موضوعات داغ

مقایسه فنی هیوندای آزرا و کیا کادنزا مدل 2013

2 مهر 1396
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

مقدمه

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. به جرات می‌توان کره‌ای‌ها را در زمینه پیشرفت تکنولوژی و ساخت خودرو یکی از برترین‌ها دانست، زیرا با تولید خودروهای گوناگون در کلاس‌های متفاوت توانسته‌اند سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص دهند. یکی از بخش های پرطرفدار در بازار، به سدان‌های بزرگ خانوادگی اختصاص دارد. شرکت هیوندای و کیا با تولید و عرضه محصولات متفاوت حق انتخاب زیادی را برای متقاضیان خود ایجاد کرده‌اند، دوتا از محصولات پرفروش و محبوب این شرکت‌ها را می‌توان آزرا و کادنزا دانست که با طراحی ظاهری جذاب و امکانات رفاهی فراوان، توانسته‌اند رقابت نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند. به عقیده بسیاری از کارشناسان فنی، این دو خودرو از لحاظ مشخصات فنی و آپشن‌ها شباهت بسیار زیادی دارند که برهمین اساس به‌عنوان دو برادر ناتنی شناخته می‌شوند.

باتوجه به وضع قانون منع واردات خودروهای 2500 سی‌سی به بالا، هیوندای آزرا و کیا کادنزا را می‌توان از آخرین بازماندگان این دسته از خودروها در کشور دانست. به همین دلیل باتوجه به گذشت چندسال از ورود این خودروها، هنوز هم از استقبال قابل توجهی در بازار کارکرده برخوردار هستند. در همین راستا می‌توان این دو خودرو را گزینه‌های پرفروش در بازه قیمت زیر 200 میلیون تومان دانست. در ادامه این مقاله از خودروبانک قصد داریم به مقایسه فنی دقیق و جز به جز میان این دو برادر ناتنی بپردازیم.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو، طراحی داخلی مناسب، فضای کافی برای سرنشینان و امکانات رفاهی مناسب است. زیرا این موارد در درازمدت موجب آسایش و رضایت خریداران از انتخاب خود می‌شود. حال وقتی سخن از یک سدان فول‌سایز یا نسبتا بزرگ به میدان می‌آید، ناخودآگاه بخش زیادی از این موارد تحقق می‌یابد. اگر بخواهیم این دو خودرو را از لحاظ طراحی داخلی و امکانات رفاهی مورد ارزیابی قرار دهیم، باید در ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که کیا کادنزای مورد نظر نسخه نیمه فول بوده و از یک‌سری امکانات رفاهی بهره نمی‌گیرد.

در ابتدا به بررسی طراحی داخلی هیوندای آزرا خواهیم پرداخت، طراحی کابین و به‌خصوص داشبورد این خودرو از نسل جدید سوناتا الهام گرفته که به همین خاطر دارای طرحی موزون و البته چشم‌نواز است. این نسل از آزرا نسبت به نسل پیشین خود دچار تغییر و تحولات بنیادی زیادی شد که در نهایت موجب استقبال خوب علاقه‌مندان از این سدان نیمه لوکس کره‌ای شد. طراحی داشبورد به‌گونه‌ای است که تمامی خطوط به اهرم دایر‌ه ای که در مرکز کنسول جای دارد ختم می‌شود. همین موضوع باعث شده تا تقارن و هماهنگی لازم در کابین پدیدار شود. کابین آزرا فضای خوب و گسترده‌ای دارد که در آن از صندلی‌های بسیار راحت استفاده شده و امکانات بسیاری نیز در آن قرار داده شده تا سرنشینان در بهترین وضعیت ممکن زمان خود را در خودرو سپری کنند. کیفیت متریال بکار رفته نیز قابل قبول بوده اما در بخش‌هایی از کابین به‌خصوص غربیلک فرمان و روکش چرمی صندلی‌ها، شاهد مستهلک شدن هستیم که در نقطه مقابل، درون کابین کیا کادنزا این موضوع کمتر به چشم می‌خورد. هیوندای آزرا در دو تیپ پایه و Limited به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه این کره‌ای نیمه لوکس عبارتند از رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، مه‌شکن، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سیستم هشدار نقاط‌کور و ترافیک عقب، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، تودوزی چرم، صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرمکن و تهویه با قابلیت تنظیم در هشت جهت (و حافظه تنظیمات برای صندلی راننده)، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین شدن به صورت برقی، صندلی عقب مجهز به گرمکن با قابلیت خم شدن به نسبت 40/60، یخچال و آینه الکتروکرومیک. امکان اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 8 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم ارتباط اورژانس Blue Link هیوندای، سیستم صوتی Infinity مجهز به 14 بلندگو و رادیو ماهواره‌ای، رادیو HD و CD Player، ورودی صوتی کمکی و USB از جمله تجهیزات الکترونیکی این خودرو به شمار می‌روند. آزرا Limited از تجهیزات دیگری چون رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی، چراغ‌های جلوی زنون با کنترل خودکار نوربالا، مه‌شکن‌های LED، سیستم‌های هشدار برخورد از جلو و عبور از خط، سنسورهای پارک عقب، سانروف پانوراما، نورپردازی داخلی، آفتابگیر برقی برای شیشه عقب و دستی برای شیشه‌های جانبی نیز، بهره می‌برد.

طراحی کابین کیا کادنزا کمی کتفاوت‌تر از آزراست، هنگام ورود به کابین این خودرو شاید در وهله اول کمی شوکه شوید، زیرا با فضایی کاملا ساده و بدور از آلایش مواجه خواهید شد. این طرح ساده ممکن است در مدت طولانی خسته‌کننده و کسل‌کننده به نظر برسد. اما کیفیت بالای متریال تا حد زیادی این نقیصه را جبران کرده است. همان‌طور که گفته شد، خودروی مورد نظر نیمه فول بوده و از امکانات رفاهی پایه و استاندارد بهره می‌برد. به‌عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک 2 نقطه‌ای، آینه وسط الکتروکرومیک، تودوزی چرم، سانروف، فرمان تلسکوپی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 10 جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در 4 جهت، دوربین دید عقب، سنسور پارک، صفحه نمایش 8 اینچی مجهز به مسیریاب و بلوتوث و سیستم صوتی اینفینیتی (Infinity) به همراه 12 عدد بلندگو و خروجی USB و iPod.

طراحی ظاهری بدنه

در بحث طراحی ظاهری نیز بازهم باید گفت که هیوندای آزرا شباهت‌های بسیاری با سوناتا دارد، خصوصا در نمای جلویی که از طرح کلی مشترک چراغ‌ها و جلوپنجره بهره‌ می‌برند. اما نکته‌ای که در ظاهر آزرا بسیار مشهود است، پختگی طرح بوده که موجب اصالت و باابهت نشان دادن آن شده است. نمای عقب این خودرو به نوعی وام‌دار نسل قبلی بوده که این موضوع بار دیگر اصالت طراحی را به مخاطبان گوشزد می‌کند. آن‌سوی میدان کیا کادنزا قرار دارد که با ظاهر اسپرت‌تری که دارد توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. خطوط حجیم در کنار رینگ‌های اسپرت آلومینومی 18 اینچی، ظاهری تهاجمی و با صلابت را برای این کره‌ای مغرور به ارمغان آورده است. ادوات کروم‌کاری شده روی بخش‌های از سپر و زه‌های درها نشانی از لوکس بودن این خودروست که علاوه‌بر این زیبایی دوچندانی را پدید آورده است. سقف پاناروما یکی دیگر از نکاتی است که در این دو خودرو مشترک بوده و نمادی از تجمل‌گرایی برای آن‌ها به‌شمار می‌رود. پلتفرم مشترک میان آزرا و کادنزا موجب شده تا از لحاظ عملکرد و طراحی شباهت‌های زیادی با یکدیگر داشته باشند.

مشخصات فنی و عملکرد پیشرانه

از آن‌جایی که این دو خودرو از پلتفرمی مشترک بهره‌ می‌گیرند، از لحاظ فنی نیز شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. هر دو خودرو از آخرین خودروهای وارداتی با حجم موتور بیشتر از 2500 سی‌سی هستند که از یک موتور شش سیلندر تنفس طبیعی برای تولید نیروی پیشران استفاده می‌کنند. در بخش تولید نیرو و مشخصات فنی باید کیا کادنزا را نسبت به هیوندای آزرا برتر دانست.

هیوندای آزرا از یک موتور شش سیلندر V شکل 24 سوپاپ با حجم دقیق 2999 سی‌سی بهره ‌می‌گیرد که این پیشرانه توانایی تولید نیرویی معادل 247 اسب‌بخار و 285 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. همچنین نیروی تولید شده موتور توسط جعبه‌دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. اما کیا کادنزا برای برتری از آزرا، از یک موتور شش سیلندر V شکل 24 سوپاپ با حجم دقیق 3342 سی‌سی استفاده می کند که توانایی تولید نیرویی معادل 286 اسب‌بخار و 338 نیوتون‌متر را دارد. جعبه‌دنده بکار رفته در این خودرو نیز از نوع اتوماتیک6 سرعته بوده که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

تجربه رانندگی و نتیجه‌گیری

‌به دلیل برتری نسبی کادنزا روی کاغذ، ابتدا پشت فرمان این خودرو می‌نشینیم. پس از روشن کردن خودرو، با فشردن پدال گاز پیشرانه تمام توان خود را جهت رضایت راننده در اختیار او قرار میدهد که نسبت به مدل‌های پیشین کیا به‌خصوص اپیروس، پیشرفت محسوسی داشته و آسانتر اوج می‌گیرد. اما در دورهای میانی، فشردن پدال گاز کمی خودرو را با شوک مواجه میکند و موتور پس از مکثی کوتاه دور بر میدارد. هر چند که جعبه‌دنده خودرو بسیار مناسب طراحی شده و در هر لحظه آمادگی معکوس کردن دنده و تزریق توان موتور به چرخها را دارد، همین امر نیز تا حد قابل توجهی موجب میشود که خودرو راحت تر در دنده سنگین دور بردارد. اما سواری خودرو آن چیزی نیست که کیا ادعا میکند، این خودرو به عنوان یک سدان نیمه لوکس ساخته می‌شود، در حالیکه سیستم تعلیق آن بیشتر شبیه به یک سدان اسپرت عمل می‌کند و ضربات ناشی از ناهمواری سطح راه را به اتاق منتقل می‌کند. پس از اینکه سرعت خودرو رفته رفته بالا می‌رود، آرامش بیشتری در کابین حکم فرما میشود و لرزش و صدا به حداقل میرسد. اما زمانی که نیاز باشد خودرو را به صورت اضطراری متوقف کنید، سیستم ترمز عملکرد مناسبی از خود نشان نمیدهد و فشار زیادی به کابین و سرنشینان وارد خواهد کرد، که دلیل آنرا می‌توان تقسیم نادرست وزن در این خودرو دانست.

پس از بررسی کادنزا سراغ هیوندای آزرا رفته و تا ببینیم تفاوت این دو برادر ناتنی با یکدیگر در چه چیزی است. این خودرو از نظر سواری و عملکرد موتور تا حدی شبیه به کادنزا عمل میکند. با این تفاوت که آزرا مملو از آپشنهای مختلف است که تا حد زیادی سواری را راحت و آسودهتر میکند. سیستم تعلیق این خودرو بینظیر طراحی شده، به طوری که سواری نرم آن نسبت به رقیب خود، کاملا محسوس است. دور برداشتن موتور هم نسبت به کادنزا کمی ضعیفتر بود اما ضعف مشهودی هم از خود نشان نداد. وقتی پدال گاز را تا انتها فشار میدهید، جعبه‌دنده در صورت نیاز به بهترین صورت معکوس کشیده و با تمام قوا سعی میکند که خواسته شما را برآورده کند. اما نکته مثبت در این خودرو، ایمنی است که آنرا نسبت کادنزا متمایز میکند. در این خودرو نقاط کور به حداقل رسیده و ترمز با عملکردی بسیار بهتر نسبت به کادنزا ایمنی خودرو را تضمین میکند.

از نظر قیمتی هر دو خودرو شرایط مشابهی را در بازار فروش دارند و در بازه قیمتی 160 الی 200 میلیون تومان، می توان نمونه های کارکرده هیوندای آزرا و یا کیا کادنزا را خریداری کرد. شاید انتخاب بین این دو کار بسیار دشواری باشد و شباهت های بسیاری بین این دو خودرو وجود دارد اما با اختلاف بسیار کم باید هیوندای آزرا را به دلیل طراحی بهتر، عکس العمل گیربکس و ترمزهای مناسب تر و تعلیق نرم تر نسبت به کادنزا پیروز این رقابت بدانیم.

در پایان از مالک هیوندای آزرا و همچنین خانم مهسا وصالی‌پور مالک کیا کادنزا جهت هماهنگی‌های لازم و در اختیار قراردادن خودرو، سپاس‌گزاریم.

64 عکس

نظرات کاربران

87 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/2
من بین گرنجور و کادنزا اریون رو انتخاب میکنم :) از انتخابمم خیلی راضیم.ماشین دو ساله دستمه هیج عیبی توش ندیدم
1396/7/5
من بار دیگه وقت میذارم برای راهنمایی خوانده های عزیز ، هر چند به دلایل نامعلوم سری قبلی کامنت تایید نشد !! آزرا مورد بررسی فول نیست ، حتی نیم فول هم نیست ، صفحه کیلومتر قدیمی ، عدم داشتن سرد کن صندلی و ... باعث میشه که نیم فول هم نباشه ، ماشینهای فول فقط رادار جلو و ماساژور صندلی سمت راننده دارن و بس رادار خط و ... نویسنده احتمالا بخاطر علاقه خودش به ازرا اضافه کرده !!! ازرا ترمزهای واقعا ضعیفی داره و از اون بدتر دید برای راننده هست که میشه گفت افتضاح هستش ، در رابطه با کادنزا نظری ندارم چون این ماشین و نداشتم ولی طراحی بیرونیش شیک تر و مطقی تر و با وقار بیشتری هست . بازار دست 2 گرنجور خوب هست و خیلی راحتر به فروش میرسه . صحبتی در مورد آریون یا ماشینهای مشابه نمیکنم چون قاعدتا کسی که آپشن پسند باشه درکی از سواری نخواهد داشت و ... .
1396/7/2
بنظر من تو این رنج قیمت تویوتا آریون بهترین گزینه است درسته امکانات کمتری نسبت به کادنزا و گرنجور داره ولی قدرت بیشتر شتاب بهتر و استهلاک کم تری نسبت به کادنزا و گرنجور داره
1396/7/3
عجب بدبختی هستی تو بیچاره مفنگی. با 10 تا اسم مختلف کوبیدی و اریون رو گفتی . بابا بیچاره اگه اریون لگن که جز شتاب هیچی نداره رو به بچه بدن گهر میکنه. سمند توربو رو هم 10 تومن تقویت کنی به خدا تند میره. متاسفانه اریون که اتاقش همون کمریه نه ایمنی داره نه هندلینگ و نه امکانات. پس اینو بدون اون زباله در حد ماشین های ایرانی هم نیس. اگه بود فروشش بیشتر بود
1396/7/3
پ به امیر سابق :
لطفا خیلی به خودت فشار نیار ، شما از اونایی هستی که فقط از جلو نمایشگاه رد میشی و بزک ماشین کره ای چشمات و کور کرده ، واقعا چرا بعضیا اینقدر بچه هستن !؟
داداش آریون و کسی سوار میشه که میفهمه ماشین چی چی هست ، اینا واسه کسایی هست که میخوان اپشناهای بدون کاربرد ماشینشون و برای باقی تعریف کنن و پز بدن
1396/7/3
امیر سابق تو باز اومدی پی ام دادی؟ تو همونی نیستی که زیر پست درگ ایران نوشته بودی 206 و مزدای آشغال چیه آوردن؟
ببینم تو که راحت به همچی میگی آشغال و زباله خودت عرضه ساختن این آشغالا رو داری ؟ اصن ساختن و تعمیرو ولش کن ... میتونی بیای یکم راجع بهش توضیح درست بدی؟ الان آریون ایمنی نداره؟ ایمنی فقط به تعداد ایربگ بستگی نداره به خیلی از چیزا مثل شکل هندسی شاسی آلیاژ و استحکام شاسی و سیستم های کامپیوتری پیشگیری از تصادف و و و .... هم بستگی داره
کلا فاز تو یکیو درک نمیکنم
راستی من همونیم که می گفتم عشق آپشنه ماشیناییو آپشن آبمیوه گیریو دوس داری :)) چه خبر چیکارا میکنی؟؟؟ :))))))))))))))
کامنت دادنشو نگاه آریون لگن 10 تومن تقویت (دفعه قبل گفتم بازم میگم فکر میکنی تقویت سورن توربو کار آسونیه؟؟؟ مگه نید فور اسپیده بری توربو بخری اینستال کنی رو ماشینت؟؟؟؟ )
یه چیز دیگه گهر نه قهر
1396/7/6
اخه باهوش قدرت کادنزا که 40 اسب بیشته از اریون یکم تحقیق کن بعد نظر بده
1396/7/2
زک کجای .هیوندایی کیا برات اوردن
1396/7/2
هیچ کدوم به درد نمیخورن
۲تا اسباب بازی
اریون با اختلاف زیادی سرور دوتاشونه
1396/7/3
دوست عزیز بنده قبلا یه آوانته داشتم که 8 سال استفاده کردم حدود 180 تا هم راه رفتم باهاش به جز کمک هیچ خرج دیگه ای واسم نداشت یه آخم نگفت الان کرولا 2015 خریدم 10 تا راه نرفته باتریش عوض شده لنت های عقبش عوض شده بلند گوی عقبش عوض شده هیچ کدومشونم گارانتی نداره.
و به این نتیجه رسیدم که پول دادن به زباله هایی مثل ژاپنیا دور ریختن پول هست. عکس از فاکتور باتری و لنت هم میتونم بفرستم سند دارم برای هر کسی که خواست.
ای کاش بجای دیدن 2 تا عکس و احساساتی نظر دادن کمی تجربه پشت افکارتون بود. الانم دنبال مشتری هستم واس کرولا بدم بره منتها مونده رو دستم 7 ماهه
1396/7/3
خودت پراید و پژو سوار بشی و به ماشینی که اگه خونه اجاره ایتون رو هم بفروشید عمت رو هم بفروشی یه چرخش رو هم نمیتونی بخری بگی اسباب بازی واقعا خنده دار هست. به این ماشین افتخار هست که تو عقب افتاده لگن سوار که تا جالا اصلا پشت هیچ ماشین مدل بالایی ننشستی ازش بد بگی.
برو گاریت رو سوار شو عمو جون در حد اندازت نظر بده نه به ماشین رویاهات
1401/8/30
اریون در مقابل این دو غول اسباب بازی هم نیست لگن جاپنی
1396/7/2
حداقل یه شتاب صفر تا صد از 2 ماشین میگرفتین
1396/7/2
ماشيناي كره اي فقط ب درد پشت ويترين نمايشگاها مي خورن نه بيشتر...
1396/7/3
آخی نازی عقده ای شدی . ایراد نداره تو هم یه روزی پولت میرسه میتونی 200 تومن ماشین بخری( البته اون زمان 405 شده 200 تومن ) خخخ
1396/7/3
آشغال ژاپنی هم همون به درد پیرمرد های فرتوتی و تاکسی رانی میخوره
1396/7/3
چطوری کاکا، نی نی کوچولو باز چشم باباتو دور دیدی اومدی کامنت گذاشتی! بابا چی داره گلم؟ اس پونصد یا بوگاتی ویرون!
کاش خودروبانک برای کامنت گذاشتن شرط سنی داشت!
1396/7/2
من نه ازرا سوار شدم نه کادنزا ولی اینا خوب میدونم که حالا حالاها کیا و هیوندا یه سر و گردن از سایپا و ایران خودرو پایین ترن و باید جلوی پراید لنگ بندازن.(زنده باد تولید ملی افتخار ایرانی)
1396/7/3
چه شوخی کلیشه ای و خنکی !
1396/7/6
بامزه دیشب تو اب نمک خابیدی
1396/7/2
مرسی از مقایسه خوب و بجاتون. با شما موافقم که آزرا در کل انتخاب بهتری نسبت به کادنزا هست. ضمن اینکه بازار کارکرده بهتری هم داره. اما بشخصه اگه تو رنج قیمت 200 میلیون بخوام سدان نیمه لوکس بخرم کمی از سطح توقعات آپشن کم میکنم و قطعا تویوتا آریون انتخاب منه. از لحاظ سواری ، هندلینگ، نرمی، ایمنی و موتور گیربکس اختلاف زیادی با این دو خودرو داره. فقط از احاظ آپشن و کمی طراحی ظاهری ضعیف تره. در ضمن نمونه های خیلی تمیز لکسوس Es350 هم تو این رنج قیمت قابل تهیه است.
ممنون از مقایسه خوبتون
1398/9/12
از لحاظ سواری ، هندلینگ، نرمی، ایمنی هیچ فرقی باهم ندارن. هر 3 تاشو سوار شدم. مثلا هندلیگ آریون دیف جلو که غالب وزن رو محور جلوست با کادنزا که همین وضعیتو داره چه فرقی داره، مقایسه بی ام و اتاق 5 با کادنزا که نیست . آریون نسبت به کادنزا از لحاظ موتور و گیرباکس خیلی فرقی ندارند تو شرایط مشابه برابر عمل می کنند. آزرا هم مدل 3 لیتری پلاک ملی شده وگرنه تو منطقه آزاد ( شمال کشور) مدل 3.3 لیتریش 6.5 ثانیه هم شتاب میگیره. منتها داستان لکسوس فرق میکنه، سواری دیف عقب با این 3 تا متفاوته
1396/7/2
وضع رخسار خبر می دهد از سر درون
کافیه یه نگاه به چرم و فرمان هردوخودرو بیندازید تا متوجه کیفیت نازل و ظاهر فریبنده وباطن توخالی خودروهای کره ای بشوید.ماشین لوکس کره ایه این.ببینید وضع خودروهای میان رده وارزان قیمتشون چطوریه.ترمز وفرمان دهی وگیربکس ضعیف هم اضافه کنید
1396/7/3
مطمئنا تا حالا یکبارم سوار نشدی و فقط چرت میگی. کیفیت چرم آریون هم دیدیم . در ضمن همون چهارتا آپشنشم فیکه و امارات و ایران میبندن رو ماشین واقعا بی ریخته همچین میگی آریون آدم فکر میکنه در مورد رولزرویس صحبت میکنی که عمر 100 ساله داره . برو چرم صندلی و دور فرمون همون آریون و کمری هم مدل اینها رو ببین حالشو ببر . البته اصلا تابلو نیست خودروبانک از قصد عکس دور فرمون رو گرفته . چرم صندلی و دورفرمون به راحتی و با کمترین هزینه درست میشه مهم ریخت و کیفیت ماشین هست که تویوتا حرف اول رو میزنه
1396/7/3
خاک تو سرت کنن بدبخت عقده ای.
چقدر عقده ای هستی تو بدبخت بیچاره به کجا میری اینطور پراید پژو سوار هان؟
130 تا راه رفته عین 0 کیلومتر هست هیچ فرقی نداره. چرم صندل و فرمان داشبورد عین نمونه صفر کیلو متر. هست. بیچاره بجای اینکه عین بچه ها عقده های نداشتت رو به رخ بقیه بکشی و ماشین آرزو هات رو بکوبی برو یکم تلاش کن تا شاید بدون قسط یه ماشین ایرانی خریدی.
متاسفانه رفته رفته که ماشین گرون میشه و واسه اینطور افراد بیشتر ارزو میشه بیشتر شاهد اینطور کامنت های سرشار از عقده های فقر خواهیم بود.
اینو بدون عزیز منی که 200 ملیون خرج ماشین میدم دنبال هزینه استهلاک و این قرطی بازیا نیستم. دنبال کیفیت سواری و امکانات و ایمنی هستم خوشگل
1396/7/3
در پاسخ به امیر سابق:
دهنتو ببند اینقدر چرت و پرت نگو یکی تو یکی zak2012 کلاس این سایت رو بشدت پایین اوردین چون فقط از اسباب بازیهای کره تعریف میکنید اون zak2012 که یدونه انتافه داره خودشو داره پاره میکنه تو هم که هیچی حالیت نیست.چشای کورتو باز کن خوب به عکسها نگاه کن بعد زر بزن.آخر متنی هم که نوشتی خیلی باحاله:((دنبال کیفیت سواری و امکانات و ایمنی هستم))
کدوم خودروی کره ای کیفیت سواری داره؟ امکاناتشون هم که یبار مصرف هستش یا کار نمیکنه یا خرابه یا صدا میده.ایمنی هم که نگم بهتره.آخه ایمنی!!!!!
در ضمن خاک تو سر خودت بدبخت اسباب بازی سوار.
1396/7/4
در پاسخ به سعید
باز تو اومدی حرف مفت زدی ؟؟؟ .... اون کسی هست که انقدر شعور حرف زدن نداره و بی شخصیته . کلاس این سایت رو بدبخت های عقده ای مثله تو پایین میارن که پراید سوارن میان درمورد ماشین 200-300 میلیونی نظر میدن . دفعه بعد هم اسم منو بیاری هرچی شنیدی لیاقتت بوده. اسباب بازی هم دوست داشتی هست
1396/7/4
در جواب zak2012:
چی شد ناراحت شدی حرف حق تلخه بدبخت اینقدر اطلاعاتت درباره خودرو پایین هست که میگی انتافه از راو4 یا میتسو اوتلندر بهتره.امثال تو باعث به اشتباه انداختن کسایی میشه که قصد خرید خودروهای خوب رو دارند نه اسباب بازی های کره ای که به 1 سال نکشیده یا چرمشون پاره میشه یا چرخشون در میره.
و در آخر من پراید سوار نیستم احمق جون 328i دارم تو چی یه انتافه داری و به بزرگان خودرو سازی مخصوصا ژاپن دری وری میگی.
در ضمن تو هستی کره ای میخری پس اسباب بازی دوست داری دفع بعد اسباب بازی خواستی بهم بگو میزارم باهاش بازی کنی.
1396/7/10
در پاسخ به سرید
... اضافی نخور ، اطلاعات !! تو اندازه ... هم نمیفهمی . تو 328 سوار میشی این دیگه واقعا مسخره ترین حرفی بود که شنیدم . برو سر درس و مشقت از درس هات عقب میفتی
1396/7/3
با وجود تجربه رانندگی با دوتاشون ، قطعا کادنزا بهتره .‌‌‌‌‌‌‌‌..!
1396/7/3
انتخاب هر یک ار این دو خودرو که تقریبا مثل هم هستند سلیقه ای است من ازرا را انتخاب میکنم
1396/7/4
انتخاب تو به چه درد ملت می‌خوره بیچاره عقده ای
1396/7/3
نگران كننده تر ازوضعيت خودرو وضعيت مردم ماهست
هرچي تو سايت واسه مطالعه هم بذارن بايد همه نظربدن و ازوضعيت بنالن
اين كره اي آشغال اين چيني لگن اين ايراني نحض اين آلماني ......
شديم مردمي كه هيچ فعاليت مثبتي نداريم و فقط حرف ميزنيم فقط حرف
1396/7/3
منوچهر جان جدی نگیر اینا تو نون شکمشون موندن و عقده باعث شده اینطور عقده ای بشن. اونی که میگه اسباب بازی خودش پراید داره مطمن باش یه 300 ملیونی سوار به ماشین یکی دیگه نمیگه آشغال . اون بدبختا رو خدا زده دیگه ما چرا بزنیم؟ همون بهتر که ادم حساب نشن
1396/7/3
همه به کنار فقط کیفیتو نگاه کنید.کیفیت داره میباره ازشون
دوتا اسباب بازی پلاستیکی.
اینجا مگه سایت بررسی خودرو نیست؟چرا این اسباب بازی هارو میارید آخه؟!!!
خودرو فقط ژاپن_آلمان_آمریکا 3 ضلع برتر خودروسازی جهان.
1396/7/3
تو نمایشگاه سر کوچمون یه اریون اوردن 3 ماه پشت ویترین موند هیچ کس نخرید صاحبش اومد بردش . وقتی زباله هایی مثل همون اریون تو کوچه و خیابون باشه بایدم پراید پژو سوار عقده ای مثل تو اینقدر عقده ای بشی. بیچاره اومول
1396/7/4
پاسخ به احمد:
اول اینکه امکان نداره یه ماشین ژاپنی بیشتر از 1 هفته تو یک نمایشگاه بمونه در ضمن خودت میگی سر کوچمون خخ تو کوچه ای که افرادی مثل تو زندگی میکنند بایدم اریون به فروش نره.
دوم:وقتی کسی به خودروی ساخت ژاپن مخصوصا تویوتا بگه زباله معلومه هیچی از خودرو سرش نمیشه.
سوم اینکه پژو سوار همه خانوادته من در منطقه آزاد زندگی میکنم و C350 دارم.تو هم برو با اسباب بازیهای پلاستیکی خوش باش.
1396/7/6
انگلیس و ایتالیا رو از قلم انداختی داداش
1396/7/6
در جواب مصطفی:
خودروسازان انگلیس و ایتالیا خودشون مدیون خودروسازان آلمانی هستن و از خودشون هیچی ندارن.
خودرو فقط ژاپن-آلمان-آمریکا تمام.
1396/7/3
من هوندا آکورد دارم آزرا هم داشتم فقط هوندا آکورد خدای کیفیت و سواریه
1396/7/3
انتخاب من کادنزا هست به دلیل شتاب بالا و اپشن بالا.
تو این رنج قیمتی خودرو هایی هم مثل اریون و لکسوس ای اس 2010 هم هستن ولی هیچ کس اصلا نگاه هم نمیکنه به این ماشینا چون ارزش خریدشون نسبت به این کره ایا صفره. در استهلاک پایین تویوتا شکی نیس ولی همه چیز هم استهلاک نیس
1396/7/5
انتخاب منم با تمام قدرت کادنزا ،
اولا طراحی داخلی و خارجی کادنزا کاملا جوان پسند و اسپرت تره ثانیا اونقدر ازرا تو کشور ریخته که کسی کادنزا ببینه چشاش از کاسه میزنه بیرون ولی نمیدونه که این دو ماشین رقیب همن و در یک رده هستند
1396/7/3
کاش آریون رو هم ما اوردید به خصوص که دو مدل داره یکی se یکی هم گرند من که بین این سه تا آریون رو انتخاب میکنم
1396/7/3
دستشون به گوشت نمیرسه آریون رو کشیدن وسط که بگن پیف پیف
1396/7/3
بررسی ویدیویی پژو 207 اتوماتیک جدید رو هم بزارید
1396/7/3
شما به اريون seنگاه كن كجاش زشته سادس اما خوشگله سادگي كه بد نيست ايمنيش خوبه فنيش كه خودتون بهتر ميدونين كلاس خاص خودشم داره چون تويوتاس مثل همه تويوتا ها. بعد امكاناتش كه بد نيست چيه ما ياد گرفتيم هي ميگيم اپشن اپشن شما همين اريونشم از همه اپشناش استفاده نميكني بعد كيفيت تويوتا كلا كيفيت كه مال دراز مدت نيست كيفيت تو لذت رانندگي حس خوبي كه حتي پلاستيك خشك با كيفيت ماشين به ادم ميده ايه كه ما ميگيم تويوتا اريون ميپسنديم
1396/7/5
از کی تا حالا تویوتا که نامش همیشه در صنعت تاکسیرانی میدرخشه با کلاس شده ؟؟ در ضمن آریون بد ترکیب ترین ماشینه این سگمنت هست در کنار کمری
1396/7/5
از کی تا حالا تویوتا که نامش همیشه در صنعت تاکسیرانی میدرخشه با کلاس شده ؟؟ در ضمن آریون بد ترکیب ترین ماشینه این سگمنت هست در کنار کمری
1396/7/3
من تا شش ماه پیش آزرا داشتم و واقعا ازش راضی بودم.سواری نرم،موتور پرقدرت و امکانات فوق العاده.به علت نیاز مالی فروختمش و قراره سراتو 2014 بخرم.اما در مجموع میشه گفت اگه خیلی به آپشن اهمیت نمیدید ژاپنی بخرید.هم به نوعی پرستیژ متفاوتی داره هم استهلاک پایین تر و کیفیت بالاتر.خودم تویوتا نخریدم چون هم یه مقدار گرونه هم آپشن دوست دارم.آکورد هم توی ایران تعمیرکار تخصصی نداره و بازار دست دوم افتضاحی داره.گزینه ی منطقی میتونه آزرا یا کادنزا باشه که بازار خوبی دارن و پر آپشن هستن.
1396/7/3
سلام
ممنون از مقایسه خوبتون...
در افت کیفیت متریال‌های داخلی کره‌ای ها و استهلاک بالاتر نسبت به ژاپنی‌ها که شکی نیست اما تفاوت استهلاک و کیفیت اونقدر هم شدید نیست که به خاطرش مجبور باشی یه ماشین زشت‌تر و رانندگی کم هیجان‌تر ژاپنی رو تحمل کنی! مثلا گیربکس ژاپنی ها رو که در نظر بگیری که معمولا از CVT استفاده میکنن بسیار گیربکس خسته کننده ای هست(هرچند مزایایی مثل کاهش مصرف سوخت رو داره) ...
به هر حال هرکس با توجه به انتظاراتی که از خودرو داره مثلا داشتن آپشن و زیبایی یا بالا بودن استهلاک و ایمنی باید دست به خرید بزنه چون هر خودرو در این سگمنت با توجه به فلسفه طراحی کارخانش در مواردی ضعف و در مواردی قوت داره
اما اگر کسی آپشن زیاد و استهلاک و هزینه نگهداری واسش چندان مهم نباشه در این رنج قیمتی تا ۲۴۰ یا ۲۵۰ میلیون میشه سراغ بی‌ام‌و 328i مدل ۲۰۱۳ یل ۲۰۱۴ رفت که از نظر پرفورمنس موتوری و گیربکس با هیچ‌کدوم از این خودروها تو این رنج قیمت قابل مقایسه نیست.

باتشکر از سایت خودروبانک و خواننده محترم
1396/7/4
با کل متنی که نوشتی کاری ندارم فقط اینجا که نوشتی ((رانندگی کم هیجان‌تر ژاپنی )).دوست عزیز هندلینگ و لذت سواری خودروهای ژاپنی در دنیا مثال زدنی هستش بعد شما همچین چیزی نوشتی.بعدش من نمیدونم این چه حرفی هست خیلی ها میگن که گیربکسه cvt خسته کننده هست 😐حداقل برو یکم تحقیق کن.
1396/7/3
آیا خانم مهسا وصالی مجرد تشریف دارن...
1396/9/2
خجالت بکش
واقعا چرا بعضی از کامنتا تایید میشه من نمیدونم
این ماشین شوهرمه...
1396/7/4
در عجبم از مدیر سایت که کامنتای بعضیارو تایید میکنه .... نمونش کامنت امیر سابق
1396/7/5
منم در عجبتم بیکار
1396/7/4
چقدر بی کیفیتن این کره ایاااا ... چرا این شکلی شدن :/ 200 میلیون پول این لگنارو بدی ؟ اخرم کره ای سوار شی
1396/7/4
اگه کره ای لگنه پس تو نخر
1396/10/21
تو خودت چی سوار میشی داداش؟!!! 405 یا 2o6؟!!!
1396/7/4
و باز هم جای کمی تعجب داره از نوع مقایسه توسط علاقمندان به خودرو و محتوا نویسان این مقوله. البته نه فقط در این سایت که در جاهای دیگری هم بنده دیدم که این دو خودرو با هم مقایسه شدن در حالیکه کلاس خودرویی مرتبط با کادنزا در هیوندای مدل جنسیس سدان هست نه آزرا !!!!!!!!
1396/7/5
و باز هم جای کمی تعجب داره از نظر دادن بعضی ها.شما هنوز کلاس بندی خودروهارو نمیدونی برو یکم از کلاس بندی خودروها اطلاعات جمع کن بعد نظر بده آزرا و کادنزا در کلاس خودروهای نیمه لوکس هستن ولی جنسیس در کلاس لوکس قرار داره پس یک خودروی نیمه لوکس با خودروی لوکس مقایسه نمیشه چرا؟ چون تو یک کلاس نیستن.
1396/7/6
نمیدونم چرا اکثر دوستان که مراجعه میکنن به این سایت و نظر میدن اعصاب ندارن!!! جناب sadi شما از کلاس خودرو فقط لوکسو نیمه لوکسشو بلدید؟! مهمتر از امکانات در کلاس بندی خودرو پرفورمنس یا کارایی خودرو در نظر گرفته میشه، با این تفاسیری که شما میگید احتمالا مثلا کلاس سی بنز رو چون لوکس‌تر از خودروهای هیوندای هست یا مقایسه نمیکنید یا با سنتینیال هیوندای مقایسه میکنید، در حالیکه کلاس سی بنز با النترای هیوندای در رده سی سگمنت هستند.فقط ممکنه که از نظر سایز بدنه گاهی در رده متفاوت قرار بگیرن.
1396/7/6
آقای محترم شما از کلاس بندی خودروها چیزی نمیدونید.خودروهای هیوندا جزو خودروهای اقتصادی هستن و برای قشر متوسط رو به پایین جامعه طراحی شدن حتی مدل جنسیس اما بنز کارش ساخت خودروهای لوکس هست برای افراد پر درامد جامعه پس با این توضیحات خودروهای یک کارخانه اقتصادی رو نباید با یک کارخانه که کارش ساخت محصولات لوکس هست مقایسه بشه.اگه اینطور که شما میگید چرا هیچ سایتی c class بنز رو با النترا مقایسه نمیکنه؟ چون تو یک کلاس نیستن.حالا باز شما حرف خودتو بزن.
1396/7/8
بنده هم دارم نظرم رو میدم، من متوجه نمیشم شما کل مکانیک خودرو رو رها کردی فقط به لوکس و نیمه لوکس و جیب مشتری نگاه میکنی؟! درسته که در اکثر دسته بندی‌های خودرو اتفاق نظر قطعی وجود نداره اما در سگمنت‌های خودرو باور کن شما که به لوکس بودن و بازار اون خودرو حداقل در اولویت نگاه نمیشه. سایز بدنه، کارآیی خودرو از جمله کلاس موتور در جداول طبقه‌بندی خودرو در اولویت هستن، شما هم محض اطمینان یک نگاهی بنداز به سایت‌ها لطفاو در ضمن بنده نگفتم کلاس سی بنز رو با النترا مقایسه نمیکنن گفتم شما مقایسه نمیکنید. در کل اگر هیوندای انقدر سطحش پایینه پس جنسیسش هم در نظر شما نباید لوکس باشه اما شما میگی لوکسه، اگر خلاف اینه که بنز هم سی 180 نان آپشن داره که اونور دنیا بچه مدرسه‌ای ها هم با پول تو جیبیشون میتونن بخرنش و حتی کلاسای بالاتر بنز که Non option یا Low optionهستن. اگر هم منظورتون از لوکسی متریال خودرو هست که قطعا بنز همچنان بهتره اما کره‌ای‌ها هم بیکار ننشستن و ظاهرا پنجمین خودروساز دنیا هستن.
1396/7/5
سلام یه سوال ریز؟چرا فقط با اسم از صاحب ماشین کیا تقدیر شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/7/6
در پاسخ به MAN
دوست عزیز من نمیدونم شما تجربه رانندگی با ماشین‌های ژاپنی به خصوص تویوتا در یک سگمنت و هیوندای رو داشتید یا نه اما واضح هست که فلسفه کمپانی تویوتا برای تولید خودرویی بادوام با مصرف سوخت و استهلاک پایین مانع از داشتن خیلی ویژگی ها میشه( خیلی از ویژگی هایی که تویوتا با خلق برند لکسوس سعی داشته در محصولاتش ایجاد کنه) رانندگی با خودروهای ژاپنی به خصوص تویوتا در این رنج قیمتی مسلما کم‌هیجان‌تر از کره‌ای هاست... اون هم به دلیل اهداف مهم‌تری هست که ژاپنی ها در این رنج قیمت سعی دارند در تولیدات خودشون رعایت کنن.مسلما ژاپنی هایی که قیمت بالاتری دارن هیجان رانندگی زیادی رو هم میتونن القا کنن(نیسان 370Z مثلا!!!!)
اما محصولات تویوتا مخصوصا به دلیل اهداف دیگری که کارخانه در تولیداتش داره هیجان کمتری رو در رانندگی تو این رنج قیمتی ایجاد میکنه مثلا قطعا حسی که گیربکس تند و سریع با پدال پشت فرمون هیوندای سوناتا YF میده با تویوتا کمری مدل همون سال تجربه نمیکنید(البته خب گیربکس سوناتا نسبت به قیمت خودرو و سگمنتش عملکرد سریعی داره و نه درکل نسبت به خودرو های گران‌تر!!)
و خسته‌کنندگی گیربکس های CVT که فرمودین دیگه این روزا همه ازش دم میزنن و یه واقعیت واضح هست چون خود بالا و پایین رفتن‌های دور موتور و صدای حاصل اون بخشی از هیجان رانندگیه که این گیربکس فاقدش هست... خسته کنندگی این گیربکس به حدی واضح و روشن بود که در رونمایی از محصولات جدید نیسان بیان شد که نیسان نسل جدیدی از گیربکس‌های CVT رو ساخته که خسته‌کنندگی قبل رو ندارن !و به صورت کاذب با پایین و بالا آمدن دور موتور حس تعویض دنده رو به راننده میدن که آقای محسن آل طه هم در مقالات و فیلم‌هاشون در خودروبانک مشکل خسته‌کننده بودن این گیربکس رو گفتن و این یکی از عوامل مهم رانندگی کم هیجان ژاپنی‌ها در این سگمنت ها تا حدود ۲۰۰ میلیونه ( پس دوست عزیز شما اول یه مطالعه در مورد این گیربکس ها و نحوه کارشون بکنین سپس با این صراحت و اطمینان نظر بدهید)
1396/7/6
دوست عزیز اول بزار هدف تمامی شرکت های خودروسازی ژاپنی رو بهت بگم.کیفیت_ایمنی_لذت سواری.اینها تمامی اهداف خودروسازان ژاپن هست این که شما میگی خودروهای تویوتا هیجان کمتری داره بنظر من کاملا نادرسته.برای مثال خودروی تویوتا 86 نمونه یک خودروی اسپرت با هیجان بسیار بالاست که حتی از رقبای خود با اینکه قدرت کمتری تولید میکنه هیجانی تر هست یا تویوتا کمری مدل هیبرید که واقعا سواری فوق العاده ای داره یا تویوتا یاریس در ضمن درست نیست خودروی یک کمپانی بزرگ (تویوتا) رو با یک کارخانه اسباب بازی ساز مقایسه کنید.
درباره گیربکس cvt هم شما اشتباه میکنید در قدیم بله شاید خسته کننده بودن ولی در چند سال اخیر ایطور نیست.برای مثال خودروسازی مثل سوبارو برای تمامی مدل های خودش از این گیربکس استفاده میکنه حتی در مدلی مثل subaru wrx که در نوع خودش فوق العاده هستش با گیربکس cvt صفر تا صد 5 ثانیه و رانندگی هیجان انگیز که همه اونو به اسم یک خودروی رالی میشناسن یا در میتسوبیشی لنسر از گیربکس cvt استفاده شده که نه تنها خسته کننده نیست بلکه هرکی پشت این خودروها بشینه نظرش درباره گیربکس cvt تغیر میکنه. یا حتی در خودروهای قدیمی نیسان هم به این صورت هستش.شما کسی بهتر از اون آقا (محسن آل طه)پیدا نکردی.تمامی بررسی هایی که انجام میده خنده دار هستن و از لحاظ فنی هیچی بارشون نیست با اون عینک آفتابیش. شما هم بجای اینکه بری از این یا اون سایت یا یکی که هیچی بارش نیست اطلاعات بدست بیاری برو خودروهای ژاپنی حتی قیمت پایین مثل مزدا2 یا تویوتا یاریس سوار شو تا متوجه بشی لذت رانندگی یا هیجان رانندگی یعنی چی.موفق باشی.
1396/7/6
کیا کادنزا فوق العادست
با تشکر
1396/7/6
اینجا اکثرا جوری نظر میدن که انگار صاحب کارخانه خودروسازی هستن یکی نیست بگه یه پولی داشتیم در حد خودتون یه ماشین خریدین حالا چند سال دیگه هم یه چیز دیگه میخریم اینکه اینقدر منم منم کردن نداره.
نمیدونم اکثر مردم میخوان به زور نظرشان رو به دیگران بقبولونن حالا چه ماشین باشه چه دین چه چیزهای دیگه
1396/7/6
اين دوست عزيز ما ميگه تويوتا چون تاكسيه بي كلاسه اولا تاكسي vip دوما همه ي ماشين هاي خوب تو دنيا تاكسين اگه اين طور كه شما ميگي بود بنز بي ام و هم باكلاس نيستن دوما اين بحث تمومي نداره كره اي به ظاهرو امكاناتش مينازه تويوتا به توانايي فني كلاس اجتماعي (البته هموم كساي كه ميرن سراغ تويوتا دنبال كلاس نيست خودشون با كلاسن ) بعد كي گفته ظاهر تويوتا بده هنه مدلاش مردونگي زيبايي خودشونو دارن اگه اينطور نبود راو٤ كمري كرولا انقدر فروش جهاني نداشتن البته ما كه نگفتيم كرهاي بده ولي پيش ما تويوتا دوستا جايگاهي نداره
1396/7/7
به پای هم پیر بشین ، دوست عزیز اول اینکه شما اگه ژاپنی دوست داری برای چی اومدی بررسی دو تا کره ای رو بخونی دوم اینکه خیلی از اینهایی که ژاپن ژاپن میکنن پول خریدن ماشین چینی رو هم ندارن سوم اینکه اکثر این بنده خداها چون سوار نشدن فکر میکنن هنوز بیست سال پیشه الان صنعت خودرو سازی هر روز در حال پیشرفت هستن و در اینکه پیشرفت کره ای ها و چینی ها بسیار بیشتر از ژاپن هست شکی نیست چون دارن هزینه میکنن چهارم اینکه من خودم به شخصه اصلا از ظاهر ماشین های تویوتا خوشم نمیاد چون خسته کنندست پنجم اینکه الان تمام خودروسازها برای خودرو عمر محدود متصور میشن و این نیست که ماشین برای عمر 30 ساله ساخته بشه و ششم اینکه هر کی پول داره بره بخره نیازی به توهین به همدیگه نیست چون من خودم وقتی میخوام ماشین بخرم با نظر و سلیقه خودم میخرم و نمیرم 200 میلیون تومن پولمو به خاطر نظرات یکسری که حتی تا حالا ماشینی که در موردش نظر میدن رو سوار نشدن خرج کنم مطمئن باشید 80 درصد همینهایی که تو این صفحه نظر دادن تا حالا یکبارم آزرا و کادنزا سوار نشدن
1396/7/7
این نوشته ها کلا برای فروشه
یارو میگه ماشینو واکسن بزنیم مقاله بنویسیم فردا فردا مشتری بیشتر زنگ می‌زنم
یه صحبتیم دارم با اون دوست گلم که تاکسی vip سواره
شما نمی‌خورد دم از اطلاعات بزنی که فلان جا مرسدس بنز تاکسیه ، شما برو آریونتو سوار شو نظرتم تو مقاله تویوتا بنویس شاید فروش رفت
1396/7/7
باش دوست عزيز منو كتك نزن زودم قضاوت نكن من اريون ندارم و از suv بيشتر خوشم مياد بعد بپري به منو تويوتا كره اي ها سودشونو باهات شريك نميشن بعد اينجا سايت برسي خودرو ما نظرمونو راجب خودرو ميديم و من اومدم ميگم تو اين كلاس اريونو بيشتر ميپسندم
1396/8/4
آقای امیر سابق شما پیش یه روان شناس برو
تا کسی حرف میزنه و نظر خودش رو میگه بالافاصله شما میایی و تا میتونی توهین میکنی
اگه واقعا چیزی از ماشین بارت هست بگو وانت بیارم خالیش کنم تا انقدر به اون ۴ تا مطلب که خوندی و فکر میکنی کره با تو خودروساز شده ننازی
هرکس یه سلیقه داره چون تو خوشت نمیاد دلیل نمیشه توهین کنی
پس لطفا سری بعدی محترمانه تر صحبت کن
1396/7/7
درسته برادر من من سوار اين دوتا نشد ولي سوار اپتيما و جنسيس شدم بعد درسته اكثر طرفداراي برندي ماشين هاي اون برند رو ندارن و همينطوري ميگن اما من خودم rav4 دارم و ميدونم براي چي طرفدار اين برندم بعد چه دليل داره ما بحث كنيم ماكه ماشينمونو خريديم مردمم هر كار ميخوان بكنن مهم اينه كه من ميدونم كره اي خوبه اما راه زيادي تا ژاپني داره و حرف من تو امار فروش ماشين ها تو كشوراي پيشرفته تاييد ميشه
1396/7/8
آفرین،ازون جمله زود قضاوت نکن معلومه با سوادی ،تو که اهل کتابی،تو اینترنتم که مدام میچرخی چرا حرف مفت میزنی،کره ای ها راه زیادی تا ژاپن دارن! چندچندی با خودت!
1396/7/11
راست ميگي من انقدر بيكارم كه پيش كسايي كامنت ميزارم كه ٢٠٠ مليون از نزديك نديدن
1396/7/12
اگه راست میگم گل بگیر دیگه اینجاها نظر نده
1396/7/10
در پاسخ به man
دوست عزیز من تو این رنج قیمت هدفو گفتم...
راجع به گیربکس cvt هم که گفتین معلومه که الان با تغییراتی بهترش کردن ولی در مدل های سال های پیش مثل ۲۰۱۳ خسته کنندگی توشون کاملا مشهود بود.
در ضمن شما که دیگه از مدیر عامل شرکت نیسان اطلاعاتت بیشتر نیست!!! خود مدیر عامل شرکت موقع رونمایی از گیربکس cvt جدید نیسان به خسته‌کنندگی گیربکس های قدیمی cvt اقرار کرد و گفت سعی کرده که در این مدل‌ها این مشکلو رفع کنه!!! جالبه خود کارخانه ی تولیدکننده داره ایراد کارشو میگه باز شما میگی هیجان رانندگیش زیاده😂
در ضمن شما که گفتی یاریس و مزدا۲ و از هیجان رانندگی توشون صحبت کردین واقعا تعجب کردم(چون با توجه به سخنان قبلیتون انتظار اطلاعات بیشتری ازتون داشتم) آخه حتی شتابگیری و هیجان بیشتر در خودرویی مثل النترا هم نسبت به کرولا مشهوده چی برسه به یاریس😂😂 یاریس های مدل ۲۰۱۰ به طور مثال که الان داره ۶۰ تا ۷۰ میلیون خرید و فروش میشه خیلی خسته کننده و سرعت تعویض دندهاش مسخرس!! عین اسباب‌بازی میمونه(البته کیفیت قطعاتش بالا هست و شکی در این نیست)
در مجله ماشین هم لقب جاروبرقی ژاپنی رو به مزدا۲ داده بود!!(چندین سال پیش که اولین بار وارد شد) یاریس و مزدا ۲ که هیچی خودرو شهری هستن و لذت ندارن کرولا هم حتی در مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ فوق‌العاده خسته‌کنندس...
اگر مجله topgear رو قبول دارین باید بگم که مثلا i10 و i20 در تمام پارامتر های بررسی امتیاز بیشتریو نسبت به هم‌سگمنتای ژاپنیشون کسب کرده بودن...(و این خودش نشون میده که کره ای ها تا این رنج های قیمتی میتونن خودرو بهتریو ارائه بدن اما در قیمت های بالاتر جاشونو رفته‌رفته به ژاپنی‌ها میدن این اتفاق از سگمنت کمری شروع میشه اما با اختلاف کم و تا رسیدن به مدل های ls لکسوس دیگه اصلا کره‌ای ها توان رقابتی ندارن...
1396/8/9
آمدیم تو بحث یه ذره اطلاعات بگیریم ولی انگار این اقای امیر تو طویله بزرگ شده بی تربیت
1396/9/23
سلام لطفا دوستان تعصبشون رو کنار بزارن ژاپنی ها الان با کره ای ها رقابت نمیکنن بیشتر با امریکایی ها والمانی ها رقابت میکنن رنو فرانسه تونست با رنو تالیسمان به راحتی با رقیب های کره ای رقابت کنه واز نطر طراحی و فنی و سواری وکیفیت وفروش از اونا جلو بزنن کره ای ها هنوز مونده به ژاپن برسن
1396/9/29
با سلام و درود به همگی
واقعا چه حوصله و اعصابی دارید که اینقدر با هم بحث و جدل می کنید.
مهم تبادل نظر و رسیدن به یک نظر پخته تر هست که هدف از این سایت هم کمک به داناتر شدن همه است.
و نظرات هر کسی هم از نقطه نظر خودش قابل احترامه. بهتره که فقط دیدگاه خودمون رو بیان کنیم و از هم یاد بگیریم.
ممنون از همگی
1396/10/15
با سلام وخسته نباشید .لطفا فیلم بررسی کیا کادنزا رو بذارید
1397/2/15
باسلام وخسته نباشید خدمت کارشناسان محترم سایت وهمه عزیران.
من کادنزاداشتم واازش راضی بودم وآزراا مدل 2009هم داشتم به نظرم کارشناسی دقیق ودرستی بود.ممنون از زحمتکشهای سایت خوب

1400/1/18
آزرا از همه بهتره چیه آریون قیافه ش ساده کیا کادنزا در برابر تویوتا کمری و رنو سفران و نیسان تیانا بهترینه
1400/1/18
خنگول آریون انقدر هاهم بد نیست با اینکه گفتم قیافش سادس ولی یه تویوتاهست و کیفیتش خیلی خوبه تویوتا آریون اصلا تو رنج اینا نیست اما تو رنج خودش جز بهترین ها و سرسخت ترین هاست
1400/1/18
من تورو می شناسم امیر سابق تو همونی هستی که به تست و بررسی پراید کره ای گفتی گداگشنه هیچ وقت برای اون کار نمی بخشمت😤😤😤😤😡😡😡😡
1400/2/18
سلام خدمت عزیزان. عزیزان خواهشا اسم آشغالو رو ماشینای کره ای نزارید و بدونید که ماشینای کره با قبل خیلی فرق کرده من خودم 9 ساله اپتیما 2012 دارم 90000 تا هم باهاش راه رفتم تا الان فقط لاستیک وکمک فنر براش عوض کردم و بعد از این همه راه رفتن نه اتاق به سر و صدا افتاده نه افت کیفیت داشته البته فقط پوسته روی فرمون رفته که اونم میشه ترمیم کرد شتابشم بد نیس ولی من ماشینای پرقدرت ترو ترجیح میدم البته یکی از ضعفاش ترمزشه که ضعیفه و اینکه ماشین من از اول یه ایراد داره که کولرش گاز خالی میکنه و هیچکس نشتیشو نتونسته پیدا کنه در رابطه با ماشینای ژاپنی هم نظر نمیدم چون راستش تاحالا سوار نشدم ولی تو ژاپنیا لکسوس یه چیز دیگس راستی آپشناشم به مشکل نخورده ببخشید نباید تو مقاله آزرا و کادنزا درباره اپتیما صحبت میکردم ولی خواستم بگم خواهشا به ماشینای کره ای نگید آشغال من که در کل خیلی ازش راضیم اگه هم بخوام عوض کنم با آلمانی عوض میکنم چون حس بهتری بهم میده به ژاپنی سوارا و ژاپنی دوستا برنخوره