موضوعات داغ

شرور ایتالیایی؛ بررسی آلفارومئو جولیتا از زاویه ای دیگر

10 خرداد 1397

شرور ایتالیایی

نمایشگاه ژنو سال 2010 است و آلفارومئو قصد دارد از هاچ بک جدید خود با نام جولیتا رونمایی کند. این خودرو در زمان رونمایی موفق می شود توجه بسیاری را به خود جلب کند و یک سال بعد یعنی در 2011 به جایگاه دوم خودرو سال اروپا دست پیدا می کند. حالا با گذشت حدود هفت سال از آغاز تولید جولیتا، این خودرو با فروش حدود 32 هزار دستگاه در سال به عنوان پر فروش ترین خودروی آلفارومئو شناخته می شود. آلفارومئو از همان ابتدا جولیتا را با هدف رقابت با هاچ بک های مدعی بازار نظیر فولکس واگن گلف، مرسدس A کلاس، فورد فوکوس و بی ام و سری 1 روانه بازار کرد. حتی پلتفرم این خودرو نیز به گونه این طراحی شده است تا توانایی استفاده به صورت محرک جلو و چهارچرخ محرک را داشته باشد، گرچه تا کنون مدل دو دیفرانسیلی از این خودرو معرفی نشده است.

حالا آخرین مدل این خودرو در تهران و در مقابل دیدگان ما قرار دارد تا نگاهی نزدیک تر به این هاچ بک مدعی ایتالیایی داشته باشیم.

طراحی

دیزاین خارجی آلفارومئو جولیتا کاملا متمایز از سایر هم کلاس هایش است. اصلی ترین بخش نمای جلوی خودرو را جلوپنجره‌ی سه گوش آلفارومئو باید دانست که در ارتفاع پایینی نیز قرار دارد و به نوعی با نگاهی به مدل های کلاسیک آلفارومئو طراحی شده است.

چراغ های تقریبا گرد جولیتا نیز در کنار این جلوپنجره سبب شده اند تا در نمای روبرو، این خودرو یادآور خودروی کوپه 8C باشد. جای نصب پلاک نیز همانند خودروهای سوپر اسپرت به یک سمت سپر منتقل شده است که ممکن است بسیاری از افراد آن را نپسندند. آلفارومئو برای مدرن تر کردن نمای جلوی جولیتا از یک نوار چراغ های روشنایی در روز LED نیز استفاده کرده است.

نمای جانبی نیز هیچ نکته ی خاصی ندارد و گویی آلفا همه هنر خود را در جلوی خودرو مصرف کرده است. در این بخش جولیتا بسیار به محصولات فیات شباهت دارد و تنها قسمتی که در این بخش کمی جلب توجه می کند مخفی بودن دستگیره درهای عقبی است که در ستون عقب جای گرفته است. مخفی بودن دستگیره درها سبب می شود تا جولیتا در نگاه اول یک خودروی سه در به نظر برسد اما عملا یک هاچ بک پنج در است. البته انصاف نیست از طراحی زیبا و پویای رینگ های خودرو به راحتی بگذریم. این رینگ ها در کنار رنگ تیره که حس اسپرتی را ایجاد کرده است دارای طراحی دینامیکی نیز هستند و نگاه کردن به آنها حس حرکت و سرعت را در ذهن تداعی می کند.

نمای عقبی جولیتا نیز بی نقص است چراغ های عقب که از نوع LED هستند طراحی مناسبی دارند. یک خروجی اگزوز نیز در سپر وجود دارد که کاملا واقعی است و برخلاف بعضی خودروهای جدید دکوری نیست.

کابین

داخل کابین جولیتا همان چیزی است که از آلفارومئو انتظار می رود. طراحی کابین بسیار جذاب است و در نگاه اول به ندرت امکان دارد کسی نمای داخلی این خودرو را نپسندد، با این وجود اما نمی توان کابین جولیتا را بهترین در کلاس خود عنوان کرد و باید اعتراف کرد که رقبای آلمانی نظیر بی ام و سری 1 و فولکس واگن گلف کابین بهتری در مقایسه با آلفارومئو دارند.

در زمینه امکانات جولیتا باید به شیشه های برقی، نمایشگر لمسی 5 اینچی، رادیوی دیجیتال، تهویه خودکار دوگانه، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی، حافظه صندلی راننده، سانروف برقی و تودوزی چرم اشاره کرد.

اگر بخواهیم جولیتا را در بخش فضای داخلی مورد قضاوت قرار دهیم باید گفت که خودروی خیلی جاداری نیست اما با توجه به ابعاد و کلاس خودرو نیز نمی توان گله ای کرد. فضای صندوق عقب نیز گرچه خیلی بزرگ نیست اما صندلی های عقبی قابلیت تا شدن دارند و به این ترتیب می توان فضای صندوق بار را تا 750 لیتر افزایش داد.

برخی نکات نیز در کابین جولیتا وجود دارند که چندان مناسب نیستند برای مثال با وجود اینکه با یک خودروی قرن بیست و یکمی طرف هستیم اما در این خودرو جایی برای قرار دادن تلفن همراه هوشمند وجود ندارد و یا فضاهای قرار داده شده در درها برای قرار دادن اشیا بسیار کوچک هستند.

موتور و گیربکس

جولیتا با چندین موتور بنزینی، دیزلی و حتی یک موتور گازسوز LNG در بازارهای جهانی عرضه شده است اما مدل هایی که وارد ایران شده اند را باید یکی از قوی ترین نسخه های این خودرو و البته نه قوی ترین دانست. مدلی که پیش روی ما قرار دارد به پیشرانه ای 4 سیلندر با حجم 1.4 لیتر مجهز است. این پیشرانه از سری پیشرانه های مولتی ایر (MultiAir) فیات است و به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز شده است. این پیشرانه با اینکه حجمی همانند یک پراید دارد اما توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد و می تواند به راحتی با موتورهای با حجم 2.4 لیتری رقابت کند و حتی عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

اما در کنار سیستم پرخوران، اصلی ترین وجه تمایز این موتور با سایر موتورها را باید در سیستم مولتی ایر دانست. در این سیستم دیگر خبری از مل سوپاپ نیست و سوپاپ ها توسط یک عملگر هیدرولیکی فعال می شوند. البته در موتور مورد استفاده در جولیتا، سیستم مولتی ایر تنها بر روی سوپاپ های هوا اعمال شده است و سوپاپ های دود به روش سنتی و با استفاده از میل بادامک باز و بسته می شوند.

عملکرد مولتی ایر به این صورت است که میل سوپاپ دود که توسط زنجیر تایم چرخانده می شود با استفاده از بادامک های خود یک پمپ هیدرولیکی کوچک را شارژ می کند و فشار روغن مورد نیاز آن را تامین می کند. این پمپ های هیدرولیکی به تعداد سیلندرها هستند. سپس روغن تحت فشار پشت یک سلونوئید جمع می شود. در زمان هایی که نیاز است تا سوپاپ های هوای باز شوند، این سلونوئید باز شده و روغن به این ترتیب به پشت سوپاپ ها راه پیدا می کند. این شیر سلونوئیدی دستورات خود را از ECU در یافت می کند و به این ترتیب دیگر نیازی به سیستم هایی همچون زمان بندی متغیر سوپاپ ها (CVVT) و لیفت متغیر سوپاپ ها (Vlavetronic) نیز وجود ندارد.

در سیستم مولتی ایر نه تنها می توان زمان باز و بسته شون سوپاپ ها را معین کرد بلکه امکان تغییر در لیفت سوپاپ ها (میزان باز شدن آنها) را نیز فراهم می کند. این سیستم می تواند با در نظر گرفتن میزان باری که روی موتور قرار دارد باز و بسته شدن سوپاپ های هوا و به این ترتیب میزان دقیق هوای ورودی به هر یک از سیلندرها را به طور مجزا کنترل کند و تاثیر بسیار بالایی روی افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت خودرو دارد. به گفته‌ی فیات استفاده از فناوری مولتی ایر حداقل 10 درصد قدرت موتور را افزایش می دهد و تا 15 درصد نیز می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد.

در خصوص نگهداری این موتور نیز باید دقت داشته باشید که با توجه به وجود سیستم تزریق مستقیم سوخت ممکن است سوپاپ های خودرو دچار جرم گرفتگی شوند و البته این ایراد تنها مربوط به جولیتا نیست و تمامی خودروهای دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت این ایراد را دارند. به هر حال این هزینه ای است که باید بابت این تکنولوژی پرداخت کرد و در عوض قدرت بالا و مصرف سوخت پایین را دریافت کرد.

با توجه به توربو بودن موتور نیز باید در نگهداری آن کوشا باشید و پیشنهاد می شود برای دریافت بهترین عملکرد هر 5 هزار کیلومتر روغن موتور را تعویض کنید. مراقبت های مخصوص موتورهای توربو را هم همیشه ذکر کرده این و در مورد جولیتا نیز باید آنها را دعایت کرد. فشار آوردن به خودرو با موتور سرد قاتل موتورهای توربو است، ضمن اینکه برای جلوگیری از آسیب دیدن توربو ها در صورتی که مدت زیادی را با خودرو رانندگی کرده اید باید از خاموش کردن آن بلافاصله پس از توقف خودداری کرده و چند دقیقه ای به موتور فرصت دهید تا به دمای متعادل برسد و بعد آن را خاموش کنید.

در بخش انتقال نیرو نیز در این خودرو از یک گیربکس 6 دنده دوبل کلاچ استفاده شده است که می توان دنده های آن را با استفاده از شیفتر های پشت فرمان نیز تعویض کرد.

ایمنی

آلفا رومئو جولیتا نه تنها توانسته است 5 ستاره ایمنی را از یورو NCAP دریافت کند بلکه این خودرو در سال 2010 توانست در تمامی زمینه ها بالاترین امتیازها را در بخش ایمنی از آن خود کند و به عنوان بهترین خودرو از نظر ایمنی در کلاس هاچ بک های خانوادگی کوچک شناخته شد.

سیستم های ایمنی دیگری نظیر سیستم کنترل پایداری۷ سیستم کنترل دینامیک، شش عدد ایربگ و پشت سری های فعال از امکاناتی هستند که جولیتا را تبدیل به ایمن ترین گزینه در کلاس خود کرده اند. البته از آنجایی که تست های یورو NCAP این روزها بسیار سخت گیرانه تر شده است دیگر مطمعنا مدل های جدید رقبا مانند گلف دارای ایمنی بهتری در مقایسه با جوالیتا هستند.

رانندگی

جولیتا را باید یک سدان اسپرت دانست که در عین حال امکان استفاده روزمره از آن نیز وجود دارد. پشت فرمان جولیتا شبیه هیچ خودروی دیگری نیست و غربیلک خوش دست و چرمی این خودرو به شما یادآوری می کند که قرار است لحظات لذت بخشی را تجربه کنید. قرارگیری روی صندلی ها نیز به راحتی انجام می شود و از این نظر می توان جولیتا را همانند مزدا 3 ارزیابی کرد. البته طراحی صندلی ها به گونه ای است که اگر دارای بدن درشتی باشید احتمالا خیلی احساس راحتی در آنها نخواهید کرد.

روشن شدن خودرو به نرمی انجام می شود. جالب است که جولیتا با چرخاندن سوییچ روشن می شود و این روزها که همه خودروهای به سیستم استارت دکمه ای مجهز اند این نکته می تواند یادآور قدیم و جذاب باشد.

گیربکس هم عملکرد خوبی دارد و البته به دلیل خاصیت گیربکس های دوبل کلاچ عملکرد آن کمی متفاوت با گیربکس های اتوماتیک معمولی است و گاهی می تواند در ترافیک ها آزار دهنده باشد، اما در یک جاده ی پر پیچ و خم کار کردن با همین گیربکس دوبل کلاچ بسیار لذت بخش است.

سواری جولیتا را نه می توان نرم و نه خیلی خشک ارزیابی کرد ولی در هر صورت تمایل جولیتا بیشتر به سمت خودروهای اسپرت است و نباید انتظار نرمی سیتروئن C4 را از این خودرو داشت.

در بخش هندلینگ، جولیتا از بهترین خودروها در کلاس خود است و به لطف سیستم تعلیق اسپرت چسبندگی بسیار خوبی دارد. اما جذاب ترین بخش این خودرو همین موتوری است که آن را باید مصداق بارز فلفل نبین چه ریزه دانست. با فشردن پدال گاز خودرو شتاب گیری عجیبی را آغاز می کند و در کمتر از 8 ثانیه می توان به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. بازی آمپرهای زیبای آلفا نیز جذاب است و تعویض دنده های سریع را می توانید مشاهده کنید. عملکرد تند و تیز گیربکس نیز اجازه ی هدر رفت نیرو را نمی دهد و جولیتا کاملا خوی وحشی آلفا را به شما نشان می دهد. تاخیر توربو نیز گرچه به اندازه محصولات بی ام و کم نیست اما به لطف وجود سیستم مولتی ایر در وضعیت خوبی قرار دارد. گشتاور 250 نیوتنی نیز شتاب گیری را در سرعت های بالاتر تضمین می کند و به راحتی می توانید به سرعت های بالاتر از 200 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کنید. در این بین مجالی هم پیش آمد تا ترمزهای خودرو را مورد آزمایش قرار دهیم، یک کلام: عالی. ترمز های جولیتا که در هر چهار چرخ از نوع دیسکی خنک شونده هستند. باید مراقب باشید که این ترمزها اعتماد به نفس شما را بیش از اندازه افزایش ندهند.

اما یک مورد جالب در آلفارومئو جولیتا وجود سیستمی با نام DNA است. این سیستم که کلید کنترل آن در کنار اهرم تعویض دنده قرار دارد سه حالت رانندگی مختلف را با نام های دینامیک، نرمال و مخصوص آب و هوای نامساعد دارد. با انتخاب هر یک از این حالت ها رفتار خودرو تغییر کرده و گیربکس و موتور عملکردی متفاوت را از خود نشان می دهند. واکنش های خودرو به پدال گاز نیز در هر یک از سه حالت متفاوت است و سریع ترین واکنش را در حالت دینامیک می توانید تجربه کنید که چندان مناسب استفاده شهری نیست. در حالت . All-Weather نیز عملکرد خودرو بسیار آرام و واگنش های آن کند می شود تا برای مثال در یک مسیر برفی یا خیس خودرو دچار عدم کنترل نشود. در زمینه ی مصرف سوخت هم جولیتا واقعا خودروی خوبی است و مصرف بسیار کمی دارد. در تست ما به صورت ترکیبی عددی بین 7 و 8 لیتر به دست آمد که البته از عدد اعلامی کارخانه بالاتر است که دلیل آن را باید ارتفاع از سطح دریای بالای تهران و سوخت نا مناسب ایران دانست. اما در جاده مصرف خودرو به راحتی به 5 لیتر و حتی کمتر هم می رسد. این مصرف کم در ترکیب با باک 60 لیتری این خودرو باعث می شود تا مراجعه کمی به پمپ بنزین داشته باشید.

یکی از نکات منفی جولیتا دید عقب بسیار کم است و اگر دوربین دید عقب نیز موجود نبود پارک کردن این خودرو می توانست تبدیل به یک کابوس شود.

نتیجه گیری

رقبای جولیتا در بازار ایران حضور گسترده ای ندارند ولی این اواخر که عرضه نسل جدید بی ام و سری 1 هاچ بک توسط پرشیا خودرو به بازار عرضه شده است جولیتا بالاخره یک رقیب قدر را در مقابل خود می بیند. بی ام و سری 1 با توجه به خدمات گسترده تر و البته دیفرانسیل عقب بودن گزینه ای بسیار وسوسه کننده اسا اما از طرفی قیمت بسیار بالاتری نیز در مقایسه با جولیتا دارد وممکن است با پول آن ترجیح دهید که یک سدان خریداری کنید تا یک هاچ بک. مینی نیز به تازگی وارد بازار شده است و البته چون آن را نرانده ام نمی توانم اظهار نظری کنم اما مینی نیز قیمت بسیار بالایی دارد. آلفا رومئو جولیتا را باید خودرویی بسیار جذاب و لذت بخش برای رانندگی عنوان کرد که طراحی خاص ایتالیایی مخصوص خود را نیز دارد. جولیتا بیشتر مناسب خانواده های دو نفره است و چهار یا 5 سرنشین در مسافت های طولانی در این خودرو کمی اذیت می شوند. به همین خاطر بیشتر به آن باید به عنوان خودروی دوم نگاه کرد. در بازار آشفته امروز یک جولیتای تمیز را می توانید با قیمتی در حدود 230 میلیون تومان خریداری کنید که با توجه به قیمت رقبا و البته توانایی های حرکتی بالای این خودرو خرید مناسبی به شمار می رود.

در ادامه می توانید مشخصات و گالری تصاویر آلفارومئو جولیتا را مشاهده کنید.

مشخصات فني
مدلآلفارومئو جولیتا
پيشرانه4 سیلندر خطی توربو
حجم موتور1368 سی سی
حداکثر قدرت170 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور250 نیوتن متر در 2500 دور بر دقیقه
شتاب رسمي7.7 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1305 کیلوگرم
قيمتحدود 230 میلیون تومان

28 عکس

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/10
عاشقشم عالیه
1397/3/10
شاهکار
1397/3/10
اصولا هاچبک در ایران ارزش نداره. ضمن اینکه وقتی قراره گلف gti وارد کشور بشه، جولیتا که در برابرش فرغونه نباید بحث بشه. شرکت الفاموتور هم فهمید که جولیتا ارزش نداره و کسی نمیخره و بجاش سدان فوق العاده جولیا را میخواد بیاره.
1397/3/12
شما تا حالا تجربه رانندگی با جولیتا رو داشتی که بهش میگی فرغون؟! یکبار تستش کنی امکان نداره همچین حرفی بزنی راجع به این ماشین فوق العاده!
1397/3/12
شما اگر میدونستی ماشین چیه هیچ وقت به الفا و این مدل فرغون نمیگفتی !!!
1397/3/20
نمی خواستم توهین کنم اما الکی نظر ندید
1397/3/23
وقتی سوار شی و شتابش ببینی اون موقس ک دیگه ارزو میکنی الکی هر چیزی رو ب زبون نیاری سمیه
1398/2/17
فرغون مثل اینکه زیاد سوار میشی - نره دسته بهت نکشیمون بچه مایه-
1397/3/11
از خریدش بیشترین احساس ترسم از اینه که نفر قبلی که خریده درست باهاش رفتار نکرده باشه و کلی هزینه متحمل بشم. مثل هزینه کلاچ.
1397/3/12
نهايتا ١٠ ميليون ميشه ترس نداره واسه ماشين ٢٠٠ تومني كه
1397/3/11
لطفا لینک مقاله یا مطلب کامل و تخصصی در مورد شرایط نگهداری خودروهای توربو با این مقدار زیاد بوست، ان هم با وضعیت بنزین و بازار اکتان ها در ایران، قرار بدید، هر تعمیرگاه تخصصی یک نظری داره، گیج شدیم بابا!
1397/3/11
این ماشینیه که خیلی دوسش دارم و ارزومه.ایشالا به زودی میخرم.هرچند برام دست نیافتنیه فعلا😉
1397/3/11
چرا تست تصادف ۵۰ سال پیش این ماشینو نذاشتین ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
1397/3/11
این ماشین بی نظیره‌‌، تا کسی تجربشو نداشته باشه درک نمیکنه این ماشین چقدر فوق العادست! متاسفانه داخل ایران یک سری افکار منفی واقعا اشتباه ازش ساخته شد و اینکه واقعا از نظر کیفیتی و کلاسی میتونه با ماشینای حتی تا ۲ برابر قیمت خودش رقابت کنه! مرسی از مقاله خوبتون.
1397/3/11
يكي از بزرگترين و يا شايد بزرگترين ارزوم داشتن جوليتاست...اين ارزو وقتي شكل گرفت ك يك هفته اين ماشين دستم بود...واقعا ايراد گرفتن ازش اسون نيست و كار راننده هاي معمولي نيست شايد يه راننده حرفه اي بتونه ايرادات جزيي ازش بگيره....با اينكه قبل از طلوع خورشيد مي زنم بيرون و بعد از غروب خورشيد مي ام خونه و حتي تايم بيكاريمم با اسنپ پر مي كنم اما هر روز علي رغم تلاشي ك مي كنم ارزوهام ازم دورتر و دورتر مي شن...صفر ٢٠١٧ اين ماشين بود ١٧٦ تومن اما الان ٢٠١٧ ها همه بالاي ٢٦٠ تومنن مدل پايين تر هام به طبع همين قدر افزايش قيمت داشتن...
1397/3/11
بچه فراری
1397/3/20
یا چشم عنکبوتی
1397/3/21
من دوستم جولیتا داشت چند تا عکس باهاش گرفتم خیلی عالی بود.
1397/3/24
نویسنده محترم اول تشکر بابت مقاله خوب و کاملتون.فقط چند مورد اشتباه داشتین که اگه جسارت نباشه میخوام اصلاحش کنم:
1: شما گفتید که این خودرو جای قرار دادن اسمارت فون نداره ولی بر خلاف صحبت شما اگه زیر ورودی هوای کولر سمت راننده یا دسته راهنما رو تو عکس ها نگاه کنید یه جای خالی آلفارومئو تعبیه کرده که دقیقا برای این موضوع طراحی شده
2 : این خودرو سری Sportiva و مدل 2015 میباشد و آخرین سری جولیتا در ایران نیست و آخرین سریش مربوط به تیپ Speciale با کیت رد لاین ولوچه میباشد که مدل 2017 میباشند و نکته گفته نشده اینه که مدل های 14 تا 16 که تیپ های Sportiva و QV Line رو شامل میشن سفارش آلمان هستند ولی مدل 2017 تیپ اسپشیال رد لاین سفارش امارات میباشد که با آب و هوای ایران سازگار تر است
3 : در مورد نگهداری علاوه بر نکات گفته شده باید بگم دشمن و قاتل جولیتا یکی ترافیک و دومی بنزین معمولیه.اگه با این ماشین تو ترافیک نرید یا سعی کنید تو ترافیک دنده رو از D به N تغییر وضعیت دهید عمر کیت کلاچ افزایش پیدا میکنه ( کیت کلاچ عمر مشخصی نداره و بستگی به راننده اش داره و میتونه از 30 هزار تا 150 هزار بهتون جواب بده ) و مورد بعدی اینه که حتما حتما فقط و فقط باید بنزین سوپر استفاده کرد.من علاوه بر بنزین سوپر اکتان NOS هم از نمایندگی خریداری میکنم و شاید قیمت گزاف 110 هزار تومانی داشته باشه ولی من ترجیح میدم ماشینم تا ابد عروسک باقی بمونه
کلام آخر برای عاشقان آلفا:اگه قصد خرید آلفا رو دارید حتما از شخصی بخرید که نکاتی که گفتم رو رعایت کرده باشه و حتما زمان خرید یه سر نمایندگی ببرید و از انجام به موقع سرویس ها مطمئن باشید و یه لیست تعمیرات ( اگه داشته باشه ) هم بگیرد و در آخر هم یه دیاگ رو ماشین بزنید که خیالتون کاملا راحت باشه.حتما تمامی خدماتش رو تو نمایندگی های آلفا موتور انجام بدین و به هیچ عنوان در تعمیرگاه های متفرقه که ادعای تعمیر و سرویس آلفا رو دارند نرید که ماشین رو نابود میکنن چون حتی باز کردن پیچ هاش هم تخصص میخواد و کار هر کسی نیست.و در آخر هم باید بگم اصلا با این ماشین سعی نکنید تند برید چون خیلی سریع شتاب میگیره متوجه سرعت نمیشید و خدای نکرده امکان تصادف زیاد میشه و ترمز های عالی برمبو نباید اعتماد به نفس کاذب درتون ایجاد کنه.
در آخر آرزو میکنم تمام عاشقان و شیفتگان آلفا بتونن مالک یدونش بشن و لذت ناب رانندگی با این زیبای روی ایتالیایی رو تجربه کنن
1397/7/19
اقا مال من ٢٠١٦ qv line سفارش امارات ، چرا ميگى مال اماارات با اب و هوايى ايران مناسب فرقى نداره با بقيشون، امارات رطوبت زياد ، اين موتور ها هم دما بالاس اونجا كمتر اين ماشين رو ميخرن ، تازه سفارش آلمانى ها هم سينى زير ماشين هم بزرگ تر بعضى ها ميگن كيفيت ساختش از سفارش امارات بهتره نمى دونم راست حالا يا نه
1398/12/5
با سلام
تفاوت Qv line با sportiva رو اگه میشه برام توضیح بدین کامل
با تشکر
1398/7/14
یه روزی میام همین جا نظرمو راجبش میزارم،ارزوتو فریاد بزن تا ازت بدوزدن،سرد و منصرفت کنن اینا حتی حاظر نیستن تو ارزوشو داشته باشی،،،،،
1398/12/6
درود بر شما
تفاوت جولیتا مدل sportiva با QV line در چیست ؟
1401/8/1
سلام
1401/8/1
با سلام خدمت تک تک الفا دوستان عزیز
من امروز بعد سال ها موفق شدم این خودرو رو تست کنم
واقعا فرا تردتر انتظارم بود هنوز تو شوک هستم ، البته اینم بگم روز قبلش بنز e300 تست کردم و چیزی که ازش انتظار داشتم نبود
هندلینگ این ماشین عالی بود احساس میکردم چارچنگولی به زمین چسبیده بود و با خیال راحت فرمان میدادم بهش ، و اصلا فک نمیکردم این ماشین نرم باشه ، انتظار ی ماشین خشک داشتم ازش مثله مزدا ۳ ولی اینجور نبود!که برام خیلی خوشایند بود !، تو هر دنده‌ ای کات اف میکردم هرزگردی داشت !!،واقعا بعد از این که پیاده شدم احساس سبکی بهم دست داد ، اصلا روحم سبک شده بود ( شایدم کرک و پرم ریخته)😁😉.
1401/8/11
بعد از 11 سال رانندگی با جولیتا فقط میتونم بگم بی نظیر