موضوعات داغ

تجربه رانندگی با ام وی ام 550 و ام وی ام X33S دست دوم از تهران تا طالقان

11 تیر 1396

مدیران خودرو را می توان یکی از قدیمی ترین عرضه کنندگان خودروهای چینی در بازار ایران نام گذاری کرد. مدل هایی همچون 530، X33 و 110 که در دهه 80 شمسی پا به بازار ایران گذاشتند و ایرانیان را با مفهوم خودروی چینی آشنا کردند، می تواند مثال خوبی برای قدمت این برند در بازار خودرویی ما باشد. حال امروزه محصولات این شرکت تحت دو برند ام وی ام و چری عرضه می شوند و با توجه به تنوع و تعدد مدل ها، شاهد یک سبد کامل محصولات هستیم که از خودروهای کوچک درون شهری همچون 110S گرفته تا کراس اوری همچون X33S را شامل می شود. به این منظور شرکت مدیران خودرو برنامه ای را برای اصحاب رسانه فراهم کرد که سفری یک روزه به سمت منطقه زیبا و چشم نواز طالقان با دو محصول پر طرفدار این شرکت یعنی 550 و X33 را شامل می شود. تفاوت این برنامه با برنامه های دیگر در این است که خودروهای کارکرده که توسط مشتریان این دو برند در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته تا به بررسی وضعیت آن ها در مدل های کارکرده بپردازند. کارکرد 6 خودروی حاضر از 5 تا 50 هزار کیلومتر متفاوت بوده و هر کدام با توجه به شرایط کارکرد از وضعیت به نسبت متفاوتی برخوردار بوده اند.

برنامه را با 550 دنده دستی با کارکرد 43 هزار کیلومتر آغاز می کنیم. ام وی ام 550 به عنوان جایگزین مدل محبوب 530 شناخته می شود. سدان چینی که در دو نسخه دنده دستی و دنده اتوماتیک (CVT) عرضه می شود که به ترتیب 56.500 و 64.400 به صورت نقدی قیمت گذاری شده است، همچنین می توان نمونه های کارکرده آن را نیز از سامانه مخصوصی که مدیران خودرو به همراه گارانتی عرضه می کند را خریداری کرد.

از مشخصات ام وی ام 550 می توان به موتور 2 لیتری 4 سیلندر آن اشاره کرد که حداکثر قدرت 139 اسب بخار در دور 5750 و حداکثر گشتاور182 نیوتن متر را در بازه 4300 تا 4500 تولید می کند. وزن خودرو در نمونه دنده دستی به 1360 و در نمونه اتوماتیک به 1290 کیلوگرم می رسد.

سیستم تعلیق خودرو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب نیمه مستقل چندگانه با فنر لول است. از تجهیزات این خودرو نیز می توان به صندلی های چرمی، سیستم پخش mp3 با 4 بلندگو، سان روف برقی، دو کیسه هوای ایمنی و...اشاره کرد.

پیش تر به صورت اجمالی به این خودرو پرداخته ایم و این نوشتار را صرفا با هدف بررسی وضعیت موجود خودرو در کارکرد 43 هزار کیلومتری این خودرو دنبال خواهیم کرد.

پس از نشستن پشت خودرو و حرکت در اتوبان می توان متوجه عایق سازی به نسبت خوب خودرو شد که این مورد پیشرفتی به نسبت محصولات قبلی این شرکت است. در مدل دنده دستی شاهد نرمی مناسب تعلیق و فضای به نسبت خوب سرنشینان هستیم و سیستم تهویه مطبوع نیز با این که در بخش کمپرسور دچار ایراد بود و مالک برای برطرف کردن مشکل، این مسئله را به بعد از این برنامه موکول کرده بود، اما باز هم توانایی خنک سازی کابین را داشت.

وضعیت فرمان نیز با توجه به وزن سبک در سرعت های بالا ممکن است کمی چالش بر انگیز ظاهر شود اما به واقع به فرمان دهی خودرو ایرادی وارد نیست و ازاین نظر می توان محور جلوی این خودرو به همراه جعبه فرمان آن را یکی از بهترین ها در این رنج قیمتی دانست. ترمز خودرو نیز به اصطلاح پایین می گیرد که پس از کمی رانندگی می توان به شرایط کاری آن عادت کرد و از این نظر با عموم خودروهای معمول، همچون خودروهای منتج شده از پلت فرم پژو405 و 206 متفاوت است. در ادامه و مسیر جاده طالقان فرصتی دست داد تا وضعیت هندلینگ خودرو را نیز بررسی کنیم که باز شاهد فرمان پذیر خوب خودرو و عملکرد قابل قبول سیستم تعلیق بودیم.

مصرف سوخت خودرو نیز با توجه به تجربه مالک در حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر است که البته در ترافیک سنگین شهری اندکی افزایش می یابد.

در نهایت مالک گله مندی خاصی به این خودرو نداشت و مشکلاتی از قبیل لاستیک سایی چرخ های عقب که در مورد جک J5 شایع است را رد کرد.

ام وی ام 550 در مقابل خود رقبایی همچون جک J5، تندر 90 اتوماتیک و حال دنا پلاس در نسخه دنده دستی را می بیند و در بازار سدان های صفر کیلومتر حال حاضر جز مطرح ترین گزینه ها در این بازه قیمتی محسوب می شود.

خودروی بعدی که برای تست و بررسی در نظر گرفته شده بود مدل X33S بود. مدل قبلی این خودرو با فروش بسیار خوب خود، توانست به عنوان یکی از موفق ترین کراس اورهای ارزان قیمت در نظر بگیرد و به دلیل همین سابقه خوب، حال با توجه به طراحی به روز خود و شرایط فروش مختلف این شرکت، با استقبال به نسبت خوبی همراه شده است. این خودرو نیز در دو مدل اسپرت و معمولی عرضه می شود که به ترتیب قیمتی برابر با 77.600 و 79.600 دارد.

موتور این خودرو نیز همانند مدل 550 از نوع 2 لیتری مجهز به جعبه دنده CVT 7 سرعته است و حداکثر قدرت آن معادل 139 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل 180 نیوتن متر است. سیستم تعلیق آن نیز همانند مدل 550 است.

از امکانات این خودرو می توان به صندلی چرمی، سنسور پارک، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سان روف، صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، دوربین دنده عقب، رینگ 18 اینچی و کامپیوتر سفری اشاره کرد. در مدل اسپرت شاهد استفاده از سقف مشکی رنگ و سپرهای اسپرت تر هستیم و خروجی دوگانه اگزوز عقب نیز از دیگر تفاوت ها به نسبت مدل معمولی است.

خودروی مورد بررسی قرار گرفته کارکرد به نسبت کم 5 هزارتایی داشت اما نسخه دیگری نیز با کارکرد بالاتر در این برنامه حضور داشت که در مجموع تفاوت چندانی از لحاظ میزان عملکرد و شرایط کاری نداشتند. این خودرو مشکل ترمز به نسبت پایین 550 را ندارد و از این نظر بیشتر شبیه به خودروهای معمول بازار است. اما همچنان کولر خودرو پس از شتاب گیری به صورت کامل کمپرسور کولر را قطع می کند تا نیروی بیشتری به سمت چرخ ها روانه شود. این خودرو دارای دو حالت رانندگی eco و sport است که در جاده های کوهستانی حالت اسپرت و استفاده از حالت تیپ ترونیک جعبه دنده پیشنهاد می شود. فرمان خودرو نیز در تمامی شرایط نرم و سبک وزن احساس می شود و در مقام مقایسه در زمینه فرمان پذیری، در پس 550 قرار می گیرد. محور عقب خودرو نیز همانند دیگر کراس اورها کمی خشک به نظر می رسد. همچنین به دلیل ارتفاع نسبتا بالای بدنه نسبت به سطح زمین در گذر از پیچ ها راننده باید دقت بیشتری نسبت به ام وی ام 550 به خرج دهد.

در مجموع ام وی ام X33 نسل جدید به نسبت مدل های قبلی خود پیشرفت قابل توجهی را به نمایش می گذارد و از آن جا که با طراحی به روز داخلی و خارجی و گارانتی 5 ساله می تواند یکی از معدود انتخاب های اتوماتیک کم دردسر در این بازه قیمتی نامیده شود.

به خصوص در شرایطی که اکثر خودروهای کراس اوور خانوادگی جدید معرفی شده طی ماه های اخیر در بازار بیش از 100 میلیون تومان قیمت دارند و عرضه برخی برند های چینی با افت و خیز همراه است، می توان گفت که مدیران خودرو عملکردی پایدار را از خود نشان داده است و با گسترش شبکه خدماتی این شرکت طی چند ماه اخیر، زمینه لازم برای افزایش رضایت مشتریان در بلند مدت فراهم شده است، حال باید منتظر ماند و دید که در بازار نه چندان رقابتی این روزهای کشورمان، شرکت های دیگر هوش کافی برای درس گرفتن از سخت کوشی دوستان چینی را دارند یا خیر.

28 عکس

نظرات کاربران

79 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/11
واقعیت رو باید قبول کنید.ماشین های چینی بازار دوام و کیفیت بسیار بهتری نسبت به ماشینای ایرانخودرو و سایپا دارن و مدل های گرون قیمتشون هم کاملا با کره ای ها قابل مقایسه اند. الان نیاید بگید خودرو بانک داره تبلیغ میکنه و فلان و بهمان
هرکدومتون تا حالا با این ماشینا رانندگی کردید تجربیاتتون رو بگید، هرکس هم تا حالا توی اینا ننشسته الکی نظر نده
1396/4/12
هیچ جای دنیا چینی رو با کره ای و کره ای رو با ژاپنی مقایسه نمی کنند شما هم حق نداری بگی که نظر بده یا نده عزیزم.
1398/11/11
ما تو اداره یه ام وی ام 530 داشتیم اولش خوب بود ولی وقتی به خرج افتاد بیچاره کرده بود ما رو ، به علاوه ایرادات خنده دار که نمایندگی هم ازش سر در نمی آورد
حالا ایرادات ماشینهای صفر چینی از قبیل سوختن گیربکس اتومات بگیر تا بقیه بماند که برای دوستانم اتفاق افتاده
چینی ها از ایران خودرو و سایپا بهترن ولی برای اونا حداقل مشکل لوازم یدکی نداری
1396/4/11
تو این وضع اقتصادی اگر مخصوصا اگر کسی زن و بچه هم داشته باشه جمع کردن 65 میلیون تومن سالها طول میکشه
خوش به حالشون، خداکنه منم بتونم یه x33 بخرم
1396/4/11
نمیدونم چرا اصلا چینی به دلم نمیشینه ، اصلا دوست ندارم تو ماشین چینی بشینم ، البته بحثم سر ام وی ام و چری و جک و این برنداس وگرنه هاوال و جیلی که از بهترینای چین هستن وارد نمیشن متاسفانه ... یا فعلا وارد نمیشن ، یه سوالی که برام بوجود میاد اینه که کره با کارگر و دستمزد کره ماشین تولید میکنه با کیفیت عالی که تو آمریکا میان تو تاپ10 بعد قیمتش 60 الی 70 میلیون بعد ایران ماشین چینی بی کیفیت با دستمزد کم ایران برای کارگران یه ماشین میزه 70 تومن ؟؟ واقعا با عقل جور درمیاد؟؟؟ کاشکی قوانین مسخره برداشته میشد و با 60میلیون یه سراتو یا النترا صفر میخریدن مردم به جای این چینی ها ...
1397/7/21
دوست عزیز من خیلی از ماشین های چینی رو داشتم و سوارش بودم ، سیاست بعضی شرکت های خودرو سازی بد جلوه دادن ماشین های چینیه که آشغال های خودشون فروش بره ، به عنوان کسی که انواع ماشین های ایرانی و پژو و .... ماشین های چینی رو داشتم در مقام مقیسه میتونم بگم سگ ماشین های چینی می ارزه به آشغال های ایران خودرو و سایپا و ..... چه از نظر امنیت چه رفاه و چه قدرت و زیبایی و امکانات ..... الانم آریزو فایو توربو و ایکس ۳۳ اسپرت دارم که واقعا راضی ام ازشون
1396/4/11
جفتشون مزخرف. خواهشا برید نظرات صاحجبانشون رو بخونین. سکتهههه
1400/4/22
آخه شما تویی که اینو میگی مگه سوار این ماشین شدی که این حرف رو میزنی من ۵۵۰ مدل ۹۴ دارم که سگش شرف داره به دنا و امسال اون آخه چرت نگو بابا من تا روزی که عمر دارم دیگه سوار ماشین ایرانی نمیشم
1396/4/11
MVM550 = تویوتا کمری 2017
یعنی هیچ فرقی با هم ندارن
1396/4/11
الان یه عده که نه تجربه سواری ماشین چینی دارن نه سواد خودرویی میان میگن چینی اشغاله وفلانه حالا ببینید
1396/4/12
عرض ادب جناب میلاد عزیز. بنده تجره سواری با 4 مدل خودروی چینی داشتم ! اما چیزی که باید بدون تعصب عرض کنم اینه که ماشینای چینی نسبت به آنچه که هستند واقعا" خیلی گرونن و کیفیت زیاد مطلوبی ندارن ضمن اینکه بازار دست دوم ضعیفی دارن و افت قیمت زیادی روی دست صاحبش میگزارن.مثال ام وی ام 550 که در مقالات خودرویی بد اقبالترین خودروی چینی لقب گرفته .میتونید تحقیق کنین.
1396/4/11
متاسفانه بررسی ماشینای قیمت متوسط و رو به پایینتون ضعیف شده یه مدته ، خیلی سطحی شدن به نظرم ، مثلا همین گزارش بیشتر شبیه یه تجربه ده دقیقه ای میمونه تا سفر یک روزه ، انگار که کمپانی ها فشار میارن که خیلی چیزا گفته نشه و جزئیات بیان نشن ، عکسها هم که ناقصه و از داخل x33 عکسی نیست ، همین مقاله مقایسه پورشه و ولوو که چند روز پیش رفت روی سایت خیلی خیلی قوی تر بود واقعا !
1396/4/11
خیلی خلاصه و مختصر به خودروها اشاره کرده بودید باید اطلاعات کافی رو در اختیار بگذارید چرا که شما خودروهای کارکرده رو بررسی کرده بودید باید تمام معایب و مزایا رو می‌گفتید ما که این طور متوجه نشدیم بعد از گذشت 50 هزار کیلومتر خودرو در چه وضعیتی قرار دارد تقریبا تفاوتی با بررسی خودروهای صفر کیلومتر نکرد. اگه فیلم بررسی هم تهیه می کردید عالی بود.
1396/4/11
دوستانی که ام وی ام 550 دارند خرید انرا توصیه می کنند؟مزایا و معایب
انرا نسبت به رقبا بیان کنند.
1396/4/11
چه بررسی ناقصی!
1396/4/11
اقا یه سوال
این ام وی ام 550 چرا نشانگر دمای اب نداره ؟؟؟؟
1396/4/11
خیلی ماشینها ندارند مثلاً ماشین قبلی من که اسپورتیج مدل 2010 بود هم آمپر آب نداشت و توسانهای همون سال هم می دونم که نداشتن از نمایندگی که پرسیدم گفتند با توجه به اطمینان از سیستم خنک کننده فقط چراغ براشون تعبیه شده
1396/4/11
حتما آب راديات نميخوره!!!!!!!!!!
1396/4/11
دوست عزیز داره بین دور موتور وسرعت یهنمایشگر هست .سمت چپش دمای موتور .سمت راست میزان بنزین
1396/4/11
انقد با ذوق و شوق تعریف کرده بودین اگه عکس ماشین ها رو نمیدیدم فک میکردم راجع به آئودی نوشتین اگه انقد اینا خوبن بدین جرمی کلارکسون توی برنامه گرن تور راجع بهشون صحبت کنه خصوصا مدیران خودرو
1396/4/11
خودروبانک داره با حمایت بیخود از خودروهایی چینی . بیطرفی واعتبار خودشم زیر سوال میبره .
1396/6/7
دقیقا با شما موافق هستم
متاسفانه چندیست خودرو بانک در بررسی و فیلم های خودرو های چینی کاملا جانبدارانه برخورد می کند و کوچکترین انتقاد یا نقصی را وارد نمیداند
جالب آنکه در بررسی خودرو های روز آلمانی مثل بنز و بی ام و و خودرو ها ژاپنی که جز پر فروش ترین خودرو ها در سطح جهان هستند ایرادات و انتقادات مکرر را به راحتی ذکر میکند!!شاید هم واقعا تنها خودرو های بی نقص جهان همین چینی ها هستند؟!!!
1396/4/12
ما ک x33 نسل قبلو داشتیم کلا چیزی بنام هندلینگ و فرمان پذیری توش وجود نداشت. از پراید بهتر بودا ولی خب کلا ماشین تو بارون واسه خودش میرفت اینور اونور
1396/4/12
مرگ بر چینی و ژاپنی درود بر MG کبیر
1396/4/12
بله . مرگ بر چینی .به خصوص mg چینی اشغال.
1396/4/12
خودرو بانک لطفا گزینه دیسلایک رو هم اضافه کنید به کامنت ها
1396/4/13
داداش میدونی ژاپن کجاست چی میزنه؟؟؟؟
1396/4/12
اگه خودروهای چینی انقد که گفته میشه به نسبت قیمت کیفیت خوبی دارن چرا فقط تو ایران عرضه میشن؟ اروپاییا از قیمت کم کیفیت خوب بدشون میاد؟
خیلی از خودروهای چینی هنوز بیشتر از یکی دو نسل ازشون نگذشته پس نمیشه در مورد دوامشون حرفی زد
سال پیش چن مدل چینی تولیدشون یهو متوقف شد که باعث عدم اعتماد میشه
1396/5/31
اروپا؟؟!!!!!
اين قيمتا تو ايران قيمته واقعا. يه پلاك ميشه ١٠٠ م ميره روش. به طور مثال پلاك نشده كيا اسپرتج ٥٠ م ميفروشن و ارزش داره. حالا پلاك ملى اينجا ميشه ١٥٠-١٦٠ م. تو اروپا بهترين ماشينارو سوار ميشن با قيمتاى مناسب نه قيمتاى فضايي ايران
1397/2/9
هرچی که هست از خودروی داخلی خیلی بهتره وبا کیفیت ما الان ۵ساله از ام وام ۵۳۰ استفاده میکنیم جوز روغن لاستیک و آب و بنزین چیزی نخواسته.
1397/5/8
دلیل توقف یکباره این هست، چجوری چین با جمعیت1400000000 یک میلیارد و چهارصد میلیونی شکم مردمش رو سیر کنه؟ خوب یه برند رو میزنه سریع یکی رو توقف میزنه. مثل خیلی از لوازم دیگش. قطعات کامپیوتر رو نگاه کنید. یا اسباب بازی. ما هستیم که 100 سال از یه وسیله استفاده می کنیم. همون ژیان الان شده زانتیا ولی پراید ما همون هست. راستی پراید خارجی ها خیلی با پراید ما فرق داره.
1396/4/12
عرض ادب خدمت دوستان .بطور کلی اگه قصد خرید ماشین چینی رو دارین بهتره بدون تعصب یک سر به تعمیرگاه های مخصوص اون مدل بزنید.فریب تبلیغات رنگارنگ فروش رو نخورید بیاد داشته باشین چقدر پول بی زبون قراره بدین وبجاش قراره چی دریافت کنین!!!بطور کلی ماشینهای چینی افت قیمت دست دوم زیاد وبازار ضعیفی در دست دوم دارن. همیشه به این تبلیغ که فلان ماشین گیربکس آیسین ژآپن و موتور تحت لیسانس فلان شرکت انگلیسی رو داره محصولات چینی رو بفروش میرسونن .!! اما در عمل و روی اسفالت عملکردهای آنها قابل خیلی رضایت بخش وقبول نیست .موفق باشید
1397/2/29
دوستان همه ما می دونیم خودروی چینی چیه و چه معایب بی شماری داره. در مورد بازار دست دومشم باید عرض کنم کاش فقط افت قیمت داشت . آقا اصلا مشتری نداره . ماشیند یک ماه صبح و بعد از ظهرمیزاری داخل یه نمایشگاه که برات بفروشه،حتی یه مشتری هم نمیاد سراغش ولی اگه ماشینت حتی آر دی مدل 1382هم باشه دوسه روزه فروش میره حالا بایک میلیون بالا یا پایین. من از ام وی ام550 بجز صدای کمک عقبش و نبود قطعاتش( حتی موتور آب پاش شیشه جلو هم گیرم نیومد و مجبور شدم بدم باطری ساز مال پژو رو بهش بخورانه ) فقط از این مسئله نگرانم که اگه یه روز بخوام واقعا بفروشمش نمیدونم باید چکار کنم یه بار حاضر شده تا 5میلیون زیر قیمت بازار و اونم شرایطی بفروشمش ولی دریغ از یه مشتری واقعی( ناگفته نماند من در کرمانشاه ساکنم)
1397/2/30
یکی از بزرگترین خیانت ها را کسانی کردند که بین مردم اینطور جا انداختن خودروهای جک(s5 - j5) موتورشون ژاپنیه، حتی گفته میشه موتور خودروهای جک متعلق به شرکت میتسوبیشی ژاپنه- طرف چند ساله داره جک سوار میشه و هنوز نمیدونه موتور ماشینش چینیه و فکر میکنه حدود 90تا100تومن پول داده و یه ماشین با موتور و گیربکس ژاپنی سوار شده. این خیانت بسیار بزرگی بوده که خیلی از ماها هم ندانسته داریم بهش دامن میزنیم. همه شما دوستان که علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای مسائل خودرو هستین میدونید که موتور خودروهای جک،تنها طراحیش متعلق به میتسوبیشی ژاپنه. و تمام مراحل قالب بندی و ریخته گری جنس آلیاژهای بکار رفته در موتور خودروهای جک تماماً چینیه- کسایی که مکانیک بودن یا حتی چندماه شاگرد مکانیک هم بودن خوب میفهمن عرض بنده را که آلیاژ فلز چه نقش مهم و کلیدی ایی را در دوام یک خودرو داره. همین بحث آلیاژه ها باعث شده آلمان اینطوری بدرخشه و با اینکه ارتشی نداره ولی تأمین کننده سلاح های خیلی از کشورهاییه که داعیه قدرتمند بودن رو دارنف دلیل همه این ابرقدرتی آلمان بر میگرده و دستیابی صنعت این کشور به فرمول های منحصربه فرد تولید
آلیاژهای فلزات مختلف مثل فولاد،چدن و آلومینیوم و انواع مختلف مشتقات لاستیک و پلاستیک///برای همینه ما مشاهده میکنیم تو داشبورد هردو از جنس پلاستیک اما یکی شون ظرف دوسه سال در برابر تابش تور آفتاب دچار تغییر رنگ و گاهی ترک برداشتن میشه،اما اون یکی داشبورد سه چهار برابر قبلی عمر میکنه///همین قضیه در مورد سایر قطعات بکار رفته در خودروها هم صدق میکنه و باعث میشه یه خودروبعد از پنج شش سال و نهایتاً ده سال کاملاً از ریخت میفتهو همه جوره افت میکنه و یه
خودروی دیگه مثل ولوو، بنز یا تویوتابعد از گذشت مثلا15سال هنوز سرپا و محکم و منظم و با اصالت، توی خیابون خود نمایی میکنه/// در بحث تسلیحات هم همینطوره مثلا یه نارنج که ساخت آلمانه در لحظه انفجار بدلیل استفاده از آلیاژ مناسب و با کیفیت چدن، به 40 تا شصت تیکه تقسیم شده و قدرت تخریب بالایی خواهد داشت ولی نارنجکی که ساخت یه کشور با صنعت پایین تره در لحظه انفجار خیلی اوقات چند تیکه اون از هم جدا نشده و مشاهده میشه که مثلا نزدیکه به چهار پنج تیکه اون از هم جدا نشده اندو نارنجکی باید به حداقل 40تیکه تقسیم بشه ، فقط شش هفت تیکه شده و بدلیل سنگینی این تیکه ها مسافتی را هم که طی میکنه کوتاه تر و قدرت تخریبش پایین تره// ببخشید سرتونو بدرد آوردم
1396/4/12
سلام ام وی ام 550 ماشین خوبیه ولی خدایی با جی5 اتومات قابل مقایسه نیست! چه از نظر کیفیت چه طراحی و...
1396/4/12
وقتی در عکسها انباشت زباله های ساختمانی رو در کنار مکانی به این بکری و زریبایی دیدم آه از نهادم برخواست و این جمله به یادم اومد که از ماست که برماست!
1396/4/12
اونهایی که می گویند 550 اشغاله می توانند 140 میلیون تومان هزینه کنند و الانترا
بخرند ولی لطفا انرا با خودروی 60 میلیون تومانی مقایسه نکنند!!
1396/4/13
اونهایی که 62 میلیون پول بی زبان را به :
مگان 90
آوانته90
زانتیا 89 تمیز
ماکسیما 89 دنده ای
سوناتا 2006
مزدا3 87
تویوتا کمری گرند 2006
نیسان رونیز!
تویوتا کرولا 2007
کیا سراتو مونتاژ
کیا سراتو وارداتی 2007
و...
...نمی دهند، جا دارد که کمی بیشتر فکر اقتصاد اندیششان را به کار بیندازند !
دوست عزیز هر ماشین صفری، مطمینا مزایای غیرقابل چشم چوشی دارد. ولی خوبی های ماشین صفر به خصوص از نوع چینی و ایرانی فقط مخصوص چندماه اول است. درست تا زمانی که ماشین بوی نویی داره.
اگر کمی اطرافمونو بهتر نگاه کنیم، با همین پول ماشینایی هستن که بدون اغراق یک چرخشون به کل هیکل _____ میارزه.
1396/4/15
قیمت ام وی ام 550 اتوماتیک 60 میلیونه چطور با خودرو 60 میلیونی مقایسه نکنیم؟
1397/2/29
با نظر محمد عزیز به شدت موافقم/ برید یه کمری 12سال کار کرده بخرید نهایتش مجبور بشی دوسه بار بری تعمیرگاه بجاش تا هشت نه سال فقط بگاز باهاش. حتی هزار تومن هم افت قیمت نداره. همیشه هم پیش خودت میگی دارم یه ماشین ژاپنی باکیفیت سوار میشم که 12سال پیش خیلی از ثروتمندان و افراد متشخص جهان و از چهره های مشهور سینمایی گرفته تا سیاستمداران معروف سوارش شدن. نه اینکه یه ماشین چینی بخری که تولید کننده بی وجدانش هنوز یه دور باهاشنزده ببینه اصلا این موتور با این گیربکس همخوانی داره یانه؟ تو اروپا هم اصلا راهش نمیدن. واقعا ملت بدبختی هستیم. بدبخت و بیچاره و بی یار و یاور/ عرب سوسمار خور بایدانواع تویوتا سوار بشه. اونوقت ما اگه جز قشر متوسط کمی هم بالاتر محسوب بشیم باید بریم ماشین چینی سوار بشیم. توروخدا ظلم نیست فقط یکبار قراره بدنیا بیایم و زندگی کنیم اونوقت از 90درصد امکانات روز دنیا محروم باشیم؟ تمام خودروهای زیبای اروپایی و آمریکایی دارن توی انبارهای کارخانه هاشون خاک میخورن بعد ما بریم چینی بخریم
1396/4/13
آقا خداییش دم مدیران خودرو و کرمان موتور و کلا همه کرمانی ها گرم!...هیچ سایتی نیست که از حامیان کرمانی ها نباشه!
ماشالله همه سریال های تلویزیون هم به نام خودشون زدن! کلا سریال نیست که،،،تبلیغ مدیران خودرو بوده روش قصه گذاشتن!!
یه مدتی تو فکر بودم چرا یه عده ای 95 میدن به تیگو5 !؟؟ حداقل جک میگرفتی داداش!...بعدا فهمیدم مدیران خودرو تیگو5 رو با پیش پرداخت 10 تومنی میده...
10 تومن روز تحویل!
10 تومن دیگه 5 ماه بعد تحویل!!
مابقی اقساطی که 7 ماه بعد تحویل تازه اقساطش شروع میشه!!!
واقعا دمشون گرم، خوب یاد گرفتن ماشین چینی بفروشن!!
1396/4/14
پیش پرداخت تیگو 5 پنجاه میلیون تومان هست مابقی ماهی 3 میلیون.خواب دیدی داداش اینقدر به خودت فشار نیار
1396/4/14
صنعنت نوپای چین و ژاپن رو نباید با فرانسه مقایسه کرد شنا ببنید رنو چه حرفایی داره در فرمول 1 میزنه بعدش تویوتا هنوز بخاطر باز نشدن ایربگ جانبیش داره فراخوان میده!!! چین و ژاپن از یک قماشند و همگی به فکر کلاهبرداری هستن
1396/4/14
دوست عزیز جدا "مرسی که هستی"
1.صنعت چین در بحث خودروسازی احتمالا بعد ایران ضعیف ترینه...ماشینای چینی فقط در ایران و چند کشور خیلی ضعیف که تقریبا صنعت خودروسازی ندارند، استفاده می شوند...ازجمله: برزیل، آرژانتین، عراق، سوریه و دیگر کشورهایی که احتمالا یک بار هم اسمشون به گوشمون نخورده!
2. توروخدا صنعت خودروسازی "فرانسه" رو جزو اروپایی ها حساب نکنید. بزرگترین شرم، آوردن اسم رنو و پژو در کنار اسم آیودی و مرسدس و ب ام و و فراری و فولکس و ولوو و...است. دوست عزیز سابقه طولانی یکی از فاکتورهای شناخت یک برند به حساب میاد...شرکت "پژو" 210 سال قدمت داره، ولی اونقدر ضعیفه که جز بازار خود فرانسه و چند کشور معدود، هیچ جای دنیا کسی پژو رو به عنوان خودرو خوب نمی شناسه.
3. صنعت نوپای ژاپن!! ؟؟؟ همین صنعت نوپای ژاپن امروز دهن صنعت خودروسازی آمریکا و آلمان رو توی بحث فروش، _____کرده! من ماشین ژاپنی ندارم ولی اینو از من بدون که ژاپنی ها حداقل در بحث خودرو "بهترین" هستند.
بنز اگه ماشین میسازه، خاص میسازه و مخصوص افراد خاص.
ولی تویوتا ماشینی میسازه که در کنار کیفیت و لذت رانندگی، بالاترین دوام رو داره...علت فروش کم نظیر ماشین های ژاپنی و در راس همه "تویوتا" همین کیفیت مناسب و دوام بالاست.
4. درحال حاضر صنعت نوپای ژاپن و کره علاوه بر بازار کشور های خود و همسایه، بازار خاورمیانه، آمریکا و اروپا رو هم در دست دارن...حالا رنو تازه یاد گرفته ماشین خوشگل بسازه!!
5. مشکل همه ما ایرانی اینه: حمایت همه جانبه و همه جوره از انتخاب خود !!!
اگر شما پژو یا رنو دارید، استفاده کنید و لذتش رو ببرید، لازم نیست که دوصنعت ژاپن و چین رو که کلا با اهداف مختلف شکل گرفتن، با هم یکی کنید!
6. ماشین های رنو حداقل در ایران از ال90 گرفته تا تلیسمان، از وقتی وارد این مرزو بوم شدن، ماشین های محترمی بودن و خریدارانی هم داشتن. ماشین های رنو بیشتر در بازه های پایین قیمتی توانایی رقابت دارن و بیشتر بدرد آدم های ساده و اقتصادی میخورن. من برای صنعت کهنه پای فرانسه در حد خودش ارزش قایلم ولی شما هم لطفا تفاوت بسیار زیاد خودروهای ژاپنی رو با فرانسوی نادیده نگیرید و مطمین باشید اگر کشورهایی مثل "ایران" نبود، صنعت خودروسازی فرانسه احتمالا صادراتی نداشت!!
1396/4/15
آدم با خوندن کامنت شما اول به چشمای خودش شک میکنه بعدش به مفهوم ماشین باز :((((
1396/4/15
شما گاو باز بیشتر بهت میخوره تا ماشین باز با این نظراتت. ژاپن میتسوبیشی صدساله داره. قدمت و اعتبار تویوتا زبان زد خاص و عام هست.
1396/6/25
یه ماشین دارم آلمانی ،مال سی و پنج سال پیشه ،خواستی بگو بدم برو بازی کن ،از این چینیا نیست ،جنسش خیلی خوبه، فقط یه نخ میخواد .
1397/2/29
جل الخالق. چین و ژاپن یه قماش شدن؟؟ اونوقت فرانسه بهتره ها؟؟؟/
1397/5/8
با سلام دوست عزیز
هر چند تازه این کامنت رو خوندم ولی مقایسه خودرو ژاپنی با فرانسه غیر ممکن هست. تویوتا در جهان حرف اول رو میزنه و پرفروش ترین ماشینه. {همچنین پرفروش‌ترین خودرو در سال 2017 همانند سال گذشته، یک محصول ژاپنی یعنی تویوتا کرولا بوده که بیش از 1 میلیون واحد (-5.8 درصد) از آن به دست مشتریان رسیده است} {اما از نظر برند خودرویی، این تویوتای ژاپن است که با رکورد جدیدی یکه‌تاز جدول بوده است. با فروش 8.7 میلیون دستگاهی که رشد 2.4 درصدی نسبت به سال 2016 را نشان می‌دهد تویوتا رکورد کل تاریخ را شکسته است} یه سرچ تو نت بکنید مطلب رو پیدا می کنید.
به قول دوستمون آقا محمد صنعت خودرو فرانسه رو ایران زنده. در حقیقت ایران با خرید و سرمایه گذاری در پژو فرانسه اون رو رونق بخشید. من از خودرو سردر نمیارم ولی یادمه 40 سال پیش یه خودرو فرانسوی تو ایران نبود. چون موتور اونها به دلیلی خاص زود جوش میاورد و سرسیلند میزد. رنو و فیات ایتالیا که هیچ. میگفتن اگه دوست تعمیرکار داری رنو بگیرجیب پرپول فیات بخر(فیات یعنی هرچی در میاری بده بیاد). اینهم از طراحی فیات دقیقا ساینا، فیات ایتالیاس. ولی در عوض تویوتا یکی از بهترین ها بود. من سر از ماشین در نمیارم در آخر آقا محمد چرا خودرو چینی تو اروپا فروش داره هرچند کیفیت پایینتری دارن ولی نه این خودروهایی که وارد ایران میشه.چون خودروساز ما، بنجل سازه و فقط به فکر جیبش هست. عزت زیاد
1396/4/15
اقا محمد ماشینای ژاپنی رو قیول دارم واقعا عالی هستن لطفا کره رو با ژاپن مقایسه نکن چون خیلی کره از ژاپن عقب تره.همین الانم خودرو های جدید چینی دیگه خیلی به کره ای ها نزدیک شدن نمونش خودرو های هاوال یا همین چری تیگو 7 که مجوز ورود به اروپا رو گرفته کافی هست یک بار این خودرو های جدید چینی رو سوار بشین تا تصورات گذشته از ماشینای چینی کاملا پاک بشه.البته نباید خودرو های متوسط یا ضعیفتر مثل لیفان ایکس 60 یا ام وی ام 550 رو با کره ای ها مقایسه کرد چون از نظر قیمتی با هم فاصله دارن .من خودم تیگو 5 جدید دارم قبلش زانتیا داشتم بجز شتاب اولیه تو بقیه موارد وااقعا از زانتیا بهتر هست..خودرو های فرانسوی هم فقط رنو کیفیتش واقعا خوبه اونم از وقتی داره با نیسان همکاری میکنه و از پلتفرم و موتور و گیربکس مشترک استفاده میکنن و صددرصد خیلی فرانسه از کره جلوتره.در ضمن خودرو های چینی تو روسیه که خودش خودرو ساز هست هم فروش بالایی دارند
1396/4/16
واقعا کلا توهم داری مثلا زانتیا لگن که قبلا سوار میشدی خیلی شاخ بوده ؟ ماشینی که با یه تصادف مثله حلبی جمع میشه ؟ حالا یه چینی خریدی فکر کردی بی ام و سوار شدی ؟ کره و ژاپن پا به پای هم هستن تو خودروسازی و ماشین های کره ای چیزی از ژاپن کم ندارن هیچ در بعضی موارد بهترهم هستن بعد فرانسه از کره بهتره ؟؟؟؟؟ این مسخره ترین نظری بود که شنیدم تو با همون شانسی بلند چینی تک دیفرانسیلت خوش باش و حرفهای خنده دار نزن و به این فکر کن دو روز دیگه خط تولید این چینی ها جمع میشه و باید در به در قطعه بشی و خدا رو شکر فروششون هم که داستانیه واسه خودش پس به فکر پولی که دادی باش. درسته خودروهای چینی به مراتب از ایرانی بهترن ولی به گردپای کره ای ها نمیرسن
1396/4/19
سلام دوستان
بیاید بجای تعصبات بی خود و تبلیغات واقع بین باشیم
درحال حاضر مردم کشور ایران بازیچه دست تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو هستند. خوردو های خارجی که هرزش سوار شدن رو دارن اینقد قیمتشون بالاست که برای 90 درصد افراد ارزش سوار شدن ندارن خودر هایی مثل i20 قیمتشون متعادل تره که اونها هم اینقدر کوچیکن که روت نمیشه بگی ماشین دارم
خودروهای ایرانی هم که اصلا نمیشه بهشون فکر کرد 20 ساله دارن پس رفت میکنن یعنی 405 مدل 80 خیلی باکیفتر از مدل 96 است
اینجا افرادی وجود دارن که نه پول زیاد دارن ماشین خارجی بگیرن و نه از جونشون سیر شدن که ماشین ایرانی بخرن و ناگزیر از خریدن خودرو چینی هستن که خودرو های چینی از تعصبات بی جا بگذریم بسیار بالاتر از خودروهای ایرانی هستند اینو تجربه ثابت کرده و از طرفی هم تغیرات روزبه روز محصولاتشون نشون میده به مصرف کننده احترام میذارن پیشرف mvm 530 تا 550 در عرض کمتر از 5 سال صورت گرفت ولی پژو 405 در 20 سال گذشته یک تغییر بیشتر نداشته اونم روغن کم کردنشه
خلاصه لب کلام اینکه اگه پول دارید ماشین خارجی بگیرید اگه ندارید در میان خودرو های خارجی کارکرده و ایرانی و چینی ، چینی ها از همه بهترن چراکه کارکرده های خارجی هزینه نگهداری بسیار بالایی دارن و خدماتشون به مراتب کمتر از سایر خودرو هاست
امیدوارم مطالب براتون مفید بوده باشه
1396/4/27
علی آقا من هم ماشین خارجی دارم و هم ایرانی
سوناتا با کارکرد 142000
پراید 96 با کارکرد 4000
چند تا نکته:
1. تصور اینکه ماشین ایرانی قاتل جونه، کاملا غلط و ساخته زبان بعضی از افراد همیشه معترضه...من پراید دارم؛ ترمزاش حرف نداره، قدرت موتورش هم به نسبت ماشین عالیه و همه جوره نیاز من رو از رانندگی در شهر رفع می کنه.
2. اینکه ماشین خارجی کارکرده خرجش بالاست کاملا اشتباست...من سوناتا دارم بعد از این همه کار ماشین حتی یک ریال هم خرج نداره...حتی پراید صفر خودم یسری ایراد داره ولی سوناتا هییییییچ ایرادی نداره. موتور، گیربکس، امکانات، کیفیت، رانندگی، راحتی، هندلینگ و...واقعا عالیه و ازش خیلی راضیم.
3. اقوام و دوستان ما ماشین چینی زیاد دارن و هییییچ کدوم راضی نیستن،
ماشین چینی صفری که روشن نمیشه!
ماشین چینی که راه نمیره...انگار 140 اسب بخارش بیشتر شبیه حرف و در عمل حتی از 405 هم کمتره.
ماشین چینی که بعد 7000 تا کار، 3 بار گیربکس عوض می کنه!!
ماشین چینی که رنگ داشبوردش رفته!!!...باز حداقل 405 رنگ داشبوردش نمیره!
وقتی پشت جک j5 یکی از اقوام نشستم، خوب فهمیدم چرا به چینی ها میگن اسباب بازی! علتش اینکه ماشین های چینی از نظر ظاهری درست شبیه ماشینای خارجی هستن ولی از نظر کیفی خیلی سطح پایین تر هستن!...درست مثل تفاوت بین ماشین واقعی و اسباب بازی یک ماشین که شبیه هم هستن ولی زمین تا آسمون با هم فرق دارن!
در هر صورت من از ماشین چینی یا ایرانی یا خارجی حمایت بی جا نمی کنم...ماشینای ایرانی هم کم عیب و ایراد ندارن، به قول شما پژو های دهه 80 بهتر از دهه 90 بودن.
ولی با اغراق نباید حرف زد....
ماشین چینی اسباب بازی نیست
ماشین ایرانی قاتل جون نیست
ماشین خارجی هواپیما نیست
به اعتقاد من، ماشینای کامل در کشور ما از 150 میلیون به بالا شروع میشن و زیر 100 میلیون ماشین خوب نداریم!
ولی این تصور که ماشین چینی صفر بهتر از خارجی کارکرده س واقعا برعکسه.
1396/5/10
داداش من محمد شما خیلی داری از روی شکم سیری و راحتی حرف میزنی. ماشین های زیر 150 تومان آشغالن؟ خب آره راست میگی قبول. ولی همه ما مثل شما پولدار نیستیم که بریم ماشین 200 میلیونی سوار شیم!! الان همین پراید رو هم به زور خیلی ها میخرند! بعد همه دیگه میدونن پراید آششغاله. اون از کیفیت مونتاژش و اینم از کیفیت و دوام قطعاتش ، بعد شما میگی ماشین خوبیه؟! حالا سوناتای شما خرج نداشته. خیلی ها دیگه رفتن ماشین کارکرده گرفتن بیچاره شدن!!
1397/2/30
اقا علی تا حدی زیادی با حرفات موافقم، ولی همین تغییر چهره و توقف تولیدهای سریع و ناگهانی خودروهای چینی خیلی منو نگران کرده. هرچند تاحد زیادی کره ای ها ، ژاپنی ها و کشورهای خودروها ساز دیگه هم، همین رویه را در پبش گرفتن. و این برای مردم ایران چه مصرف کننده چه قطعه ساز، چیز خوبی نیست/// دلیل فراوانی قطعات پراید و پژو تولید مداوم بیست و چندساله این خودروهاست که بقول دوستان هیچ تغییر چهره ای نداشته و باعث شده خیلی از شرکت های قطعه ساز ایرانی- ترکیه ای و چینی روی تولید قطعات یدکی پراید و پژو برای ما ایرانی ها سرمایه گذاری های درست و حسابی کنن. همین شرکت های قطعه ساز نمیان خط تولید مثلاً زغال استارت یا دینام- واشر سوپاپ و خیلی قطعات ریز ارزان قیمت خودرویی مثل ام وی ام 315را راه اندازی کنن که کلاً یکی دو سال تولید میشه اونمدر طول همون دوسال کلی تغییر چهره از نظر بدنه و داشبورد و غیره میکنه.بخدا همینجوری پیش بره ده پانزده سال دیگه با یه فاجعه بزرگ توی ایران مواجهیم . ماشین هایی که بخاطر مثلا یه واشر سوپاپ ناقابل چند ماه و چندساله گوشه یه خیابون رها شدن و دارن خاک میخورن. مردم کشور ما هم مثل اروپایی ها یا حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیستن که چهار پنج سال با یه ماشین چرخ بزنن ، بعدش ببرن تحویل شرکت تولید کننده ش بدهند و یه خودروی صفر کیلومتر دیگه با شرایط فروش عالی و قیمت بسیار مناسب( در اکثر کشورهای دنیا، حتی جهان سوم، حتی همسایه ی ویران شده خودمون عراق، با پس اندازه یک سال درآمدخودش، طرف می تونه یه خودروی مناسب سوار بشه) من سال 1389 برای زیارت به عراق رفتم . چیزی که فوق العاده توجه منو جلب کرد و انگشت به دهان موندم این بود که افرادی را میدیدم که خانه مسکونی شان را دورتادور با ایرانیت(نوعی شیروانی) ساخته بودند و بجای درب منزل یا از پتو استفاده کرده بودند یا از بشکه های آهنی، اما همون افراد که من در مسیر حرکتم از مرز خسروی ایران تا شهر کربلا در روستاهای کنار جاده میدیدم خودروهایی درب منزلشان پارک بود که در ایران فقط حاجی بازاری های بسیار موفق و پزشک های متخصص و فوق تخصص(نه پزشک عمومی) همچین ماشینایی می تونستن سوار بشن// بگذریم از خودروهای شاسی بلند GMC که هیچکدام از ما ایرانی های نمی تونیم سوار بشیم. بجان خودم اینقدر جی ام سی و فورد و تویوتا لندکروز هشت سیلندر غول پیکر توی عراق دیدم اون زمان(1389شمسی) که وقتی اومدم کرمانشاه تا چند هفته پرادو و نیسان پیکاب و رونیز میدیدم حالم بهم میخورد. حالا خوشبختانه اون زمان خودروی چینی هنوز ایران را فرا نگرفته بود.(((آقا پرحرفی کردم از همه دوستان عذر خواهی میکنم. ولی باید یه فکری بحال تأمین قطعات دراز مدت این خودروهای چینی بکنن چرا که نه مردم ما عادت دارن بعد از 5سال استفاده از ماشین، اونو دور بندازن و نه خودروساز ها و مونتاژکارهای ما اونقدر مشتری مدار هستن که بعداز 5سال خودروی طرف رو باقیمت مناسب بر دارن و یه ماشین صفر بهش تحویل بدهند)))
1397/5/8
با سلام من یه پراید 83 دارم والا تا الان فقط بلبرینگ چرخ وپلوس براش عوض کردم البته هر 6 ماه یک بار جلوبندیش رو کامل نگاه میکنم چون خیلی خوش سفر هستم. (سه سوته آماده برای سفر یک روزه تا چند روزه پول دار هم نیستم به نون ماست عادت داریم) موتورش هم سالم هست. البته بیشترش کره ای هست. ازش هم راضی هستم. 350000 تا هم کارکرده .هرچند بدنش خوب ضعیفه ولی خداییش از این جدیدا خیلی سرتر هست. در ضمن قصدم تعریف نبود. ما بی کفنان از بی کفنی زنده ایم یا حق
1396/4/21
شرکت بی مسئولیت mvm فقط هنگام فروش با خریدار خوب است . بعد ک نوبت سرویس و قطعات برسد مشتری براش مهم نیست . بعضی قطعات x33 نسل جدید پیدا نمیشود . شماره انتقادات شرکت دائما اشغال است و اگر ایمیل هم به شرکت بدید هیچ جوابی نمیگیرید . من خودم x33 دارم و بسیار پشیمانم از این خرید و از بی مسئولیتی این شرکت متاسفم
1397/2/29
ازین لحاظ که میگی منم دلم خونه/ انگار نه انگار یه ماشین به قیمت 74تومن(ام وی ام 550) به من فروختن. کوچکترین قطعاتشم پیدا نمیشه. اونم بعد از دوسال. خدارحم کنه به اون آدم بدبخته بی پولی که میخواد این ماشین منو 15سال دیگه به عنوان دسته سوم و چهارم خریداری کنه . فکر کنم به محض اینکه یه قطعه کوچک بخواد طرف مجبور بشه ماشینو به عنوان اسقاطی بفروشه . یا بزاره داخل کوچه که گربه های محل برن داخلش زایمان کنن و بچه هاشونو بزرگ کنن. اینده این خودروهای چینی بسایر بسیار تاریکه.بنز 230بعداز 40سال ساخت هنوز قطعاتش پیدا میشه
1397/12/13
کاملا با نظر شما موافقم واقعا خدمات پس از فروش صفر
1396/4/29
خودروبانک و حمایت از کیفیت خودروی چینی؟؟؟؟ واقعا چرا؟؟؟؟
اکثر خریداران این خودروها انسانهای کم تجربه در زمینه ماشین و با عرض معذرت تقریبا ساده لوح هستند که فقط جذابیت ماههای اول خودرو آنها را میگیره و بعد از یک سال پشیمون میشن و یک سال هم تلاش میکنن تا خودرو را زیر قیمت بفروشن
1396/5/10
چرا نداره عزیز من! خودش همون اول گفته دیگه. یک سفر تفریحی مفت و مجانی گذاشتن که براشون تبلیغ کنن دیگه!! به جا اینکه این همه پول تبلیغ و بنر و ... بدن چند نفر رو بردن سفر!! خیلی راحت
1396/6/5
با سلام
چقدر نظرات متفاوتی اینجا میبینیم
هرکی ماشین خودشو برتر از دیگری میدونه
ما یه فامیل داریم هر ماشینی میگیره میگه تو دنیا تکه اما وقتی میفروشه میگه خوب شد فروختم لگن بود
از کی تا حالا فرانسه شده خودرو ساز وژاپن شده هم رده کره
ژاپن تو دنیا حرف اول رو میزنه چه از لحاظ کیفیت.استحکام.قدرت.راحتی راننده.اقتصادی
تو آمریکا که خودش جنرال موتورز رو داره بیشترین فروش رو ژاپنی ها دارن
همین مزدا 323 هفتمین خودرو محبوب جهان بود یه زمانی
و همین الان هم یه مزدا 323 مدل 86 قیمتش برابر با یه 206صفر فرانسویه پس نگید فرانسه از ژاپن بالاتر اگه به قدمت باشه ما خودمون هم قدمت داریم ولی چه فایده
ولی من به این نتیجه رسیدم که تو ایران هر ماشینی قسطی باشه ارزش خرید نداره و کلا شانسیه
البته یه چیزی هم هست بعضیها 50میلیون پول میدن میخوان ماشینشون در حد 100میلیونی باشه نه داداش الان هر چقدر پول بدی آش میخوری
ماشین چینی هم در حد خودش خوبه خدایی خیلی پیشرفت کردن یعنی خیلی از ما جلو زدن با وجود اینکه 10ساله دارن ماشین میسازند
مطمئن باشید از چینی ها بیشتر میشنوید
ژاپنی:بدون نقص دسته سوم هم دیدی چشم بسته بخر اصلا چیزی به اسم مرگ واسش تعریف نشده
کره ای:خوب رو به بالا نرم،امکانات رفاهی،خوشکل،ظریف
فرانسوی:بعضی هاشون ساده ساده،بعضیها فول آپشن،کیفیت خوب
چینی:امکانات زیاد،قسطی،شانسی،تا خراب نشده خوبه از ایرانی بهتر البته اگه مکانیک و قطعاتش باشه
ایرانی:همون چینی ولی درجه 3
1396/6/11
دوست عزیز تعصب آدم رو کور میکنه. یکی از دوستان یک ویتارای به قول شما ژاپنی خرید با کارکرد پایین. همون اول بسم الله ۵ میلیون پلوس و گیربکس و جلوبندی خرج گذاشت رو دستش. چرا الکی تبلیغ ماشین ژاپنی میکنی برادر! ماشین کار کرده کلا زیر ۵ سال خوبه. بالاترش بنز هم باشه کلی خرج میزاره رو دستت.
1396/8/13
با سلام خدمت شما :درخصوص اموی ام 550 این تجربه رو اضافه کنید گاهی مواقع با عبور دادن چرخها از جوبهای مسیر امکان دارد آمپر بنزین با مشکل مواجه شود در این خصوص چنانچه عقربه سرعت درست کار می کند دلواپس نشوید و فورا بدنبال تعویض سیستم نباشید . به تجربه بنده سعی کنید میزان بنزین از نصف کمتر شود و سپس بنزین بزنید تا سیستم شناور خودرو بحالت صحیح قرار گرفته و سطح بنزین را درست نشان دهد . البته در مواردی هم با عبور از گودال عقربه میزان بنزین بحالت درست بر می گردد .
1396/11/10
با سلام. آدم این مطالب دوستان را میخونه واقعا تعجب میکنه انگارهمه کارشناس خبره خودروساز هستند ختم کلام رو بگم کسی که خودروی چینی داره راضیه و کسی که نداره یا به هر شکل سوار نشده از خودرو چین ناراضیه. من 10سال در خودرو سازی کار کردم و با چشم باز رفتم550دستی خریدم یه ماشین شیک ایمن با گارانتی 3ساله......به خدا به قران در یه شهر که نمایندگی نداشت یه مشکل براش پیش اومد زنگ زدم خدمات پس ازفروش اونا سریع یه ماشین فرستادن به اولین شهر نزدیک که در مسیر حرکتی من بود به صورت رایگان بکسل. کرد حالا بگو کدوم خودرو ساز ما از این غلطها میکنه؟؟؟؟
1397/2/29
والله خوش شانس بودین/ من حتی موتور آب پاش شیشه جلوشم گیرم نیومد.
1396/12/5
.......ایران تا پنجاه سال دیگه فیلتر mvm550 رو نمی تونه درست کنه ..... مشکل ایرانیا اینه که هیچی نمی دونن الکی از بدی ماشین های چینی می گن .... برنامه رپرتاژ از منو تو ببین بد بگید تولید ملی..... سمند تویه ایران کم کم ۳۵ میلیونه ولی تو خارج ۳میلیون بخاطر قطعات اشغالش می داد...... واقعا ظلمه....... من mvm550 دارم ماه تو جاده هیچی به پاش نیست..... اوایل شهرمون یه جوری دنا رو سوسک کردم که تو امرش دیگه واسه ۵۵۰ شاخ نشه ....... ندیده حرف نزنید!!!!!!تولید ملی بدرده لا جرز دیوار می خوره.......!!!!!
1396/12/9
سلام دوستان من تا حالا چینی نخریدم یا شاید رک رو راست پول خارجی رو نداشتم ولی یه ۴۰۵ صفر خریدم گریبکسش صدا میداد نمایندگی که اصلا ج درست نمیداد دو ملیون خرجش کردم فروختم مدل ۹۶ دوماه زیر دانلود بود با کارکرد ۱۸۰۰ تا فروختمش خدا نگذره از اینا بعد میگن چرا مردم میرن چینی میخرن مطمئنا از ایرانی بهتره دوماه ماشین سوار شدم ۶ ملیون ضرر کردم
1397/2/29
منم ماشین زیاد سوسک کردم با این ام وی ام 550 خودم. ولی ای کاش به این زودی تولیدش متوقف نمیشد و حداقل یه 5سالی تولید میشد تا تعداد زیادی ازش دربازار موجود بود که قطعه سازها هم براشون بصرفه قطعاتشو وارد کنن یا بسازن. تأمین قطعاتش از همین الان برای من شده یه کابوس بزرگ. هرچند دیگه حاضر نیستم ماشینایی مثل ال90. 405.206 و پارس و پراید بخرم. ولی از بابت قطعات و بازار دست دوم ام وی ام550 واقعا نگرانم. هیچکی حاضر نیست حتی5تومن زیر قیمت کارشناسی نمایشگاه هم بخرتش
1397/5/8
با سلام خرید ماشین صفر از خودروسازان داخلی و یا مونتاژکاران محترم کاملا شانسی هست. مخصوصا نوع ایرانیش. بستگی به این داره که زمان ساخت و مونتاژ قطعه مال کدوم کشور و درجه چند باشه و خود شخص چقدر خوش شانس. سودش هم چقدر باشه فقط سود
1397/6/13
با سلام، ماشین چینی که کلا تعطیلات رسمیه، توو ماشین های ایرانی هم فقط ال۹۰ ، ماشین های کره ای و ژاپنی و اروپائی هم که پول خریدش رو نداریم.
1397/6/23
من طی چند سال که mvmداشتم، باید بگم جنس چینی داریم تا چینی
بنظرم به ترتیب جیلی بعد جک اس5 بعد ام و ام درنهایت لیفان و ماشینای چینی مث برلیانس و...
البته ام و ام مدلهای مختلفش متفاوته مثلا خانواده 315وx22 بسیار کند و پرمصرفن کیفیت بدنه رنگ و اپشن مشابهه
مشابهه
آریزو 5 بسیار عالی ازعرنظر ولی فقط راه نمیره و کنده
Mvm530. Mvm550
بسیارخوب ازهر نظر مثلا قدرت بینظیر مصرف کم باوجود وزن واقعی 1450کیلویی روی باسکول بسیار تیز ولی باکیفیت بد رنگ و اپشن و امکانات وظاهر قدیمی (حتی 550قدیمیتر از 530است چون آپشنهایی نظیر :کولر اتومات،نمایشگر کولر،کنسول آنتن شیشه ای، ابرویی آینه دار یک عدد سنسور و کولر عقب)حذف شده ولی سایر شرایط از هم رده های خودش بسیار برتر است
1397/7/21
آقا من دو تا ماشین چینی دارم و خیلیم راضیم ازشون و قبلنم پارس و ۲۰۶ و سمند داشتم ولی الان دیگه با تجربم از ماشین های چین عمرا سراغ آشغال های پارس و ایران خودرو نمیرم ، هر کی دوس نداره چینی سوار بشه بره همون لگن های بدون امکانات ایران خودرو رو بخره که ۲۰ ساله رو خط تولیده و دیگه انقدر قیافشون تکراری شده حال آدمو به هم میزنن کیفیتشونم که روز به روز پایین تر رفته و میره ولی هنوزم که هنوزه ملت همیشه در صحنه بازم براشون سر و دست میشکنن و این پدیده فقط مختص ملت ایرانه که قیافه ی ماشینی که ۱۵ ساله رو خط تولیده بازم براشون جذاب و جالب هست و دوسش دارن .
1397/10/10
سلام چین با سرعت خیلی زیادی در حال پیشرفته . اول این که کل قطعات ماشینای ایرانی از همون جین واارد میشه پس چینی رو با ایرانی مقایسه نکنین چون جفتش یکیه و ایران خودرو و سایپا چینی هارو بد جلوه میدن ک جنس خودشونو بفروشن . خودرو های فرانسوی مثل تالسمان با موتور ۱۶۰۰ در کنار ازرا با موتور ۳۸۰۰ میره این یعنی چی یعنی تکنولوژی پیشرفته تر فرانسه شاخ های رنو خیلی قوی تر از شاخ های کره هستن و ب نطر من رنو فرانسه خیلی بهتر از کیا و هیوندای کره هست . همون چین هم که میگین بده اقتصاد جهان دستشه و ی روزی کل جهانو پر از لوازم چینی میکنه . این تاجر های ایرانی هسنن ک جنس درجه ۱۰ چین رو با قیمت پایین میخرن و قالب میکنن ب ما ایرانیا بعد ما میگیم چین بده . من خودم ام وی ام ۳۱۵ نیو دارم پارس تندر پژو پارس tu5 توی شتاب گرد ام وی ام رو جمع نمیکنن توی سرعت ۱۹۰ اصلا حس نمیکنی که داری ۱۹۰ تا میری با و واقعا ایمنی بالایی داره خودن برید ستون جلوی ام وی ام رو رو دست بگیرید میبینید ک چقدر محکم و سنگینه . با توجه ب وزن سنگین ماشین و موتور ۱۵۰۰ کوچک ماشین خیلی شتاب و سرعت قابل قبولی داره و در عین حال کم مصرف . اونایی ک میگن ام وی ام بده برن ۲۰۶ حلبی و بی امنیت رو بخرن ۷۰ ملیون سوار بشن درضم اگه میگن ماشینای چینس افت قیمت داره شما برید همون چند ماه کار کردشو ک افت خودشو کرده رو بترید تا ضرر نکنین دقیقا کاری ک من کردم .
1398/8/7
من از پشت پژو خودم که تقریبا خشکه نشستم پشت یه ام وی ام 530 که مدل نود بود. واقعا بهتر بود همه چیش از پژو. واقعا سواری و حس ماشینای خارجی حالا نه ماشینای میلیاردی ولی خب از پژو خیلی بهتر بود. منتها مثلا یک مورد آیینه بغلش شکسته بود صاحب ماشین واقعا اذیت شد.مثل پژو شیشه ش جدا نیست بخری. یه کامل خرید حدود 500تومن تازه کلی رفتیم نمایندگی و اینا تا پیدا کردیم و نصب کردن. این چیزاش بده مثل ماشین ایرانی نیست که از سر کوچه بتونی لوازمشو بخری همون سر کوچه هم بدی درست کنن. ولی خب کم استهلاکه کلا اونقدری خراب نمیشه. اگه خیلی اذیتش نمی‌کنید مثل دایی من گزینه های خوبی هستن. ولی خب اگر مثل امثال من زیاد این ور و اون ور میرید و به طبع تصادف احتمالش زیاده نخرید چون واقعا قطعاتش مخصوصا بدنه گرونه
1399/2/13
فقط میاین چرتو پرت می نویسین نمدونم زاپنی بهتر چینی گنده بابا دو نفر که دارن ماشینارو بیان بگن چجوریه مصرفش چقد عیبش چیه خوبیش چیه ماشین میتونه تو دو تا گردنه یه سبقت بگیره یا نه خواهشا انقد کامنت چرت نذارین
1399/11/19
سلام دوستان
نظر همه اساتید و دوستان محترم هست و هر کس از دید خودش به قضیه نگاه میکنه.
بنده هم چون سالها یه یار ام وی ام 530 داشتم عرض میکنم که در کل ماشین خوب با حس های خوب و در عین حال ماشین کفر در آری بود. قدرت موتورش عالی بود و خوب راه میرفت و سربالایی ها مثل موشک بالا میرفت ولی در عوض مصرف بنزینش وحشتناک بالا میرفت و امان از سر و صدتی زیاد موتور که توی طولانی مدت کفر ادمو در میاورد. تو شهر 12 تا مصرف داره دقیق من چند بار حساب کردم تو جاده 9 یا 10 تا.
حتما باید نمایندگی کارای تعمیراتیشو اجام بده چون بیرون بیشتر خرابش میکنن پس مثله من ندین بیرون اگه مکانیک خوب و آشنا دارین بحث جدایی هستش.
تو تابستون از سینه ماشین محصوصا طرف شاگرد گرما شدید وارد کابین میشه. احتمال میدم زیر داشبورد ای سی یو یا همچین قطعه ای بود که به شدت داغ میشد و گرماش آزار دهنده بود در نظر بگیرید تو تایستون نشستید تو تاکسی از نوع پیکان چطور از سینش گرما رو حس میکنین با یه درجه تقلیل او حس و خواهید داشت. کولر در حالت اوتوماتیک درجشو مثلا بزارید 26 درجه معمولا قاطی میکنه باید تو پایین ترین دما باشه تا قاطی نکنه که اونم میشه معمولی که همیشه کار میکنه نه اتوماتیک .
اما محاسن اینکه اتاقش به روزتر از پژو و اینا هستش جاداره و راحته یه نمه کلاسش بهتر از ایرانیاست و سواری خوبی بهت میده.
هرچقدر پول بدی آش بهت میدن هیچ وقت با ماشین کره ای نمیشه مقایسش کرد چه برسه به ژاپنی. شاید پینی های الان اوضاشون یهتر باشه چون قیمتشونم خدا تومنه. حتی الان که ریو دارم شاید از نظر موتوری و هندلینگ ریو یه سر و گردن بالاتر باشه و مشکلات الکی و حی قطعه عوض کردن نداره خداییش. ولی الان نمیدونم چرا دوباره قاطی کردم و میخوام یه 550 دنده معمدلی ور دارم یه مدتیه. به هر حال امیدوارم تونسته باشم راهنماییتون کرده باشم.
1400/2/14
قطع شدن سانروف وچراغ صندوق ویا فن.... ام وی ام 550 بر خلاف 530 دارای 3قسمت دارای فیوز میباشد-جعبه فیوز داخل موتور سمت راننده کنار باطری که یک عدد فیوز 40آمپری برای کلیه آپشن همراه با سانروف دارد 2- فیوزهای روی bcm جلوی راننده زیر فرمان که هیچ ربطی به سانروف وداخل خودرو ندارد 3_ مهمترین قسمت جعبه فیوز پشت صندوق پران وتنظیم آینه هاهست که درب راننده را بازکنید قاب بغل کنسول جلو را بردارید یک عدد پیچ را باز کنید قاب زیر را همرا با دکمه های صندوق پران بردارید حال جعبه فیوز قابل رویت میباشد در آن را باز کنید وفیوز را تعویض نمایید.
1400/2/23
بنده 3 ساله که 530 مدل 91 گرفتم.خیلی راضی هستم و خرابی نداره.فقط مصرفی ها رو تعویض میکنم.قدرت موتور عالی، کولر و بخاری خوب،جادار و ... .همه چیز خوب فقط کمک ها ضعیفه. 90 درصد کاربران این خودرو از این ماشین راضی هستن. زور الکی نزنید مثل من که به حرف های این سایت ها توجه نکردم و از 10 نفر از صاحبان تو خیابون پرسیدم که فقط یکی ناراضی بود اون هم از قیمت قطعاتش. گرفتم و راضیم.