موضوعات داغ

معرفی مدل های جدید مرسدس E53 AMG سدان و استیشن

عکس مطلب اول
مرسدس باز هم دامنه مدل های E کلاس را گسترش داده و از دو مدل جدید E کلاس رونمایی کرده است که یکی از آنها E53 سدان و دیگری E53 استیشن است. این دو مدل جدید جایگزین مدل های قبلی E43 4Matic می شوند و خریداران را وارد دنیای AMG می کنند.
هر دو مدل E53 سدان و استیشن مجهز به موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری توئین توربوی مرسدس همراه با سوپرشارژر الکتریکی کمکی EQ Boost هستند. سیستم EQ به تنهایی 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت کل سیستم 429 اسب بخار و 520 نیوتن متر است. این رقم نسبت به قویترین مدل غیر AMG کلاس E که 329 اسب بخار قدرت دارد افزایش قابل توجهی است ولی هنوز هم فاصله زیادی با مدل پرقدرت E63 S دارد که 603 اسب بخار قدرت دارد. از این پیشرانه در مدل های دیگر مرسدس مانند نسل جدید CLS، AMG GT چهار در و مدل های کوپه و کابریولت E کلاس نیز استفاده شده است. شتاب صفر تا صد E53 سدان با این پیشرانه 4.5 ثانیه اعلام شده است.
کل قدرت این خودروها از طریق گیربکس 9 دنده اتوماتیک AMG با تعویض دنده های سریع و سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک 4Matic پلاس به تمام چرخ ها منتقل می شود. 5 حالت مختلف رانندگی در این خودرو وجود دارد که عبارتند از حالت های رانندگی اقتصادی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و تنظیمات فردی. اگر پکیج Driver را انتخاب کنید محدودیت سرعت هر دو مدل تا 270 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد که در مدل های استاندارد تا 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مرسدس E53 سدان

مرسدس E53 سدان


مرسدس E53 سدان

مرسدس E53 سدان

هر دو مدل E53 علاوه بر قدرت بیشتر ظاهر زیباتری نیز دارند. کاپوت با برآمدگی عضلانی (همانطور که در مدل های قبلی AMG دیده می شود)، قطعات کرومی براق و رینگ های سفارشی 20 اینچی آلیاژی سبک وزن AMG از موارد برجسته قابل ذکر در نمای خارجی این دو مدل هستند. داخل کابین نیز امکانات ویژه ای مخصوص این دو مدل اضافه شده است مانند صندلی های اسپرت انحصاری با تودوزی AMG، استفاده از رنگ قرمز متضاد در تودوزی صندلی ها، غربیلک فرمان استاندارد اسپرت AMG و استفاده از آرم AMG در سرتاسر کابین. خریداران با پرداخت اندکی مبلغ بیشتر می توانند از کابین مرسدس با صفحه نمایش عریض برخوردار شوند که اکنون شامل صفحه نمایش بزرگتر همراه با عقربه های پشت آمپر مجازی و صفحه نمایش مرکزی سیستم سرگرمی در قسمت بالای کنسول وسط است.

مرسدس E53 استیشن

مرسدس E53 استیشن


مرسدس E53 استیشن

مرسدس E53 استیشن


کابین مرسدس E53

کابین مرسدس E53

مرسدس علاوه بر مدل های جدید E53 یک پکیج اسپرت استایل برای تمام مدل های E کلاس به نمایش خواهد گذاشت. دریچه ورودی هوای کرومی زیر سپر جلو، نصب یک آرم روی گلگیر جلو و تزئینات کرومی به رنگ سیاه براق روی سپر عقب از موارد انحصاری این پکیج جدید هستند. پوشش پارچه ای سقف به رنگ سیاه، جاسیگاری چوبی سیاه رنگ در کنسول وسط و پدال های اسپرت از جنس فولاد ضد زنگ از امکانات ویژه این پکیج هستند.
در صورت انتخاب پکیج کمک راننده، این دو خودرو از فناوری های رانندگی نیمه خودران که در S کلاس وجود دارد بهره مند می شوند که شامل سیستم هوشمند کنترل فاصله با خودروی جلویی و سیستم فعال کمک در هدایت خودرو است.
قیمت E53 سدان و استیشن در بازار بریتانیا به ترتیب از 61.835 پوند و 63.835 پوند شروع می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد