موضوعات داغ

پژو 508 ملاقات با فرانسوی تازه وارد در تهران + فیلم شتاب

21 آبان 1396

مقدمه

پژو یکی از با سابقه‌ترین برندهای خودرویی در بازار ایران است با این وجود هیچ گاه در سگمنت خودروهای لوکس بازار ما حضور نداشته و تنها محصولات ارزان قیمت این خودروساز در بازار داخلی عرضه شده‌اند. مدتی هم که مدل ۴۰۷ به بازار عرضه شد کاملاً در سایه رقبای خود قرار گرفت و هیچ گاه نتوانست به موفقیت دست پیدا کند که البته بخشی از آن به قیمت‌گذاری بسیار بد این خودرو بر می‌گشت. اما گویا پژو قصد دارد سیاست خود را در ایران تغییر دهد و مدل‌های بروزی چون پژو 2008، پژو 508 و پژو ۳۰۱ را به کمک شرکت ایکاپ وارد بازار کند تا در کنار دیگر خودروهای ۳۰ سال پیش این خودروساز مانند ۴۰۵ بتوانیم محصولات بروز این خودروساز فرانسوی را نیز استفاده کنیم.

ایکاپ در سال جاری اقدام به عرضه سه محصول جدید کرد و اخیراً پژو 508 به عنوان یک سدان بزرگ لوکس به مشتریان تحویل داده شده که توانستیم با یکی از اولین خودروهای تحویلی ملاقاتی داشته باشیم. در ادامه این مقاله از خودروبانک می‌خواهیم به بررسی این تازه وارد فرانسوی بازار یعنی پژو 508 بپردازیم.

طراحی خارجی

پژو 508 را باید خودرویی در کلاس تویوتا کمری و امثال کیا اپتیما یا هیوندای سوناتا دانست. طراحی این خودرو تلفیقی از یک طرح اسپرت و در عین حال محافظه‌کارانه است به طوری که نه آن طراحی هیجان انگیز اپتیما را در این خودرو می‌توانید ببینید و نه سادگی تویوتا کمری را! در نمای جلویی اصلی‌ترین بخش‌ها را می‌توان جلو پنجره و چراغ‌ها دانست. پنجره خودرو حالتی مستطیلی و ساده دارد که حاشیه آن را نوارهای کرومی گرفته‌اند و در گوشه آن نوشته جی‌تی لاین به چشم می‌خورد. اما طراحی چراغ‌ها تا حدودی خشن و اسپرت است که در داخل آن‌ها نیز سه عدد لنز کار گذاشته شده است. طراحی سپر نیز نسبتاً ساده است و دو پروژکتور مربعی شکل کوچک درون آن قرار گرفته است. در بخش سپر ۲ نوار کرومی که در حاشیه قرار گرفتند طرح سپر را از سادگی خارج کرده‌اند.

نمای جانبی خودرو نیز مناسب و پخته از آب درآمده به خصوص که حاشیه کرومی پنجره‌ها جلوه‌ تا حدودی لوکس را به این بخش بخشیده است. یک خط نیز از چراغ‌های جلو شروع شده و به چراغ‌های عقبی منتهی می‌شود که به عضلانی‌تر دیده شدن نمای جانبی خودرو کمک کرده است. در این بخش تنها انتقاد را می‌توان به طرح ساده و تا حدودی قدیمی رینگ‌ها وارد کرد. طراحی بخش عقب این خودرو به نظر نگارنده بهترین بخش پژو 508 است. چراغ‌های عقب دارای گرافیک زیبای هستند و کمتر کسی را بتوان یافت که طرح آن‌ها را نپسندد هرچند اگر آن را در کنار رقبای چون رنو تالیسمان و یا کیا اپتیما قرار دهید ممکن است کمی قدیمی جلوه کند اما نتیجه کار خوب از آب در آمده است. دو عدد خروجی اگزوز نیز در پایین سپر وجود دارند که بهتر بود کمی بزرگتر طراحی می‌شدند همچنین به نظر می‌رسد که ارتفاع خودرو کمی بالاتر از سایر رقبایش است.

در کل باید گفت طراحی پژو 508 در نمای بیرونی اگرچه ساده و شکیل است اما در مقابل رقبای خود در بازار ایران همانند رنو تالیسمان، کیا اپتیما و یا هیوندای سوناتا آنچنان حرفی برای گفتن ندارد و کمی نسبت به آن‌ها قدیمی به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی

با ورود به کابین پژو 508 متوجه خواهید شد که این خودرو بیش از آنکه به رقبای آسیایی خود نزدیک شده باشد بیشتر به خودروهای آلمانی شبیه است و حس کاملاً اروپایی را به سرنشینان منتقل می‌کند. البته نمی‌توان طراحی کابین را بهتر از کیا اپتیما و یا رنو تالیسمان دانست چون در پژو 508 با طراحی ساده‌تری مواجه هستیم و از این نظر از رقبای خود عقب‌تر است. غربیلک فرمان چند منظوره است و در پشت آن دو عدد شیفتر برای بالا و پایین کردن دنده‌ها تعبیه شده‌اند که ابعاد مناسبی دارند روی فرمان نیز تعداد زیادی کلید موجود است که البته در نگاه اول کمی شلوغ جلوه می‌کند.

یکی از نکات جالب پژو 508 وجود کلید استارت در سمت چپ راننده است. طراحی نشان دهنده‌های پشت آمپر نیز تا حدودی ساده است اما در عین حال ایرادی به آن‌ها وارد نیست و با طراحی خوبی مواجه هستیم به خصوص اینکه در بین آمپرها نیز یک نمایشگر نسبتاً بزرگ نصب شده است. طراحی کنسول میانی تقریباً ساده است و در بالای آن دو خروجی سیستم تهویه بزرگ قرار دارند که مابین آن‌ها را نمایشگر لمسی به خود اختصاص داده است. پایین‌تر از خروجی‌های سیستم تهویه دو عدد جالیوانی از نوع مخفی تعبیه شده‌اند که با فشار دادن آنها از جای خود بیرون می‌آیند. در بخش پایینی نیز کنترل‌های مربوط به سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع دوگانه موجود هستند پس از آن به دسته دنده با طراحی ساده می‌رسیم که در کنار آن دو کلید برای حالت اسپرت و حالت رانندگی در برف قرار دارند.

یکی از نکات مثبت کابین 508 را باید فضای جادار و صندلی‌های راحت آن دانست. صندلی‌های جلوی این خودرو مجهز به گرمکن هستند و برای صندلی راننده حافظه و ماساژور نیز موجود است. هر دو صندلی جلو نیز دارای تنظیمات برقی هستند و همانند خودروهای آلمانی می‌توان نشیمنگاه آنها را نیز تنظیم کرد. سرنشینان عقب نیز فضای مناسبی دارند و می‌توانند سیستم تهویه خود را به صورت جداگانه تنظیم کنند چون پژو 508 به سیستم تغییر چهارگانه مجهز است.

از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم هد آپ دیسپلی، سیستم کنترل پایداری، سانروف برقی، ترمز پارک الکترونیکی، جعبه دنده اتوماتیک، سیستم کنترل کشش، چراغ‌های هوشمند، گرمکن صندلی‌های جلو، حافظه و ماساژور صندلی راننده، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه چهارگانه خودکار، نمایشگر رنگی کابین، دنده‌های پشت فرمان، کروز کنترل، بلوتوث، تودوزی چرمی، شیشه‌های برقی و پرده‌های جانبی اشاره کرد که در مقایسه با رقبا در شرایط خوبی است و از جدیدترین تجهیزات این رده قیمتی بهره برده است.

قوای فنی

پژو 508 با چندین نوع موتور بنزینی و دیزلی در بازار جهانی عرضه می‌شود اما مدلی که برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته شده مدل چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژ است که می‌تواند ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کنند این موتور دقیقاً با موتور مورد استفاده در محصولاتی دی اس یکسان است.

موتور این خودرو دارای استاندارد مصرف سوخت یورو ۵ است و به سیستم تزریق مستقیم سوخت و اینترکولر نیز مجهز شده است. میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در این خودرو تنها ۱۳۴ گرم در هر کیلومتر است. در خصوص مصرف سوخت نیز باید عنوان کرد که مصرف جاده‌ای آن ۴.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف شهری آن ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف ترکیبی آن ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نیروی موتور در این خودرو با استفاده از یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و در حالت استاندارد می‌تواند این خودروی ۱۴۱۰ کیلوگرمی را در عرض ۸.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند اما با توجه به شرایط محل آزمایش ما نتوانستیم به شتابی بهتر از ۱۱.۲۹ ثانیه دست پیدا کنیم. البته کشش پیشرانه در سرعت‌های بالا رضایت بخش است و 508 به هیچ عنوان خودروی کندی نیست.

در زیر می‌توانید فیلم مربوط به تست شتاب‌گیری در روز آزمایش را مشاهده کنید.

تجربه رانندگی

با قرارگیری در پشت فرمان پژو 508 خود را در فضایی مناسب پیدا خواهید کرد. کیفیت داخلی کابین متوسط به بالا است و صندلی‌ها نیز راحتی و در عین حال حمایت مناسبی را به ارمغان می‌آورند. فرمان چرمی نیز خوش دست بوده و وجود کلیدهای کنترلی زیاد بر روی آن باعث می‌شود تا در هنگام رانندگی حواستان پرت نشود. از نظر سواری، پژو 508 را باید در نقطه‌ای مابین خودروهای خیلی اسپرت و در عین حال خودروهای معمولی این کلاس دانست به طوری که سوای آن به هیچ عنوان نرمی تویوتا کمری را ندارد اما نمی‌توان گفت که کاملاً نیز خشک است.

در پیچ‌ها نیز هندلینگ خودرو قابل قبول است و کمبودی از این نظر احساس نمی‌شود. عملکرد گیربکس نیز رضایت بخش است و تعویض دنده‌ها به موقع انجام می‌شود هرچند رقیب مستقیم این خودرو را می‌توان رنو‌ تالیسمان دانست اما باید گفت که عملکرد حرکتی پژو 508 از هر نظر که نگاه کنید پایین‌تر از تالیسمان است چون تالیسمان به گیربکس دوکلاچه مجهز است اما گیربکس اتوماتیک 508 از نوع معمولی است و بالطبع عملکرد کندتری در مقایسه با تالیسمان دارد. همچنین با وجود حجم موتور یکسان اما تالیسمان دارای قدرت و گشتاور بیشتری است و همگی این موارد در کنار طراحی به روزتر و جذاب‌تر تالیسمان سبب می‌شوند که پژو 508 نتواند به خوبی با رنو رقابت کند. البته قیمت کمتر 508 را نیز نباید نادیده گرفت چون حدود ۲۰ میلیون تومان از سایر رقبایش ارزان‌تر است. مورد دیگری که در مورد این خودرو وجود دارد این است که درست است که پیشرانه توربوشارژردار این خودرو مصرف کمتری را به همراه دارد اما دقت بیشتری را در نگهداری در مقایسه با خودروهای تنفس طبیعی می‌طلبد و با توجه به کیفیت پایین بنزین در کشور نیز در طولانی مدت افت توان بیشتری را شاهد خواهیم بود و به نظر نگارنده رفتن به سراغ خودروهای تنفس طبیعی همچون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری عاقلانه‌تر است گرچه همگی آنها مصرف سوخت بالاتری در مقایسه با رنو و پژو توربوشارژ دارند.

یکی از نکات جالب این خودرو نیز محل نصب سیستم هد آپ دیسپلی است که بر خلاف خودروهای آلمانی بر روی شیشه جلو نیست بلکه در مقابل راننده یک صفحه فلزی شیشه‌ای قرار دارد که اطلاعات مربوط به سیستم اداری اصلی در آن نمایش داده می شوند چنین طرحی را قبلاً در محصولات دی اس و یا رنو تالیسمان مشاهده کرده بودیم. کلیدهای مربوط به سیستم کنترل پایداری و و حالت اکونومی نیز در زیر یک درپوش در سمت چپ راننده مخفی شده‌اند.

پژو 508، خوب یا بد؟

پژو 508 خودروی خوب، جادار و با امکانات مناسبی است. از نظر قوای حرکتی و کیفیت رانندگی از رقیب مستقیم خود یعنی رنو تالیسمان در رده پایین‌تری قرار دارد و چهره آن نیز نسبت به رقبای کره‌ای نیز به روز و مدرن نیست. البته قیمت پژو 508 نیز کمی پایین‌تر از رقبا است که خود فاکتور مهمی در خرید است و این روزها در مدل 2017 حدود 175 میلیون تومان در بازار آزاد قیمت دارد. نکته قابل توجه در مورد پژو 508 معرفی نسل جدید 2018 این خودرو در سال آتی میلادی است و این بدین معنا است که به زودی این خودرو یک مدل پایین‌تر از مدل روز خواهد شد و احتمالاً افت قیمتی را نیز تجربه خواهد کرد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که رقبای این خودرو اگرچه قیمت‌های بالاتری نسبت به این خودرو دارند، اما کارت‌های برنده بیشتری نسبت به پژو 508 دارند و باید ببینیم که در سال آتی میلادی و با معرفی پژو 508 جدید، آیا این معادله تغییر می‌کند یا خیر؟

پژو 508
مثبتقیمت مناسب نسبت به رقبا، امکانات و تجهیزات رفاهی خوب
منفیچهره قدیمی‌تر نسبت به رقبا، توان موتور و هندلینگ ضعیف‌تر نسبت به رقبا، بازار دست دوم ضعیف‌تر نسبت به رقبای کره‌ای
در زیر می‌توانید مشخصات فنی پژو 508 را مشاهده کنید:

مشخصات فنی
مدلپژو 508
پيشرانه۴ سیلندر توربو
حجم موتور۱۵۹۸ سی سی
حداکثر قدرت۱۶۵ اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۸.۹ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۴۱۰
قيمت۱۷۰ تا ۱۷۸ میلیون تومان

43 عکس

نظرات کاربران

57 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/21
ممنون از نقد بررسی مفید شما
1396/8/21
بنظرم ارزنده ترین ماشین این سگمنت
سوناتا هیبرید هستش
1396/8/21
بنده در این کلاس عاشق اول کمری، بعد آکورد و سوم سوناتا هستم دقیقا اون جوری که usnews رتبه بندی کرده
اولی که فعلا نمیاد اما آکورد ۲۰۱۷ و سوناتای ۲۰۱۸ رو عشقه
1396/8/22
من فكر ميكنم تو اين سگمنت ماشيني كه تو ايران همه رو قتل عام ميكنه ميتونه مزدا ٦ جديد باشه(مدل٢٠١٧).ولي خب از ترسشون نميزارن وارد بشه چون فروش ماشيناي خودشون كم ميشه...
1396/8/21
سلام من ميخواستم يه ماشين بخرم در حد ٣٠٠ ميليون حداكثرش.به نظر شما الان nx300h بخرم يا جديدا ميگن قانون منه واردات خودروهاي بالاي ٢٥٠٠ برداشته شده يكم صبر كنم santafe 2018 با موتور ٣٣٠٠ بخرم
1396/8/21
اولا شکی نیست لکسوس از سانتافه 3300 از هر نظر بهتره. دوما تعرفه ها بیشتر هم خواهد شد و اون سانتافه راحت 350 تومن میرسه.
1396/8/21
اشتباه میکنی سانتافه بخری ! من سانتافه نیو‌3300 اروندی داشتم ماشین خیلی خوبیه از نظر فنی ولی کیفت مواد داخلی با نمونه 2400 فرقی نداره ! از طرفی ان ایکس شتابش در حد سانتافه 3300 و کیفیت داخلی خیلی بالاتری نسبت به سانتافه داره همچنین از نظر ظاهری و پرستیژ خیلی سر تره ، به نظر من ان ایکس انتخاب معقول تریه ! در مورد سانتافه 3300 هر سوالی داشتی در خدمتم
1396/8/22
nx300h فقط راه رفتنش ضعیف تر از سانتافه ۳۳۰۰ هست البته سانتافه جادار تره ولی در کل ان ایکس ارزنده تره
1396/8/21
با این وضع قیمتش به نظرم به عاقبت پژو ۴۰۷ دچار میشه
ما ایرانی ها از محصولات پژو فقط ۲۰۶ و ۴۰۵ و امثال این هارو بیشتر در نظر داریم و بنظرم ۱۷۵ میلیون برای پژو خیلی زیاده
خرید اپتیما و سوناتا با اینکه گرون ترن ولی عقلانی تره
1396/8/21
به نظر من با این قیمت اصلا بدرد نمیخوره با این پول میشه یک کره ای با کیفیت ظاهری و فنی خوب رو خرید.
1396/8/21
اصلاً طراحی پخته و با ابهتی نداره مخصوصاً در نمای عقب و کنار. طراحی درونی اتاق هم واقعاً ساده و ارزون قیمته و با این قیمتی که گذاشتن توجیه پذیر نیست. نمایشگر وسط کنسول هم خیلی کوچک و ضعیفه.
مطمئنم با این قیمت گزاف شکست میخوره.
1396/8/21
توان کم موتور!!
از سایت شما توقع نداشتم اتفاقا گشتاورش تقریبا هم رده رقبا است! شتاب رسمی اش هم کاملا مشخص می کنه که خودرو تند و تیزی است البته شکی نیست که طراحی اش مثل رقبا دل چسب نیست
1396/8/21
عالی منتظر نقد 2008 هستیم
1396/8/21
کاملا جهت دار و با دید منفی نوشته شده.508از نظر هندلینگ و نرمی کاملا بر تلیسمان های ایران و سوناتا و اپتیما برتری داره!از دید اتواکسپرس بعد از پاسات و فورد موندو بهترین حس فرمان رو داشته!
موتور هم چندین سال پیاپی جز10موتور برتر دنیا بوده و خیلی جالبه که نویسنده هیچ اشاره ای به این موضوع نکرده!
قیمت جهانی508حدود10درصد از تلیسمان بالاتر و حدود18درصد ازc200ارزان تره ولی در ایران میبینیم که به علت قدیمی بودن و عدم استقبال و همچنین قیمت گذاری خوب ایکاپ به قیمت165تومن میشه خریداری کردش که واقعا ارزنده اس چون با این پول به شما النترای فول یا کرولا میدن که ابدا قابل مقایسه با508نیست
تنها رقیب508در رنج قیمتی خودش سوناتا هیبرید هست...
1396/8/22
کاملا با نظر داود موافقم...ای کاش یه کارشناس مکانیک خودرو توی گروهتون داشتید که تکنولوژی موتورها رو مقایسه میکرد .... ماشین های توربوی چینی رو هم که معرفی میکنید میگید در آینده با افت توان مواجه میشه؟کلاشینکف؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/8/22
من داخل نمایشگاه موتورش را بررسی کردم
کیفیت مونتاژ و قطعات بکار رفته ضعیف تر از رنو تالیسمان هستش
کابینش هم کیفیت مواد بکار رفتش از تویوتا کمری پایینتره

1396/8/22
فقط چراغ عقباش قابل تحمله هیچ پختگیه خاصی تو هیچ بخشی از ماشین دیده نمیشه حتی کلید تنظیم نور آمپر چقدر جای بدی تعبیه شده و با دل خونی که ملت از ایران خودرو دارن بعید میدونم فروشی داشته باشه .... (خواهشا هم جیره خورای ایران خودرو نیان اینجا مردم رد گمراه کنن)
1396/8/22
ماشین خوبیه ولی زیبا نیست بخصوص عقبش ...
1396/8/22
اگه فقط ظاهر میخوای برو سوناتا و اپیتما بخیر نمیگم بد هستن ولی کیفیتشون پایینه نسبت به پژو و رنو تالیسمان بعد مدل 2018 508 با توان موتور بیشتر ظاهری جذاب و پیشرفته دارد که اگر تا سال آینده بیاید رقبای کره ای را قورت میدهد
1396/8/22
اپتیما و سوناتا کیفیتشون از این آشغال خر سوار کمتر هست که تو آمریکا پر فروش ترینن؟
تا بحال دستت رو به داشبورد این لگن زدی از پلاستیکه؟ اما اپتیما از چرم.
واقعا دلم به حال بدبخت هایی مثل شما میسوزه که 30 سال هست سوار 405 و پارس 20 تومنی میشید چشمتون فقط به این برند آَشعال تر از چینی خورده فکر میکنید غیر از این همشون آشغاله.
دوست عزیز این لگن رو حتی تو کشور های در حال توسعه حتی اسمشم نمیشناسن.
جوری گفتی کیفیت گفتم بس 10 ساله 508 سواری که اینو میگی. این ماشین حتی توان رقابت با چینی هارم نداره. از قیمت 40 ملیون ارزون تر از اپتیماش هم مشخصه چه گندیه
1396/8/22
چی گفتی؟ کیفیت داره ؟ پژو و کیفیت؟
جک نگو خدایی. یه لاشه لیفان 820 میارزه به این ماشین بی کیفیت نا ایمن
1396/8/22
کل کمپانی خودروسازی گاری ساز پژو لوکس تریم ماشینش 508 و 5008 هست که این سگمنت خودرو ها رو چینم با کیفیت بالا میسازه.
اما کره الان سنتنیال و جنسیس رو داره که رقیب مستقیم سری 5 و اس کلاس هستن.
خیلی دوست دارم بدونم از طرفداری این آشغال چه سودی میبری؟ فکر کردی با حرفت ملت میخرن اینو؟
1396/8/23
هه هه چینی سوارا ریختن تو سایت‌ سمپاشی!
بابا ماشین چینی رو با اروپایی‌مقایسه نکنین دیگه آخه حتی تو اروپا راهشون ندادن هنوز!
1396/8/24
امیر رضا کیفیت پژو اشغال بوده که 308 بهترین ماشین سال اروپا شده یا موتور 2008 جز بهترین موتور های سال شده؟؟؟؟
شما تفکراتتون مال 30 سال پیشه که 405 اومدتازه اونم اون سال بهترین ماشین بود ولی خب خودرو سازان داخلی جوری کار کردن که به جای به روز شدن و اوردن خودرو های بروز با کیفیت بهتر دارن همونو مثل گاری و بدتر مونتاژ میکنن علی و ((در پاسخ به رضا))هم هیچی از ماشین هالیشون نمیشه
1396/8/22
اگه قیمتش پایین نیاد با این قیمت اصلا خریدش به صرفه نیست و با این پول میشه یه کره ای یا ژاپنی با کیفیت بهتر خرید
1396/8/22
والا اون قیمت کمتر 20 تومانی برای کسی که داره 180 تومان میده دیگه مزیت حساب نمیشه و بهتره بره همون تالیسمان یا ... بگیره!
1396/8/22
لطفا فیلم تست پژو ۲۰۰۸ را هم تهیه کنید
1396/8/22
شرکت های خودروساز فرانسه مخصوصا پژو تو این 10 سال اخیر خیلی پسرفت کردند
شرکتهای خودروساز کره ای ها خیلی از پژو جلوترند الان هیوندای با کمک شرکت های خودروساز آمریکایی مدل جنسیس 8 سیلندر با آخرین فنآوری معمول دنیا را بیرون میده اونوقت ما باید 170 تومن پول پژو508 را بدیم که مشکلات فنی و طراحی داره

1396/8/22
نگهداری از خودروهای توربو در این رنج قدرتی کار چندان مشکلی نیست استفاده از بنزین سوپر و رسیدگی و تعویض به موقع روغن و سایر موارد میتونه عمر خودروهای توربو رو شبیه به خودروهای تنفس مصنوعی کنه.بهتره بجای اینکه صورت مسله رو پاک کنیم و بگیم بهتره ک از تنفس طبیعی استفاده کنیم کمی زحمت نگهداری از خودرو رو به خودمون بدیم ! این برای خودمونم بهتره از اون دیده سنتی و نمایشگاه داری نسبت به انواع خودرو فاصله میگیریم
1396/8/22
با حرفتون موافقم دوست عزیز. ولی بعضی از مساعل دست مصرف کننده نیست.‌ مثلا روغن با کیفیت و خوب واقعا در بازار کمه و عموما قلابی و پرشده در داخل هست.. در مورد سوخت هم که همه مطلع هستن چطوریه در داخل ایران و جالبتر اینکه در شهرستانها ماه ها ممکنه بنزی سوپر عرضه نشه!!اافزایش دهنده اکتان هم یه چیز تبلیغی هست! همین دو پارامتر خودش کلی اسیب میزنه ..
1396/8/22
از همه چی ک بگذریم سیستم تهویه مطبوع 4گانه خیلی خوبه عالی
1396/8/22
محصول ٢٠٨ شايد ازش استقبال بشه
1396/8/22
دوس دارم تویوتا پریوس رو داشته باشم تا یه پژویی که مونتاژ ایران باشه.از همه جاش زدن
1396/8/23
این ماشین مونتاژ ایران نیست!
1396/8/22
هرگز در این رده قیمتی موفق نخواهد بود ؛ دقیـــقا به سرنوشت 407 فقید دچار خواهد شد !
تو این سگمنت ماشین های خیلی بهتری ( هم از لحاظ طراحی هم به لحاظ توان فنی ) همین الان وجود دارن که جای پای خودشون رو محکم کردن ...

پژو اگر میخواد موفق باشه یا باید قیمت رو به شدت کم کنه ( که محاله ) یا طراحی و خصوصا بحث موتور رو ارتقا بده ..
در هر صورت نیومده شکست خورده است و متاسفانه کم خِردی مسئولین برای انتخاب ماشین باعث میشه همیشه یه دور باطل شکل بگیره
که ماشین میاد نمیفروشه ، قطعاتش یا نیست یا میاد و مشتری نداره .. !
1396/8/22
داریم 180 میلیون میدیم.25 میلیون بیشتر میدیم رنو تلیسمان می خریم.
1396/8/23
ماشین فرانسوی (پژو ، رنو و سیتروئن) در یک کلام=ماشین بزک و دوزک شده بی دوام و آشغال.من چرخ سوناتا رو با ده تا گاری بی کیفیت فرانسوی عوض نمی کنم.
1396/10/16
وحید عزیز مشکل شما اینه که پارس و تندر 90 سوار شدی فکر میکنی ماشین فرانسوی یعنی این ولی ماشین فرانسوی یعنی 508 و تلیسمان که از سوناتا کمتر نیستن.
1396/8/23
کاملا بی طرفانه نظر میدم، این ماشین توان رقابت با سوناتا ، اپتیما ، کمری یا تالیسمان رو به هیچ وجه من الوجوه نداره.
من بررسیش کردم توی این سگمنت بیشتر به درد رقابت با لیفان 820 میخوره که بازم با قیمت 90 میلیون گرونتر از لیفان 820 ارزش خریدش بالاتر نیست.
کیفیتش پایینه،شتابش خیلی ضعیفه که حتی چینی ها هم ازش جلو میافتن، طراحیش هم قدیمیه، قیمتش هم که وحشتناک بالاست
1399/10/18
این کاملا بی طرفانه بود؟!
بازم یه بچه دبستانی یا دبیرستانی گوشی گرفته دستش اومده اینجا داره چرت و پرت میگه
تو بابات لیفان 820 داره اومدی داری تبلیغ اونو میکنی؟!
آخه کجای جهان اون آشغال چینی رو با پژو 508 مقایسه می کنند؟!
نه در رده قیمتی،نه بروز بودن،نه قیمت،نه امکانات،نه سایز و ..... اینها با هم قابل قیاس نیست
بچه جون برو سراغ درس و مشق ت
کیفیت این پایینه اون وقت کیفیت لیفان بالا؟!
کیفیت برند بی کیفیت چین بالا و کیفیت برند اروپایی پایین؟؟!
این شتابش خوب نیست؟!
لیفان 820 که بالای 12 میزنه
این ماشین از لحاظ شتاب هم خیلی خوبه
شتاب 8.5 رو هیچ کدوم از کره ای ها ندارند
طراحی هم که سلیقه ایه
جمع کن بساط تو بچه جون
برو سراغ درس و مشق بازیت
1396/8/24
مشکل 508 فقط قیمتش نیست ، مشکلش اینه که با دنیای امروز ماشینا فاصله داره و اینکه ادعای لوکس بودن داره ، البته من تو سطح شهر یکی دو تا دیدم واقعا از نزدیک خیلی بهتر از عکساشه مخصوصا طراحی قسمت عقب که عالیه و یه جورایی هم طرح و امضای محصولات قدیمی تر پژو رو داره ، جوری که با اولین نگاه میشه فهمید پژوست ، ولی طراحی جلوی ماشین اصلا با عقب همخونی نداره و زیبا نیست
1396/8/24
با سابقه اي كه پژو تو ايران داشته و با اين قيمت نزديك به سوناتا و اپتيما و تليسمان ،،،،پژو 508 محكوم به شكست هست اونم با اين قيمت
1396/8/24
حدود ۱۸۰ تومن .چه خبره . خوب ادم کمری میگیره .شاید ماشین خوبی باشه ولی به قیمت مثلا ۱۴۰ برا این ماشین مناسبه .انصافا اگه ۱۴۰ بود خریدش نسبت به مزدا ۳ و سراتو به صرفه تر بود
1396/8/24
با سلام.نمیدونم چرا کره ای سوار ها میخوان به همه زوری بقبولونن که اپتیما و سوناتا عالیه و خیییلییی پر فروش مخصوصا تو آمریکا.لیست پرفروشترین خودروهای آمریکا فقط الانترا به چشم میخوره.داداشای من کسی BMW رو ول نمیکنه جنسیس یا سنتینال بخره خوب دلیلش هم کاملا واضحه سواری BMW رو محصولات 20 سال بعد کره هم نمیتونه داشته باشه.پس اصلا که با اونا مقایسه نکنین بهتره.میمونه رقیبای مستقیمش. خدا وکیلی یه دقت به داشبورد سوناتا LF بندازید من کاری با ارگونومیش ندارم فقط قیافش وجدانی شبیه 405 خودمون نیست؟(اول نگا کن بعد نظر بده) همین شماهایی که سنگ کره ای رو به دل میزنید باعث شدید که این ملت یه ماشین خوب سوار شن.منظور من فرانسوی نیست.نیسان ایکس تریل پرفروشترین خودروی امریکاس اون موقع اینجا توان رقابت با سانتافه رو نداره!!!!!این سوناتا و اپتیمای شما توان رقابت با تلیسمان رو نداشته چه برسه اینکه یه روزی مزدا 6 یا فورد موندیو یا شورلت مالیبو بیاد ایران.تازه نظر شخصی من اینه حتی بهتر از 508 هم نیستن مخصوصا تکنولوژیشون.قطعا هم داشبورد 508 هم از اپتیما هم از سوناتا LF زیبا تره
1396/9/4
کاملا موافقم با شما
متاسفانه بازار ایران با کل دنیا متفاوته حتی دبی
به یه اروپایی اگه بگی اپتیما پر فروشتر از 508 هست تو ایران تعجب میکنه
شاید پیش خودش فکر کنه چون اپتیما خیلی ارزونتره فروشش بیشتره ولی وقتی بگی اپتیما تو ایران از 508 گرونتره خواهد خندید...
شما قیمت اپتیما و 508 رو در دبی مقایسه کنید
https://www.drivearabia.com/carprices/u
ae/peugeot/peugeot-508/2016/
قیمت 508 از 106 هزار درهم شروع میشه تا 116 هزار درهم
قیمت اپتیما از 66 هزار درهم شروع میشه تا110 هزار درهم که مدل گرونترش توربو شارژ داره و ایران وارد نمیشه
1396/9/15
دلیلش اینه این دوستان تجربه سواری کره ای ها کیفیت از دست رفته و به سرو صدا افتادنشو تجربه نکردن فقط میشنون و میبینن ک خوبه همین ولی در واقع اینطوری نیست نمیگم بدن ولی اونقدرهم خوب نیستن ک تافته جدابافته باشن
1396/10/4
دوست عزیز، کیفیت و زیبایی خودروهای ژاپنی و کره ای باعث شده تا بازار اروپا رو در دست بگیرن.حالا چون آمریکاییا نیسان سوار میشن که اتفاقا اونهم ژاپنیه دلیل نمیشه که هیوندای یا کیا یا تویوتا بد باشن. میزان فروش خودروسازها رو مطالعه کن تا بفهمی کدوم موفق تره
1396/8/25
بنظرم مقصر خود ایران خودرو هست که بین عرضه و مونتاژ پژو 405 و 206 و 407 تا به امروز که 508 عرضه کرده اینقدر فاصله زمانی ایجاد کرد
اگر خرید سریع و بموقع پژ< جدیدترین محصولات را وارد ایران میکرد بازار دست کره ای ها نبود
الان بخاطر همین تصمیم گیری غلط واردات دیگه 508 نمیتونه با کره ای ها رقابت کنه
موتور 508 همون موتور PSA شرکت مشترک پژو سیتروئن هست که در DS5 هم میبینید
ضمنا این موتور 240 نیوتن متر گشتاور نیرو تولید میکنه اما هیوندای سوناتا فقط 205 نیوتن متر
با درک این مسائل در مسافرت جاده ای پژو 508 بهتر از سوناتای کره ای خواهد بود.
1396/9/26
من با نظر شما کاملا مخالفم تحصیلات من در رابطه با خودرو هست و با قاطعیت میگم که در بین کشور های اروپایی خودروهای فرانسوی از همه پایین تر هستن ( نه اینکه بد باشن ) اولین دلیل پیچیدگی بیش از اندازه طراحی قسمت های مکانیکی و الکترونبکی و دومین دلیل هم قیمت بیشتر نسبت به رقبای ژاپنی و کره ای هست و سومین دلیل هم به علت دو دلیل قبل سالهاست که در بازار ایالات متحده حضور ندارن
1396/8/25
من ۴۰۷ دارم مال سال ۲۰۰۹ هرچی هیوندای و کیا و تویوتا از آن موقع هست الان لگن شده ولی از هرکس که ۴۰۷ داره پرسیدم هنوز راضی راضی است
1396/12/9
احتمالا شما ماشینتو از اون موقع تا حالا تو پارکینگ خونتون سوار میشی و بیرون نمیای.واقعا حرفت خیلی مسخرست!!!!!!!
1396/8/26
فیلم شتاب 0-100 تو سایت آپارات هست زیر 9 ثانیه شده. شما چطور به 11.3 ثانیه رسیدید؟!!!!
1396/9/5
جالیوانی روی داشبورد 508 واقعا بدجایی طراحی شده
حتما طراح داشبورد صبحانه نخورده بوده و با عجله گفته خوب جالیوانی فراموش کردم اینم میذارم اینجا
اگر یک لیوان آب روی جا لیوانی پژو 508 بذارن بعدش ماشین ناگهانی بزنه رو ترمز که هرچی آب است ریخته میشه شلوار راننده
1396/9/14
دوستانی که پژو 508 را با رنو تالیسمان مقایسه می کنند در نظر داشته باشند که رنو تالیسمان تازه طراحی شده و وارد بازار شده اما این مدل پژو چند سالی هست که در حال تولید می باشد. مدل 2018 همین پژو به مراتب برتر از رنو تالیسمان و بسیاری از خودرو های همکلاس می باشد.
هر چند که رنو تالیسمان جدیدتر می باشد اما مواردی مانند شیفتر تعویض دنده و تهویه سرنشینان عقب را ندارد اما پژو 508 با اینکه قدیمی تر می باشد این امکانات را دارد. پژو همیشه یک سر و گردن جلوتر از رنو بوده و باید منتظر مدل جدید 508 باشیم.
1396/9/19
سلام دوستان
نظر من اینه که تقصیر هیچکس نیست جز خودمون
اگر ما تولیدات از رده خارج رو نخریم دیگه نمیاد ایران و مونتاژ نمیشه مساله اینه که وقتی ما 25 سال 405 میخریم هی تولید میشه خب نخریم عزیزان من به جاش خودرو بهتر کارکرده بخرین باور کنین در طول زمان هزینه هاش برابر میشه
اسم ماشینهای ما فقط صفره وگرنه کلی هزینه باید بکنی اولش
من اروپاییها رو تایید میکنم چون استانداردهای دنیا بر اساس خودروهای اروپایی نوشته میشه و تعیین میشه
من مگان داشتم و واقعا راضی بودم الانم سوناتا وای اف دارم و بازم راضیم چون تو ایران این تیپ ماشین جواب میده اما واقعا اگه توانم باشه حتما تلیسمان میخرم چون استانداردهای روز دنیا رو داره حالا به جهنم که گرونه خب حداقل میدونم ماشین امن و به روزی سوار شدم
1396/9/23
سلام
دیروز فرصتی شد تا به همراه دوستم که کارشناس فنی یکی از شعبات ایران خودرو هست این ماشین رو بررسی کنیم. قبل از تحویل به مشتری. ( ما که پولشو نداریم ولی مبارک صاحبش )
اول اینکه موتور این ماشین با پژو 2008 - سیتروین c3 ( همون جدیده که قراره سایپا مونتاژ کنه) و رنو تالیسمان یکی هستش
اما خوب از لحاط برخی آپشنها از تالیسمان پایین تره
سواری نرم و تعلیق نرمی داره. صندلی ها واقعا راحته و از نظر سطح تجهیزاتی هم خوبه. اما تنها ضعقی که من در احساس کردم در این رنج قیمت اولا نبود سیستم صوتی حرفه ای بود. که الان اکثر خودروهای همرده این سیستم صوتی حرفه ای دارن. و اینکه چرخش خودرو ها در سر پیچ نداشت ( یا من ندیدم)
نداشتن سقف پانوراما در این خودرو کمی توی ذوق میزنه
اما کیفیت کابین بطور کلی خوبه. اما چیزی که به نظرم ارزش خرید این خودرو رو الان کم میکنه نبود قطعات یدکی و لوازمه . چون خودرو تازه وارد شده.
بطور کلی بخوام جمع بندی کنم اگر یک جوان بخواد ماشینی در این بازه قیمتی بخره مسلما سراغ این خودرو نمیره.
1400/9/20
سلام .واقعا ماشین بی نظیری هست . اینکه برای هر 4 نفر تهویه جداگانه دارد خیلی عجیب است چرا که این خیلی آپشن خاصی است و حداق در همین سال های 2017 و 2018 روی بنز های گران قیمت پیدا می شود . از نظر ظاهری که واقعا جلویش زیباست از هم ردیفانش هم بهتر است و دیگر بخش های خودرو . تنها مشکلی که وجود دارد که در واقع مشکل هم حساب نمی شود ولی اینکه توربو شارژ هست کمی نگهداری اش را سخت می کند .
درزمن قرار بود پژو های زیادی از همین 508 گرفته تا 301 ولرد بازار شود اما به لطف خرابکاری های ایران خودرو و مسئولین که از تحریم خوششان می آید چون مردم را زجر می دهد این محصول مثل دیگر محصول ها تولید نشد . خدا لعنتتان کند