواند از نظر ماندگاری خودش را در سطح محصولات تویوتا و یا برخی از برند های مطرح اروپایی قرار دهد و یا با مشکلاتی در برخی قسمت هایش روبرو باشد؛ اما با تمامی این صحبت ها امروز موفق شد به ما ثابت کند که در کنار قدرت و آپشن های ارائه شده از عنصر کیفیت هم غافل نبوده است و به این آسانی ها در برابر ناملایمات زندگی سر خم نخواهد کرد.

در پایان جا دارد از آقایان "سامان جودی" و "پویان جاویدی" مالکین محترم خودروهای مورد تست و همچنین آقای "امیرعطا فکری" که بصورت تلفنی به سوالات ما پاسخ دادند تشکر و قدردانی نماییم.

40 عکس

نظرات کاربران

211 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/19
توو دراز مدت هیچی تویوتا ننمیشه
از سال 2008 کمری دارم و هر ماهه میرم شمال ولی هنوز ماشین اخ نکفته
هنوز موتور مثل روز اوله
صدا هم ک خبری نیست
دراز مدت تویوتا خودشو خوب نشون میده
1395/6/20
ولي كمري هاي فرودگاه و مسافركش مثل كيش و،... رو سوار شين همه لگن شدنو اصلا شباهتي با كمري ندارن چه از توچه از بيرون مثل افتادگي و...
1395/6/19
آقا خیلیییی مرسییییی :)
این مقاله خیلی موردنیاز بود چون: ام جی6=پربحث ترینو پرکامنت ترین خودرو توی سایت خودروبانک
1395/6/19
سلام
ممنون از مقاله
كاري ب ام جي ندارم ولي اين تعصبات تو همه جا هست (حتي پرايد سمند ٢٠٦ و ال٩٠) و در مورد ام جي اجحاف شده و مردم بايد توضيح واضحات مندرج در سايت ام جي مبني بر چيني نبودن و تحت ليسانس بودن ام جي رو بنويسند تا علم كسايي كه برند رو نميشناسن بالا ببرند چون از بعد انقلاب كسي اسم اين برندو نميشناسه و عده بسيار كمي و انگشت شماري كه متاسفانه دشمني ميكنند و اكاذيب مينويسند هم باعث نوشتن امار وارقام كيفيتي، ارزش خريد دوام ماندگاري و شتاب و... شده كه از سايت هاي انگليسي ممبع اورده ميشه

شما ماشين ١٥٠ هزار كاركرد رو سالم در واقع ديديد و حتي تو شتاب هم با اون يكي شبيه بوده، چرا نتيجه گيري رو منصفانه تر ننوشتيد؟!

فكر نميكنيد برخي از ما به ژاپن خيلي حساسيم؟ يعني ژاپني ١٥٠ هزار كاركرد از اين سالم تر ميمونه؟ نمونه ماكسيماها پره اگه كسي داشته حتما ميدونه ك چقدر به خرج ميوفتن و خودشونو ول ميكنن
يا كمري هاي نسل قديم يا..
يا كسايي كه خودروي الماني دارند ميدونند استهلاك الماني ها چقدر بالا و پر خرج هستند، به نظرم يكم بايد ديدمون به تعميرات و هزينه تغيير كنه تو دنياي مصرفي امروزه

به هر حال مقاله خوبي بود و پاسخ شبهات افراد زيادي رو داد كه حتي تا ١٥٠ هزار اين خودرو با مشابه كم كاركرد فرقي نداره نه تو داخل و خارج و نه فني

ممنون از شما
1395/6/19
خدایا به کجا داریم میریم که ام جی رو با تویوتا داریم مقایسه میکنیم،بابا تویوتا هرسال طبق آمار سایت جی دی پاور جز ۵نفر اول لیسته از لحاظ دوام کیفیت ولی ام جی دقیقا کجای این لیسته که بخواد با تویوتا مقایسه شه
1395/6/19
تست عالی بود مثل همیشه . ام جی خودرو هاش عالیه و به نظر من میشه یه انگلیسی اقتصادی باشه . از نظر خرابی های اتفاق افتاده هم به نظر من برای یک خودروی توربو چیز زیادی نیست و اصلا نمیشه اصطحلاک خودروی توربو را با موتور طبیعی مقایسه کرد !!! از طرف دیگر هم اگر بحث bmw 328 که خوروی توربو هست را هم مد نظر قرار دهیم متوجه میشیم که در تستی که در یکی از مجلات انجام شد پر هزینه و پر اصطحلاک ترین خودرو نام گرفت . پس برای خودروی توربو و پر شتاب ام جی نباید انتظار تویوتا کرولا (با موتور طبیعی و شتاب خیلی پایین) رو داشت ...
1395/6/19
با سلام و سپاس از نگارنده مطلب باید گفت که در هر صورت باز هم هم چنان تاثیرات جنگ جهانی دوم و دیگر جنگها در نوشته نگارنده محترم به وضوح دیده می شود که بنده را هم پس از سالها سکوت وادار به واکنش نمود چرا که از اصول اولیه کار خبرنگاری و اطلاع رسانی لااقل اعتماد به چشمی است که میبیند و دستی که می نویسد. در طی سالهایی که برند ام جی وارد ایران شده با همه و خوبی ها و بدی ها همواره این نگاه وجود داشته که انگار نباید دید و نباید گفت که علت اصلی این ماجرا نیز از اسرار مثلث برمودا نیز پیچیده تر می باشد.بطور معمول در هر نقدی وقتی منتقد از ابزار مهم انسانی مثل چشم و دست و حواس پنجگانه اش برای ارایه مطلب مورد نظر استفاده میکند باید خواننده مطلب به این قضیه باور داشته باشد که نگارنده با اطمینان در مورد مطلبی که دیده و لمس کرده مطالبش را بازگو می کند و استفاده مکرر از واژه ظاهرا که فلان است و ظاهرا که بمان است خواننده را با شک و تردید می اندازد که انگار نویسنده مطلب حتی به چشمانش نیز اعتماد چندانی ندارد و در این راستا چگونه خواننده بایدبه این چشمان ظاهربین اعتماد نماید. بنده بی هیچ اصرار و پافشاری ناشی از تعصبات مرسوم معتقد هستم که بالاخره دوره استیلای تولید خودروهای با کیفیت برای چند کشور خاص به پایان رسیده است و چه بخواهیم و نخواهیم دنیا در آستانه ورود به دوران حضور و ورود خودرو سازانی است که علی الرقم همه کمو کاستی ها روز به روز در حال پیشرفت میباشند که ازین قاعده کشور چین نیز مستثنی نمی باشد و با هدف گذاریهای درست اقتصادی و برنامه ریزی های صحیح مبتنی بر واقعیات صنعت خودرو در جهان از کشوری مثل ایران با سابقه حدود پنجاه سال در صنعت خودرو نزدیک به پنجاه سال پیش افتاده است. حال ما در گذر این زمان هنوز در نقد هایمان نیز ظاهرا بروز که در باطن همان نگاه پنجاه سال پیش را دنبال میکنیم.برند ام جی با همه کم و کاستیها و نقاط قوتش بالاخره لااقل در طی همین چند سال حضورش در ایران نشان داده که در بحث کیفی از جایگاه خوبی برخوردار است که بالاخره هر حضوری هم با مشکلاتی همراه خواهد بود که عمده اش هم بطور معمول و با سابقه در ایران به شرکتهای وارد کننده برمیگردد که چه اندازه اش بماند برای بعد.نکته حایز اهمیت دیگر در این ماجرا چگونگی شکل گیری این جدال در بین صاحبان ام جی و غیر دارندگانش است که باز هم بیشتر شبیه دعواهای ابام کودکی است و .... . به قول دوستی که میگفت از ام جی به اندازه ای که بابتش پول دادی باید انتظار داشته باشی نه به اندازه ای که ندادی می توان این نتیجه را گرفت که بالاخره این خودرو نیز در حد و اندازه های خودش حرفای زیادی برای گفتن دارد که شاید نیاز به انصاف بیشتری دارد که این روزها مقداری کیمیا شده.
1395/6/20
آقا رضا مثل اینکه 130 میلیون پوله! یعنی چی به اندازه پولی که دادی باید توقع داشت این همه خرابی برای یک ماشین 130 میلیونی کمه مگر آخر برادر من چرا تعصب روی یک برند خاصی باید داشته باشیم! خوب برادر من بااین پول کمری بگیر خیالت راحت کن شاسی دینامیک هم بخوره تو فرق سر من!
1395/6/20
خوب به نظر من اینکه نوشته شده ظاهرا اینطوره و .. حرف غلطی نیست. مثلا نوشته شده ظاهرا کیفیت رنگ در برابر ضربات خوب بوده. خوب نگارنده که نمیدونه شیئ مورد برخورد چقدر زبر و خشن و سفت بوده که نتیجه گیری 100 درصد و قطعی از روی حواس 5 گانه بکنه. بارها دیدیم که یه پراید با یه ب ام وه تصادف کرده و ب ام وه بیشتر آسیب دیده. ایا میشه از روی حواس 5گانه گفت قطعا پراید ایمن تره؟ خیر.! دیدن و لمس کردن و .. فقط اطلاعات حدودی به ادم میده. در عمل محاصبات دقیق و بررسی های کارشناسی لازمه.
1395/6/19
من چندين بار سوار كاركرده هاي ام جي شدم متوجه كيفيت بالا و طول عمر قطعاتش شدم خداييش ماشين خيلي خوبيه خرابي نداره
شتاب و موتورش هم حرف نداره ولي گرونه پول امثال من نميرسه
پرچمش بالاس
زنده باد
1395/6/19
با سلام و خسته نباشید
من کاری ندارم ام جی انگلیسی یا چینیه ولی باید قبول کرد هرچی که هست درحد رقباس و توی عمل میتونه حرف برای گفتن داشته باشه و ماشین خوبیه درکل
بنابراین سعی کنیم هیچوقت از روی تعصب حرف نزنیم تا بلکه بتونیم یه راهنمایی برای دوستان دیگر داشته باشیم
1395/6/19
مقاله خیلی خوبی بود ولی به مهمترین موضوع اشاره ای نشده بود یکی از مهمترین مسائل در مورد ام جی قیمت اونه که در حدود رغیب های کره ای و ژاپنیشه و شاید هم کمی بیشتر ... ولی در بازارهای جهانی همین رغیب ها فروش دارن ولی ام جی اجازه ورود نداره . چرا ما باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم برای خرید خودرویی که استاندارد کافی برای ورود به مهمترین بازارهارو نداره ؟ در صورتی که با هزینه کمتر میشه خودرو مطمئن تری خرید . در مورد سرویس ها هم قیمت ها واقعا بالاس اصلا تصور این هزینه هارو نداشتم چون نسبت به لنسر ژاپنی که هزینه روغن و فیلتر 130 تومن هست رقم 180 تومن واقعا عجیبه ...
1395/6/19
به این نتیجه رسیدیم که ام جی تا وقتی که گارانتی داره ماشینه خوبیه و بعدش اصلا ارزش خرید نداره
1395/6/20
اه! پس چرا من نتیجه گرفتم اصلا ماشین خوبی نیست با این همه خرابی !!!!!!!!!باز خدا را صد هزار بار شکر واشر سر سیلندر نسوزنده وگرنه دیگه جایی از موتور تعمیر نشده نداشت!
1395/6/19
من خودم تو چینی ها فقط ام جی رو قبول دارم ولی فکر نمیکردم انقدر ایراد داشته باشه!ما یه پراید 84 داریم 173000 تا کارکرده با این که زیاد بهش نمیرسیم ولی خیلی از این مشکلات رو حتی برای یک بار هم نداشته یا من انتظارم از ماشین بالا هست یا نویسنده خرابی وایر تعویض جلوبندی و مپ سنسور رو زیاد مهم نمیدونه!!!با این که الان ایرانی ها لگن شدن ولی تو ده 80 به خصوص ماشین های 80تا 86 از نظر کیفیت ماشین های بدی نبودن نمونه اش پژو 2000 ها و یا پارس های قدیم که سگش میرزه به دنای الان
1395/6/19
اره اقا یاسر پژو 2000 را خوب اومدی .ما یکیشو داریم مدل 75 260000 هزار تا راه رفته هنوز خیلی جا هاش فابریکه مصرفشم با این که مثل این ام جی نه توربو داره نه انژکتوره نه 16 سوپاپه ترکیبی 9 تا مصرف میکنه تازه 2000 ccهم هست تازه 20 سالم هست داره کار میکنه ،مصرفاشون یکیه
1395/6/19
شما توقعت بالاست مرسدس هم بايد هر چند وقت يك بار سرويس شه و بي ام دبليو پر اصطحلاك ترين خودرو ساز دنياست يعني ماشيناش بدن ؟ البته فلسفه اصطحلاك كلا جداست و ... به گروني قطعات هم مربوطه و زياد با خرابي خودرو مرتبط نيست بعد اون پرايدي كه شما ميگي الان صدي ١٢ ١٣ ميسوزونه به جا صدي ٧،٥ جلو بنديشو نرسيده باشي رسما شاسي ماشين هم مرخص خب اين ماشين توربو عه با اين بنزين رسيدگيم مي خواد به غير از اون ميشه خيلي از سرويس ها رو پيچوند ولي خب ماشين ديگه ماشين نميشه گارانتيشم نميپره اين ماشين كه ١٥٠ هزار كيلومتر رفته پا به پاي ٧٠ هزار كيلومتري ميره به خاطر همين سرويس هاست والا پرايد بعد ٥ هزار تا شتاب صفر تا صدش ٥ ثانيه بيشتر ميشه
1395/6/19
تو چيني ها ام جي و ولو خوبن، تو هندي ها هم جگوار و لندرور
تو مالزي ها فقط لوتوس
1395/6/19
سلام
والا ماشین های توربو حتی بنز و ب ام وه هم من دیدم تا 150 هزار تا مشکل کوئل و وایر و سنسور و این ها میخورند. ماشین توربو با بنزین ایرانی مشکلاتش زیاده. این حالا خود توربو و موتور و گیرباکس خراب نشده پس خیلی هم بی کیفیت نیست. ولی در کل بدون گارانتیشون خیلی ریسکیه این ماشین ها. راستی در مورد جلوبندی نوشته که بدلیل برخورد با جدول یه سری قطعات تعویض شده ضمن اینکه قطعات جلوبندی خیلی به طرز استفاده هم بستگی داره. مثلا سر هر سرعتگیر چقدر سرعتو کم کنی یا بی تفاوت باشی و .. در کل به نظرم صفرش بدرد نمیخوره چون گرونه. قدیمیش هم بدرد نمیخوره چون گارانتی اش تموم میشه . یکی دو ساله اش که افت قیمتشو کرده عالیه.
1395/6/19
از آن حرفهای عجیب و غریب که پراید ما هم اینقدر خراب نشده!!!!کجای این متن نوشته که خرابی ها زیاد از حد بوده؟؟؟یا دوام پایینی داشته؟؟؟
برادر عزیزم,ماشین ها هرچقدر پیشرفته تر و پیچیده تر باشن احتمال خرابی هم بالاتر میره
عزیز دلم,مالک پراید نسبت به سروصداها و ایرادات بی تفاوت هستن تا قطعه ای کاملاً منهدم نشده اون رو عوض نمیکنن ولی مالک ماشین 130 میلیونی با کمترین صدا یا مشاهده کمترین خرابی به نمایندگی مراجعه و اقدام به تعویض قطعه معیوب
1395/6/19
اين كه يك ماشين تو رنج ١٣٠ رو با ماشين هاي ٢٥٠ ٣٥٠ توماني مقايسه كرد خب اشتباهه محض من ام جي ٦ نيو رو سوار شدم ماشين سرو صدا نداشت از صاحبش ( يكي از دوستان ) پرسيدم گفت از كساني كه ام جي ٦ قديمي دارند و ديده شنيده گفت فك كنم نسبت به جديد ها از كيفيت نازل تري برخورد دارند و بوست توربو هم كمتر و پايين تر است و در كل از مديا موتورز و كيفيت و سواري ماشين بي نهايت راضي بود و در مقايسه با خودروي قبلي ( سوناتا yf ٢٠١٢ ) گفت از هر لحاظي بهتر است به خصوص قدرت موتور كلا ماشين خوبيه تو رنج خودش ظاهر اسپورت كابين متعادل موتور پرقدرت نمايندگي قوي و البته امنيت خوب ماشين
1395/6/19
یه لحظه فکر کردم دارم کامنت یه نماینده فروش MG رو میخونم :)
1395/6/19
دوست عزیز نیاز نیست اینو با ماشین های 250 تا 350 میلیون تومانی مقایسه کرد،با یک ماشین تو رنج قیمت خودش مثلا میتوبیشی لنسر شما مقایسه کن.قطعا لنسر انتخاب عاقلانه تر و مطمین تری نسبت به این هست.کما اینکه هندلینگ فوق العاده لنسر،کیفیت،دوام ،سواری و برند اون رو این ماشین به هیج عنوان نداره.
1395/6/19
من به شخصه ام جی رو دوست دارم و میخواستم این ماشین رو خریداری کنم ، کیفیت و سواری و هندلینگ و شتاب از کره ای های هم رده الانترا و سراتو بالاتر هست ولی بازار دست دوم خوبی نداره چرا؟ چون سودی تو جیب دلال های بازار نمیره به خواطر همین همش برپسب چینی روش میزنن ! کدوم کره ای 2013 دیدی الان با کارکرد 150 هزار اتاقش بدون صدا باشه؟؟ یا با این کارکرد چرم صندلی ها افت نکرده باشه؟؟ کاشکی بازار خودرو درست بود تا ماشین هایی مثل ام جی ، آلفارومئو ، هوندا ، میتسوبیشی و ... که از کیفیت بالاتری نسبت به کره ای ها دارند فروش درخور اسمشون تو ایران داشته باشند ... برند ام جی هم تخریب نکنین ...
1395/6/20
من اپتیما 2010 دارم تا الان 234 هزار تا تقریبا کار کرده اتاقش هیج مشکلی نداره بدون هیچ سر و صدایی الان 6 ساله با همیم جز سرویس هاش تا 150 هزار تا و بعد از اون برای تعویض روغن و لنت نمایندگی نرفته ... بد نیست یاد بگیریم تا زمانیکه تجربه رانندگی با ماشینی رو نداریم در مورد اون ماشین نظری ندیم ... یادبگیریم همه رو جمع نبندیم با هم : ماشین های ژاپنی ، ماشین های کره ای ، ماشین های چینی ... یاد بگیریم که ماشین من بهتریم ماشین حال حاضر دنیا نیست .
1395/6/21
علیرضا جان من خودم تجربه رانندگی با اپتیما 2015 با کارکرد 30 هزار تا رو داشتم...دوتا از ستون ها و در راننده تو کوچک ترین ناهمواری صدا میداد...حرفم این نیست که اپتیما ماشین بدیه ولی اگه ماشین شما اینطوریه دلیل نمیشه همه ی اپتیما ها همینطوری بی سرو صدا و بی دردسر باشن خودم یکی دیگرو میشناسم که از خرید اپتیما صفر بشدت پشیمون شد.
1395/6/21
والا من نمیدونم چی بگم ... واقعا ادم گیج میشه ... ای کاش میشد تو دنیای مجازی هم با مستندات صحبت کنیم ... من همین یه هفته پیش یه سورنتو 2016 معامله کردم ... سااااکت ترین خودرویی بوده که تا حالا سوار شدم ، عایق بندیش واقعا عالیه ... نظر شما هم محترمه
1395/6/19
اينهمه مشکل برای ماشين 130 ميليونی واقعا قابل قبوله ؟؟؟
من يک سمند 82 دارم تا حالا 220 هزار تا راه رفته هيچکدوم از اين مشکلات رو نداشته
1395/6/19
وقتی پای صحبت از مقایسه برندهای کره ای با ژاپنی و اروپایی میاد وسط ، مردم نزدیکه بخورنت به خاطر اینکه میگن حرامه مقایسه ماشین کره ای با ژاپنی و اروپایی.
اما الان که یک ماشین از بین برندهای (80 درصد چینی) به نام MG6 وجود داره ، دیگه حق دارن با ابرقدرت های دنیا مثل تویوتا و بنز و ب ام و مقایسه اش کنن !!!!!!!!!!!
من تنها یک نتیجه می تونم از ذهنیت و طرز تفکر مردم ایران برداشت کنم و اونم اینه که به احتمال زیاد کره جنوبی مثل مغولستان در اعصار گذشته به ایران حمله کرده و با خاک یکسانش
کرده ، به همین دلیله که مردم این کشور انقدر عاشق برندهای چینی و انقدر متنفر از برندهای کره ای هستند ...
نقد بزرگ من از این نویسنده و این مقاله اینه که چرا از یک خودروی 80 درصد چینی با قیمت 130 میلیون تومان تعریف می کنی ؛ ولی یک خودروی کاملا کره ای با قیمت 120 میلیون تومان رو در چشم مردم داغون میکنی ؟؟؟؟ مگر ماشین چینی هم به سطح ماشین ژاپنی و آلمانی و انگلیسی و ایتالیایی و آمریکایی رسیده که باید در این حد تبلیغ بشه ؟!!!!!!!
1395/6/19
واژه معقولانه که در متن استفاده شده اشتباهه. یا باید عاقلانه استفاده میشد یا معقول. واژه ای به اسم معقولانه نداریم.
1395/6/19
با اینکه ماشین بی کیفیتی بنظر نمیاد ولی از کیلومتر 50 هزار به بالا قطعات زیادی ازش به مشکل خورده و تعویض شده، من خودم یه مزدا3 نیو دارم الان پنج سال از عمرشون میگذره و 130 هزار کیلومتر کار کرده ولی هیچ کدام از این مشکلات رو نداشته حتی هیچکدوم از چراغ های ماشین تو این پنج سال نسوخته، تنها خرش روغن و لنت بوده
1395/6/19
من قصد خرید این ماشین رو داشتم. اما با توجه به این بررسی خوبی که شما انجام دادید از خرید این ماشین منصرف شدم. شوکه شدم از این که دوبار این ماشین با یدک کش حمل شده!!! بعضی از دوستان چنان انگلیس انگلیس میکنند که آدم فکر میکنه رولزرویس دست ساز داره میخره. متاسفانه بعضی از دوستانی که این ماشین رو دارند با تبلیغ کذب در همین سایت خودرو بانک و مخفی کردن بعضی ایرادات این ماشین و عدم اطلاع رسانی صحیح به دیگر افراد فقط باعث گمراهی کسانی میشند که قصد خرید این ماشین رو دارند . این ماشینی که مورد تست قرار گرفته 14 بار برای تعمیرات به نمایندگی رفته و هر چقدر هم خدمات نمایندگی خوب باشه من یکی حاضر نیستم ماشینی بخرم که طی این مدت 14 بار مجبور بشم برم نمایندگی ،حتی اگر یک ریال پول ندم وقت برام انقدر ارزش داره که ترجیح میدم خودم رو توی دردسر نندازم . در آخر بی اندازه ممنونم از سایت خودرو بانک که با اطلاع رسانی صحیح سعی در بالا بردن آگاهی مردم داره تا بتونند خرید بهتری داشته باشند.
1395/6/20
شما با این حرفها نه تنها باعث تخریب نمیشی بلکه ضریب هوشی پایین تون رو نمایان میکنید
14 بار برای سرویس های دوره ای بوده که نشون میده نمایندگی کارش رو درست انجام میده.ضمن اینکه بسیاری از این موارد بدلیل استفاده نامطلوب بوده و ربطی به خود ماشین نداره
کدام ایرادات؟؟؟کدام گمراهی؟؟؟بسیاری از ایرادات که شما میگی از سال 2014 و بخصوص بعد از مدل فیس لیفت از بین رفته و مرتفع شده.اینکه منیفولد ترک برداشته مربوط به بنزین بی کیفیت داخلی بوده و از سال 2014 با تغییر آلیاژ رفع شده.در زمینه کیفیت اجزاء داخلی هم سایت های خارجی درباره بهبود کیفیت نوشتن
شما سری به "auto express" یا "car buyer" یا "telegraph car" و غیره بزنید که محصولات ام جی رو تست کرده و تنها سایت خودروبانک نیست که تهمت جانبداری میزنید
این صحبت که "من قصد خرید داشتم و منصرف شدم" آنقدر نخ نما و کلیشه ای شده که تنها باعث خنده میشه
1395/6/19
مدلهای 2015 به بعد یعنی MG6 نیوفیس خیلی از ایرادات قبلی رو مرتفع کرده و کیفیت اجزاء داخلی بسیار بهتر شده و به لحاظ موتوری هم با تغییراتی که دادن حساسیت اش نسبت به بنزین بی کیفیت داخلی کمتر شده.ضمن اینکه گیربکس دوکلاچه مدل نیوفیس واقعاً تعویض های سریعی داره
این مقاله نشون داد که خیلی از ایرادات و اتهامات نسبت به ام جی6 بی اساس بوده و لااقل نسبت به ماشین های مشابه کره ای سربلند هست.باز تاکید میکنم مدل نیوفیس واقعاً بهتر از مدل 2013 شده
1395/6/23
شما که ضریب هوشیتون بالاست حداقل متن بررسی بالا رو کامل بخون بعد به بقیه تهمت بزن. واست کپی کردم که حداقل زحمتت کم بشه (اتومبیل مورد تست در این 150 هزار کیلومتر حدوداً 30 بار به نمایندگی مراجعه نموده که با توجه به سرویس اولیه و بازه های 10 هزار کیلومتری سرویس های دوره ای حداقل 16 بار از آنها جهت انجام امور مذکور و 14 بار دیگر بنا به دلایل مختلف از قبیل تعویض لنت و یا خرابی ها صورت گرفته است ).
نوشته شده 14 بار برای تعمیرات رفته نمایندگی . شما که همین متنی که نوشته شده و کاملا واضحه رو داری کتمان میکنی دیگه مشخص شد که واسه چی طرفداره این ماشینی!!
در ثانی شما میگی خرابی مانیفولد به خاطر کیفیت بنزینه!! یعنی بنزینی که دوستان ام جی سوار به ماشینشون میزنند خیلی بی کیفیته ولی بقیه ماشین های ایران بنزین با کیفیت میزنند و مانیفولد ترک نمیخوره ،اگر مانیفولد ام جی ترک میخوره فقط دلیلش همینه!!!
خیلی جالبه شما میگی (کدام ایرادات؟؟ کدام گمراهی ؟؟ )بعد در جمله بعدی خودتون میگید بسیاری از ایرادات در مدل های بعدی رفع شده!!! یعنی خودت جواب خودت رو دادی !! و قبول داری که خیلی ایراد هست.
قضاوت با بقیه دوستان!
1395/6/19
مقاله از این دقیق تر، کامل تر و تخصصی تر توی هیچ مجله و سایتی نخونده بودم
خیلی عالی بود
1395/6/19
قطعات جانبیش خیلی گرون نیست ؟؟. یه چراغ 600 هزار تومن ؟؟؟ لنت ترمز 300 هزارتومن ؟؟
1395/6/20
٦٠٠ تومن براي چراغ گرونه؟!؟ سراتو بالاي ١ ميليون الانترا بالاي ١.٥ميليون و مزدا ٣ بالاي ٢ ميليونه پول چراغ ، درباره ماشين كامپكت سي صحبت ميشه نه پرايد ....
1395/6/20
والا بخدا این مشکلات تویه یه سونتا 2013 دیده نمییییشه...چرا کِتمان میکنید
1395/6/20
چرا آقای عقل کل ؟ . مگه از نظر تو ام جی از سوناتا بهتره؟!!!! اگر طرز تفکرت اینطوریه که باید بگم بهتره بری همون لگن چینی ات رو سوار شی که تو 3 سال ، 15 بار مجبور شده به
نمایندگی مراجعه کنه و دو سه بار هم یدک کش شده و کلی لگن بازی دیگه ... باید شرم کنی در مورد سوناتا حرف بزنی
1395/6/20
توجه دارین که سوناتا حدود 50 درصد گرون تر از MG6 هست؟؟؟؟اگر هم این موضعی که شما در مورد سوناتا میفرمایید درست باشه چیز عجیبی نیست چون هرچقدر قیمت گرون تر باشه بالطبع باید دوام بیشتری داشته باشه
1395/6/20
سونتا ؟؟!!!!!
حالت خوبه عزیزم ؟ اصلا تا به حال سوناتا از نزدیک دیدی ؟؟
من سوناتا دارم اصلا در حد کیفیت کمری نیست ولی خوبی ها و امتیازات خیلی زیادی داره که یکی از اونا بی آزار بودنشه
قسم می خورم تا حالا سوناتا از نزدیک ندیدی
ام جی که الآن بررسی شد نشون داد که تو این مدت تقریبا اکثر قطعاتش عوض شده. کدوم سوناتا اینجوریه که حرف الکی میزنی ؟؟؟
1395/6/20
تعویض لنت بازه ی 20000 واقعا خیلی کمه من کیا ریو 2014 رو لنت جلوشو بعد 55000 عوض کردم مکانیکم که خیلیم کار بلد بود گفت لنتت واقعا کامل سالمه چون خریدم لنت جدید مجبور شدم عوض کنم به قیمت 230 تومن حتی یه مقاله خونده بودم یکی که تاکسی کمری داشت گفته بود لنتم راحت 90000 تا عمر کرد بدونه دردسر من 85000 کارکرد با ماشینم داشتم چون ما از منطقه ازاد میخریم شامل گارانتی نمیشه مثله ریو 2014 که پلاک ملیش موجود نبود ولی واقعا هیچ کدوم ازین مشکلاتو نداشتم من واقعا از ام جی انتظارم بالاتر بود شما مشکلات 50 تا 100 هزار ببینین واقعا جالبه به خصوص تعویض صندلی راننده که در خودروهای داخلیمون این مشکل خیلی کم دیده میشه اینم بگم ظاهر داخلی ماشین و بیرون 80 درصد به صاحبه ماشین بستگی داره همین دود سیگار چه بلایی سر سقف داخل ماشین میاره.من که تو رشت زندگی میکنم خیچ وقت ام جی انتخاب نمیکنم چون نمایندگی به شدت ضعیغه جالب اینه نماینگی ام جی تو رشت داره نیسان جوک توسان 2016 اپتیما 2016 هم میفروشه بنزینه شهرمونم واقعا بده به خصوص شهرهای اطراف
1395/6/20
اقاي عزيز كه ميخواي ام جي رو بكوبي ، تاكسي هاي فرودگاه كلا با كروز روشن ميرن با كروز روشن برميگردن ، همش تو جاده ان ، ترمزي نميگيرن كه بخواد تموم شه ، ١٠٠هزار تا هم بيشتر عوض نميكنن ، حالا مياين به ام جي ايراد ميگيرين ...
1395/6/20
یه بررسی کیفیت سوناتا(یا ماشین های هم رنج قیمتش) در گذر زمان هم درست کنید
این بررسی واقعا خوب بود
1395/6/20
با توجه به افت قیمتش میارزه به شدت که بری کارکردشو بخری.تمیز البته
1395/6/20
چرا نمیگی که با توجه به لگن بودنش میارزه به شدت که بری و کارکردشو بخری و پولت رو بریزی تو جوب
1395/6/20
از ماشین چینی که نمیشه انتظار بیشتر از این داشت بازم بهتر از تولید داخل خودمونه
1395/6/20
با سلام، بنده چند ماهی بود که میخواستم یه ماشین با بودجه 80 ت بخرم، نظر خودم مزدا 3 و النترا و رنو فلوئنس بود،خودمم عشق ماشینم جندین ساله حتی یه هفته نامه خودرو رو هم از دست ندادم، نماینده فروش ام جی و هیوندای و تویوتا هم نیستم؛ فقط میخوام تجربه خودمو بهتون بگم، اوایل کلا حتی میگفتم دور و بر خودرو چینی نرم؛قبل این کمری 2008 و سوناتا 6سیلندر 2007 و .... داشتم که هرکدومو 6 یا 7 ماه داشتم، یکی از دوستا ام جی 6 مدل 2013 رو معرفی کرد (خداییش خندم گرفت) الکی سوار ماشینش شدم و یکی دوتا دور زدم،(چون قبلا سوناتا6 سیلندر داشتم ) کیفیت سواریش زیاد تا اون حد که میگفتن واسم جالب نیومد،بعد چند هفته دنبال النترا گشتن و نمیدونم فلوئنس و مزدا 3 ، بی اغراق میگم، تو هرکدوم از این ماشینا که نشستم تا تستش کنم و بخرمش هیچکدوم به دلم ننشست اینجا بود که فهمیدم این ام جی6 هرچقدم که آشغاله حداقل از اینا بهتره، باور کنین چون سوارش شده بودم اینا از چشم افتادن؛ ما مردم ایران تا چیزیو ندیده اونو واسه خودمون غول میکنیم ، بخدا این النترا چه کیفیتی داره آخه؟؟؟ این مزدا هزارمرتبه از اون بهتره!! خلاصه الان ام جی 6 رو خریدم و 78هزارتا کارکرده ؛اینو قاطعانه میگم و بدون تعصب و فلان چون همینم فردا پس فردا میفروشم؛ تو رنج 70 تا 90 بهترین گزینه همین ماشینه،هم تیپش هم دست فرمونش هم شتابش و هم کلاسش!! اینم مطمعن باشین هرماشینی بخواین بخرین اگه مراقبت نکنین میمونه دستتون،چه مزدا 3 چه مازراتی !! تازه گلگیر مزدا3 از پورشه کایمن گرونتره
1395/6/20
از هر لحاظ که نگاه می کنم اصلا ارزش خرید نداره منم قصد خریدشو داشتم ازبس که تعریف شنیدم ولی بعدا فهمیدم همش دروغه این ماشین افتضاحه فقط خرابیه واقعا یکی بیاد بگه چرا باید بجای لنسر افسانه ای که 10 نسل تجربه پشتش هست این ماشینه 100% چینی انتخاب کرد ؟ چرا سرویس لنسر 100 تومن هم نمیشه ولی این میشه 180 تومن ؟ مگه میتسوبیشی نمیتونست رو لنسر یه توربو بذاره که نصف ماشین های تهران لوله بشن ؟؟ چرا خیلی خوب هم می تونست ولی قبل از شتاب و اینجور چیزها فکر استهلاک کمتر و عمر بیشتر ماشین و رضایت مشتری بوده ما ایرانی ها واقعا معیار هامون فرق داره همه عشق کل کل و سرعت حالا اگه قرار باشه هرروز هم تعمیرگاه باشیم اشکال نداره این مطلب دقیقا نشون میده چه ماشین فاجعه و افتضاحیه فقط خرابی داشته
1395/6/20
برادر من لطفا علمی صحبت کن...
تولید خودرو های با موتور توربو بیشتر در تخصص خودروسازانیست که پیشینه اسپورت دارن...خودروسازان ایتالیایی و آلمانی در این زمینه سرآمد هستن...کمپانی ام جی هم از قدیم در زمینه تولبد خودروهای اسپرت معروف بوده و خوردرو ام جی 6 درواقع یک رنسانس در تولید این شرکت بوده که باظاهر اسپرت و زیبای خود یک موتور توربو با صفر تا صد حدود 8 به نوعی خواسته خاطرات گذسته خودشو بین هواداراش زنده کنه....
به هر این خودرو زیبایی و قدرت و شتاب و ایمنی و هندلینگ .. همزمان داره.اونهایی که دارن به هیچ عنوان حاظر نیستن با خودرویی دبگه عوض کنن ..
1395/6/21
علمی ؟؟ شما همچین از توربو صحبت می کنی انگار میتسوبیشی هنوز توربو نساخته . برادر من شما یه نگاه به میتسوبیشی اوو بنداز اون موقع از تکنولوژی توربو صحبت کن . ام جی با این بوست پایینش اینقدر خرابی و استهلاک داشته اگه می خواست فشار بیاره معلوم نبود چی میشه . بهرحال واقعیت اینکه من نه پول خرید لنسر دارم و نه ام جی ولی تجربه رانندگی با هردو داشتم .من یه چرخ پنچر لنسرو با کارخونه ام جی عوض نمی کنم . در مورد زیبایی و قدرت و شتاب و ایمنی و هندلینگ که گفتی بجز قدرت و شتاب که مطمینم تو شتاب ثانویه لنسر لوله می کنه در بقیه موارد لنسر خیلی قوی تره .بخدا شما تا بحال سوار لنسر نشدید فقط کافیه 10 دقیقه سوار بشی تا فرقشو با بقیه بفهمی امکان نداره عاشقش نشی ...
1395/6/21
این ماشین سرطانه همش خرابه
یکی همسایمون داشت با بدبختی ردش کرد
یه در میون تعمیرگاه نمایندگی مدیا بود
سواریش هم که اصلا راه نمی رفت فکر کنم همون منیفلدش ترک داشت و بوست کافی نداشت
اشکال این توبرو های قلابی چینی همینه که بعد یه مدت دیگه اون شتاب اولیه نداره
حیف پول که بجای یه کره ای یا ژاپنی کم استحلاک بدی چینی سوار شی!!!
1395/6/21
شما وقتی چیزی و نداری پس لطفا بذل و بخشش کارخونه و چرخ پنجرم بیخیال شو...
ام جی به هندلینگ و تعلیقش معروفه اینو میتونی با یک سرچ کوچیک تو سایتهای معروف خودرو پیدا کنی ...بارها آدرسش تو سایتهای مختلف اومده ..
در مورد لنسر هم من منکر محسناتش نیستم ولی ظاهرش که کاملن از مزدا 3 کپی گرفته و هیچ جذابیت ظاهری نداره و بعلاوه آپشنهای خیلی کمی داره...
1395/6/23
لنسر کپی از مزدا 3 ؟؟؟ بخدا پراید داری بعید می دونم تاحالا مزدا 3 یا لنسر از نزدیک دیده باشی.لنسر جذابیت نداره ؟؟ بعد ام جی جذابیت داره ؟؟ بابا شما سلیقتون چیه دقیقا ؟؟؟ ابهت و زیبایی لنسر کمتر ماشینی داره بعدشم تروخدا مارو به خنده ننداز هندلینگ لنسرو با ام جی مقایسه نکن !!! لااقل یه سرچ بزن 4 تا ویدئو ببین تویه پیچی که لنسر با 80 تا بره ام جی با 50 تا 10 تا ملق زده . آپشن هایی که ام ژی بیشتر از لنسر داره دقیقا چیاس ؟؟ می گم لنسر تاحالا ندیدی میگی نه
1395/6/20
در این که سطح ام جی از بقیه چینی ها بالاتره شکی نیست
ولی چه کاریه خب آدم میره کمری میخره که دیر به دیر ببره نمایندگی و تعمیرش کنه حالا هر چقدر هم نمایندگی اذیت کنه مهم نیست چون شما داری ماشینی سوار میشی که مرگ نداره.اونهایی که کمری دارن میفهمن چی میگم.
1395/6/20
فکر کنم اون آقاهه که نقش وکیل مدیا موتورز رو ایفا می کزد و همش به تعریف و تمجید ام جی می پرداخت بازنشست شده....اسممش چی بود؟! خخ
1395/6/20
کاملا مشحصه که این ام چی چینی آشغاله و نیازی به تست نبد از قیلفش معلومه که این ماشین فیک چینی تا 150 هزار تا صد تا مشکل پیدا میکنه بیچاره صاحبش که شب و روز تو نمایندگی بوده و تقریبا نصف ماشین عوش شده. بنده خدا این همه پول داده ولی چند سال سرگردان مدیا بوده!!!
اخه کدوم عغل سلیم بجای کیاهیوندای اصیل و بادوام که تمامی منابع بررسی خودرو دنیا از دی جی پاور و امنیت بزرگراهها امریکا اونو به عنوان برترین های کیفیت میشناسند ول میکنه و این همه پول به یک چینی آشعال میده!!
با همین پول میشه یه سراتو 2016 خرید و سالها از کیفیتش لذت برد بدون رفتن به نمایندگی و خرابیهای مخصوص چینیها که کره ها در سالهای اخیر باکیفیت ترینند
حالا اون امچی سوارا میان میگن ماشین ما بادوامه بیاین اینم سند بی کیفیتی مستند برای امثال نریمان و مهربد که میگن مستند حرف بزن
از این مستند تر که خود صاحباش دارن مینالند
1395/6/21
دوست من این برند بریتانیایی است و فقط سهامدار آن چین است.. مانند ولوو ، جاگوار ، لندروور ، لوتوس و سانگ یانگ و .. که همگی در سرزمین اصلی ، طراحی و مهندسی می شوند ولی مالکیت سهام آنها به شرکت های هندی ، چینی و مالزیایی بر می گردد .
که اصطلاحا به آن در دنیای خودروسازی Headquarter و Parent organizations می گویند که یکی سرپرست مهندسی و طراحی (مالکیت معنوی) است و دیگری مالک حقوقی..
با یک سرچ ساده در گوگل ، تعلقات کمپانی ها می تواند برایتان آشکار شود..
دوست من اون لفظ چینی هم که تو بکار می بری ، ضمن اینکه از ارزش هیچ کالایی فی نفسه نمی کاهد ، شیطنت آمیز ، زشت و بسیاری نفرت و تحقیر درونش نهفته است . این خودرو در مدل های مختلف خود ، در شش کارخانه در گوشه گوشه دنیا ، از جمله کارخانه مدرن و قدیمی لانگ بریج بریتانیا ، تولید می شود و مالکیت سهام آن با شرکت SAIC شانگهای است و هنوز برندی بریتانیایی است ، چون سرپرستی آن مانند مثال هایی که زدم ، در آنجاست..
اما باید بدانی که دوره این حرف های بچگانه سپری شده و وقتی 22 میلیون خودرو از تمامی برند های جهان از چینی و کره ای گرفته تا آلمانی و آمریکایی (یک چهارم تولید جهانی) در چین تولید میشود و یا نود درصد کفش های برند دنیا ، 80 درصد موبایل های دنیا و یا 70 درصد کامپیوتر های جهان و ... این یعنی ما ایرانی ها از اقتصاد و ابعاد تولید دنیا یا چیزی نمیدانیم و یا 20 30 سال عقبیم ..
این خودرو با برند بریتانیایی و ساخت و مالکیت چینی و یا برعکس و یا هر جور دوست داری ... چیزی به من و تو نمیرسه.. من این خودرو را برای استفاده مناسب و ایده آل میدونم و بسیار با کیفیت و لذت بخش است و برای همین مشتری اش شدم.. شما فکر میکنی غیر اینه ، نخر تا ضرر نکنی..!!
شما اینقدر بدون مطالعه حرف میزنی که حتی حرفهات با جمع بندی نویسنده مقاله ای که زیرش مینویسی هم ، زمین تا آسمان فرق میکنه..!!
ضمنا نگو کره ای اصیل که ممکنه بترکیم از خنده ..!!!
1395/6/22
دقیقا مشخصه بدون اطلاعات کافی جیهه گیری بی مورد دارید میکنید. که علتش رو نمیدونم
خودرویی که تست شده طبق بررسی که انجام شده تحت شرایط سخت با این کارکرد بالا در ۳ سال قاعدتا باید مشکلاتی براش پیش بیاد که غیر قابل اجتنابه. فقط سوال من از شما اینه . یک‌خودروی کره ایی مثل هیوندا و کیا در شرایط مساوی سراغ دارید که بررسی بشه؟
1395/6/22
سان مارتین ، خوبه که بررسی ۱۰۰ هزار کیلومتر سانتافه رو خوندیم چقدر داغون شده بود اونم تو ۵ سال یعنی سالی ۲۰ هزار کارکرد اگر سالی ۵۰ هزار کارکرد مثل این ام جی داشت که میشد گاری یا تراکتور
یکی مثل تو که وقتی دم از کره ای میزنی آدم اق میزنه که تو طرفدار کره ای هستی یکی هم مثل مهدی که با اینکه میگه من هیوندایی رو دوست دارم با اظهار نظراتش آدم عاشق مرامش میشه .
تو ماشین شناس نیستی و شنیدم یه ریو داری و در آرزوی یه سراتو سایپا شده هستی ، آخه تو چه میدونی ماشین چیه برو قام قام بازیت رو بکون
1395/6/20
150000 برای سه سال بسیار زیاده یعنی روزی 137 کیلومتر !!!
یعنی یکی دو روز در میان به مدت سه سال بروی شمال و برگردی..
ماشین خیلی دویده...
این کارکرد برای 6 الی 7 سال یک راننده تک خودرو معمولی است .
اینم بگم که ترک خوردن منیفولد خروجی موتور در یک خودرو توربو فقط و فقط یک دلیل دارد و آنهم نگهداری نادرست از ماشین.. از جمله باز کردن های بی هنگام در کاپوت و یا موارد دیگر که بارها گفته شده..
1395/6/20
خوب علیرغم اینکه اول مقاله کلی به متعصب ها تیکه انداخته شده باز هم در کامنت ها شاهد تعصب از سمت هر دو طرف هستیم!
نمیدونم تاحالا کسی کس دیگه رو مجبور کرده که ماشینی رو بخره یا دست از خرید ماشینی بکشه؟ خوب دعوا برا چیه؟
البته یه سری میان اطلاعات مفید میدند که به انتخاب کردن کمک میکنه ولی اونایی که میان میگند آشغاله یا میگند خیلی شاخه یعنی فقط هواداری یا مخالفت کورکورانه. جالبه تو همین کامنت ها یه سری نتیجه گرفتند این مقاله ضد ام جی بوده و یه سری نتیجه گرفتند هواداری زیادی از ام جی بوده! خوب همین هم نشون میده چقدر تعصب داریم. وگرنه چطور میشه از یک مقاله واحد دو نتیجه کاملا متضاد گرفت؟ مگه اینکه ما اینقدر تعصب داشته باشیم که کوچکترین نقدی به ماشینمون رو توهین بدونیم یا کوچکترین تعریف از ماشینی که دوست نداریم رو هواداری بدونیم.
1395/6/20
رانندگي افراد خيلي مهمه و ماشين هايي ك شتاب و سرعتش خوبه معمولا صاحباشون كمتر مراعات ميكنند مثل ام جي
ولي اينكه تو ١٥٠ هزارتا ماشين مثل ماشين كم كاركرد مونده و فقط سرويس دوره اي رفته بجز يكي دو مورد برقي كه علتش معمولا ب صاحب خودرو بر ميگرده واقعا نشونه كيفيت و دوام هست اونم تو اين جاده ها و وضعيت بنزين كه بيشتر ماشينها جلو بندي و كمك هاشون اسيب ميبينه يا چرم صندلي هاشون
الان كمك هاي جنسيس دوست ما تو ٤٠ هزار تاكاملاعوض شدو اسيب جدي ديده بود با ازرا همسايه رو توش بشينيد فكر ميكنيد ٥٠ ساله داره كار ميكنه اصلا چيزي از چرمش باقي نمونده بسيار پر سرو صدااز موتور و بدنه
بيشتر بر ميگرده ب طرز استفاده
اين ماشين هم خداييش نگيم عالي واقعا خوب مونده تو ١٥٠ هزارتا
اين تستو براي ماشينهاي ديگه هم بزارين
1395/6/21
یعنی من مطمئنم اگه آخره مقاله نوشته بود این ماشین بعد از 150000 کیلومتر منفجر شده تیکه تیکه شده بازم میومدی می گفتی نشونه کیفیت و دوام هست !!! یک بار بشین خرابی هارو چک کن از اول بخون دیگه قرار بود چه اتفاقی بیفته که نیفتاده ؟؟ واقعا این سابقه برای ماشین 130 تومنی فاجعس حالا هی بیاید و توجیه کنید که بستگی به استفاده داره ....
1395/6/20
کسایی که عقلشون درست کار میکنه خودشون میفهمن که ام جی چجور ماشینیه. یک عده هم جز اعلام حضورشون دلیل دیگه ای واسه کامنت گذاشتن ندارن ...
1395/6/20
والا من که تا به حال ام جی سوار نشدم
ولی یه بار برنامه top gear رو دیدم که درمورد ماشینای چینی بحث می کردن
کلا نظرم راجع به ام جی عوض شد...تا قبل از اون فکر می کردم به هرحال ام جی فقط به چینی ها فروخته شده و یک شرکت با اصالت انگلیسی به حساب میاد !!! ولی توی فیلم جرمی کلارکسون یه چیزایی راجع به ام جی گفت که من فهمیدم ام جی حالا دیگه یه چینیه تمام عیار که اسم ام جی سابق رو در کشور ما به دوش میکشه....اونجا فهمیدم ام جی که اینقدر بعضی چینی دوستا سنگش رو به سینه می زنن، توی خود چین به زور میفروشه !!
بابا انگلیسی یعنی جگوار ینی رولز ینی استون مارتین......اینقدر خودتون رو گول نزنین !
از این حرفا گذشته، یه بار که بری توی بازار می فهمی چقدر بازاریا ب همین چینی خوب تو سری می زنن....ام جی تو سری خور ترین ماشین بالای 100 میلیونه !!! چرا ؟ چون اسمش چینیه !!
1395/6/21
عحب !!!!!
میشه بگی چی میگفت چون تو فصل 6 اپیزود 19 ، فقط گفت مالکیت ام جی رو چینیها خریدند و مالکیت جگوار و لندرور رو هندیها به رو کرد به جیمز می و گفت یعنی اینا الان چینی و هندین که جیمز می با سر حرفش رو قبول نکرد .

http://mg.co.uk/about-mg/faqs

ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.

میخوای برات ترجمه کنم ؟!!!
1395/6/20
عکس صفحه اول ام جی: زیبا، ساده، باوقار و اسپرت
خیلی خوشگله لعنتی
عاشقشم
این زیبایی همراه نرمی و هندلینگ فوق العاده تواما(که رتبه اول تو انگلیس گرفت) همراه با شتاب و کشش بی نظیر برای سگمنت D دنده اتومات فوق العادست
ممنون از ام جی
1395/6/21
فک کنم حالت خوب نباشه !!!
ساده و اسپورت ! ینننننننننی چی ؟؟
رتبه اول انگلیس از نظر هندلینگ !!! رقیباش کیا بودن که این اول شده ؟؟ اصلا کجا خوندی اینو؟؟
اصلا مقاله رو خوندی ببینی چه ایراداتی تو این 3 سال داشته ؟؟
1395/6/21
سینا جان این طرفدارای یقه دریده ام چی عادت دارن تو خیالاتشون این امارها را از خودشون در بیارن
برای اینکه بگن ما پولمون رو تو جوب نریختیم
اخه ادم عاقل این همه برند دئرجه یک ژاپنی و کره ای ارزان بازار را ول میکنه میره ماشین قلابی ام چی چینی گرون رو میخره؟؟؟؟؟؟ حالا خوبه دیدیم تو زرد در اومد
1395/6/21
سایت اتواکسپرس :

انتخاب ام جی 3 و 6 جزو 10 خودروی برتر در بازار فروش انگلستان در کلاس خودشان در سال 2015 :

http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/85381/best-new-car-deals-2015



* سایت carwow :



مطابق بررسیهای سایت carwow ام جی 3 جزو 10 خودروی برتر انگلیس در سال 2013 انتخاب شده است.



http://www.carwow.co.uk/blog/carwow-cars-of-2013-766

http://www.carwow.co.uk/blog/MG3-Review-736



- میگن کیفیتش پایینه ، درایو پاور میگه ، جزو 10 خودروی با کیفیت در رده سدان خانوادگی هست ، میگن تو حالیت نیست ، دلال و مکانیک سر کوچه مون بیشتر می فهمند .



موسسه درایو پاور :

بر اساس آمار موسسه Driver Power و رای گیری از 50 هزار راننده در انگلستان به ترتیب 10 خودروی خانوادگی با دوام در انگلیس را به شما معرفی می کنی

ام جی 6 در مقام پنجم ایستاد

http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

- اتو اکسپرس

در سال ٢٠١۵ ، همین سایت تخصصى اتواکسپرس ، در نظر سنجى ۶١٠٠٠ انگلیسى ، ام جی 3 در مقام 11 و ام جى ۶ در مقام 28 قرار گرفت به شرح ذیل :



http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91218/best-cars-to-own-in-2015

در همین قسمت با کلیک روی Click here for the full results in an online spreadsheet. ، در بخش Build Quality

جمع بندی کلی :



Hyundai i10 – امتیاز 93.59% مقام 4 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.71

MG MG3 – امتیاز 91.96% مقام 11- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.77

MG MG6 – امتیاز 90.52% مقام 29 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.47

Kia Cee’d – امتیاز 89.91% مقام 39 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.63

Kia Rio – امتیاز 89.07% مقام 60 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49

Kia Sportage – امتیاز 86.47% مقام 122 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49

Hyundai ix35 – امتیاز 86.38% مقام 124- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.6

Kia Picanto – امتیاز 86.24% مقام 126 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.46

Hyundai i20 – امتیاز 82.68% مقام 200 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.22

موارد فوق نشان دهنده آنستکه که ام جی 3 و 6 نه تنها از نظر کلی چیزی کمتر از کره ایها ندارند بلکه از نظر کیفیت ساخت هم کمتر نیستند همچنین ام جی 3 که شما از نظر کیفیت نظر منفی دارید ، مردم انگلستان که در کشور آزاد از نظر انواع خودرو قرار دارند و سایت اتواکسپرس به هیچ وجه با شما موافق نبوده و بلکه از نظر کیفیت ساخت برتر از هیوندایی آی 20 و کیا ریو و پیکانتو میبینند.



- بعد که حرف منطقی ندارن ، میگن اصلا MG چی هست و اصلا خود انگلیس جهان خوار حرفی تو صنعت نداره !!!!!! اتو اکسپرس جوابشون رو میده که :

برند MG چهارمين برند ارزشمند و قابل اطمينان سال ٢٠١٥ بازار انگلستان با حضور ١٥٠ برند انتخاب شد ، حتما ميدانيد كه بازار خودرويى انگلستان ، اولين و سختگيرانه ترين بازار اروپا و چهارمين بازار بزرگ دنياست :

http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91289/best-car-manufacturers-2015

در ضمن در اين رده بندى ، برند كيا مقام ١٩ م و هيوندايى مقام ٢١ م را بدست آوردند .
1395/6/21
عزيزم حداقل نوع نوشتارتو عوض كن تابلو هست كي هستي
شما حالت خوب نيست بله سال ٢٠١٤ بهترين هندلينگ رو گرفت چون با واژه شاسي هوشمند ديناميك اشنايي نداري فقط تو خودروهاي آلماني و انگليسي هست و رتبه دوم شد پورشه
تو سال ٢٠١٥ هم اول پورشه بعد ام جي ٦ شد

https://www.motoringresearch.com/car-news/mg6-best-handling-car-britain
الباقيشو خودت زحمت بكش سرچ كن كه شاسي ديناميك چيه
نريمان جان ما هم مقاله هم ديگران هم ما كه انواع و اقسام ماشينو داشتيم به بي نظير بودن اين ماشين ايمان داريم هر چقدر دوست دارين تخريب كنين مهم نيست
تو بحث هاي ام جي هميشه تخريب ميكنند ما هم جواب سند دار ميديم و اين باعث آگاهي خواننده ميشه علت اينكار به دارندگان اين برند نيست علت به ٢-٣ نفر ترولي هست كه تو همه صفحات ام جي نظر ميدن
فقطنظرها رو نسبت به كره اي ها بد ميكنند نكنيد اينكارارو
1395/6/20
این چقدر ایراد فنی داشته!!!!!!!!!
1-منیفولد دود ترک خورده!
2-تعدادی از لوله ها و شلنگ ها، مپ سنسور ، مخزن آب رادیاتور، دسته گیربکس و کوئل و وایر ها دچار مشکل شده اند
3-تعویض صندلی راننده
4-خرابی بلبرینگ چرخ ها و کمک فنر های جلو و بسیاری از قطعات جلوبندی
5-خرابی توپی چرخ عقب، دسته موتور و برخی قطعات برقی مثل چراغ ها، فیوز و رله فن بهراه برخی شلنگ ها
2 بار هم که با یدکش رفته نمایندگی!!
والا من سراتو 2011 دارم تو این 5 سال جز یه بار تعمیر جلوبندی و یه یک بار خراب شدن قفل درها مشکلی فنی دیگه ای نداشته.
1395/6/21
حالا عجله نکنید منتظر نارضایتیهای ماشینای چینی بعدی هم باشین اینکه mg بود مدعی بودن ساخت انگیلیس و فلانه این شده وای به حاله جک و لیفان ....
من تعجب میکنم این همه ماشین خوب و ثابت شده تو این رنج قیمت تو بازار هست چرا میرن دنبال ماشینی که هزارتا ریسک و حرف و حدیث دنبالشه
1395/6/21
عزیزم اونایی که تو این رنج میرن ام جی میخرن درست همونایی هستن که میرن 5م پول میدن تا گوشاشون رو مدل الفی ( الاغی ) عمل کنن !!!! بههر حال می خوان خاص باشن دیگه.....
حالا به هر قیمتی که شده !! الآن ام جی 6 صفر 137م قیمتشه بعد ام جی 2014 رو بهت میدن 85م تازه بگردی کمتر از این حرفا هم پیدا میشه !
ینی حدودا سالی 26 میلیون افت قیمت داره !!! خخخ
تو همین رنج النترا سالی 9-6 میلیون افت داره.....البته یه بخشی از افت النترا به خاطر اینکه هرسال به نحوی فیس لیفت میشه !......ولی ام جی چی؟؟؟ ام جی هم فیس لیفت میشه ؟؟
ماشین چینی توسری خوره....غیر از ایراداتی که خودش داره کلا توسری خوره
1395/6/21
ضمن احترام ب نظر سایر دوستام موافق ام جی و مخالف اون
من ب شخصه ام جی رو بهتر از بعضی از محصولات ژاپنی میدونم...
روح ام جی امروزه ب این توانایی رسیده تا با سبقت از رنو و پژو خودشو ب بزرگان آسیایی برسونه و بخواد رقیب جدی بشه برای اونا
خرابی هایی ک در مقاله ذکر شد برای یک ماشین خاص نیست نحوه رانندگی افراد و بنزین مصرفی و آسفالت خیابون و 100 دلیل دیگه وجود داره ک میتونه یک کمری رو هم لش کنه
در حال حاظر نمیشه گفت ام جی چینیه جرا ک بسیار با کیفیت تر از محصولات چینیه و همونطور ک گفتم حتی بهتر از یک سری خودروهایی هست ک چندین ساله از برند مزدا ک برند معمولی هست در دنیا در کشور ما تولید میشه و یک سری انگار قراره قضیه 405 رو روی مزدا 3 پیاده کنن و ما حالا حالا ها باید مزدا 3 ببینیم اونم ایرانی شده و بی کیفیت!!!!
در چنین شرایطی چاره چیه؟؟؟؟
گزینه من بعد از کره ای ها ام جی 6 در این سگمنت هست ک میتونه گزینه هیجان انگیزی باشه البته از نکات منفی ام جی کیفیت رنگ اون هست ک اونوجوری ک من دیدم جالب نبوده زیاد ولی بازم میگم ک بهتر از بعضی نمونه های ژاپنی و حتی کره ای هست
و بسیار خوشحالم ک این سری یک عده نیومدن و ام جی رو با محصولات دیگه مقایسه کنن جرا ک توهین ب سلیقه دیگران یعنی توهین ب اشخاص ...
1395/6/22
ممنونم مهدی جان ، باشد افرادی مثل شما که باتوجه به علاقه به یک برند دیگر باز منصفانه اظهار نظر میکنه و اخلاق رو محترم میشماره ، متاسفانه امثال مثل شما در جامعه کم شدند .
1395/6/23
ولی شما راحت یه ماشین چینی رو با ماشینای ژاپنی که یکی از بهترین خودروسازهای دنیاست مقایسه کردی کسی که ماشین چینی رو برتر از محصول چینی میدون با ارض پوزش هیچی نمیدونه .
1395/6/21
واقعا از این همه حمله خسته نشدید ؟
خودرویی که روزی 140 کیلومتر راه رفته ، نه قدرتش کم شده و نه به سروصدا افتاده و نه کیفیت کابین افت کرده ، بجای تعمق باز حمله میکنید ؟ با این دوستان با مقوله استهلاک آشنایی ندارند چون لاکسجری سوارن و انتظار خرابی برخی از قطعات رو در بازه 150 هزار کیلومتر ندارن و با همون ام جی ستیزهای معروف از جمله سان مارتین هستند که هرجا اسم ام جی میاد شروع به تخریل میکنند .

هر چند که میخ آهنین نرود بر سنگ ، و هرگز نمیفهمد آنکه سودش در نفهمیدن میباشد .

- سوناتا هیوندایی را با خود پایین می کشد :
در نظرسنجی جی.دی پاور در خصوص رتبه بندی خودرو ها از لحاظ قابلیت اطمینان سوناتا به قعر جدول رفته و مقام 27 را به دست آورده، به بیان دیگر از آخر پنجم شده است.
در مطالعات قابلیت اطمینان خودروها در سال 2014 مؤسسه تحقیقاتی جی. دی پاور به طور متوسط 169 مشکل به ازای هر 100 خودرو گزارش شده است. در این روش مطالعه، تعداد مشکلات خودروها در 3 سال اول بعد از تولید اندازه گیری می شوند. امسال دومین سالی است که تعداد معضلات خودروهای سوناتای هیوندایی روند صعودی داشته است.
علاوه بر سوناتا، الانترا نیز در پایین کشیدن و مخدوش کردن چهره هیوندایی در بین صاحبان محصولات این شرکت مؤثر بوده است.
اد کیم از مؤسسه مشاوره ای اتوپاسیفیک می گوید مخدوش شدن چهره هیوندایی از لحاظ قابلیت اطمینان در کوتاه مدت آسیب جدی به برند این شرکت نخواهد زد. بیشتر مردم به جای نگاه کردن به قعر جدول، به این نگاه می کنند که کدام خودروها در رأس جدول هستند. اما به هر حال پرچم قرمز برای خودروسازی بلند شده که چند سال با جدیت کوشش کرده تا تصویری خوبی از خود در ذهن مردم بر جای بگذارد. هیوندایی به تازگی از زیر بار سنگین تعصب و طرز تفکر منفی مردم آمریکا نسبت به خودروهای کره ای خارج شده بود، چون بازار آمریکا به خودروهای آسیایی به عنوان خودروهای ارزان و کم مصرف نگاه می کند.
از زمانی که وارانتی محصولات هیوندایی 100 هزار کیلومتر عنوان شد وجه ی مطلوبی به بار آورد اما این تصویر که سالیان سال برای به دست آمدنش جدیت به خرج داده شده است، ممکن است به طرفه العینی از دست برود.

توجه فرمایید در بازه 100 هزار کیلومتر بیش از 160 مورد اشکال اساسی .
http://www.saipanews.com/view-4422.html

یا بررسی وطنی سایت پدال از تجربه-100-هزار-کیلومتر-رانندگی-با-سانتافه-2011

http://www.iranjib.ir/shownews/23140/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-100-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-2011---%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1/

http://www.iranjib.ir/shownews/23140

بعدازظهر یک روز آفتابی به دیدار هیوندای سانتافه 2011 رفتیم تا ببینیم پس از 5 سال از تولید این خودرو و طی بیش از یک‌صد هزار کیلومتر با آن، کیفیت خودرو در چه حدی بوده و آیا هیوندای توانسته در بحث کیفیت به ژاپنی‌ها برسد یا خیر؛ و از آن مهم‌تر، در آخر به این سؤال پاسخ دهیم که آیا خودروی کره‌ای (نو یا دست‌دوم) ارزش خرید دارد یا خیر.
- اولین موردی که مشاهده می‌شود، پوسته‌پوسته شدن فرمان خودرو است که باعث جلب‌توجه می‌شود ( ام جی 6 این مشکل رو نداره )
- مورد بعدی که به گفته‌ی مالک در اکثر سانتافه‌ها دیده می‌شود، تَرَک خوردگی و پوسته‌پوسته شدن چرم‌های صندلی است که شاید باعث تعجب گردد ( ام جی 6 این مشکل رو نداره )
- از دیگر مواردی که باعث می‌شوند خودرو کهن‌سال به نظر برسد می‌توان به اهرم تعویض دنده رنگ و رو رفته و دکمه‌ی استارت استاپ اشاره کرد که گوشزد می‌کنند این یک خودروی کارکرده است ( ام جی 6 این مشکل رو نداره )
- با گذر از آسفالت‌های مخملی شهر متوجه وجود سروصدا در درب‌ها و ستون‌های عقبی خودرو شدیم ( ام جی 6 این مشکل رو نداره )
- دیگر نکته‌ای که باید به آن اشاره نمود جلوبندی ضعیف سانتافه است که به مالک را چندین بار مجبور به تعمیر آن کرده است ( ام جی 6 این مشکل رو نداره )
- همچنین صدای خفیف بلبرینگ نیز از چرخ سمت راست به گوش می‌رسید
- یکبار کامپیوتر مرکزی خودرو دچار مشکل شده
- چندی پیش و به مدت دو ماه یک دستگاه هیوندای الانترا 2014 نیز در اختیار نگارنده بود که در وضعیت بسیار نامناسبی نگهداری می‌شد و کلا باعث تغییر نگاه نسبت به خودروهای کره‌ای شده بود.

http://www.iranjib.ir/shownews/23140/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-100-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-2011---%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1/

http://www.iranjib.ir/shownews/23140

بنابراین باید توجه داشت که همه خودروها استهلاک دارند و مهمترین موضوع حمایت گارانتی میباشد . توجه داشته باشید که در بررسی سایت پدال همانند خودروبانک حرفه ای عمل نشده و فقط به حرفهای دارنده خودرو بسنده کرده .
دوستی اینجا تبلیغ لنسر میکنه و بعد به ام جی حمله میکنه !!!
برادر من ، کسی نگفته که لنسر ماشین بدیه و در کلاس خودش ماشین خوبیه و آیا این روش شما اخلاقیه ؟

در کل ام جی 6 و گارانتیش در این تست سربلند بیرون اومد .
1395/6/21
دوست عزیز ما در سال 2016 میلادی هستیم ... لطفا اطلاعات خودتون رو به روز کنید و از سال 2015-2016 صحبت کنین / منابعی که معرفی کردین به نظر بنده صلاحیت انچنانی ندارن و کاااااملا مشخصه که اهداف خاصی رو دنبال میکنن به جز اتواکسپرس که مطالبشون قابل استناد هست
موفق باشین
1395/6/22
سربلند بیرون اومد ؟ !!!!
تعریف شما از سربلندی چیه ؟؟؟؟
به جای اینکه 100 تا کامنت 6 صفحه ای بذاری
یکمی چشماتو باز کن مقاله رو بخون بعد بیا بگو سر بلند !! لامصب تو این 3 سال همه جاشو یه بار و دوبار عوض کردن !! از این همه حرف الکی چی به تو میرسه ؟؟؟
وقت مردم و نگیر.....تجربه رانندگی داری ، بذار تا بقیه استفاده کنن...اگرم نداری حداقل کامنتای کوتاه بذار.....بقیه هم حق نظر دادن دارن....یه حرفو که صدبار نمیزنن
1395/6/22
علیرضا خان یعنی جی دی پاور از نظر شما صلاحیت نداره ؟ !!!! جای تعجب فراوان .
در ضمن هر سه سال یکبار این آطمایش رو انجام میدن و سال 2017 منتظر اظهار نظر این موسسه معتبر باید باشیم .

آقا سینا
از ابتدا تهیه این تست و بررسی و معرفیش به خودرو بانک بنده در جریان بودم و این اولین خودرو کلاب ام جی هست که مربوط به یکی از مدیران کلاب میباشد که طی 3 سال اینهمه کارکرد داشته و دوبار تصادف و با هماهنگی بنده ، پویان و امیرعطا وارد جرگه بررسی دقیق شد . اینکه ماشین بعد از سه سال این ایرادات رو داره مغرضانه هست چون مهم کارکردش میباشد ، 150000 کیلومتر ظرف 3 سال یعنی ماشین استراحت نداشته و مدام تحت فشار بوده ، ماشین بنده حدود 3 سال از عمرش میگذره و 40 هزارتا کارکرد داره و هیچ آزاری نرسونده در صورتیکه ماشین قبلی خودم که آوانته اتومات بود با اینکه ازش راضی بودم ولی تا همین کیلومتر تو تا موج گیر ، گرمکن آیینه بغل و باطری عوض کردم .
در ضمن کامنت باید معقول باشه و مستند نه اینکه هر چیزی رو بنام کامنت بلغور کنی از خودت .
1395/6/21
خودروبانک خواهشا یه بنز یا بی ام و که همه توربو هستند رو بیارید همینطور بررسیش کنید تا مردم بفهمند خرج و استهلاک یعنی چی؟ خرابی یعنی چی؟ همه اونهایی که مشاینها مختلف داشتند میدونن ام جی واقعا کم استهلاکه

این ماشین بنده خدا مهمترین خرابیش ترک منیفولد بوده که اون هم کاملا به خاطر یک دفعه خاموش کردن خودرو بعد از شرایط خیلی سخته که باتوجه به رانندگی افراد تو همه ماشین ها میتونه بوجود بیاد و کاملا به راننده ربط داره در ضمن اصلا خرجی هم نداره و تاثیری تو موتور نمیزاره
یک مورد هم خاموش شدن به خاطر سیم کشی و... که این هم مطمینا دستکاری برقی شده مثل بستن تجهیزات اضافی و یا دستکاری برقی ، مثلا هفته پیش یک توسان آتیش گرفت تو تهران که برخی گفتند جون آپشن وصل کردند اینطور شده که این اتفاق در حالت عادی امکان نداره اتفاق بیفته
الباقی قطعات مصرفی هست که بستگی به محل زندگی و جاده و کیفیت رانندگی هست ،

از همه مهمتر این دوخودرو بعد از 150 هزار کارکرد مثل خودروی صفر بوده چه از داخل چه از بیرون، همون راندمان خودروی صفر تو ترمز و شتاب و هندلینگ، این مهمه، تعویض برخی قطعات توربو بخاطر کیفیت بد بنزین و رانندگی بدتر تو همه ماشین های غیر توربو هم عادی هست چه برسه به این باز میگم اگه یه آلمانی رو بررسی کنند این همه سوال پیش نمیومند

ماشین من85 هزار تا کارکرده فقط سرویس دوره ای میبرم اتفاقا پرشتاب و تند هم رانندگی میکنم ولی هوای ماشین رو هم دارم، توش و بیرونش هم عین روز اولش هست
1395/6/23
اینکه می گی ترک منیفولد "به خاطر یک دفعه خاموش کردن خودرو بعد از شرایط خیلی سخته " بوده یه حرف منسوخ شدست و کاملا ثابت شده روشن نگه داشتن خودرو به صورت درجا بعد از روشن موندن طولانی و یا فشار به موتور باعث برگشت گرما بیش از حد از سمت اگزوز به سمت موتور هست و آسیب و فشار زیادی به موتور وارد می شه . این حرفارو بیشتر راننده تاکسیا می زنن اونم رو حساب اینکه یه چیزی از قبل شنیدن گه بذار ماشین یکم درجا کار کنه بعد خاموش کن ولی کاملا کار اشتباهی هست .
1395/6/24
دوست من شما اشتباه می کنی ، این مورد بسیار لازم و فنی است و در مورد تمامی خودروهای توربو ، توسط سازنده ، توصیه می شود .
این دو پند در خودروهای توربو ، رمز طلایی نگهداری و دوام کل عملگر پرخوران است :
1/ اگر خودرو برای مدت بيش از يك روز متوقف بوده يا بلافاصله پس از تعويض روغن يا فيلتر و هم چنين هنگامی كه دمای موتور پایين است، فرصت دهيد موتور حداقل 30 ثانيه در دور آرام كار كند.
2/ در صورتی كه دمای موتور بالاست يا پس از پيمايش مسافت طولانی در جاده با سرعت بالا و يا وارد آمدن فشار به موتور، قبل از خاموش كردن اجازه دهيد به مدت 60 ثانيه موتور در دور آرام كار كند.
همین جزییات در نگهداری ، دوام خودرو را تضمین می کند و استهلاک آنرا در برابر خودروهای تنفس طبیعی ، حتی بالاتر می برد .
آنچه در بین عوام رواج دارد که خودرو توربو پر استهلاک است ، از اساس اشتباه است و آنچه آنرا این گونه نشان می دهد ، رعایت نکردن همین موارد و فشار آوردن بیش از اندازه به این گونه خودروهاست .
1395/6/21
بسیار مقاله خوبی بود و مشخص هست برای نوشتن این مدل مقالات باید زحمت کشید. همینجا یک خواهش از خودرو بانک دارم. از این مدل مقالات برای خودروهای وارداتی دیگه رایج در بازار فارغ از اینکه برند آسیائی یا اروپایی... هم تهیه کنید بسیار مفید هست.
1395/6/21
خلاصه و نتیجه گیری های مقاله برای انگشت شماری کره ای سواران عزیز که نمیدونم چرا اینهمه دشمنی دارند با خودروی دوست داشتنی و پرقدرت و کم مصرف انگلیسی ما :)) و چیزهای عجیب غریب می نویسند! در باره این اتومبیل 150 هزار کارکرده

اما خوشبختانه اتومبیل مورد تست فعلاً که با موارد این چنینی روبرو نشده و اثری از خرابی در کناره صندلی ها یا تغییر محسوس در حالت کلی آنها مشاهده نمیشود. در واقع میتوانیم ام جی را از این نظر برتر از برخی رقبای کره ای اش بدانیم. فرمان نیز به غیر از تغییر رنگ قسمت نقره ای پایین سالم به نظر میرسد. البته با توجه به اینکه حتی در برخی محصولات تویوتا "که خود پرچم دار کیفیت و ماندگاری در محصولات اقتصادی است" نیز با همین تغییر رنگ قسمت های نقره ای کابین مواجه شده بودم میتوانم با دید ارفاق به قضیه نگریسته و اصطلاحاً زیر سیبیلی از آن بگذرم. تمامی کلیدها و ادوات هم کارشان را بدرستی انجام میدهند و دچار رنگ پریدگی یا خرابی نشده اند

اما به طور کلی اتومبیل داستان ما بعد از طی این همه مسافت توانسته بود اتاقش را ساکت نگه دارد، ...پس از انجام آزمایش های مختلف باید اعتراف کنم که افت محسوسی در شتابگیری و فرمان پذیری و ترمز گیری مشاهده نشد.

در یک جمع بندی کلی میزان خرابی های ام جی 6 مورد تست (در 150 هزار کیلومتر ) در این سه سال نه خیلی زیاد بوده و نه خیلی کم. ولی برگ برنده ای که میتواند به تنهایی ام جی را از اکثر اتهاماتش تبرئه نماید گارانتی پاسخگو و مناسبی است که بر خلاف تجربه ی اکثر ما از ضمانت نامه های وطنی، خیال مالکین را تا حدود زیادی آسوده نموده. به عنوان مثال با وجود اینکه خودروهای قبلی دو نفر از مالکین از کم استهلاک ترین اتومبیل های بازار ("تویوتا کمری و هیوندای اوانته") بوده اما به لطف گارانتی قابل قبول ام جی در شرایط مشابه و علیرغم خرابی های """"اندکی بیشتر""""" """""هزینه ی کمتری"""" به صاحبانش تحمیل شده است.
1395/6/22
نریمان جان توی قسمتی که من دیدم مثل اینکه کلا تخریب خودروسازی چین بود!!....مثلا توی قسمت تست تصادف جرمی گفت: چیزی که مشخصه اینکه تست تصادف چینی ها در چین زیاد با ما در اروپا فرقی نداره !....بعد یه تست تصاده به سبک چینی ها از ماشین می گرفتن که مثلا ماشین با سرعت لاکپشت به دیوار می خورد بعد جرمی می گفت؛ تو که پشت فرمونی طوریت نشد ؟ !!! ....و از این جور مسخره بازی ها...
بعد توی همون پیست ام جی 350 تست کردنو انتظار داشتن از ماشین چینی مشابه بتونه رکورد بهتری بزنه....ولی وقتی نتونست، کلی ام جی رو مسخره کردن و دست آخر جرمی گفت معلومه که این ماشین با نمونه های قدیمش خیلی تفاوت داشته و بعیده دیگه حالا کسی توی بریتانیا حاضر بشه یه همچین ماشینی بخره !!
بعدشم اسم جدید ام جی که یه عنوان مسخره چینی بود مسخره کردن.....همه با هم خندیدن و گیربکسشم زیر سوال بردنو ...رفتن سراغ چینی های بعدی !
شما اینو بدون ام جی هایی که توی ایران هستن زمین تا آسمون با اون انگلیسی هایی که قدیم می شناختی فرق دارن....از تست ها و بازارش مشخصه !!
در هر صورت نریمان جان من اول صحبتم گفتم که اصلا تا به حال ام جی سوار نشدم و فقط خواستم علاوه بر بررسی کامل خودروبانک و نظرات دوستان ، نظر خودم و بررسی های دیگه رو راجع ب ام جی گفته باشم. ممنون
1395/6/22
حسین جان
اون اپیزود 21 بود که رفتن چین و دو خودروی بسترن و رووی 350 رو بررسی کردند ، گیربکس بسترن رو گفت سبزی فروش سر کوچه مثل اینکه درستش کرده و درباره رووی ایرادش به قدیمی بودن گیربکس که 4 دنده بود و اینکه برای صادر کردن به انگلیس ، آرم ام جی بهش میزنند .
برند ام جی همون برند هست و با همون لوگو و طراحی و مهندسیش تو انگلیس و مونتاژش تو چین تحت نظارت بازرسان انگلیسی انجام میشه .
شما حتما یکبار به قصد تست هم شده سوار ام جی 6 بشو ، متوجه میشی که تو رنج قیمتیش برگ های برنده زیادی در هندلینگ و موتورینگ و تعلیق داره و همه اینها بواسطه همان مهندسی و اصالت و تجربه 90 ساله اش هست .
حتما قسمت about ام جی که در وب سایت رسمی آن در انگلیس نوشته را بخون .
http://mg.co.uk/about-mg/
1395/6/22
حسین جان میتونیتفاوت قیمت اپتیما 2013 با 2016 بگی که الان میگی برای ام جی خیلی زیاده
1395/6/22
نریمان جان درست گفتی درست همین حرفایی که شما می گی توش زدن
من که واقعا جا خوردم چون انتظار داشتم چیزای بهتری راجع ب ام جی بشنوم.....ولی حسابی ازش بد گفتن !
ولی داداش طبق همین صحبت شما که بازم ما داریم همون رووی چین با مارک ام جی قدیم رو می خریم !!!!
پس ینی ایراداتی که توی برنامه مطرح شد حقیقت داره ؟؟ !!!
اینکه بدتر شد !!! میگم دیگه هیچی نگو !! چون کم کم داره باورم میشه حرفای جرمی درست بوده !!!
1395/6/22
آقای نریمان شما چرا اینقدر غیر حرفه ای بحث می کنی ؟؟
چرا از دیوار سوناتا و سانتافه میری بالا ؟؟؟؟؟
شما هم شدید مثل ژاپنی پرستا که می خوان کره ای رو خراب کنن تا ژاپن بره بالا ؟؟؟؟
نه عزیزم کل فضای مجازی هم که از حرفای آدمایی مثل شما پر بشه باز کره ای کار خودشو میکنه چیزی هم به اعتبارات چین و ام جی چینی-انگلیسی شما اضافه نمیشه.
من نمی دونم شما این ماشینوداری یا نه یا اینکه تعصبی هستی یا اصلا دنبال چی میگردی
ولی اینو بدون که خراب کردن کره ای ازدست هرچی بر بیاد از دست چینی جماعت بر نمیاد
شما اگر دلسوزی و بدور از تعصب؛ تجربه خودت رو بگو تا اونایی که می خوان با 130م پول بی زبون به جای کره ای و ژاپنی برن چینی بخرن خیالشون با حرفای شما تا حدی راحت بشه
درثانی.....من متن و خوندم .....چیزی که متوجه شدم بیشتر از همه خرابی ها و دردسر های همیشگی چینی ها بود که البته از ام جی کمتر انتظار میره !!!
در هر صورت مزدا3 هست که چرم صندلی بعد 100 تا کار کاملا پوسته پوسته شده....رنگ رفتگی فرمون کمری و آریون هم که دیه معروفه !!!
ولی هیچ کدوم دلیل نمیشه که شما بخوای با آوردن این مثال های بیخود مثلا ژاپن یا کره یا آلمان یا چین رو خراب کنی یا بالا ببری
اگه حرفی برای گفتن داری کوتاه بگو و مختصر در مورد تجربه خودت بگو......ام جی انگلیس با این چینی فرق داره عزیزم.
ماشین دیگه ای رو هم خراب نکن عزیزم........با این روش ژاپنی ها هم به جایی نرسیدن چه برسه به چینی ها !!!
1395/6/22
آخر پست نوشتم که نحوه نگهداری و نوع فشار مهمه ، در ضمن اینکه بنده دلایلی آوردم که حتی مورد استقبال ترین خودروها در ایران هم استهلاک فراوان دارن و اینکه به شما برخورده برمیگرده به تعصبتان و با چینی خوندن برند ام جی جز تاکید بر لجاجت و اعلام حالت عصبانی چیزی به خواننده منتقل نمیکنی ۔
به هر حال کامنتهای من همیشه مستند و با مدرک هست و جمله شما آنقدر نشانگر شناخت شما از خودروست که کسی بگوید ولوو چینی هست یا جگوار هندی ۔
راستی صنایع دنبال رو مانند کره و چین جایگاهی برای اصالت ندارند و برخلاف برندهای خالق ژاپنی که اصیل و تاثیر گذار در صنعت هستند ، یک مقدار این حرص و جوش خوردن شما رو کره ایها مضحک هست
1395/6/23
یا خدا ! جهل تا کجا!!!!!
کره جایگاهی تو اصالت نداره !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایا اینا چیه می آفرینی ؟؟؟
1395/6/23
بله حق با شماست نریمان
من خفه میشم........شما یکمی از اصالت ام جی خصوصا نمونه ای که تست شد بگو
1395/6/23
نریمان دیگه داری قاطی میکنی ها...خخ
وقتی ژاپنی ها میان میگن اصالت خو آدم میگه واقعا هم تویوتا با وجود سابقه کم اصالتی برای خودش حداقل در زمینه فنی و مهندسی داره
تو بگو اصالت ام جی کجاشه که ما نمیبینیم !
الان مطمینی که صنعت کره جزو دنبال رو هاست ؟؟؟ می خوای افتخارات هیوندای رو برات بگم تا بفهمی دنبال رو به کی میگن ؟
افتخار و قدمت و اصالت چیزی نیست که امروز به درد یه خودروسازی موفق بخوره که اگه اینطور بود تا الان تویوتا هم زیر سایه پژو بود !!!!!!!!!
همین کره تا 20 سال پیش هرچند باز از ایرانخودرو ما بالاتر بود ولی توی ایران کسی به اندازه یک دونه نخود هم روش حساب نمی کرد
ولی به خاطر کیفیت و پیشرفتش الان توی بازار ایران رو دست ژاپن بلند شده
تا اونجایی که ما میبینیم که ام جی داره پله های نزولی رو طی میکنه !! الانکل افتخار ام جی اینکه 90 سال عمر داره...خخخخ
خو پژو هم 220 سال عمر داره.........کو افتخارات پژو ؟؟؟ کو اون احترامی که مردم بهش میذاشتن؟؟؟؟ خخخ
یکم چشماتو باز کن
به جای تخریب ماشینای کره ای بگو ببینیم ام جی واسه تو چی داشته که تو شدی عاشق و اون شده معشوق...خ
1395/6/23
نمیدونم بالاخره اسمت چیه ولی ، از نظرات روشنگرانه و پر مغز شما بهره مند شدیم ..
دوست من ، اصالت یعنی قدمت یعنی فرصتی که یک سازنده در جهت اصلاح و بالابردن کیفیت ، طراحی و مهندسی و درگذر زمان و سالها کار و تلاش ، به آن رسیده است . نه این زمان را می شود قیچی کرد و نه می توان میانبر زد .
البته انتظاری نیست که همه نسل جوان کشور و جماعت تازه به دوران رسیده ، واژه اصالت را درک کند که در این صورت این همه ناهنجاری را شاهد نبودیم .
نوشتید : "تویوتا با وجود سابقه کم .." شما چند سالته؟؟
تویوتا با 80 سال سابقه.. پژو با 120 سال .. MG با 93 سال و مزدا با سابقه 96 سال..
پژو را با 405 پدرت ، مزدا را با مزدا 3 تولید بهمن و هایوندای را با سوناتا دایی ات میشناسی.. MG هم که تا به حال به گوش ات نخورده بوده چون توی ماشین های کارت بازی نبوده!!
شما از اصالت چه میدانی که فرد دیگری را که مستند حرف میزنه ، مسخره می کنی!!
بعد یه کمپانی 48 ساله کره ای را در برابر غول های خودروسازی ، اصیل میدانی..!! عجبا !!!
بعد هم میگین ما لینک های جناب نریمان و دیگران را نخوندیم ولی بازم میخواهیم ندانسته در این بحث شرکت کنیم و همون حرفای بچگانه را تکرار کنیم..!!! جهل تا کجا؟؟ این سوالیه که شما باید پاسخ دهید..!
ماشینی کارکرد 7 ساله را در عرض 3 سال داشته.. بعد شما با وجود نتیجه گیری روشن نویسنده که در چند خط نوشته ، هی میگین " در عرض 3 سال .. در عرض 3 سال" !!!
حالا کی قاطی کرده ؟؟
در سایت مادر شرکت MG امکان Live Chat برقرار است و دوستانی که بر چرت گویی هایشان اصرار دارند ، میتوانند آنرا با گردانندگان کارخانه ام جی در انگلستان در میان بگذارند و جوابش را هم اگر رویش را داشتند در ایجا بگذارند تا ببینیم ...
1395/6/23
محمد ، سینا ، مسعود و نامهای دیگه ، حداقل یه جور ننویسین که فکر کنیم چند نفرید .

مسعود داستان اونایی که معلم سعی میکرد نوشتن مار رو یاد بده ، گوش نمیکرد بعد یکی اومد شکل مار رو کشید ، همه قبول کردن ، اونا هم معلمه رو جاهل میدونستن ، عین تو .
سینا استاد ، برو یکم تحقیق کن 2 واحد ، خالق توربو شارژ ، یکی از 20 شرکت صاحب تکنولوژی شاسی دینامیک ، 10 سال رکورد دار سرعت با ماشین 1.5 لیتری که تونسته بود 300 اسب بخار تولید کنه ، پیشرو در صنعت رودستر ، اگه نمیدونی بدون که فقط سن نیست یک عمر خدمت به صنعت پشت این انگلیسی هست که زابراتون کرده .
دم ام جی گرم که دم بعضا رو خوب سوزونده .
وسسه درایو پاور :

بر اساس آمار موسسه Driver Power و رای گیری از 50 هزار راننده در انگلستان به ترتیب 10 خودروی خانوادگی با دوام در انگلیس را به شما معرفی می کنی

ام جی 6 در مقام پنجم ایستاد

http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

http://www.car.ir/news/Foreign-Company/mg-ex-181

مگر ميشود اصالت و دانش مهندسى از بين برود ؟

شركتى كه ٦٠ سال پيش توانست با مهندسى قوى و تجربه خودش از يك موتور ١٥٠٠ سى سى ، توان ٣٠٠ اسب بخار توليد كنه از همون دفترى كه الان هم در بيرمنگام خودروهاى ام جى ٦ ، ٣ و جى اس رو خلق كرده ، آنقدر در دنياى خودرو قابل احترام هست كه رفتارهاى کودکانه افراد كم دانش تاثيرى در اصالت اين برند در ايران نداره

بنقل از استاد نریمان
1395/6/22
علیرضا خان

این هم گزارش 2016 توسط اتواکسپرس که بین 150 برند معتبر در بازار انگلستان ، برند ام جی در مقام 5 م و بالاتر از جگوار ایستاد best car manufacturers . من نمیدونم چرا اینهمه دشمنی با این برند دارید ولی فکر میکنم اگر آدم مغرض نباشه با این اطلاعات و مستندات حداقل خاموش میشه مگر اینکه سودش در نفهمیدن باشه .

http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91289/best-car-manufacturers-2016

این هم گزارش کامل 2016 Best cars to own: Driver Power 2016 results حتما مطالعه کن ببین جایگاه ام جی از نظر دارندگان و متخصصین معتبرترین موسسه و شرکت بررسی خودرو کجاست :

Best for road handling

1. Tesla Model S Mk1
2. MG MG6 Mk1
3. Mazda MX-5 Mk4

ببین در بررسی کلی هر دو خودرو ام جی 6 و 3 جزو 30 تای اول از 150 تا خودرو قرار گرفتند . حتما مطالعه کن بعد تخریب کن .

http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/95238/best-cars-to-own-driver-power-2016-results

1395/6/23
ام جی بالاتر از جگوار ؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یا علی مدد !!! یا خدا !!! سرم داره گیج میره !!
کی باورش میشه ؟؟
خودت باورت میشه ؟؟؟ !!!! همین ام جی های خودمونو میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز نمی خوام خدا نکرده به شما توهین کنم.......
حقیقتا آدرسی که دادی نرفتم ببینم چون اصلا دلم نمی خواد روزی رو ببینم که ام جی بالای جگوار باشه !!!
ولی خداوکیلی اصلا ام جی بهتر از ژاپنی و کره ای......روت میشه بگی ام جی بالای جگوار؟؟؟؟ اگه ما قبول کنیم ام جی روی سر کمری جاداره جون من بیخیال میشی ؟؟؟
آدرستو که ندیدم و نمی دونم چقدر اعتبار داره یا اصلا اگر ام جی بالاتر از جگوار بوده از چه نظر بوده و یا چطور همچین اتفاقی افتاده
فقط اینو بگم که اگه همین ام جی هایی که توی ایرانن، تونستن بالاتر از جگوار باشن همه مون باید بریم بمیریم........با این حرف آبروی خود ام جی هم رفت !!!
ماشینایی مث جگوار حتی اسمشون هم قابل احترامه
ولی ام جی که توی ایران هست که والا ما داریم می بینیم نه توی بازار و نه از نگاه مردم هیچ احترامی نداره !!!
ام جی درحد خودش ماشین نیست چه برسه به مقایسه و بعد برتریش مقابل جگوار !
با این حال ام جی واقعا یک چینی خوبه ولی خداوکیلی حتی اگه راست میگی و ام جی بالاتر از جگوار بوده بازم این چیزا رو عنوان نکن.....این حرفا بده ! عیبه !
ماشین که بررسی شد خودتم احتمالا دیدی.....اصلا این ماشین مال این حرفا نیست !!!! همینا که بررسی شد بهتر از جگوارن ؟؟؟؟؟؟
من نمیدونم شما چرا اینقدر طرفداری می کنی !! بابا ام جی که .....چی بگم !
من اهل خراب کردن خودرو چه آلمانی و چه چینی نیستم ولی به هرحال ما هم چشم داریم.....گاهی وقتا تو این سایت ها آدم چیزهایی میبینه که یهو زبون باز می کنی ب پاسخ گویی !
بازم میگم قصد تخریب ندارم.......ماشینی مث ام جی که دیگه بیچاره فقط مونده من بیام تخریبش کنم !
فقط دیگه بعضی حرفا رو نگو مخصوصا اسم جگوار و نیار....چون اسم جگوار که میاد مو به تنم سیخ میشه !!!!
ایشالله خیرشو ببینی و هزارسال چرخش برات بچرخه
1395/6/23
مرد حسابی خوب برو در آدرس ، بخوان (اگه سواد خواندن داری) ، بدان و بفهم تا از این جهل در بیایی !!!
گرچه از طرز بیان شما در مورد دوستمون ، معلومه که حاصلی ندارد..
ولی خوشم میاد با همه پررویی میگی که قصد تخریب نداری !!!!
ولی جالبه که شما نه سوار ام جی شدی و نه جگوار و این همه می نویسی..!!! یه کمی هم از استون مارتین برامون بگو.. !! اون چه جور ماشینیه در برابر جاگوار..؟؟؟
از نظرات سازنده شما سپاسگزاریم..
1395/6/22
تو سه سال ماشینی ک 150 هزارکیلومتر راه رفته یا اون یکی سه سال 70هزار کیلومتر کاملا مشخصه ک چقدر خسته و داقونش کردن و فقط ازش سواری کشیدن ! بی رسیدگی درست رسیدگی فقط این نیست سر تایم ببری روغنشو عوض کنی که ! اگه میگفتی تو 5سال 150 تا رفته بازم قابل قبولتر بود.به نظرم.دوستانی هم ک این نکته رو از قلم میندازن و میگن اشغاله بدرد نخوره یادشون بیاد ک تو سه سال سالی تقریبا 50هزارکیلومتر این ماشین راه رفته و با ایرادات کمی به نسبت این همه فشار روبه روشده ! من هر روز با ماشین شخصی میرم سر کار برمیگردم سالی 2بار هم مسافرت میرم به زور 20هزارکیلومترم پر میشه این علاوه بر مهمانی و خرید و...ک به هر حال پیش میاد با ماشین میرم.اونی ک ک تو سه سال 150تا دونده این ماشینو بازم دم ماشین گرم ک حسابی دستشو نزاشته تو پوست گردو !1
1395/6/22
نریمان جان تعداد پستهایی که گذاشتی از تعداد ام جی های فروش رفته در انگلستان داره بیشتر میشه ها
1395/6/23
تعداد 6 MG هایی که در بریتانیا فروش رفته ، در هر سال (از سال 2011 تا به امروز) بسیار بیشتر از خودروهای کیا آپتیما و هایوندای i40 (رقبای کره ای MG6) بوده است . حسن جان تعداد پست های جناب نریمان به شما ربطی نداره و برای بسیاری مفید و آموزنده است ولی پست های پوک و بی ارزش ، خطرناکه حسن..
1395/6/22
ناصر جان اپتیما 2016 بین 188-172م قیمت داره که اگر نسخه 2016 فیس قدیم صفر کیلومتر فول رو پیدا کنید تقریبا 162-154م قیمت داره
"""این تفاوت قیمت به دلیل اینکه اپتیما سابق در حقیقت نسل قبلی اپتیماست"""
با این حساب اگر نسل قدیم صفر 160م باشه.....مدل 2013 هم چیزی در حدود 135-128 م قیمت داره
حالا شما بگو ببینم توی 3 سال اپتیما هر سال چقدر افت داشته ؟؟؟ .........آفرین؛ سالی کمتر از 10 میلیون...متوجه میشی ؟؟؟ کمتر از 10 میلیون تومان !!!
حالا اپتیما که با ام جی قابل مقایسه نیست چون قیمتش یه 45 میلیونی گرون تره خوب افتشم بیشتره
بذار از رقیبان خود ام جی برات بگم:
.......ام جی طبق صحبت قبلیم دقیقا سالی 26م افت داره....26 میلیون تومااااااااااان
مدل 2013 ام جی 6 بیرنگ با کارکرد 37000 تا دقیقا 85 میلیون...صفر 2016 دقیقا 134م
مطمین باش mg اگه بیشتر از این افت نداشته باشه کمتر هم نیست
درهمین بازار....النترا فیس قدیم ( فیس جدید 2016: 143م )...2016 و صفر: 128میلیون.....فیس لیفت قدیمی ترش که 2014 باشه؛ نسخه فول: 112-110 م
اگر دقت کنی توی این 2 سال 18 میلیون افت داشته که اضافه شدن امکانات جدید و فیس لیفت های متعدد هم توی این امر کاملا دخیله
با این حساب میشه سالی 9 میلیون تومان افت.
کرولا فول، 155-152م......کرولا فول 2014، 123-120 میلیون....دوسال کارکرده و هر سال تقریبا 15 میلیون
حالا شما خودت قضاوت کن......در ضمن اگر می خوای از ام جی حمایت کنی بهتره از خوبی های فنی ش برای ما بگی
دست روی بازار ام جی نذار که فقط باید به حالش گریست
در هرصورت من به نریمان هم گفتم که اصلا سوار ام جی نشدم و غیر از نظر شخصی چیز دیگه ای هم نمی گم
ولی به هرحال بازار رو که دیگه نمیشه انکار کرد......ام جی حتی اگه رو دست رولز هم باشه باز توی ایران به خاطر اسم چین فعلا بدجوری تو سری خوره.
1395/6/23
حسين جان چرا نسل قديم ام جي ٢٠١٦ برو بخون ببين چقدر تغييرات داشته با نسخه ٢٠١٣ گيربكس ٥سرعته بشه ٦سرعته دبل كلاج چراغ بشه زنون اتو هلد اضافه بشه اينا جز تغييرات بحساب نمياد؟ ايننكه كره اي بازارش خوبه شكي نيست چون اشخاصي مثله شما ميگن تو ام جي نشستيم ولي كره اي بهتره چون اون چينيه . با اين تفكر درست ميگي كره اي بهتره
1395/6/22
نریمان عزیز
واقعا حرفای عجیبی میزنی
نکنه فکر می کنی کل این فضا از آن شما و نظرات شماست ؟؟
1.یکی اومده به این ماشین میگه ساده و اسپورت !!!! بخدا هر جای دنیا از این حرفا بزنی بهت می خندن
منم از اون آقا یک انتقاد ساده و به زبان شوخ خودمون کردم
2.شما میگی از تست سربلند اومد بیرون!!!....هزار مدل هم میزنی تو سر ماشینایی که اصلا یه چرخشون به ام جی میارزه که اصلا این بررسی هیچ ربطی به اونا نداشت !!
من که هرجور مقاله رو می خونم می بینم سرتاپا عیب و ایراده.....ینی چی که میگی سربلنده ؟؟؟ شما هم شدی مثل سرود تیم ملی فوتبال
بعد اینکه مقابل آرژانتین باختیم.....آهنگ گذاشن " تیم قهرمان ایران....قهرمان بمان ایران..."!!!!!!!
چه قهرمانی؟؟؟چه سربلندی ام جی ؟؟
من غیر این دوتا نظر حرف دیگه ای زدم ؟؟........بعد من بلغور می کنم و شما با این حرفای عجیب و قریب حرف حساب میزنی دیگه.......باشه.
ماشین چینی خریدی بعد 40000تا کار حالا خوشحالی که عیب و ایراد نداشته؟!!!!!!.....خخخ
جان من...حالا بیاد و ایرادم داشته باشه!!!....خخخخ....واقعا لطف بزرگی کرده که با این کارکرد کم و این همه پولی که پاش دادی تا الآن سالم مونده !!
کدوم ماشین بالای 100تومن بوده که بعد 40 هزارتا کار بخواد اینهمه مشکل داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
خودروبانک اومده اینجا ماشینو کامل تست کرده
بعد شما علاوه بر اینکه نوشته های خو خودروبانک رو تحریف می کنی......آدرس چارتا سایت خارجی میدی که اصلا معلوم نیست mg اونا با mg های ایران یکی هست یا نه
بعدشم که بهت انتقاد میشه میگی شما ها بلغور میکنید منم که حرف حق میزنم....خ
ماشین شما هنوز اول چلچیه قربونت......بذار بیاد بالای 80 هزارتا اونوقت سلامت میکنم....با این کارکرد پراید هم به اشکال نیفتاده که ام جی بخواد بیفته
هر وقت احساس کردی همه حرفاتو زدی یه ندا بده ما هم بیایم نظراتمونو بگیم
ماشالله شما دیگه جایی برای نظرات بقیه نذاشتی!!!!!....خخخخ

1395/6/22
سلام. من بین همه چینی ها واقعا ام جی رو دوست دارم چون هم طراحیش خوبه و هم کیفیتش از بقیه چینی ها بهتره
به نظر من اگه قیمت محصولاتشون رو بیارن زیر 100 میلیون اونوقت میشه موفق ترین چینی بازار
اما حیف که طمع پول بیشتر با فروش کمتر بد جوری مسولین شرکتشون رو قلقلک میده !
با این قیمت ها کسی به ام جی نگاه هم نمیکنه !! اینم از کیفیت و دوامش !!
به نظر من ام جی یک چینی خوبه نه یک ماشین خوب
1395/6/23
والا ما كه ام جي داريم هم مان خريد ماشين كره اي ميدونستيم چيه هم الان هر چيم بگيم خوبه كسي قبول نميكنه اخه برادر من مگه ام جي ماله بابام كه بخام ازش تعريف كنم بد باشه ميگم بده ميفروشم قراره خودم لذت ببرم نه لج بازي كنم اگه قراره به افت قيمتش فكر كنم كه ميرم ٢٠٦ ميگيرم باقي پولم ميزارم بانك تازه سودم بياد .لذت رانندگي با ١٣٠ تومن از نظر من ام جي داره. حالا شما قبول ندارين نظر محترمه
1395/6/23
نمی دونم وقتی شما ام جی خریدین قیمتش چن بوده ولی حالا که با این قیمت میشه ماشین هایی مث کرولا و لنسر و مزدا و سراتو و...خریدکه هرکدوم لذت و کیفیت رانندگی جدایی به شما میدن
نمی دونم ام جی چه لذتی داره که شما به جای کرولا یا مزدا انتخابش کردید ! در هر صورت انتخاب هوشمندانه این نیست که چون افت 206 کمه آدم از هر رده ای بپره به رده 40 تومن و 206 بخره !
انتخاب هوشمندانه البته در بحث بازار ینی اینکه شما با همون 130 میلیون ماشینی بخری مثل کرولا که کمترین افت رو داشته باشه
1395/6/24
سامان جان زین پس در خرج کردن و خریدن با دوستی هوشمند مانند شما که از برکت این سایت نصیبمان شده استفاده می کنیم تا متضرر نشویم..!
1395/6/23
چشم نریمان جان
خودروبانک اومده میگه این ماشین 3 سال کارکرده....خودتون ببینید
شما میگی، چیه مگه.....سانتافه هم پر ایراده !!!
من میگم چه ربطی داشت؟؟؟
شما میگی تو مضحکی !!!
من از همین حالا به بعد ساکت میشم.....تا شما بمونید و ماشین با اصالت و با کیفیتتون
آره خوب کره که خیلیم نیاز به حرص خوردن من داره !!
والا من گفتم شما می خوای ام جی ببری بالا دیگه از دیوار کره نرو بالا
به قول شما بی اصالت هایی مثل کره اصلا جای توسری زدن هم دارن !!!
من که میگم ماشینی که اصلا جای بحث نداره خراب نکن میشم مضحک...
شما که میگی ام جی رو دست جگوار بلند شده، میشی منطقی !!! عجب !
من هرگز نگفتم فلان برند انگلیسی چون هندیه به دردنخوره....در هرصورت توی این بررسی خوب کیفیت ام جی رو شناختیم.
ولی باشه عزیزم
حالا که تو دوست داری من می گم.....خوشحال باش.....فقط مونده بود که شما بیای ماشینتو با کره مقایسه کنی بعد به ما بگی مضحک....که شما هم به لطف خدا اومدی
آقا سوناتا، سانتافه و...همگی آشغالن! فقط و فقط ام جی
فقط هرچی نریمان بگه !!!
خوبه.....حالا اگه دوست داشتی لطف کن اجازه بده یکمی هم کره بدبخت پیشرفت کنه !
چون واقعا این کره هم به حمایت من نیاز داره و هم به اجازه شما.....توروخدا عزیزم.....میذاری ؟؟
جون من بذار ;((( !!!!
1395/6/23
نریمان توهییییین بس نیست ؟؟؟
تا کی می خوای واسه ماشینی که ارزشش درحده یه چینیه اینقدر به هم وطنانت لقب بی سواد و مضحک و...بدی؟؟ یعنی ما بلد نیستیم یه متن انگلیسی رو ترجمه کنیم ؟؟؟؟؟؟
انگار ما MG ندیده ایم !!
باز خداروشکر که بررسی سایتو همه دارن میبینن ! یه جوری کامنت میذاری انگار واقعا خیال می کنی این ماشین توی تست سربلند بوده
بذار یه بار دیگه بهت بگم شاید اینقدر تو سایت های خارجی سیر کردی زبان مادریتو فراموش کردی و نمی فهمی خودروبانک چی گفته
طبق بررسی تو این 3 سال ماشین 30 بار رفته نمایندگی
که 14 بار به خاطر خرابی های بی مورد بوده !!!!
کره بی اصالت.....برو پراید سایپا رو نگاه کن، اگه یه پراید پیدا کردی که توی 3 سال 30 بار بره تعمیرگاه من اسممو عوض می کنم !! چی میگی تو پسر.....MG بالای جگوار !!
احدوالناسی حق نداره به جگوار یا ولوو به خاطر مالکیت توهین کنه چون جگوار تا همیشه جگواره
هرکی به جگوار و ولوو توهین کنه به شعور خودش توهین کرده.
1395/6/23
حاجی پیاده شو باهم بریم ، تو سوادت از اتواکسپرس بیشتره ؟ متعصب هستی که هستی ولی نشون میدی سواد انگلیسی نداری چون اگه به سایت اتواکسپرس بری اونا تشخیص دادند برند ام جی قابل اتکاتر از جگواره .
چطور جگوار و ولوو که هندی و چینی بگیم تئهینه بعد ام جی نه ؟!!!!

ببین اگه بررسی رو خوب بخونی میبینی تو سه سال 150 هزارتا رفته ، میفهمی یعنی چه یعنی روزی نان استاپ 150 کیلومتر ، فشار بخودت نیار ، تازه دوبار هم تصادف کرده اینجور که معلومه .
دنبال چی هستی ؟ من میگم تو سواد خوندن انگلیسی رو نداری اگه داری برو به سایت اتواکسپرس و بهشون فنی بفهمون که اشتباه میکنند .
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91289/best-car-manufacturers-2016

Fiat
97.46
Tesla
91.57
Lexus
90.45
Skoda
90.43
Dacia
90.43
MG
90.41
Jaguar
90.04
Porsche
89.69
Renault
89.06
Mazda
88.88
Subaru
88.64
Jeep
88.34
Mercedes
88.34
Volvo
88.31
Kia
87.96
BMW
87.95
Toyota
87.85
Peugeot
87.73
SEAT
87.69
Suzuki
87.51
Honda
87.48
Audi
87.28
Land Rover
86.68
Alfa Romeo
86.60
VW
85.94
Vauxhall
85.77
Citroen
85.56
Ford
85.23
Nissan
84.9
MINI
84.87
Hyundai
84.37
Mitsubishi
84.21
Fiat

اتواکسپرس بدونه اینهمه کارشناس هپلی داریم خودشون افتخاری درش رو تخته میکنه .

1395/6/24
خ.....دوست دارم همه بیاین ببینید حمید چی میگه
ام جی بالای بنز و فورد و تویوتا و...ماشالله ام جی !! پس این ژاپنی پرستا کجا
بنزی و ب ام و کجان
اشکال نداره شما هم با تایید صحبت های نریمان و احتمالا اسباب بازی دونستن کره ای و بی سواد دونستن بقیه
گلی زدید بسر توهین کنندگاه صنعت جهان
دیگه کم مونده بود ام جی بیاد بنز و پورشه بگیره....خ
1395/6/24
مسعود داداش

حمید نمیگه ، سایت اتواکسپرس میگه ، این سایت رو نمیشناسی ؟ نباید هم بشناسی چون کل اطلاعاتت از بنگاهی هاست .
داداش تو رنکینگ جهانی تخصصی خودرو این سایت اوله ، میفهمی اول با 65 سال قدمت و اولین مجله خودرویی رو این شرکت داد بیرون . حالیته ، من نمیگم این سایت معتبر میگه .
آدم اینقدر دگم نمیشه ، وقتی اطلاعاتت پایینه سعی کن ببریش بالا نه چشمتو رو اطلاعات ببندی چون با مفروضاتت فرق میکنه . پس تو با یه آدم اصل حجر چه فرقی داری ؟
1395/6/24
حامد ، با یک لینک مستند و معتبر از سایت شماره یک اتو اکسپرس ، مطلبی را نقل کرده است . شما چی میگی که مدام با حرف های بی اساس ، همه را میخندانی ..؟؟
مسعود جان اگر با بررسی سالانه این سایت معتبر آشنایی نداری ، لزومی نداره این اندازه ، کم مطالعه بودن خود را در مورد دنیای خودرو جار بزنی..!!
دوست من این سایت و بسیاری دیگر ، سالیانه در چندین موضوع , خودروها و کمپانی ها را از نظر جمع کثیری از مشتریان ، رده بندی می کند . MG به عنوان یکی از برند های عرضه شده در بریتانیا و با 3 خودرویی که در کارخانه ام جی انگلستان تولید و به فروش می رسد ، در این سالها در بین خودروهای دیگر سازندگان ، در بسیاری از موارد موضوعه ، رده های برتری را به دلیل مهندسی پیشرفته و اصیل بریتانیایی و مخصوصا دوام و هندلینگ کسب کرده است که در مورد آخر ، رتبه بسیار درخوری دارد و هندلینگ و پایداری آن در جاده مثال زدنی و برتر است و آن هم به دلیل تکنولوژی پیشرفته شاسی دینامیک است .
هم اکنون در این سایت ، خودرو MG6 به عنوان برترین خودرو کلاس خانوادگی از نطر کارشناسان سایت برای خرید و معامله قرار دارد که آنرا در آدرس زیر می یابید :
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/85381/best-new-car-deals-2016
بدترین آفت آگاهی این است که گمان کنیم همه چیز ، همان جوری است که به نظرمان می آید و یا شنیده ایم..
1395/6/24
آقا مسعود مطمئن هستم که بلد نیستی که یک جمله انگلیسی رو ترجمه کنی و سر از آمار اتو اکسپرس در بیاری ولی قابلیت اتکا یعنی اینکه رضایت مشتریان و عدم خرابی یا اشکال در طول مدت مصرف.مرد حسابی اینکه ام جی بالای جگوار هست دلیل بر برتری های فنی یا برتر بودن نیست بلکه نشون میده مشتری های ام جی تو مدت مصرف رضایت بالاتری نسبت به بنز داشتن.هرچند میدانم نمیتونی این مباحث رو تحلیل کنی!!!!
جالبه حتی مقاله رو درست نمی خوانی تا بدونی 14 بار رفتن به تعمیرگاه برای سرویس های دوره ای بوده
1395/6/23
یه نفر اومده با اسم های مختلف فقط داره بد ام جی رو میگه ، آخه مرد حسابی اگه این ماشین بده چرا همش سرازیر میشین تو پست های مربوط به ام جی و بدش رو میگی ، ماشین بد بلاخره تو این چند سال حضورش باید خودش رو بد نشون میداد دیگه نه ؟!!!
اون حسین آقا که هنوز نمیدونه ام جی و روور تکنولوژی مشترک داشتند و روور که ورشکست شد ، سایک خریدش بنام رووی و هنوز نمیدونه شماره گذاری روور سه رقمیه و ام جی تک رقمی یا حرفی.
یا اون محسن خان ، یکم زحمت بکش برو سایت اتواکسپرس رو باز کن ، اونا میگن نه ما ، اونایی که انواع ماشین های روز دنیا رو دارن ، نه ماهایی که چند تا حلبی رو ماشین میدونیم . طرف یه جور حرف میزنه که نماینده کل دنیاست !!!!!

تمام هم و غم ام جی ستیزها ، چینی خوندن این برنده ،

هر چه محبوبیت این برند تو ایران بیشتر میشه یه عده بیشتر جوش میارن
1395/6/23
سلام حمید جان. من به بقیه کار ندارم ولی از اولش گفتم که ام جی ندارم و قصد خراب کردنش هم ندارم، همون طور که گفتم تصور می کردم این ماشین فقط مالکیتش چینیه ولی توی این سایت و بررسی تخت گاز متوجه شدم که انگار خیلی چیزا تغییر کرده.......منظور شما رو از اینکه گفتی شماره گذاری روور سه رقمیه و ام جی تک حرفی نفهمیدم !!درکل ام جی ماشین خوبیه و بررسی خودروبانک و اطلاعات سایرین هم قطعا میتونه مفید باشه....کسایی که چشم بسته می خوان قضاوت کنن و به خاطر چینی بودن تو سری بزنن فقط دارن خودشون رو گول میزنن
ولی در مورد افت قیمت این ماشین در بازار همه چیز مشخص و قابل استناده.
1395/6/23
بنظر من کیفیت ام جی از بقیه رقبای خودش بیشتره، این ماشین با کارکرد ۵۰هزار کیلومتر در سال رو باید با بقیه ماشینهایی که همینقدر تحت فشار بودن مقایسه کرد، البته برخی از دوستان بازم کامنت منفی خودشون رو میزارن و نمیدونم چطور وقتی ام جی رو هنوز از نزدیک ندیدن، چطور اینقدر با اطمینان میگن بی کیفیته. از سایت خودروبانک میخوام همین ماشین رو با هر ماشین ژاپنی یا کره ای که مثل این ماشین سالی ۵۰هزار کیلومتر راه رفته باشه تست کنه. که خب البته هر کسی حاضر نیست این تست رو انجام بده، فقط ام جی سواران چون از کیفیت ماشینهاشون رضایت کامل دارن از این تست خودروبانک استقبال کردن.
1395/6/23
فقط می توانم ابراز تاسف کنم از این همه نادانی و این همه بی سوادی در بین جوانان کشورم که در مورد صنعت ، اقتصاد و خودروسازی و خودروها که این همه هم به آن علاقمندند ، کوچکترین آگاهی ندارند و همین مایه دست و پازدن کشور در جرگه جهان سوم و عقب ماندگی کشور است . مملکتی که جوانانش این همه لمپن و کم سواد داشته باشد ، کلاهش پس همه معرکه هاست . جوانانی که مطالعه ندارند و فقط با هیاهوهای دلالان ، جابجا می شوند . همون هایی که با ادعای باسوادی و فرهنگ کمپین زدن و با خیال خام ، اسیر جماعت بازاری شدند .
مقاله ای ارزشمند در پایگاهی ارزشمندتر کوشیده است که خودروهای یک برند پر سر و صدا و پر استقبال را بررسی کرده و به چالش بکشد و از این رو به سراغ یکی از پر کارکرد ترین آلها رفته و با یک بررسی پذیرفته ، نتیجه گیری کرده که دوام این خودرو قابل قبول و قابل اتکاست .
در زیر همین مقاله عده ای هوچی ، نتایج و نگارش نویسنده را وارونه جلوه داده و بدون دانستن ابعاد طی کرده خودرو در دوره وارانتی ، مقاله و جمع بندی آنرا به سخره گرفته اند و همان حرف های بی اساس ، غیر مستند و گزافه خود را تکرار می کنند . این همه حماقت فقط در کشورما دیده می شود و اگر نه من تقریبا تمامی بررسی های گونه های مختلف خودروهای MG را در سایت های معتبر اروپایی ، آمریکایی و آسیایی خوانده ام که بسیاری از آنها در سایت های ایرانی ، برگردان فارسی هم شده اند . تمجید های بسیاری از این خودرو شده است و کاربران غیر ایرانی که بیشتر از ایرانیان به گونه های مختلف ، دسترسی دارند ، درباره آن و زیر مقالات ، نظر داده اند و جمله بسیار خواندنی و منطقی است ولی برخلاف آن در پایگاههای ایرانی ، جوی غیر منطقی ، بچگانه و به دور از واقعیت و همراه خشم و انزجار و گاهی هم با چاشنی حرف هایی مزخرف و خنده دار غیر علمی و غیر فنی داریم .
به واقع نمیدانم این جو بد در سایت های ایرانی و در کل فضای مجازی کشور چیست ولی عقده های مردم یک کشور را میتوان در فضاهای اجتماعی مجازی به آشکار ، دید . جوانان ارزشمندی که بی کاری و بی پولی ، ایشان را به این ورطه انداخته است . جوانانی که از روی حرف هایشان به روشنی مشخص است که خودروی شخصی ندارند و در پی این آرزوی کم ارزش ولی لازم ، سعی در رفتارهای آنارشیست گونه دارند و آرامش خود را در برهم زدن هر جمع و گفتگویی می بینند . من به عنوان شخصی که بنا بر تحصیلات فنی ، آگاهانه مشتری خودرو MG شدم و از خودروهای این برند استفاده می کنم ، نظرات دوستان نامیده شده به مغرضان را بسیار غیر منطقی ، پرت و در بسیاری مواقع ، خنده دار میبینم . امید دارم که جوانان سرزمینم ، بیش از آنکه در خیالات خود ، نوشتن را راهی برای تخلیه خشم خود بیابند و بکارگیرند ، خواندن ، تحصیل و مطالعه کردن را تنها راه مقدماتی پیشرفت و برون رفت از وضعیت اسفبار کنونی بیابند .
ارادتمند همه دوستان
1395/6/23
آقای مهربد واقعا حرفای خوب و درستی زدی عزیزم
خیلی از افراد فضاهای مجازی اصلا خودرو شخصی ندارن به قول شما !!!!....من برای نظرات همه دوستان ارزش قایلم ولی واقعا این فرهنگ که وقتی ماشینی بررسی میشه یه عده آدم بیان و از ماشین بد بگن دیگه یک فرهنگ کاملا سطح پایین وکلا این کار غیر اخلاقیه.
به نظر من حتی اگه ماشین چینی واقعا هم بدردنخور باشه کسی حق نداره از لفظ زشتی مثل آشغال استفاده کنه.....در مقابل همچین آدم هایی فقط باید سکوت کرد چون بحث کردن فایده ای نداره. به شخصه هیچ تجربه ای در مورد این ماشین ندارم و نظر هم نمیدم ولی مثل اینکه همین فرهنگ و بحث نابجا رو آقای نریمان شروع کرد عزیزم
حتی اگه برید و پیج کمری رو ببینید من گفتم که ماشین کره ای دارم و هرگز هم جسارتی به برندهای خوشنام ژاپنی نمی کنم و همینطور چینی
ولی متاسفانه دوستان ژاپنی ما بلافاصله بعد از بررسی ماشین کره ای میان و از روی تعصب حرفایی میزنن که اصلا قابل پذیرش نیست !! و فقط نظرات بررسی تبدیل میشه به یک جدل همیشگی بین کره ای و ژاپنی......در هرصورت عزیزم تخریب در هیچ مقامی پذیرفته نیست و اگر قیاس های نابجا نباشه هرگز شاهد چنین تخریب ها و بحث هایی نخواهیم بود
به نظر من باید کسایی بیان و نظر بدن که ماشین رو دارن و از تجربیات خودشون بگن تا بقیه استفاده کنن
ولی متاسفانه آقای نریمان عزیز اومدن و بجای صحبت از تجربه شخصی.....فقط میزنن تو سر ماشین کره ای !! من موندم که چرا وقتی بحث کره ای نیست و اصلا جای صحبت از ماشین کره ای نیست ایشون میان و مثلا می خوان بگن که استهلاک سوناتا یا سانتافه هم بهتر از این نیست....این دقیقا همون مقایسه و تخریبی هستش که ایشون ازش بیزارن !!!!
مثل اینکه خیلی دوست دارن ام جی رو با کره ای مقایسه کنن و بعد که انتقادی صورت میگره فقط اعلام ضحک نظر داشته باشن !
نریمان عزیز به ماشین کره ای گفتن ماشین بی اصالت...گفتن اسباب بازی و حرفای نابجای دیگه ای که فقط به قول شما نشانه بی سوادی یک شخص هستش
ماشین های کره ای افتخارات زیادی از جمله رتبه 4 و 7 و...پرفروش ترین بازار جهانی و کسب 6 عنوان برند پرفروش در بازار کشور آمریکا در رده بالا دارند و هزار مدل افتخار دیگه که از نظر من هیچ ارزشی برای هیچ برندی نداره...بلکه فقط کیفیت خود ماشین مهمه.
آقای نریمان از شما خواهش میکنم دیگه در مورد ماشین کره ای صحبتی نکنید...چون اصلا حرفای شما راجع به استهلاک زیاد سانتافه و به خصوص سوناتا که خودم دارم رو، قبول ندارم
لطفا فقط بحث عادلانه بشه...و فقط و فقط صحبت از ام جی باشه و نه کره ای یا ژاپنی...این ماشین اصلا در مقام مقایسه با سانتافه نیست
لطفا دقت بفرمایید عزیزان...تا هیچ ماشینی تخریب نشه و اگر قراره که این ماشین مقایسه بشه لطفا فقط با توجه به قیمت و مشخصات فنی با خودرو های هم رده که معمولا ژاپنی یا کره ای هستن،، مقایسه بشه.
با تشکر
1395/6/23
واقعن جای تاسف داره ....
ی بنده خدایی مثل آقای نریمان که من تاالان سعادت نداشتم از نزدیک ایشان را ببینم یک سری اطلاعات علمی و مستند در باره یک برندی که مورد علاقه شون بود جمع آوری کرده و در اختیار دیگران گذاشته...من خودم پارسال با همین راهنماییهایی که ایشان در سایت 1car میذاشت علاقه مند به این خودرو شدم م مدل 2015 خریدم ...واقعن در این یک سال از این خودرو لذت بردم اطرافیانم خودرو های کره ای ژاپنی و ...دارن ..هیچ کس به من نمیگه چرا اینو خریدی اتفاقا این خودرو واقعن چشم نوازه...حالا هی میان این بنده خدارو تخریب میکنن تا جاییکه دیگه ایشان در سایت 1car نیست..
من ک صمیمانه از ایشان تشکر میکنم و امیدوارم همچنان از تجربیات و مطالعاتشون بازهم بشنویم...
نریمان جان ممنون از راهنماییات....
1395/6/23
اتفاقا کم سوادی و لمپن بودن اونجایی خودش را نشون میده که 130 میلیون واسه ماشین چینی که از انگلیس فقط آرم و لقب ام جی را یدک میکشه پرداخت کنی
وگرنه در خود انگلستان کسی واسه این ماشین تره هم خورد نمیکنه
ظاهرا بعضیها علاقه فراوانی به موش آزمایشگاهی شدن واسه شرکتهای چینی که در حال سعی و خطا هستند دارند
1395/6/24
سپهر جان اگه کسی در بریتانیا و یا انگلستان (نه انگلیس) برای این ماشین تره هم خورد نمیکنه ، پس چرا این همه محبوبه و خبرهای رشد فروش داره؟؟
شما همین دو سه تا لینک را ببین و اگر توانایی خواندن تیتر ها را هم داشته باشی ، متوجه سو تفاهم ات می شوی..:
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/85381/best-new-car-deals-2016
که ام جی 6 برترین خودرو کلاس خانوادگی از نظر این سایت معتبر بریتانیایی است .
http://mg.co.uk/media-centre/press-releases/
http://mg.co.uk/motorsport/
1395/6/25
شما به عنوان یک عضو کارمند وابسته به ام جی خیلی خوب داری کارتو انجام می دی و نظر می دی من هم به عنوان کسی که بیش از 10 ساله در اروپا زندگی می کنم و بیشتر کشورهای عضو شینگن سر زدم اینجا اعلام می کنم که حرف های شما تماما دروغ هست و برند ام جی در اروپا وجود خارجی نداره که بخواد بررسی در سایت های اروپایی داشته باشه .لطفا مستند حرف بزنید . برند ام جی بخاطر امنیت فوق العاده پایین و کیفیت ضعیف هیچ وقت اجازه ورود به بازار اروپا پیدا نکرده . واقعا حماقت کافیه . شما با اینجور نظر دادن سطح فرهنگ و شعورتو به نمایش می ذاری . جای تاسف داره امثال شما با این سطح سواد اینجا با اسم های مختلف 100 نظر دروغ برای جذب مشتری می دن .
1395/6/25
استاد نادر بنده هم فوق لیسانسم رو از انگلیس گرفتم، چند وقت یکبار هم اونجام پیش خانودم ، بیشتر کشورهای اروپا رو رفتم متاسفانه صحبت های شما درست نیست
لندن تشریف ببرید تا برایتون و... خواهید دید، درسته بعد از مالکیت سایک آمار فروشش شبیه به قبل نیست به هیچ وجه ولی از خیلی برندهای دیگه هم قیمت خودش بهتره و در حال رشد
اون اطلاعات رو دوستان برای نگاه کردن ندادن که بخونید، اطلاعات از سایت های معتبر هست برادر
حالا هی امثال شما بیان آمارهای اشتباه و توهم تحویل بدن نتیجش میشه آگاهی بیشتر مردم بواسطه توضیح بیشتر دوستداران برند دوست داشتنی ام جی انگلیس!!
1395/6/26
من گفتم که ام جی اجازه ورود به بازار اروپا نداره . شما می گی داره ؟ مستند صحبت کن ام جی دوست ها فقط یه اتو اکسپرس یاد گرفتن یا لینک از خود سایت ام جی می ذارن عزیزم شما تو سایت سایپا هم بری از پراید تعریف کرده انتطار نداشته باش ام جی از محصول خودش بد بگه . شما ادعا می کنی که بیشتر کشور های اروپایی رفتی بگو کجا ام جی دیدی ؟؟
1395/6/29
نادر جان شما هم بسیار نادری هم کم اطلاع..
این خودرو در اروپا ، فقط در کارخانه MG بیرمنگام تولید می شود و برای بازار بریتانیا.. سالهاست که این کمپانی در آنجاست و خودروهای تولیدی اش ، همه فرمان راست هستند و به کشورهای همسایه انگلستان ، مانند اسکاتلند و ایرلند و ولز ، فقط فرستاده می شود ولی در جاهای دیگر اروپا هم هست ولی MG در بازار خودروهای اکونومیک و پرفروش ، یک تازه وارد است و ابتدای راه است . این کمپانی تا دهه نود ، فقط خودروهای اسپرت و پرفورمانس می ساخته است و پس از آن به مدت 10 سال در مالکیت BMW ، خودروهای اکونومیک هم ساخت ولی از سال 2011 دوباره به این جرگه روی آورده است ، آنهم با سرمایه گذاری عظیم SAIC ، اولین خودروساز چین و ششمین در جهان..
1395/6/23
جواب عماد: شما ماشین انگلیسیتو با کره ای مقایسه نکن تا کسی هم کره ای رو با انگلیسی مقایسه نکنه.
1395/6/23
با این کامتای که دیدم فهمیدم ایرانی جماعت حقشه هرچی سرش بیاد چون ام جی 130 تومن ماشین بدی و بیکیفیتی ولی اگه با قیمت 300 تومن میداد خیلی ماشین خوبی میشد .ولو با اینکه تو چین تولید میشه ماشین خوبیه ولی ام جی نه احتمالا تو شهری که ام جی تولید میکنن چرم پیدا نمیشه تو ماشینو چرم بزارن بعد قیمت 300 بدن .واقعا بعضیا نمیفهمنن یا خودشونو به نفهمی میزنن
1395/6/23
آقا ناصر چرا حرف بی ربط میزنی؟ من کی از کره طرفداری کردم؟ بحث ما در اینجا فقط بازار فروش بود بعد شما میگی من گفتم کره ای سوار شدم و ام جی گفتم کره ای بهتره ؟ !!!!!
بازار ام جی خرابه الان این مقایسه ای که ام جی رو از نظر بازارش با ژاپنی و کره ای کردم درست نبود واقعا؟؟ ام جیه شما مدل چنده؟ الان قیمت بازارش چنده؟؟ برو دم در بنگاه ماشینا به آقای دلال عزیز بگو ماشینمو چن برمی داری ! بعد خودت قضاوت کن....بازم میگم چون اسم چین روی ام جیه تو ایران تو سری خوره بر خلاف ژاپنی و کره ای. گفتم ام جی 6 سالی 26 میلیون افت داره و کرولا تقریبا 15-11 تومن، شما که قبول نداری بگو افت سالیانش چنده دیگه ؟؟ من که از کیفیتش حرفی نزدم.
در ضمن من از تغییرات ام جی در امکانات خبر نداشتم ولی بازم نباید اینطوری افت داشته باشه ولی النترا یا کرولا یا لنسر علاوه بر اضافه کردن امکانات داره فیس لیفت هم میکنن.
البته اینم بگم که ام جی 2014 الان حدود 97-79 تومن بسته به کارکرد فی میخوره و النترا 2014 بسته به لکه رنگ و کارکردو امکانات 113-99 توم فی می خوره...مثل همین ام جی 6 150 تا کار خودروبانک بعید می دنم بیشتر از 73 مشتری داشته باشه البته اگه بیرنگ باشه
حقیقتم در مورد بازار ام جیی همینه حالا می خوای باور کن و نمی خوای خوب نکن
1395/6/23
دوستان عزیزی که نظرات منفی گذاشتن
یه خودروی کره ایی هم مدل و کارکرد همین خودرویی که تست و بررسی شده رو معرفی کنید برای تست و بررسی
مقایسه ی بررسی دو خودرو قطعا خیلی چیزارو روشن‌میکنه
1395/6/24
اقا میلاد از کره ای که خبر ندارم ولی من یک پارس 89 دارم که تا الان حدود 175 تا راه رفته و 5 ساله که دست خودم بوده که هم درگ خیابونی رفتم هم به موقع تعویض روغن کردم
تا الانم فقط لنت ها و چراغای جلو و کمک راننده عقب عوض شده و هیچ خرج دیگه ای نداشته
تا اونجایی که فامیلای ما کره ای دارن که همه راضی هستن حالا شما می خوای فک کنی ام جی بهتر از کره ایه دیگه به من ربطی نداره ولی یه لفط مشهوری واسه ماشین چینی تو ایران هست که چینی خیلی به اون معروفه احتمالن هم فهمیدی کدوم لفط معروف رو میگم ! چینی دقیقا حکایت همون لفظه معروف خودشه !
1395/6/24
آقا رسولی یه لفظ مشهوری هم در مورد شما در همین صفحه و چند کامنت بالاتر هست که رفتار شما مصداق آن است . فهمیدی کدوم لفظ معروف رو میگم ! خودشه !
1395/6/24
استاد رسولی ، پرشیا داری داداش ؟
یادمه همین مدل 89 رو گرفتم تا خونه برسم گیربکسش ریخت پایین ، تو برو با همون پرشیات حال کن . نمیخواد درباره ام جی که هنوز دستت به دستگیرش نخورده حرف بزنی .
کاملا اون یکی دونفر که با اسامی مختلف کامنت ضد ام جی میذارن ماهیتشون داره فاش میشه .
چطوری دلال و بنگاهی
1395/6/23
سلام آقای نریمان عزیز.......این گزارش اتواکسپرس بر چه اساس خودروها رو دسته بندی کرده ؟؟
اگر دقت کنید میشه خودرو ها رو بر اساس معیار دلخواه رده بندی کرد !!!! البته من اصلا از اعتبار این سایتی که شما در جواب "علیرضا" معرفی کردید خبر ندارم ! واقعا از نظر شما این سایت معتبره ؟
حالا بگذریم عزیزم.... توی همین سایت به طور کلی ام جی بین 32 برند مطرح رتبه 5 رو کسب کرده !! این در حالی است که در حقیقت در رتبه بندی کلی جایگا ام جی بالاتر از برندهایی نظیر:
جگوار-پورش-مرسدس-ولوو-تویوتا-فورد-هوندا-نیسان-BMW والبته کره ای ها قرار گرفته !!!! به نظر شما چطور میشه جایگاه ام جی رو با این شرایط تست امروز، از نگاه کلی بالاتر از مرسدس بنز و ب ام و آلمان دونست !!؟....میدوم شما مدرک آوردی ولی آخه این مدرک رو چطور میشه باور کرد !!!
یا مثلا اینو بگم که توی نگاه کلی شرکت کیا موتورز کره از ب ام وآلمان بالاتر شناخته شده یا رده هیوندای از میتسوبیشی بالاتره !!! اصلا کاری با ام جی ندارم
به شخصه به عنوان یک کره ای سوار اصلا قبول ندارم که کیا بخواد بالای ب ام و آلمان باشه !! از نظر این سایت ، این قیاس ها به چه معناست ؟؟
یه چیز جالب بگم مثلا شرکت dacia که فکر می کنم همون داچیا باشه در رتبه ای بالاتر از خود رنو فرانسه قرار گرفته !!! و همچنین بالاتر از ام جی که به معنای بالاتر بودن رتبه داچیا نسبت به همه خودروسازان بزرگ دنیا از جمله بنز و پورش و...است !! چطور چنین چیزی ممکنه؟!
ینی الآن من که هیوندای دارم می تونم ادعا کنم در بحث " reliability" (همون بحث معتمد بودن خودمون) در این موضوع الآن هیوندای من از فورد و آلفا و نیسان و لندروور و...قابل اعتماد تره و بهش اطمینان بیشتری کنم ؟؟!!!!!!!!! من که همچین چیزی باورم نمیشه آخه هیوندای کره کجا لند انگلیس و فورد آمریکا و...کجا!!!!
خیییییلی جاله....من دیگه اصلا کاری با ام جی که ندارم
ولی کیفیت ساخت کیا موتورز کره طبق این سایت بالاتر از تویوتا ژاپن که هیچی نداره به جز کیفیت وهمچنین کیا بالاتر از میتسوبیشی و نیسان و لند و آلفا قرار گرفته.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوست عزیز اگر همچین چیزی رو شما به ژاپنی دوستان این فضای مجازی به عنوان یک کره ای باز بگی که هرجای ایران باشی میان سرتو میبرن میذارن روی سینه ت !! اصلا من به عنوان یک کسی که کره ای دارم خندم میگیره از اینکه بگم کیا بالاتر از تویوتا ژاپن قرار داره !!
بقیه رده بندی ها رو هم که نگاه کردم واقعا چیزایی عجیب تری توش بود که که دیگه مجالی برای تمرکز روی همه نیست.
حقیقتا عرض کردم که اصلا از این سایت شناختی ندارم ولی فکر نمیکنم که این رده بندی ها اعتباری داشته باشه....به هرحال وقتی داچیا از خود رنو رده بالاتر قرار میگیره دیگه باید به ادامه قضیه پی برد !!! من ام جی ندارم ولی تست خودروبانک نشون داد که واقعا این ماشین حداقل از این ادعاها که بخواد بالای مرسدس و...قرار بگیره کاملا بدوره!
در هر صورت من از همون ابتدا قصد کامنت گذاشتن راجع به ام جی رو نداشتم ولی قیاس اشتباه و تخریب بی جهت شما نسبت به کره ای ها من رو وادار به پاسخگویی کرد.
امیدوارم موفق و پیروز باشید و اگر توضیحی درمورد این سایت و این رده بندی های____دارید، صمیمانه پذیرا هستم.
1395/6/24
برادر من اونایی که اسمشون کارشناسه و اون سر دنیا نشستن حتما وارد تر از من و شما یه پارامتر هایی رو در نظر میگیرن که ما نمیدونیم....من کاری به تویوتا و هوندا و فولکس و پژو ندارم...اما داری میگی بنز و ب ام و و ولوو.....بنز و ب ام و و ولوو رو تا باهاش 150 هزار تا تو 3 سال برو ببین چطور اشکتو درمیاره...بیخود نیست الان ب ام و 530 مدل 2005 قیمتش پایینه....اونا ذاتا خودروهای لوکس هستن واسه راه بردن زیاد ساخته نشدن...استهلاک و خرج قطعات و تعمیراتش کمر میشکونه....مسلما همه اینا جزو پارامترهای اون سایت بوده...الان یه ایی کلاس بنز مدل 2006 قیمتش تو آلمان 6000 تاس....کسی نمیخره چون کارکرده اش سرطانه...ب ام و که هیچی...همین صفرش هم بری از صاحبانش بپرسی فقط اشک میریزن اینقدر تو تعمیرگاه ها میچرخن که چراغ های پشت امپرشو خاموش کنن
1395/6/24
سلام آقا رضای عزیز
هر چند ب ام و پر استهلاک ترین ماشین دنیاست و از اون طرف تویوتا کم استهلاک ترین در دنیاست
ولی 1.دوست عزیز اینکه شما میگی ب ام و سواران ناراضی هستند رو باور نمی کنم
2. اگر دقت کنید اصلا بحث من استهلاک ب ام و نیست
بحث من اینه که در این سایت کیفیت ساخت کیا از تویوتا البته از نگاه این سایت بالاتره....واین موضوع از نگاه من که کره ای دارم واقعا خنده داره !
به عنوان یک کره ای سوار چطور باور کنم که از نگاه کلی کیا بالاتر از تویوتا و bmw و هوندا و هیوندا و میتسو و لندروور و آیودی ( !!!! ) و فورد و نیسان و ...هستش ؟؟؟؟؟
میدونستید اگر همین حرفا رو به دوستان ژاپنی بگید چه حرف هایی نثارتان خواهند کرد ؟؟؟
شما میگید که فاکتور های بررسی اونا چیزهایی بوده که ما سر در نمیاریم !!!.....من میگم اگر دقت کنید نوشته کیفیت ساخت؛ بعد رده بندی کرده که کیا بالای تویوتا و یا هیوندای بالای میتسوبیشی !
شما در این مورد چه نظری دارید ؟؟؟ اون هم در حالی که همه ما کره ای سواران ایرانی قبول داریم که هرگز در بحث کیفیت ساخت و یا اعتبار برند و مورد اطمینان بودن ماشین،
کره ای نمییییییییییی توااااااند که بالای تویوتا و فورد و لندروور و یا نیسان و هموندا و میتسو و... قرار بگیرد.
در هر صورت ممنون که پاسخ دادید....آقای نریمان که انگار قصد پاسخ گویی ندارن !
منتظر نظرات شما دوست عزیز هستم....وباردیگر این رو میگم که
اگر نریمان جان به کره ای نمی گفتن اسباب بازی و از این قیاس های غیراخلاقی و غیرمنطقی استفاده نمی کردند....هرگز در مقام پاسخ برای نظرات بر نمی آمدم.
در مورد رده بندی عجیب اتو اکسپرس هر کس اطلاعاتی داره بیان کنه
در مورد رتبه 4 جهانی داچیا هم خوش حال میشم توضیحاتی بشنوم ! ممنون.
1395/6/24
آقا محمد عزیز ، احتمالا شما توضیحات بنده رو کامل نخوندین
۱ـ مورد مثال قرار دادن ماشینهای کره ای بواسطه حضور حداکثری این برند در ایران بود که نشان دهم که همه خودروها استهلاک دارن حتی آنهایی که در بازار ایران فروش خوبی دارن و این استهلاک چیز غریبی برای یک خودرو اسپرت توربو دار با کارکرد روزی ۱۴۰ کیلومتر که همیشه تحت فشار بوده ، نیست و در آخر نویسنده خودروبانک که ده ها ماشین رو تست و بررسی کردند ، قابل قبون و اطمینان دانسته.
هدف من تخریب کره ای سوارها نبود جایی که یکی از بهترین دوستان خودرویی بنده مدیر گروه خودروهای کره ای در تیونینگ تاک هست .
۲- موسسه اتواکسپرس جزو معتبرترین موسسات خودرویی در قاره اروپا و جهان هست که نظراتش اثر مستقیمی روی اعتبار برند های خودرویی دارد .
این ارزیابیها که بسیار مورد علاقه ماشین بازها هست براساس چند فاکتور مهم از قبیل نظرات صاحب خودرو ، بررسی فنی ، هزینه و استهلاک ،نظرات کارشناسان بر روی کیفیت و خدمات پس از فروش و ارزش مقایسه قابلیتهای خودرو در مقابل بهاء آن .
بنابراین وقتی در رتبه بندی توجه شود مثلا بالا بودن برند ام جی از جگوار بع معنی برتر بودن این برند نیست بلکه برند ام جی باتوجه به فاکتورهای فوق محصولاتش به نسبت قیمتش ارز خرید بیشتری دارد ویا مثال شما درباره هیوندایی در مبحث
reliability باتوجه به فاکتورهای مذکور و ارزش خودرو در مقابل قیمت آن در جایگاه بهتری میباشد تمام موارد صرف رسیدن به عدد نیست و همگی توسط موسسات درایو پاور ، وات کار و اتوکار مجددا بازبینی و نهایی میشود ،

اگر سوال دیگری دارید در خدمتم ،
1395/6/24
اون دوست عزیزی که میگه کرولا لذت رانندگیش زیاده یا پشت کرولا تا حالا نبوده یا معنی لذت رانندگی رو نمیدونه...کرولا یه ماشین پیرمردی فاقد هیچ جذابیت بصری تو طراحی و یا اپشن حتی قابلیت تعویض دستی دنده رو هم نداره صرفا به دلیل استهلاک کمش شده خودروی پرفروش...پر فروش بودن یه خودروی خانوادگی دلیل بر لذت بخش بودن رانندگیش نیست برادر....اون دوست عزیزی هم که نشسته قیمت ها رو اعلام کرده جهت اطلاعش باید بگم النترا 2014 بی رنگ فول ایربگ 90 تومنه...کرولا 2015 هم 110 تومنه...راجع به لنسر هم نگو که بازارش افتضاحه...اینکه ماشین های ام جی و میتسوبیشی و سانگ یانگ بورس ندارن واسه اینه که نماینه شون تو ایران انحصاریه...هر ماشین فروش و نمایشگاهی اجازه نداره بره عین تویوتا و کیا و هیوندا بریزه تو بازار....الان آکورد 2014 هم 150 تومنه صفرش 230 تومن....پس لابد میخوای بگی آکورد هم اشغاله....اون دوست عزیزمون هم که میگه ام جی چینیه....برادر ولوو با اون عظمت و قدرت تحت مالکیت جیلی چینه...برو بخون که جاگوار و لندروور هم تحت مالکیت تاتا موتور هندوستان هستن...پژو هم تحت مالکیت دانگ فنگ چینه....خیلی از مدلاش هم تو چین داره ساخته میشه من جمله همین 301 که داره میاد ایران...پس جاگوار هم هندیه ولوو و پژو هم چینی....بماند که سایک موتور تولید کننده ام جی همون تولید کننده محصولات بیوک و فولکس تیگواین هستش....ام جی سیاست های قیمت گذاریش به دلیل رقابت توی ایران اشتباهه اونم تقصیر وارد کننده اش هستش وگرنه این ماشین کیفیت قابل قبول و اپشن و طراحیه خوبی داره....
1395/6/25
سلام آقای نریمان عزیز...خیلی ممنون گه پاسخ دادید
عذر شما رو راجع به خراب کردن کره ای ها قبول می کنم هر چند که از نظر بنده اصلا دلیل قانع کننده ای رو مطرح نکردید.
بگذریم...خوشحالم از اینکه بحث می کنید و من سوالات زیادی دارم...در این سایت مثلا از نظر کیفیت ساخت کیا بالاتر از تویوتا قرار دارد...این از نگاه من که یک کره ای سوار هستم واقعن مضحک به نظر میرسد !!!..اشکالات رده بندی این سایت از نگاه من بسیار است که هم اکنون تنها یکی از آنها را بیان کردم...حالا
با توجه به اینکه محصولات کیا و تویوتا تقریبا اختلاف قیمت خاصی ندارند...شما چه توجیهی در مورد این رده بندی عجیب دارید ؟؟؟؟
ممنون میشم اگه بازهم پاسخگو باشید عزیزم.
1395/6/25
جناب محمد ، بنده عذر نیاوردم بلکه ادله آوردم حالا اگر قبول ندارید ، نظرتان محترم
عزیز من ، اگر دو پاراگراف اول سایت اتواکسپرس رو بخونی به همون فاکتورها اشاره کرده و از جمله ارزش خودرو در مقابل رضایتی که صاحب خودرو داده میشه .
اینطور توضیح میدم : شما در انگلیس یه فورته میخرید ۱۶۰۰۰ پوند و به نسبت پولی که دادید از کیفیت آن راضی هستید و در مقابل شخص دیگر ۴۸۰۰۰ پوند میدهد و بنز سی ۲۰۰ میخرد و از کیفیت آن به نسبت پولی که داده راضی نیست ، این نظرات مشتریها برای بررسی فنی به سه سایت مذکور ارسال میشه و باتوجه به قیمت محصولات بررسی میشوند .
مثلا در بررسی ام جی جی اس و لکسوس ان ایکس ، سه ستاره از ۵ ستاره داده شده ، این به این معنی نیست که ایندو در یک سطح هستند بلکه ریت انتظارات در هر دو به نسبت قیمت ، کیفیت ، مصرف سوخت ، هندلینگ و تعلیق برابر هست .
امیدوارم متوجه شده باشید .
در جهان اول هر چیز به قیمتش ارزیابی میشه و در کشور ما هر چیز به میزان شناخته تر بودنش قیمت گذاشته میشه و ارزش گذاری میشه .
مثلا تو همین دبی ، کرولا ۷۵۰۰۰ درهم هست ، پرفروشترین خودرو در جهان بدلایل قیمت مناسب ، استهلاک پایین ( بدلیل غیرهیجانی بودن ذات ماشین ) ، خدمات پس از فروش عالی و کمپانی پاسخگو ، با این مقام رسیده ، ولی تو ایران با هدف گول زدن مشتری ، تبلیغ میکنند بهترین خودرو در دنیا بدلیل تقاضای بالا برای خرید ، ۱۴۵ میلیون تومان . بیا بخر چون تویوتاست ، کسی هم نمیپرسه که دلایل اصلی کسب این مقام چیه ؟
من هدفم اینه که هر خودرویی میخرید قبلش مطمئن شوید که به نسبت قیمتش آیا ارزنده هست یا نه
1395/6/25
آقا حمید من نمیدونم که حمید میگه یا نریمان میگه یا علیرضا میگه یا عارف میگه یا سایت میگه من فقط می دونم که هر کدومتون میگید........دارید میگید که ام جی بالاتر از جگوار و بنز و ... حرف من الان اینه گه وقتی ام جی بالاتر از بنزه پس باید حداقل از ۱۰ تا موضوع مختلف توی ۶ مورد برتر باشه که بالای بنز قرارگرفته.
الان ام جی توی کیفیت یا فنی یا دوام یا ظاهر یا کیفیت ساخت و مونتاژ یا ایمنی یا امکانات یا کسب رضایت مشتری یا کم استهلاکی یا...الان ام جی از کدم نظرات برتر بوده که بالاتر قرار گرفته ؟؟؟
تنها امتیازی که میشه به ام جی داد اینکه محصولات بنز قیمت قطعات خیلی بالاتری دارن !!
اصلا آقا من بی سواد شما که باسوادین هزار بار به زبان فارسی به ما گفتین که توی سایت چی نوشته هرچند که خودمم دیدم
این درسته که شما که علیرضایی یا نمی دونم عارفی میای میگی به من بی سواد ؟ توی ولایت شما به این نمیگن توهین؟؟
اینکه یکی از شما میاد میگه کره ای اسباب بازیه توهین نیست ؟
پسرجان بی سوادی اونه که وقتی یه سایت خارجی یا ایرانی مطلب میذاره شما چشماتو روی حقایق ببندی و هرچی که میگه تایید کنی بعدشم به کسانی که از اون اطلاعیه انتقاد میکنن بگی بیسواد.
بی سوادی توی دنیای امروز این نیست که بلد نباشی چارتا کلمه انگلیسی بخونی یا فارسی بنویسی
بی سوادی امروزه یعنی چشمت رو روی حقایق دنیا ببندی و بند کنی روی رده بندی یک سایت در فضای مجازی
بی سوادی یعنی اینکه نریمان کفته طبق اتواکسپرس ام جی بالاتر از جگواره و برتره بعد تو بیای بگی بالاتر بودن به معنای برتر بودن نیست ! اگر بالاتر بودن به معنای برتر بودن نیست پس پسرجون تو دلت رو به چه چیزی از این رده بندی خوش کردی ؟؟
همه گیر امثال شما اینکه ام جی بالاتر از جگواره بعد میگی بالاتر بودن به معنای برتری نیست خو ما که از اول همینو داریم میگیم بررسی خودروبانکم که همینو داره میگه پس تو چی میگی؟؟
ام جی بالای بنزه ولی بهتر از بنز نیست
ام جی بالای تویوتاست ولی بهتر از تویوتا نیست
ام جی بالای نیسانه ولی بهتر از نیسانم نیست !
خو خوشگل برگشتیم سر خونه اول که !!...خخخخخ
اصن ما هم که داریم همینو میگیم
ام جی بهتر از بنز و جگوارو ...نیست پس چرا باز به این بالاتر بودنه افتخار می کنید؟؟ الان جا داره که من به شماها بخندم یا شما به من؟
پسر جون یکم سرتو از زیر برف بیار بیرون برو توی خیابون بازار ام جی رو ببین کیفیت ام جی رو با ماشینای هم رده مقایسه کن
اگه جرات کردی بگو ام جی کیفیتش از تویوتا بیشتره
اتو اکسپرس میگه آقا کیفیت ام جی بهتره تویوتاس درحالی که اصلا چنین چیزی در دنیای حقیقی دیده نمیشه. تو میبینی چنین چیزی رو؟؟
پس چرا گیر کردی به این سایت ؟؟چرا به دیگران میگی بی سواد؟؟پس چرا به صنعت کشور دیگه و ماشین دیگه میگی اسباب بازی؟؟اینا توهین نیست؟؟ حالا با این شرایط تو باز هم به حرف من بخند اشکالی نداره امثال شما اگه پ نخندن چیکار کنن؟!
1395/6/25
شما متنی که آقای امیری فر به فارسی نوشته را هم علیرغم نتیجه گیری واضح ایشان ، اشتباه میفهمی و برعکس برداشت میکنی ، آخه من چجوری مطلب سایت های انگلیسی زبان را به شما بفهمانم ؟؟ چرا خودت نمیری بخوانی ؟؟ چرا ازما سوال میکنی اونجا چی نوشته؟؟
MG زیر پامه و خودم میتونم بفهمم چی سوار شدم و با ماشین های دیگر که داشتم و دیگران دارند ، مقایسه کردم و آنرا در بسیاری جهات برتر یافتم و نیازی برم تو خیابون و بازارش و .. ببینم . شما یکبار در گردهمایی های MG سواران شرکت کن و درخواست کن و سوار ماشین های 3 و 6 و GS بشو تا بفهمی با چه خودرویی طرفی و از روی توهم حرف نزن..
اینکه شما با این گونه مقایسه های سایت های معتبر و درجه بندی خودروها آشنایی نداری و گیج شدی ، ربطی به کاربران و خوانندگان حرفه ای سایت های خودرویی و اهل فن نداره.. شما هم سعی کن بیشتر مطالعه کنی تا این همه سوال برات پیش نیاد که ندونی چجوری جواب حرف های ناشیانه ای که زدی ، بدی..!!
لینک هم اگه کسی میگذارد ، برای این است که بروی و بخوانی ، نه اینکه عکس ها و جدولاشو نگاه کنی و هی بیای بپرسی چی نوشته..!!!!
بی سوادی یعنی این..
توهین هم در شهر ما به این معناست که تا زمانی که چیزی را نمیدانی ، نخواندی و ندیدی ، در موردش افاضات کنی..! این یعنی توهین به شعور خواننده و نویسنده... و با برداشت توهین در ولایت شما ، متفاوته..
رده بندی این سایت ، موارد بسیاری را جداگانه و با نظر سنجی ، رده بندی کرده .. مثلا از من دارنده MG می پرسند : شما از کیفیت ساخت خودتان ، راضی هستید؟ و من ممکنه به دلیل رضایت نسبت به هزینه کرد و بسیاری ملاحظات ، راضی باشم و نمره کامل دهم ولی کس دیگری که بنز خریده در برابر این سوال و نسبت به انتظارات و مبلغ پرداختی ، چندان راضی نباشد . زمانیکه این گونه سوالات را از جمعیت آماری بزرگی از دارندگان خودروهای گوناگون بپرسید و آنها را در گروه های مختلف ، جمع بندی کنید ، تحلیل های ارزشمندی قابل استخراج است .
اساس کار موسسات بزرگی مانند درایور پاور و کانسومر ریپورت و ... ، چنین کاری است . حالا شما هی بیا بگو آخه این چرا اینجوری و اون چرا ... دیوانه شدیم از مصاحبت با امثال شما !!
مطالعه کنید ، چیزی ازتون کم نمیشه..!!!
1395/6/25
خواستم به اقای رسولی بگویم بنده 405 مدل 87 دارم از صفر دست خودم بوده و فقط 80 هزار کیلومتر رفته ولی روغن ریزی موتور و تعویض
کمک ها و سر و صدای بدنه و مشکلات دیگر را داشته است.تازه خیلی هم در رانندگی مراعات می کنم.شما چطور 189 هزار رفتید با پارس بدون مشکل!!
اصلا خودروهای خارجی و از جمله ام جی قابل مقایسه نیستند با خودروهای بی کیفیت مثل 405 و سمند و....!!
1395/6/25
سلام وقابل توجه کلیه دوستان کسانی که ام جی را انتخاب می کنند اکثرا"ماشین باز هستند عشق سرعت و از خودرو وموتور و هندلینگ چیزهای سر شان می شود وبه دنبال منفعت افت قیمت ماشین نیستند و فقط به فکر لذت سواری می باشند که با یک خودرو چینی در حد یک خودرو اروپائی لذت می برند ودر جاده واتوبان خیلی حال میدهد که با همین ماشین به اصطلاح چینی پوز خیلی از ماشین ها تا قیمت 300 میلون را زد من خودم ماشینهای زیادی را سوار شدم از زانتیا مگان آزارا سوناتا کمری آریون توسان و... می توان به جرات بگویم که ام جی واقعا از همه اینها سر تر می باشد حتی اگر چینی باشد فقط همین که یکبار در اتوبان تبریز تهران با یک BMW528i از خود تبریز تا میانه ام جی شانه به شانه bmw با سرعت 230 تا می آمدم و کم نمی آورد . البته ایرادهای هم دارد ولی در کل ماشین خوبی است .
1395/7/3
داداش ام جی از آریون بهتره ؟؟؟!!! سبحان الله !!!
من دیگه حرفی ندارم
1395/6/25
ماشالا توسه سال 150000 کیلومتر !!!!!!!! خیلی دوست دارم بدونم النترا سراتو سوناتا واپتیما توی ایقدر مسافت چقدر هزینه داره
1395/6/25
دوست عزیز شما میگی بازار کره ای بهتره منم میگم اونی که واسه بازار قیمت ماشین میخره پولشو بانک بزاره یا بره ملک بخره بهنره ماشین میگیری که لذت ببری از رانندگی الان بازار الفا بده بازار ولو بده یعنی اونایی که اینارم میخرن اشتباه مکنن همه بریم کره ای بگیرم که بازارش خوبه؟بعضیا میان ام جی با جگوار مقایسه میکنن یا بنز اخه کی گفته ام جی بهتره ایناس .اینتکه لکسوس تو جهان اوله یعنی از بنز و بی ام و بهتره؟ مهمترین چیز ضریب قیمت شما با 130 تومن یه ماشین بگو از ام جی بهتر باشه منم میگم حرف شما درسته؟ولی تو همه چی بهتر نه بازار دست 2
1395/6/26
سامان جان لذت رانندگی با لنسررررر؟برادره من میشه توضیح بدی لذت رانندگی با لنسر چیه.تیپ 1 موتر 1600 داشت این جدیده که 1800 اخه اینو باید با ماشین داخلی مقایسه کرد برادر من .بعضیام میگن پرایدو سمند پرشیا کمنر خراب میشن برادر من گاریم داشته باشی روزی 2 با فقط علف باید بدی .تکنولوزی موتور ام جی با پرشیا مقایسه میکنی .ای کیو بعضی دوستان در حد جلبکم نیست
1395/6/26
بیشتر این افرادی که میبینید اینجا نظر متعصبانه میدن افراد زیر 8سال هستن که تجربه ماشینیشون در حد بازی های کامپیوتریه، یه سریاشون باباهاشون ماشین کره ای دارن ، یه سریام هستن مثل سان مارتین که تو عمرشون ماشین دنده اتومات نداشتن ولی جوری نقد مینویسن که هرکی ندونه فکر میکنه کلکسیونر ماشینن، نظرات این افراد رو بیخیال شید ، کسی که میگه الانترا با شتاب 12 از ام جی با شتاب 8.4 بهتره و لذت رانندگی بیشتری داره خودتون ببینید کجای داستانه.
پ ن : یه عشق ماشین واقعی هیچوقت نمیاد رو برندی تعصبی بشه چون ماشینا مثل بچه هاش میمونن، هر کدومشون یه خوبی دارن،اگه بحثی میشه سر رقابته نه حسادت، اگه با دقت نگاه کنید میتونید ببینید هر ماشینی یه خوبی ای داره.
1395/6/26
سلام مجدد نریمان عزیز ممنون که پاسخگو بودی عزیزم
بنده متوجه منظور شما شدم و در کامت جدیدتون هم همون صحبت های قبلی رو از شما دیدم...صحبت شما اینه که با توجه به قیمت محصولات ام جی...ام جی تونسته که بالاتر از بنز یا جگوار باشه.
اما حرف من اینه که وقتی این "بالاتر بودن" رده به قول خود شما به معنای "برتر بودن" محصولات ام جی نسبت به بنز یا ... نیست..
پس اینهمه افتخار کردن شما و سایر دوستان به این رده بندی و اصرار مکرر شما برای به رخ کشین رتبه ۵ ام جی و بالاتر بودن ام جی نسبت به جگوار بابت چه چیزیه عزیزم ؟؟؟
مگر شما نبودیو که فرمودین:
"این هم گزارش 2016 توسط اتواکسپرس که بین 150 برند معتبر در بازار انگلستان ، برند ام جی در مقام 5 م و بالاتر از جگوار ایستاد best car manufacturers . من نمیدونم چرا اینهمه دشمنی با این برند دارید ولی فکر میکنم اگر آدم مغرض نباشه با این اطلاعات و مستندات حداقل خاموش میشه مگر اینکه سودش در نفهمیدن باشه"
در این نظر کاملا مشخصه که شما دارید به بالاتر بودن رتبه ام جی نسبت به جگوار افتخار می کنید عزیزم...بعدا می گید که بالاتر بودن به معنای برتر بودن نیست!!!پس اینهمه اصرار به چه معناست؟
...باز هم میگم که با وجود اصرار شما روی برتری و بالاتر بودن ام جی نسبت به سایرین بنده هیییییچ نظری نذاشتم تا زمانی که شما برای نشان دادن کیفیت ام جی شروع به بدگویی و استفاده از الفاظ کذب و نامناسب در مورد خودروهای کره ای کردید...
در هر صورت بنده در کامنت آخری سوالی از شما پرسیدم که از شما جوابی ندیدم...اگر امکانش بود در این خصوص صحبت بفرمایید.
بنده عرض کردم که محصولات تویوتا کاملا اقتصادی و در عین حال بسیار با کیفیت هستد...طبق رده بندی اتواکسپرس از نظر کیفیت ساخت محصولات کمپانی کیا بالاتر از تویوتا هستند!
همه میدانیم که قیمت محصولات تویوتا و کیا چه در ایران و چه در خارج از ایرا آنچنان اختلافاتی با هم ندارند...
و نیز بنده به عنوان یک کره ای سوار به خوبی میدانم که از نظر کیفی قطعا محصولا تویوتا در رده بالاتری جای دارند
با توجه به مطالب فوق از نظر شما رتبه بالاتر کیا نسبت به تویوتا چه معنا و مفهومی دارد؟؟؟...خواهشمندم که حتما در این خصوص بحث بفرمایید...با تشکر.
1395/6/27
جناب محمد ، به نظر چندین مورد را با هم دست آویز قرار داده اید :
۱- اتهام شما در خصوص کذب خواندن و الفاظ نامناسب بنده به خودروهای کره ای ، مردود و ناپسند و غیرحرفه ای هست ، چراکه کسی وقت خواندن همه پست ها را ندارد که ببیند بنده چه گفته ام ، در ضمن اگر ارایه مستندات از جی دی پاور و بررسی سایت پدال در مورد چند نمونه ماشین کره ای را کذب میدانید ، پیشنهاد میکنم بروید و با ادله کافی به سایت های مذکور جدل نمایید نه بنده که فقط نظرات آنها را عینا منتقل کردم ، البته پارادوکس تعصب شما در متن های شما کاملا مشخص هست
۲ـ بالاتر قرار گرفتن از نظر رنکینگ سایت اتو اکسپرس به معنای برتر بودن نیست و کاملا مشخص هست که شما بین دو لغت بهتر (favourite) و برتر(best) تفاوتی قائل نیستید و پیشنهاد میکنم حتما خودتان به فرهنگستان لغت رجوع کنید ،
۳ـ در جدول مذکور به صراحت به جایگاه برندها باتوجه به ۱۰ عامل ذکر شده نزد دارندگان آن برند در انگلیس اشاره شده و نشان دهنده آنستکه دارندگان انگلیسی از برند ام جی رضایت حداکثری دارند و دلیل قرار دادن لینک مذکور هم همین هست که خورده گرفتن به دارندگان ایرانی از بابت تعاریف از این برند ، جز کج فهمی چیز دیگری نیست چراکه مردمان کشور صنعتی انگلیس که حداقل ۱۵۰ برند روز دنیا را حق انتخاب خود برای خرید خودرو در اختیار دارند از خرید خودروهای ام جی۶ و ۳ کاملا راضی هستند و این اطمینان راحت بدست نیامده است .
برتر بودن یعنی دارای تکنولوژی بالاتر ، امکانات بالاتر ولی الزاما قیمت این تکنولوژی و امکانات به نسبت انتظارات مشتری در حدی هست که جگوار در مقام ۶ ایستاد ،
۴ـ اینکه طبق آمار سایت مذکور کیا بالاتر از تویوتا قرار گرفته حتی در کیفیت ساخت ، نشان از پیشرفت کره ایها دارد و تلاش برای رسیدن به حداکثر رضایت مشتری در اروپا و آمریکا ، اگر به سایت های اتوکار ، کاربایر هم رجوع کنید میبینید که رضایت انگیسیها از محصولات کیا در مجموع بیشتر از تویوتا هست ، البته باز هم پیشنهاد میکنم که به همین سایت معترض شوید ، مسلما یه سایت معتبر خودرویی با ارایه مطالب خلاف واقع سعی نمیکند که به اعتبارش خدشه وارد کند . و لازم است برخی دیدگاه های سنتی و متعصبانه از بین برود و از برند زدگی خارج شویم تا دلالان بواسطه اعتبار یک برند بدلایل مختلف در خارج از ایران ، در ایران جیب مشتری را خالی نکنند ، همانطور که کرولا ۷۵۰۰۰ درهمی که با همه ضرایب نباید بیشتر از ۱۱۰ میلیون شود ، ۱۴۵ میلیون به مشتریها غالب میشود و یا سراتو ۶۹۰۰۰ درهمی نیز همچنین
1395/6/27
سلام اقا نریمان
واقعا دمت گرم من هر موقع پستهای شما رو میخونم از نوشتهای شما لذت میبرم یکی دو تا سوال داشتم ؟
ایا شما خرید امجی جس اس رو صلاح میدونیید حتی که هنوز کیفیت قطعات اون کاملا مشخص نشده؟ و تو یکی دو مورد بوده که گیربکس دو کلاجه جی اس به مشکل خورده ایا باز میشه بهش اطمینان کرد و ایا قیمتش نسبتا بالا نیست لطفا منصفانه راهنمای بفرمایید
1395/6/27
سلام ، جناب رسولی ، پیشنهاد من خرید جی اس هست ولی نه با قیمت ۱۶۲ میلیون که کمی اجحاف هست
1395/6/28
اقا نریمان پیشنهاد شما به غیر از جی اس تو همین حدود قیمت چی میباشد ؟
من خودم هم نظرم رو جی اس بوده ولی قیمتش منصفانه نیست من فکر میکنم در حدود 140 میلیون باشه بهتره ولی چی کنیم امان از این شرکت مدیا
1395/6/27
دوست عزیزم...نریمان جان
من هرچه فکر میکنم در سایت های مذکور هرگز برای خودرو کره ای از لفظ "اسباب بازی" استفاده نشده...در هر صورت از شما بابت تعصب نداشته که از لحن کامنت هایتان مشخص است به جد تشکر میکنم
بالاخره شما دلیل بالاتر بودن کیا از تویوتا را گفتید که ای کاش هرگز نمی گفتید...می دانستم که اینبار مثل دفعات قبلی نمی توانید بالاتر بودن رده کیا نسبت به تویوتا را به قیمت کم محصولات کیا ربط دهید
ولی ای کاش این برتری کذب کیا نسبت به تویوتا را هرگز باور نمی کردید و رضایت بیشتری از قول شهروندان انگلیسی نسبت به کیا را نقل نمی کردید...
دوست عزیز حرفه ای بودن و غیر تعصبی بودن شما از همان لفظ اسباب بازی که برای کره ای به کار می برید مشخص است...حالا که شهروندان انگلیسی کیا را برتر از تویوتا می دانند پس عجب مردمان تعصبی و غیر منطقی هستیم ما ایرانیان که تویوتا را بهتر از کیا حداقل در بحث کیفیت ساخت می دانیم !!!!!
عزیزم بنده احساس می کنم عیب بزرگ شما و دوستانتان که در این فضا قرار دارید این است که بسیار مجازی فکر می کنید!
تویوتا کرولا خودرو محترم و پرفروش ترین تویوتا از نگاه شما به مردم ایران غالب می شود...که البته قیمتش برای نسخه فول ۱۵۳م تومان است...از آن طرف ام جی با قیمت ۱۳۴ تومان احتمالا از نگاه شما غالب نمی شود..درست است ؟!!!!!!
وقتی از نگاه دوستان شما لنسر لذت رانندگی ندارد...خوب مشخص است که بحث کردن نیز دیگر جایگاهی ندارد !
دوست عزیز فقط یک توصیه برای شما که به رده بندی های سایت ها افتخار بیشتری می کنید تا به خودرو حقیقی خود...!
طبق بررسی سایت اتو رده "داچیا" بالاتر از "ام جی" است...که احتمالا محصولاتش از نگاه شما با توجه به قیمت..کیفیت و ارزش بیشتری دارند...شما که اینگونه بررسی ها از خود خودرو واقعی برایتان اهمیت بیشتری دارد
خوب است در همین نزدیکی یک رنو.داچیا خریداری کنید و هرکس دلیل اینکار را از شما جویا شد...بگویید با توجه به سایت...داچیا برندی است که ارزش محصولاتش با توجه به قیمت بالاتر از خود رنو و بنز و... است!!!!
البته این را هم بدانید که ارزش و اعتبار همان داچیا هم نزد ایرانیان...البته نه ایرانیان مجازی...بیشتر از ام جی است!!!
حداقل داچیا پشتوانه ای مثل رنو دارد
البته از نگاه شما که تویوتا زیر کیا موتورز جا دارد...احتمالا رنو نیز یک خودروسازی عقب افتاده بوده که حالا حالا ها باید برای رسیدن به "ام جی" تلاش کند !!!
در هر صورت صمیمانه از پاسخگویی شما متشکرم و امیدوارم با هر خودرویی که دارید شاد و پیروز و کامیاب باشید.
1395/6/27
آقا محمد ، مطمئن باشید بیش از من خودرو تست نکردید از فورد موستانگ ، ادج ، لینکلن تا ماشین کره ایها ،
امیدوارم شما همان سان مارتین نباشید ، بهرحال از اینکه از خود درگیری خودتان رونمایی کردید ، کمال تشکر رو داریم
1395/6/28
با دورود فراوان ...دوستان ما هرچی میکشیم از دست دلال و بنگاهی میباشد مطمین باشید اگه ام جی سود خوبی برای بنگاهداران داشت از این ماشین بهتر وجود نداشت..ما فقط در حرف زدن استادیم ..اگر از همین دلالان معنی گشتاور یا اسب بخار را بپرسید باور کنید نمیدانند..فقط چهار کلمه در بنگاه دوست و آشنا یاد گرفته اظهار نظر میکنند..
1395/7/7
جناب اقای نریمان شما اینجا هم بحث میکنی برادر من . اینستگرام هستی تلگرام هم هستی تو سایت های مختلف هم هستی. یعنی شما کاری جز طرفداری از برند ام جی را نداری؟ میشه بگی از کجا بابت این همه طرفداری از برند ام جی حقوق میگیری منم بیام ؟؟؟ عزیز من شما یه سایت نظر سنجی بساز و کل مردم ایران شرکت کنن بین دوتا ماشین سوناتا 2016 و ام جی 6 2016. بگو کدوم برندا قبول دارین و رای به کدوم ماشین میدین. چرا اینقدر بحث میکنی تو سایت های مختلف با مردم؟؟ اگه شما هر کاری هم بکنی اخرش به ماشین ام جی به یه برند ور شکسته مزخرف چینی نگاه میکنن. شما مگه ماشینت ام جی نیست؟ مگه خوب نیست؟ خیریشا ببینی که داری یه ماشین چینی مثل لیفان یا چری و .... سواری . چرخش واست بچرخه. در مورد اون حقوق هم یه خبر به من بده
1395/7/7
امیر جان خیلی خیلی عصبانی هستی
درضمن سوناتا اگر اشتبا ه نکنم 50 م از ام جی گرانتره
1395/7/9
محمد آقای عزیز جان اگر خوب دقت کنی اون آقای "امیر" گفته مقایسه بین "برند" سوناتا و ام جی که ربطی به تفاوت قیمتی نداره...در هر صورت من کاری با نظر امیر ندارم؛
ولی "ام جی" سواران ماشالله خوب تو خواب و خیالاتشون سیر می کنن...هرطور دلشون می خواد در مورد ماشینای دیگه صحبت میکنن...دوست عزیزمون "نریمان" به کره ای میگه اسباب بازی! بعد ما که میگیم طبق بررسی "اتو اکسپرس" که خودت لینکشو گذاشتی "کیا" از "تویوتا" وکلی برند آمریکایی و اروپایی و ژاپنی دیگه "کیفیت ساخت" بالاتری داره
آقای نریمان میگه..بله از نگاه سایت و مردم انگلستان کیفیت ساخت کیا از تویوتا بالاتره!!!!!
بعد من میگم دوست عزیز این حرف از نگاه خود من که یک کره ای سوار هستم واقعا خنده داره!...کیفیت ساخت کیا از تویوتا بالاتره ؟؟؟؟!!!
ایشون در جواب میگن..شما دچار "خوددرگیری" هستید!
واقعا شنیدن این صحبت ها و ادعاهای دروغین و توهین ها از زبان یک ایییییییرانی نسبت به هم وطنش جای تاااااسف داره.
من هرگز قصد بحث با دوستان "ام جی" سوارمون رو نداشتم ولی وقتی صحبت ها و توهین های نا بجا دیده میشه باید افرادی باشن که جواب این افراد رو بدن تا مخاطبی که نظاره گر این نظرات هستش احساس نکنه این حرفا نظر اکثریته.
تمام حرف من که با نریمان بحث کردم سر توهین نا بجای ایشون به خودروسازان کره ای و ادعاهای دروغین ایشون در مورد رتبه های بالاتر و ‌...بود، هرچند که در نهایت به خود بنده و سایر دوستانی که نظرات متفاوت داشتن هم از جانب ایشون و دوستانشون توهین شد...!
در کل خوبه که یکم آدم واقع نگر باشه...ام جی هایی که توی ایران هستن انگار زمین تا آسمون با ادعاهای آقای نریمان فرق می کنن !! هرگز سابقه شرکت و نام و شهرت و رتبه و...که در سایت های مختلف اعلام میشه دلیلی بر ارزشمند بودن خودرو نیست...ولی من کاری با این حرفا ندارم
دوستان "ام جی " سوار ما بیان اینجا از تجربیات خودشون بگن ما هم استفاده میکنیم...شاید ما بتونیم با صحبت های دوستان بالاخره به قول "مهدی تفضلی" بفهمیم "ام جی چیه؟!!!"
اگر هم تجربه ای ندارن و کلا دوست دارن متون انگلیسی ترجمه کنن و به بقیه بگن "بیسواد" و مدام توی فضا های مجازی سیر کنن، خوش حال باشن و فکر کنن ام جی از "بنز" و "ب ام و" و "تویوتا" و...بهتره..
بازم اشکالی نداره..فقط لطف کنن به دوستان دیگه و ماشین های دیگه توهیییییییین نکنن...میشه؟
ما هیچ ادعایی نداریم...و...کره ای یا ژاپنی و آلمانی و...رو اصلا در حد مقایسه با "ام جی " نمی دونیم!!...فقط دوستان ما لطف کنن توهین به کسی نکنن تا مورد هجمه قرار نگیرن و مجبور بشن ادعاهای دروغین رو خودشون باور کنن!
در پایان از همه "ام جی " دوستان به خصوص آقای "نریمان" تشکر میکنم که پاسخ بنده رو دادن و از توهین ایشون به شخص خودم در کامنت آخرشون گله ای ندارم...به هر حال از کسی که ام جی رو به عنوان خودرو بالای ۱۰۰ میلیون تومن میخره انتظار فرهنگ و ادب بیشتر از این هم نیست.
1395/7/9
جناب اقای امیر شما اینجا هم بحث میکنی برادر من . اینستگرام هستی تلگرام هم هستی تو سایت های مختلف هم هستی. یعنی شما کاری جز تخریب برند ام جی نداری؟ میشه بگی از کجا بابت این همه ام جی ستیزی حقوق میگیری ؟؟؟ عزیز من شما یه نگاه به سایت معتبر نظر سنجی درایور پاور بنداز و ببین کل مردم بریتانیا در برابر سوالاتی که ازشون شده و در کشوری که مهد خودروسازی دنیاست و از مردم ما خیلی خیلی بیشتر از خودرو سردر می آورند ، بین دوتا برند هیوندای و ام جی کدوم برند را انتخاب کرده اندا قبول دارین و رای به کدوم ماشین میدین. چرا اینقدر بحث میکنی تو سایت های مختلف با مردم؟؟ اگه شما هر کاری هم بکنی اخرش ام جی سوارا به ماشین ام جی به عنوان یه برند با اصالت و احیا شده بریتانیایی با مالکیت غیر نگاه میکنن و مردمی هم که این برند را نمی شناسند با اون به عنوان خودرویی برتر در رنج قیمت خود آشنا میشن. شما مگه ماشینت ام جی هست؟ مگه بد نیست؟ خدا خیرت بده و دست از سر ما بردار

دوست من نمیبینی که مطالبی که نوشتی برعکسش در مورد خودت بیشتر صدق میکنه
شما داری این همه زور میزنی که در همه صفحات ام جی بیای و از این ماشین به دروغ بد بگی
آخه فکر نمی کنی که کسی که این ماشینو نداره چطور بدون پول و انگیزه میتونه این همه برای این ماشینی که دوستش نداره وقت بزاره و ساعت ها بنویسه
ولی همین برای ام جی سوارا یه کار عادیه چون سوارشن و بهش علاقه دارن پس در موردش می نویسند
منطق هم خوب چیزیه......اینقدر پرت و پلا ننویس تا توهین هم نشنوی
احترام هر کس دست خودشه!!
1395/7/27
دوست عزيز تخصصى تر بحث كنين، مردم ما همه ميدونيم به قيافه راى ميدن و قطعا همه كارشناس نيستن
من خودم ام جى ٦. مدل ٢٠١١ داشتم با ١٢٠ تا كاركرد فروختم، از ابتدا هم دست پدرم و سپس خودم بود، هيچ مشكلى هم نداشت خدايى و راضى بوديم، الان ٥ ماه هست مزدا ٣ نيو مدا ١٣٩٣ تيپ ٤ خريدم با ٣٤ تا كاركرد، منصفانه بگم حرفم رو قبول ميكنين؟؟ مزدا ماشين خيلى خوبيه و هندلينگش از ام جى بهتره، ولى تو سوارى (نرمى) شتاب و قابليت هاى حركتى و محكمى و جادارى اصلا به ام جى نميرسه، و يه نكته ديگه كه اگه ناراحت نشين، چون دوست صميمي خودم الان ٩٠ هزار كيلومتره كه سوناتا واى اف داره، ام جى تو جون دارى و كيفيت قطعات و كيفيت ساخت و تجهيزات ( صندلى، فرمون، برقى و...) از كره اى ها متاسفانه يا خوشبختانه بالاتره.
1395/7/11
جناب امیر خان ، اینکه بنده همه جا بقول شما پست میگذارم ، اگر دقت کنی فقط در گزارشات مربوط به برند ام جی هست و ساده اش اینه که خودم هم ام جی دارم ولی جنابعالی که بنده را رصد کردی در همه جا ، تو که نه ام جی داری و نه تستش کردی ، تو پست های ام جی چیکار میکنی ؟!!! چقدر بابت تخریب این برند پول میگیری ؟!!!! و جالب تر اینکه جز لفظ غرض ورزانه چینی گفتند ، چیز دیگه ای در چنته نداری ،
راستی اگه انتخاب مردم برات اهمیت داره تو همه زمینه ها باید احترام بذاری نه فقط جایی که به سودت هست ، امیدوارم اینقدر باهوش باشی که متوجه منظورم شده باشی

آقا محمد
خود گویی و خود خندی ، عجب هنرمندی
برادر من ، بنده کجا در این پست گفتم ، کره ایها اسباب بازی هست که با دست آویز قرار دادن این مطلب ، تلاش داری حرف بی اساس و بی پشتوانه ات رو به کرسی بنشانی ؟
بنده همیشه گفتم که خودروهای کره ای به نسبت قیمتشون در ایران ، انتظارات رو برآورده نمیکنه و گران هستند .
در ضمن تحلیل سایت اتواکسپرس رو از خودشون اگه میتونی بپرس ، اینکه شما نمیتونی تحلیل آنها رو درک کنی ، مشکل من نیست و یادت باشه که خودروهای کره ای در کلاس اکونومیک در خارج از ایران به خودروهای ارزان و پرآپشن معروفند و این برگ برنده آنهاست .
یادآور میشم که همیشه از افرادی که برخلاف خواسته عوام حرکت کردند ، تغییرات در دنیا حاصل شده و بنده هم نگاه نمیکنم که عوام به خواست دلالها چه میخواهند ، بلکه با تحقیق و مشورت و مطالعه و استفاده از تجربیات افراد صاحب دانش ، تصمیم میگیرم . اینکه جنابعالی عقلت را دست یه مشت دلال دادی دلیل نمیشود که فکر کنی راه درست را انتخاب کردی ، بلکه راه به ظاهر درست را به تو اجبار کردند تا جیبشان را پر پول کنند .
پس سعی نکن با طعنه زدن عقده گشایی کنی
1395/7/11
آقای نریمان عزیز...هرگز دوست ندارم بحًث بیخود و غیر فنی با دوستان در سایت خوب خودروبانک در مورد مباحثی غیر از خود خودرو داشته باشم..ولی متاسفانه شما از همون ابتدای کار، کاری کردید که نظرات در این صفحه کاملااا غیر فنی و توهین آمیز شده که توش چیزی جز ادعاهای پوچ و نابجا که اصلا به درد خریداران خودرو در ایران نمی خوره....نیست!
۱. اینکه شما یادت میره به دوستان چه توهین هایی میکنی بیشتر به این دلیله که میگن؛ " دروغ گو فراموش کار هم میشه"!!!...استفاده از لفظ "اسباب بازی"، "بیسواد"، "خود درگیر!"و...دقییییقا توسط شما استفاده شدند که البته دوستان هماهنگ شما هم انگار در توهییین پیرو پرو پا قرص شما هستند!!
۲. ادعای شما در کامنت های اولی که خوشبختانه هم اکنون از معرض دیدگان حدف شده و در بخش نظرات قبلی موجوده، این بود که فرمودید: "ام جی" بالاتر از "جگوار" هستش و هم اکنون اظهار دارید که این بالاتر بودن رتبه به معنای برتری نیست!!!
من از شما سوال کردم که اگه به معنای برتری نیست پس به چه معناست؟؟؟...شما جوابی ندادید و فقط گفتید که با توجه به قیمت رتبه بالاتری آورده!...دوست عزیز اگر بالاتر بودن به معنای برتر بودن نیست پس چرا اینهمه به این "رتبه" افتخار می کنید؟؟؟...من به شما گفتم که اگر دوست دارید با توجه به قیمت ماشین با ارزش تری بخرید از نگاه همین "اتو اکسپرس" شرکت "داچیا" محصولاتش حتی با ارزش تر از رنو و ام جی شناخته شدند...( البته فقط از نگاه این سایت و نه همگان !! ) همه ما میدونیم...کسی که ام جی داره، قطعا خودروهای داچیا رو در حد ام جی نمیدونه...
...شما تصور کن...یکی می خواد ام جی بخره،،،،بعد یه روز نگاهش میفته به سایت اتو،،، می بینه که با توجه به قیمت محصولات،،،رتبه داچیا از ام جی بالاتر شده!!!...حالا؛
شما بگو...آیا این آقا با دیدن این رده بندی یک لحظه هم در خرید ام جی درنگ می کنه ؟؟؟؟ ...معلومه که نه...آخه ام جی کجا و داچیا کجا...نمیشه با بالاتر بودن یک رده بندی...اظهار کرد که داچیا بهتر از ام جیه...درسته؟؟...حرف بنده هم همینه عزیزم؛
بنده خدمت شما عرض میکنم،،،وقتی کسی می خواد بره "بنز" بخره...با توجه به شناختی که داره..وقتی می بینه رتبه ام جی بالاتر از بنز شده!! فقط یک لبخند ملیح میزنه و میره همون بنز رو میخره!!..باور کردن و افتخار کردن به این رتبه بندی ها فقط کار کسانی هستش که یک دل خوش مجازی دارن !...بذارید برای شما یک مثال بزنم....در ایران عزیزمان...قیمت یک بنز کلاس s، در حدود ۲ میلیارد تومان...قیمت پراید ۲۰ میلیون تومان است
به ولای علی همه میدونن کیفیت بنز ۱۰۰ برابر پراید نیست...ولی قیمتش ۱۰۰ برابره! شما تصور کن کیفیت پراید حداقل هستش...یعنی از ۱۰ نمره فقط ۱ نمره میگیره
و کیفیت رانندگی و قطعات و ...برای بنز در حد نهایت...یعنی ۱۰ از ۱۰ نمره هستش...با این حساب ،،کیفیت بنز، ۱۰ برابر پراید
و قیمت بنز ۱۰۰ برابر پراید هستش.
حالا،،،،
درسته که..اونی که پراید داره بیاد بگه چون پراید من با توجه به قیمت-کیفیت بیشتری داره...پس پراید من ارزشش از بنز بیشتره ؟؟؟؟...عزیزم این جور حرف زدن فقط از انسان های غیر منطقی بر میاد...شاید ارزش پراید با توجه به قیمتش از بنز بیشتر باشه ولی پراید در مقابل بنز کلاس s، اصلا ماشین به حساب نمیاد!!...غیر اینه؟؟؟ پس چه جای افتخار برای پراید سوار؟؟؟؟امید وارم به ارتباط این مثال با صحبت ها و ادعاهای خودتون پی برده باشید عزیزم.
۳. فرص میکنیم که من تحلیل اتو اکسپرس رو نفهمیدم...پس از اطلاعات بر آمده هم استفاده ای نمی کنم...شما که ادعا داریییییییید،،،بیا تحلیل کن، اگر هم نمی تونی تحلیل کنی پس افتخار نکن...من به اتواکسپرس کاری ندارم...من روی ادعاهای غیر منطقی شما بحث داااااارم.
۴. منظور شما از اینکه میگید بنده " عقلم رو دادم دست دلالان" دقیقا به چه معناست...پسر خوب، با این همه تنوع بازار..کسی که عقلش رو دست ظاهر بده یا دلال..قطعا نمی تونه خودرو مناسبی انتخاب کنه...در ثانی..نکنه شما فکر می کنی که این همه آدم در تمام دنیا و به خصوص در ایران که مثلا ماشین کره ای میخرن،،،عقل ندارن( عقلشون دست دلاله!!!!) بعد چهار نفر که رفتن با ۱۳۰ میلیون ام جی۶ خریدن عاقلن...آره؟!!!
عزیزم عاقل کسیه که وقتی می خواد ماشین بخره از ظاهر و باطن گرفته تا خدمات پس از فروش براش اهمیت داشته باشه و وقتی تحقیق میکنه و از اطلاعات اهل علم (!!!!!) استفاده می کنه...حداقل اونا رو به کار هم بگیره تا انتخاب عاقلانه ای داشته باشه...تا مجبور نشه بعدا در خصوص خرید خودش از نظر کلاس اجتماعی و خدمات پس از فروش و شرایط بازار و افت کیفی و برند ماشین و...به همه پاسخ بده...اونم چه پاااااسخی؛ ادعای غیر منطقی و بعدشم توهین های مختلف و ....
هر چند که گفتم از توهین های شما نسبت به خودم هرگز ناراحت نمی شم...به هر حال ام جی سواران حق دارن برای پوشاندن حقایق و خالی شدن دلشان از وقایع و نگاه های تلخ هر حرفی بزنند!....
تا الان فقط شما و دوستانتان سعی داشتید با تخریب خودرو ها و برند های دیگه دیگران رو قانع کنید...
فققققط امیدوارم که اگر صحبت فنی دارید در کامنت های بعدی بذارید تا ما هم مثل سایر هم قطاران شما از وجود پر برکتتان بهره مند گردیم...با آرزوی توفیق.
1395/7/12
پسر جان صد بار به شما گفته شد برو بخوان تا سوتفاهمت بر طرف بشه نکردی!!!
آخه تو که تا بحال رده بندی چندین ساله این سایت و سایت های دیگه را تا بحال ندیدی چجوری میشه بهت فهماند؟؟؟؟
دیوانه کردی همه رو
پسر جان اون رده بندی که میگی فقط در مورد یک موضوع است
اون سایت رده بندی های موازی دیگری هم در کنار همون داره و توی موضوع های مختلف ماشین ها و کارخانه ها رده بندی های مختلفی دارند و این باعث میشه برتری در موارد گوناگون متفاوت باشه... یکی توی یه مورد بالاتره و در دیگری پایین تر!!
چرا چنین چیز ساده ای را نمی فهمی؟؟؟ فقط یک دلیل داره اونم مطالعه نکردن !!!
لینک رو میزارن برای دیدن و خواندن..!!
اینقدر کم مطالعه بودن خود را با اعصاب و وقت دیگران هدر نده...!!!!!!
1395/7/12
من تا بحال این همه پرت و پلا و بلاهت ، یکجا ندیده بودم !
شما روی سان مارتین رو هم کم کردی ..
دوست من ، رده بندی های پاور درایور در سایت اتو اکسپرس ، تیتر داره و حداقل در 10 تیتر طبقه بندی میشه ، شما یک رده بندی را دیدی و این همه چرت و پرت میگی ! سواد هم خوب چیزیه ..
1395/7/12
جناب محمد خان
اتفاقا شما علاقه وافری به پاسخ دادن و جدل داری وگرنه پاسخ بندهای ۲ و ۳ شما رو قبلا و چندبار دادم و انگار مثل بخواب زده را مهیا میکنید
۱ـ اینکه گله مند از ادعای توهین هستید ، جواب های هوی هست و در مقابل طعنه افراد مغرض پاسخ جامع و گزنده داده میشه ، شما ام جی سوارها را به کم دانشی ، اوهام ، بی فرهنگی متهم کردید و انتظار دارید ، جواب نشنوید و سعی در مظلوم نمایی کنید ؟!!!! اینجا درباره بررسی کیفی برند ام جی کاملا کارشناسی صحبت شده وشما که نه این خودرو رو داشتیدو نهتستش کردید ، چطور به خودتان اجازه اظهارنظر میدهید و جالب آنستکه ادعای فرهنگ هم دارید ، بنده کاملا یادم هست و در هیچ یک از پست های من در این گزارش نگفتم ماشین کره ای اسباب بازی هست .
۲- اینکه شمافرق برتر و بالاتر را نمیدانید و حتی به توضیحات اتواکسپرس هم توجه نمیکنید ـ شاید بخاطر زبان انگلیسی ـ حداقل به نوشته های برخی ام جی ستیزها توجه کنید که تاکید داشتند که برند ام جی هیچ جای دنیا جایگاهی نداره و فقط برخی ایرانیها که سرشون کلاه رفته و مجبورن از این برند دفاع کنند ، در جواب این افراد بزله گو ، سند اتواکسپرس رو آوردم که مردم انگلیس هم در اوهام حتما هستند که برند ام جی را با توجه به قیمتش در مقام بالا انتخاب کردند و اسم جگوار را هم آوردم تا بعدش ننویسند که انگلیسیها رو برندشون تعصب دارند ، حال این موضوع اینقدر برای شما بغرنج شده و نمیتونیم هضم کنید و مدام ادله من درآوردی از خودتون ساطع میکنید ، برای آخرین بار :
پسرجان لطفا برو تو سایت اتواکسپرس و ادله خودت رو آنجا مطرح کن و حتما پاسخ رو هم برامون بفرست ،
مدام داری با من بحث میکنی ، اینکه امثال شما متوجه شدید که این برند در جاهای دیگه ، شناخته شده هست و کسانی که محصولات این برند رو دارن ، ازش راضین و این فقط محدود به کشور ایران نمیشه بلکه در انگلیس که سختگیرانه ترین بازار اروپا رو داره و چهارمین بازار بزرگ خودرویی دنیاست ، هدفی بود که اون پست داشتم و به نتیجه هم رسید .
در ضمن شما و تفکرتون منحصر به خودتونهست و صحیح نیست که فکر کنید منطق شما عالم گیره ، و همه مثل شما فکر میکنند ، و جالبه منطق خوت رو بعد میکنی مبناهمه مردم و سپس ازش نتیجه میگیری و این ایهام و اوهام هست برادر.
۳- شما که اصرار دارید ، بفرمایید چرا ماشین ۶۹۰۰۰ درهمی رو باید ۱۳۵ میلون خرید با اتاق کوچکتر ، قدرت کمتر ، شاسی صلب و یکپارچه وتعلیق ضعیف و شتاب کم و همچنین در مقابل خدمات پس از فروشش هم تو آخرین رنکینگ هم رده مدیاموتور هست ، اگر عقل حکم میکنه که شاسی داینامیک ، هندلینگ بالا ، موتورینگ و تعلیق متغیر ، ارزشش کمتر از شاسی صلب و دیگر موارد گفته شده هست ، بنده وقتم را با چنین آدم های عاقلی ، هدر نمیدهم .

جالب تر اینه که هیچ مطلب فنی از شما ندیدم و فقط همه هنرتان در چینی خواندن این برند به توسط علم لایتناهی شما هست که هیچ سندیت نداره ، آنوقت بنده و دیگر عزیزان رو متهم به فنی صحبت نکردن میکنید ؟!!!!!
خنده دار تر جمله یکی مانده به آخر متن شماست ، برادر من یکم توجه کن ، کجا پست گذاشتی و جدل میکنی ؟ جایی که درباره خودروی ام جی ۶ مقاله نوشته و قاعدتا باید افرادی که کارشناس و دارنده این خودرو باشند ، حرف بزنند و اطلاعات ردوبدل بشه ، شما اینجا چه میکنید آنوقت ؟ قصد ارشاد و کمک به ملت را دارید که گول نخورن ؟!!!!!
اون جمله شما کلا برازنده خودتان و امثال خودتان هست که بدون داشتن اطلاعات در خصوص موضوعی وارد محفل میشوید و تخریب میکنید ، در جامعه متمدن به اینگونه افراد میگویند مزاحم و مغرض .
هیچگاه ندیدی که بنده در مقاله های برندهای دیگر و پست های مربوط دیگر برندها، با اینکه خیلی از ماشین ها رو تست کردم ، اظهار نظر بکنم . چون احترام به انتخاب دیگران مهمترین اصل هست
1396/1/4
با سلام
سوال داشتم؟
Mg gs 2017 با 2016 چه تغییراتی داره؟با تشکر
1395/7/11
امیر خان شما چرا همش پستای ام جی دنبال میکنی که ببینی نریمان چی میگه تا حالا یکی از بچه های ام جی سوار اومده در مورد بقیه ماشینا بد بگه .؟نکنه میخی ملن اگاه کنی که ام جی بده ؟چطور میشه یه انسان در مورد یه ماشین بد بگه با اینکه نه سوار شده نه چیزی ازش میدونه .اخه این اطلاعات شما از کجا اوردی که ام جی بده ؟
1395/7/11
این که ام جی سوارا در مورد بقیه ماشینا چیزه بدی نمیگن اینه شاید اطلاعاتشون کم باشه (شاید بعضیا از خود کره سوارا اطلاعات ماشین بیشتری داشته باشن) ولی چیزی نمیگن چون شاید باعث تمسخر بشن
1395/7/13
از دوستان عزیز ام جی سوار خواهش می کنم به این پیشنهاد من توجه کنن...اینجا ما حداقل ۴ نفر ام جی سوار با نام های ؛
حامد و حمید و عارف و نریمان و...داریم( که خداروشکر بسیار با هم هماهنگ هستند...به طوری که گویی ۴ تا روح در یک تن!!!)
پیشنهاد من اینه که:
یه نفر،،مثلا آقای نریمان عزیز بیاد راجع به بحث فنی ماشین خودش صحبت کنه...(نه ماشین دیگه)...مثلا از تجربه شخصی خودش از هندلینگ و کیفیت و ...بگه..تا یک راهنمایی خوب برای بقیه باشه.
یه نفر بیاد این ادعا و رده بندی اتو اکسپرس رو برای ما بیسوادان (!!!!!) شرح بده.
یک نفر هم در باب ادب و فرهنگ ام جی سواری بگه تا ما بفهمیم توهین در مرام ام جی سواران چه معنایی داره تا با همون معنا صحبت کنیم...بهتر نیست؟؟
اینجوری هم در ادامه مقاله خودروبانک بحث فنی خواهیم داشت و هم فضا از جدل های بی فایده دور میشه...
با تشکر از سه تن...عارف و حمید و نریمان!
1395/7/14
من فکر کنم به جای این همه کار توسط همه اگر تو سطح مطالعه و سوادتو بالاتر ببری و در مورد چیزایی که اطلاع نداری ، حرف نزنی ، زودتر به نتیجه می رسیم تا اینکه همه به ساز شما برقصند!!
1395/7/14
حامد آقای عزیز دل...بنده اگر گفتم آقای نریمان یا سایر دوستان که ام جی دارن بیان و نظرات و تجربه های شخصی رو بگن،،،،به این خاطر بود که می خواستم وقتی یه نفر میاد و مقاله خودروبانک رو می خونه...در ادامه نظر دوستان ام جی سوار رو هم بدونه تا بعد بتونه راحت تر قضاوت کنه و در مورد خرید تصمیم بگیره..
دوست عزیز شما که مثل سایرین علاقه خاصی به توهین و بی سواد خوندن بقیه دارید این رو بدونید که مقاله خودروبانک اصلاااا چیزای خوبی در مورد ام جی ننوشته...پس کسی که مقاله رو بخونه فقط یه چیز میفهمه...ام جی یه چینی واقعی !!!...
پس من اگر از دوستان خواستم بیان و تجربشون رو نقل کنن به این خاطر بود که میخواستم حرفای بیشتر و صدالبته بهتری از این ماشین بشنویم...به هر حال بنده هم در حد سواد کم خودم (!!!!!!) مطلب اتو اکسپرس رو خوندم...ولی یادم نمیاد توی حتی یک قسمت هم از ماشین کره ای به همراه لفظ اسباب بازی استفاده شده باشه !
در هر صورت اگر من در خواست کردم دوستان از ماشین ام جی بیشتر صحبت بشه،،،به خاطر
۱. افرادی که از این پست دیدن می کنن بتونن از نظرات سایر ام جی سواران استفاده کنن
۲. فضا از این تشنج و جدل های ما دور بشه
۳. به هیچ ماشین و شخص دیگه ای توهین نشه و فقط از یک چیز صحبت بشه‌‌...اااااام جیییییی... .
از شما هم خواهش میکنم اگر ام جی دارید در حد چند خط از مزایا و معایب ماشینتون صحبت کنید...فکر نکنم کار زیاد سختی باشه...به هر حال اگر ما در اینجا ۴ شخصیت با نام های نریمان و حامد و حمید و عارف داشته باشیم،،،وقتی هر کدوم کمی در مورد ماشینشون توضیح بدن...یه بررسی خوب در مورد ام جی ۶ در اختیار بی سوادان قرار میگیره...پس زیاد کار سختی نیست...مگر این که شما احساس مسولیت کنید و با یک روح بخواین جای ۴ تا شخصیت کامنت بذارید...که اونوقت خوب یکمی کار سخت میشه،،،قبول دارم....!!!
1395/7/15
نه جونم لازم نیست شما خیرخواهی کنی و حسن نیت نشون بدی!!!!
هرکی مقاله رو بخونه سواد داره و میتونه بفهمه مقاله برای ماشینی با این همه کارکرد ،چی میگه!!
کل مقاله جمع بندی شده و شما هم اگه بخونی می فهمی که در مورد ام جی ، چیز خیلی خوبی گفته که در مورد اسباب بازی های بازار ایران ، صدق نمیکنه!!
اون روح و چیزای دیگه هم که مال ذهن متوهم ما ایرانی هاست ، بزار در کوزه!!
1395/7/15
آقا محمد یک نگاه بیاندازید !!! از فضای تنگ ، غیر منطقی و مزخرفی که شما درست کردی ، جایی نمونده که ام جی سوارها بیایند و نظر بگذارند..!!!!!!!
واقعا که..!!
1395/7/13
اتفاقا افرادی که ام جی خریدن ، میتونستن با پولش یه ماشین صفر کره ای یا ژاپنی
بگیرن ، پس چرا این برند رو انتخاب کردن ، چون با تحقیق انتخاب کردن ، این
افراد خیلی خوب رابطه گشتاور ، توان ، شتاب ، فاصله محورها ، هندلینگ ، درگ ،
کورس رو میفهمن ، ولی چرا درباره خودروهای دیگه نظر نمیدن ، چون مردم آزار
نیستن و مهمتر اینکه اهل حاشیه و حاشیه سازی نیستن ، خودرو رو واسه دل خودشون خریدن و نه فخر
فروشی .

از سواریش لذت میبرن و عضو خانواده میدوننش و به داشتنش افتخار میکنند .

سعی کنیم به انتخاب هم احترام بذاریم و به جای تخریب و نیش زدن و حرکت های عصر
حجر ، دلایل انتخاب رو بپرسیم ،

1395/7/14
ممنون عزیزم...منتظر دلایل انتخاب هستم.
انتخاب ام جی که در کشور ما متاسفانه به چشم چینی دیده میشه بین ژاپنی و کره ای کار جدا جسورانه ای هستش پس حتما دلایل منطقی برای انتخاب شما وجود داشته.
1395/7/14
دلایل انتخاب به درد کسی میخوره که پول خریدشو داشته باشه نه آدمی مانند شما
1395/7/15
آقای عارف عزیز خیلی ممنون که مثل همیشه شخصیت خودتون رو در قالب نوشتار هم به همه عرضه می کنید...فکر می کردم آدم های با سوادی مثل ام جی سواران یه مقدار تواضع و ادب بیشتری داشته باشن.
من اگر گفتم دلایل انتخاب مطرح بشه...
۱. خواستم دوستانی که قصد خرید دارن از تجربیات ام جی سواران استفاده کنن
۲. همه با مزایای ام جی نسبت به کره ای و ژاپنی های هم رده، آشنا بشیم
۳. فضا از تشنج و جدل های ما دور بشه
۴. بعد از این همه وقت یکمی هم ام جی سواران راجع ب ماشین خودشون صحبت کنن ( نه سواد منتقدینشان !!!)
در هر صورت شما اگر دلایلی برای انتخابتون ندارید...و یا افتخار نمی دید خدمت بقیه عرض کنید
لازم هم نیست قیمت خرید و سرمایه خودتون رو به رخ بقیه بکشید.
1395/7/14
اخه اصلا محمد خان عزیز ایراد کار اینه که این گروه ام جی سوار که شما اسم بردی اصلا نتونستن برند 100 ساله انگلیسی اصلی را با ادب نشون بدن. من تو اینستگرام با این افراد بحث کردم و کلی هم فوش و بی احترامی دیدم. خواستی هم عکس ازش دارم و نشونت میدم. این دوستان وقتی اسم برند دیگه ای میاد اتیش میگیرن. یه جورایی دلالی بازی میخوان در بیارن و به همه بفهمونن که این برند چینیه. ولی خوب میبینی که هر سایتی برسی یا معرفی محصولی از ام جی میشه مردم میگن دوباره محصولی مزخرف چینی دیگه... خودشون هم میدونن کجا چه خبره. ولی خوب دیگه بلاخره باید یه کم بازار گرمی بشه تا ماشینای دست دوم ام جی فروش بره. حالا ایشالا که این برند داخل ایران مونتاژ میشه که یه برند چینی ایرانی حساب بشه و این افراد حقوق بگیر هم محو میشن.
1395/7/14
تو که راست میگی!!
1395/7/14
لطفا اگه ماشین نداری.. برو توی صفحه یه خودروی دیگه و وقتت را آنجا بگذران.. حال MG سوارا از آدم های لمپن بهم میخوره..! برندهای اصیل به درد آدمای تازه به دوران رسیده و به فهم آدمای پاپتی نمیخوره..
1395/7/14
دیگه شورش رو بالا آوردید ، اگه تو امیر دلال نیستی و از ام جی خوشت نمیاد ، اینجا چیکار میکنی ؟!!!!! کافر همه را به کیش خود پندارد .
اون محمد آقا هم که فکر میکنه همه مثل خودشن که با ۴ تا اسم بنویسه ، راستی اول با شاسی دینامیک شروع میکنم ، وقتی با ام جی ۶ یه مسیر ۸ساعته رو رانندگی میکنی اصلا احساس خستگی نمیکنی ولی کافیه با آپتیما این مسیر رو بری واقعا کوفتگی داره ، خودم ام جی ۶ دارم و داداشم آپتیما . تو شتاب گیری هم که عالیه و مصرف سوختش خیلی خوبه ، راستی میدونستی قیمت ام جی ۶ ، ۹۰۰۰۰ درهمه و آپتیما ۹۳۰۰۰ درهم ولی تو ایران کلی تفاوت قیمت داره ، همه ما ام جی سوارها میگیم ، اگه به قیمتش توجه کنیم میفهمیم بیشتر از قیمتش میارزه .
من به کسی اصرار نمیکنم که این ماشین رو بخره حتی برادرم ، ولی واقعا راضیم
1395/7/14
با سلام به دوستان عزیز عرض کنم که پسرعمویم ام جئ جئ اس دارد مصرف بنزین را میدانم بالاست اما شاید نقطه ضعف نباشد اما این را عرض کنم که اینکه اصرار دارید انگلیسئ است میتوانید از مو سفیدهائ اشنا یا فامیلتان هم بپرسید ماشینهائ انگلیسئ هم نسبت به اتومبیلهائ امریکایئ ویا المانئ وحتئ فرانسوی تعریف چندانئ نداشت درحال حاضرهم اتومبیلهایئ چون رولز رویس وبنتلئ وغیره را گویا المانیها اداره میکنن گویا ایرانیهااز اتومبیلهائ انگلیسئ هم خاطره خوبئ ندارند فقط لندرور بود که برائ مکانهائ صعب العبور بود ولئ مصرف بنزین ان بسیار زیاد بود ورنجرور اتومبیل نرم ولئ بسیار پر هزینه وپرمصرف درانزمان رقابت بین اتومبیلهائ المانئ وامریکایی خصوصا بنز وبی ام و ازیکطرف و شورلت وبیوک ازطرف دیگر ژاپنیها تازه داشتند جان میگرفتند ومانند چینیهائ فعلی وارد بازار میشدند ولی خداییش خیلی با کیفیتتر ازنظر موتوری ولئ از نظر بدنه ضعیف بودند شاید اینکه ام جی را انطوربایدوشاید مانند زاپنیها یا کره ایها بازار ندارد سابقه نه چندان خوب انگلیسیها هم مزید برعلت باشد کاش خودمان اتومبیلهایی با کیفیت تولید کنیم که بر سر اجناس خارجئ وبه طرفدارئ از انها باهم دعوا وجروبحث نکنیم.
1395/7/14
ماشالا امیر و محمد تا یه نفر اینجا نظر میده سریع جواب میدن 24 ساعته اینجاین؟ایشالا خدا پول خریدشو بده
1395/7/14
شخصی به نام "نادر" از کل 89 نظری که در این سایت گذاشته است 74 عدد از آنها را برای خودرو mg گذاشته و با جملاتی سعی در تخریب این برند اصیل و ارزنده داشته
به نظر شما با این همه سماجت و پشتکار یه :
1-خواننده عادیه
2-عقده ایه
3- پول میگیره
4- بیکاره
5- ........
6- اصلا تا بحال ماشین نداشته
7 - mg را ندیده
8- از ماشین سر در نمیاره
9 - از ام جی سوارا کینه داره
10 - مثل دیوی (دیبی) کلاه قرمزیه
؟؟؟؟؟
1395/7/17
دقیقا ایمان جان..
این یارو در به در ام جیه..
ولی من گزینه 2 و 4 را انتخاب می کنم..!!!
1395/7/15
دوستان گلم توجه شمارو به قیمت واقعی ام جی های وارد شده به ایران جلب میکنم
طبق لینک زیر، سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران قیمت هر دستگاه ام جی 6 در مدل 2016؛ تحویل در ایران هر دستگاه 13184 دلار !!
و قیمت هر دستگاه کیا سراتو در مدل مشابه هر دستگاه 18700 دلار!!!
خودتون قضاوت کنین چرا این دو خودرو تو بازار همقیمتن؟؟
دوستان بهتر میدونن معتبرترین مرجع قیمت برای خودروهای وارد شده به ایران گمرک هست که هرگز نمیشه قیمت رو غلط، جابجا، سفارشی یا بر اساس سیاست فروش و اکرام نمایندگی اعلام کرد
چه بسا اگر این کار ممکن بود غول های واردات مثل اطلس خودرو و آسان موتور ابتدای این صف بودن!
برای دیدن بقیه قیمتها وارد سایت گمرک بشین، در قسمت بخشنامه ها برند مورد نظرتون رو سرچ کنین
در ضمن این گرانفروشی عجیب مدیا درباره ام جی جی اس که در امارات حدود 8 میلیون ارزانتر از سنگ یانگ نیو کوراندو هست و در ایران بسیار گرونتر هم صدق میکنه!!!قیمت گمرک جی اس 16250 دلار!!!
این گرانفروشی به مدیا ختم نمیشه و بعضی شرکتهای دیگه مثل آلفا موتور که وابسته به مدیاس هم ازین کارها میکنن، بیاین با اگاهسازی همدیگه از اینچنین گرانفروشی های عجیب! در بازار آشفته و گران خودروی ایرن جلوگیری کنیم.
موفق باشین
لینک گمرک؛
http://www.irica.gov.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=Form&ID=bbbdeb7a-1cbf-4d41-8d12-e486182e0657&FormID=83b7a03f-3a10-4237-9b51-d6bf3ab09802&RecordID=d64a5b84-d6e1-4f95-9dca-7e7095c7c6d8&LayoutID=f08786d6-a2e6-42e0-8e14-2c5aeb7751fd&CategoryID=1fb0d42a-dd5f-4966-b647-642fe5a1b2f8&Type=View&Slt=99AC6E0728F96DFC4BFF076B3B06A1B67CCDEE2E
1395/7/15
آرش جان ، مدیا موتورز نمایندگی رسمی MG و سایک هست و برای همین ، ماشین را به نرخ فروش به نمایندگی ، خریداری و ثبت سفارش میکنه ولی اطلس خودرو و آسان موتور و ایرتویا و ... نمایندگی رسمی نیستند و ماشین هایشان را از نمایندگی های فروش کشور های دیگر خریداری می کنند و برای همین نرخ گمرکی ماشین هایشان مربوط به خرید عمده از نمایندگی دبی و ابوظبی است و نه قیمت شرکت کیا و هیوندای..
در سایت مادر شرکت هیوندای و کیا ، اثری از نام اطلس خودرو و آسان موتور نیست و در صورت سرچ ، می نویسد در ایران نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش ندارد..
1395/7/15
حالا شما بگو ، چجوریه که MG6 فول در بازارهای جهانی (مانند چین و انگلستان و استرالیا و امارات و ...) خیلی گرانتر از کیا سراتو فول است ولی در ایران هم قیمتند ؟؟؟؟؟
پس اونی که اجحاف میکنه ، نمایندگی های دست چندم و قلابی کیا و هیوندای هستند و نه یک نمایندگی رسمی مانند مدیا موتورز..!
1395/7/15
حامد عزیز دوست گلم
بحث من سر نمایندگی مستقیم یا غیر مستقیم نیست، بلکه یه دودوتا چهارتای سادس، اطلس و آسان هر دستگاه سراتو رو حدود 40 درصد گرانتر از ام جی 6 میخرن و با این حال با اینکه سود کلان خودشونو میکنن ولی با قیمتی مساوی با ام جی به دست مشتری میرسونن، حالا اگه برای مدیا سودی بیشتر از اطلس متصور شیم باز ام جی 6 باید 30 درصد ارزانتر از سراتو در بازار عرضه بشه! این دلیلی که شما آوردین موقعی کاربرد داره که اطلس خودرو بیاد قیمت ماشیناشو سی درصد گرونتر از مدیا عرضه کنه!!! و بگه چون نمایندگیه مستقیم نیستم برام گرونتر درمیاد و....

درضمن لطفا درباره ام جی جی اس هم بفرمایین که چطور با اینکه طبق سایت اتوعربیا در امارات 8 تومن ارزانتر از نیو کوراندو، در ایران بسیار گرونتر عرضه میشه؟ این چیزی جز گرانفروشی عجیب مدیاس؟
1395/7/16
البته آرش جان ، جدا از صحبت های آقا حامد ، عرض کنم که خودروهای ام جی توسط نمایندگی رسمی مدیاموتور با دامپینگ وارد کشور میشه و به همین خاطر قیمتش اینطور هست ، یک مقایسه کنیم :
ام جی 6 تو ایران ، تو بازار چین : 190000 یوان که میشه 104 میلیون و به دلار میشه 30000 دلار
http://chinaautoweb.com/car-models/saic-mg6-saloon
سراتو تو ایران 2 لیتری، تو بازار چین : 175000 یوان که میشه 96 میلیون و به دلار میشه 27500 دلار
http://chinaautoweb.com/car-models/kia-k4

دامپینگ (Dumping) چیست ؟

http://www.new-economics.blogfa.com/post/65

البته این هم بگم ها که همه این وارد کننده ها برای رضای مردم ماشین وارد نمیکنن و این مدیاموتور هم داره خوب میخوره . یه چیز دیگه کار خطرناک اطلس خودرو و آسان موتور اینه که چون نماینده اصلی کیا و هیوندایی نیستن و محبورن از بازار چین و امارات ماشین بخرن ، لو آپشن میخرن و تو همون دبی ، با تغییر دادن آپشن ها ، با قیمت گزاف به مردم میندازن .
1395/7/18
آرش جان اون نیو !!!! کوراندوهایی که میگی و با قیمت 140 فروخته میشه ، ماشینای باد کرده مدل 2015 است که همگی سال ساخت 2014 دارند و مدل روز نیسنتد و برای همین ، نمایندگی سانگ یانگ ، اونا رو زیر قیمت میده تا به سال 2017 نرسیدیم ، مثل داستان جیلی های امگراند نشه!!!
1395/7/16
ام جی یا هر ماشین چینی صاحب اول و اخرشی چون اسم چینو یدک میکشه از طرفی کیفیت پایین متریال استفاده شده داخل کابین و خرابی های مکرر تمام اون ظاهر و آپشن رو برات زده میکنه . ممنون از خودرو بانک که چهره واقعی این ماشین برخ کشید و واقعیت و گفت
1395/7/17
آره تو که خیلی خوب فهمیدی..!!
نقل قول از بررسی گفته شده بالا :
"در یک جمع بندی کلی میزان خرابی های ام جی 6 مورد تست در این سه سال نه خیلی زیاد بوده و نه خیلی کم. ولی برگ برنده ای که میتواند به تنهایی ام جی را از اکثر اتهاماتش تبرئه نماید گارانتی پاسخگو و مناسبی است که بر خلاف تجربه ی اکثر ما از ضمانت نامه های وطنی، خیال مالکین را تا حدود زیادی آسوده نموده.

"...اما اشتباه بزرگتر این است که تصور کنید با یک اتومبیل بی کیفیت و غیر قابل اعتماد رو برو هستید! در حقیقت ام جی 6 شاید نتواند از نظر ماندگاری خودش را در سطح محصولات تویوتا و یا برخی از برند های مطرح اروپایی قرار دهد و یا با مشکلاتی در برخی قسمت هایش روبرو باشد؛ اما با تمامی این صحبت ها امروز موفق شد به ما ثابت کند که در کنار قدرت و آپشن های ارائه شده از عنصر کیفیت هم غافل نبوده است و به این آسانی ها در برابر ناملایمات زندگی سر خم نخواهد کرد."

با کیفیت... قابل اعتماد... با قدرت... آپشن های زیاد... مقاوم... و...

این ها کلماتی است که در نتیجه گیری سایت خودروبانک آمده..
دیگه دارم شک می کنم که علاوه بر سواد انگلیسی ، سواد خواندن فارسی هم نداری...!!!!
1395/8/24
من عاشق طراحي اين ماشين هستم ولي کاش اسم چيني روش نبود
1395/11/21
باسلام.این ماشین افت قیمت خیلی زیادی داره.باور کنید من پارسال النترا 2015 صفر فول وارداتی خریدم 110 میلیون الان مشتری داره 127 میلیون.باتشکر
1396/1/9
بررسی کیفیت و هزینه های نگهداری در گذر زمان واسه باقی خودرو ها چرا نمیدین ؟ خصوصا چینی ها که لازمه ... مقل چری و ...

با تشکر
1396/5/4
سلام
كسي با MG GT آشنايي داره؟ ماشين خوبيه؟ قدرت و استحكامش چطوريه؟ زود به خرج افتاده تا حالا؟
ممنون اگر اطلاعات كاملي در اختيارم بگذاريد .
1396/11/25
باسلام و تشکر از زحمات ، واقعا این سایت رو بنده از روی همین بررسی های جامع و کاربردیش شناختم
1396/12/12
سلام
من ٥ ساله ام جى ٦ دارم، خيلى راضيم، در اين حد كه حاضر نيستم با ماشين ديگه اى توى همين بازه قيمت عوضش كنم، يعني ترجيح ميدم مدل بالاترش رو بخرم تا مثلا هيوندا يا كيا كه دور و بر اين قيمت باشن (با احترام به خريداران اين دو برند معروف، من آدم متعصبى نيستم)، در اين ٥ سال كه حدودا ١٣٠ هزار تا كار كرده، يكبار كوئل، يكبار دسته موتورها، يكبار شيلنگ رادياتور و يكبار موجگير جلوبندى تعويض شده كه دوتاى اول گارانتى بودن، ديگه مشكل خاصى نداشته، فقط سرويسهاى دوره اى بوده. اين چند مورد هم از كيلومتر ١١٠ به بعد بوده. نظر شخصى من، ظاهر و داخل اين ماشين بسيار زيباست و قدرت شتاب ثانويه و موتور توربويى كه داره حس خوبى به راننده ميده، ضمنا هندلينگ خودرو بينظيره. با اين قيمت واقعا نسبت به خيلى ماشينا كه ده بيست تومن گرون ترن بهتره (نظر منه)
1397/1/31
سلام
اینایی که گفتید برا 110 هزارتا به نظر من زیاده
نمیخوام با ماشین قبلیم که تویوتا کمری بود مقایسه کنم چون با هیچ ماشینی از لحاظ استحلاک قابل مقایسه نیست
اما من سالها پیش یه ریو داشتم و تا 150 هزار تا که داشتم فقط لوازم مصرفی مثل لنت و باطری و فیلتر عوض میکردم
به نظر ماشین پر استحلاکیه پس
1396/12/19
سلام ب دوستان لطفا
کسی ک ام جی سوار بوده نظر خودش را بگذاره تا کسی مثلا من نیت خریدش را داره اگاه بشه قیمت بدنی موتوری
با تشکر
1398/2/13
با سلام.

بنده هم سراتو۲۰۱۱کره ای و هم مزدا۳ داشته ام.ولی انصافا باید بگم که ام جی از هر دوتا ماشین به لحاظ نرمی و رانندگی و آپشن و شتاب و سرعت و مصرف پایین و جاداربودن و امنیت راننده و سرنشینان و هندلیگ اعجاب انگیز با سیستم DSC متفاوت بوده و این ماشینو ازین دو رقیب کره ای و ژاپنی متمایز و برجسته تر میکنه.ناگفته نمونه که بنده یک کمری GLX مدل ۲۰۰۷ هم داشته ام ولی به لحاظ آپشن ام جی سرتره و تو نرم بودن و بی سرو صدا بودن خیلی از کمری پایین تر نیست.و باتوجه به تفاوت قیمتشون آدمی میتونه خودشو قانع کنه که ام جی بگیره خیلی بهتره.اما اینکه دستهای پشت پرده و مافیای خودرو نگذاشته این خودرو خوب شناخته بشه و باعث شده در کورس قیمت عقب بمونه خب معلومه که به چه دلیله. چون اگر این خودرو با توجه به امکانات و قیمتش خوب معرفی میشد دیگه کسی سراغ خودروهای چینی دیگه و یا خودروهای کره ای و ژاپنی با اون قیمت بالاشون نمیرفت.چرا که این ماشین همه اونچه که در دیگر خودروهای هم رده خودش را داراست بلکه خیلی بیشتر هم داره. شاید هم یکی از دلایلش اینه که اونهایی که وارد کننده این خودرو هستند ادمهای قوی و متصل به جایی نیستند و در نتیجه بدلیل سودی که اونها از شناخته شدن این ماشین نمیبرند خب مسلما نمیگذارند قد علم کنه که هیچ بلکه تا میتونند سعی بر بی کیفیت نشون دادنش هم میکنند
کدوم یکی ازین ماشینها در این رنج قیمت سیستم هندلیگ شونDSC رو داره؟کدومشون صندلیهاشون برقیه؟کدومشون کولر و تهویشون دوآل هستش؟ویا مجهز به TPMS و یا کولباکس و گیربکس مجهز به حالتW و کروز هوشمند مجهز به گاز دستی و یا دبل کلاچ و یا سیستم استاپ اند استارت و اتو هلد و ترمز دستی برقی و ...هستند؟؟؟؟
با اینهمه آپشنی که بعد از۱۵۰ هزار کیلومتر هنوز سالم و بدون ارور هستند اولا کمی غیر منصفانه قضاوت کردید و دوم اینکه قیمت این خودرو میبایست دوبرابر این قیمت باشه. واگر الان این قیمتشه موقعیت خوبیه که از داشتن اینچنین خودرو نرم وبا کیفیت و پرآپشنی لذت ببرید.
اینکه یک خودرو تولید کجاست خیلی ملاک نیست اینکه اون خودرو در عملکرد به چه شکلی جواب پس داده مهمه.
1397/10/9
وقتی میگه ماشین 5 ساله، 2 بار یدک کش شده تن و بدنم میلرزه، هم دوسش دارم، هم میترسیم ازش
1399/7/5
جالبه ماشین ما تو کیلومتر ۱۰۵ هزار هیچ کدوم ازین مشکلاتو نداشته فقط لنتو تسمه تایم و قطعات مصرفی