موضوعات داغ

تحول در سرنوشت لوکس ساز فرانسوی؛ محصول الکتریکی دی اس به زودی معرفی می شود.

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
برند دی اس در نمایشگاه ePrix پاریس از تصمیم خود برای تولید خودروهای برقی خبر داد. در این برنامه که از سال 2025 آغاز خواهد شد این خودروساز قصد دارد تا تمامی مدل های خود را در نسخه های برقی و یا هیبریدی نیز به بازار عرضه کند. گرچه فعلا تا رسیدن به این برنامه زمان زیادی باقی مانده است اما این خودروساز همین حالا نیز در حال کار روی خودروهای برقی است.
مدیر اجرایی این شرکت در این مورد گفته است که دی اس یکی از خودروسازان پیشگام و پرچمدار در زمینه ی خودروهای برقی خواهد بود. در حال حاضر این شرکت در حال کار روی مدلی از خودروی کراس اوور دی اس 7 کراس بک با نام E-Tense 4×4 است. این خودروی کراس اوور پلاگین هیبریدی از یک موتور احتراق داخلی و دو موتور برقی بهره مند است و نیروی مورد نیاز خود را نیز از یک پک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 13 کیلووات ساعت تامین می کند. مجموع قدرت موتور هیبریدی این خودرو 300 اسب بخار است و در حالت برقی نیز دارای برد 50 کیلومتری است.
مدیر اجرایی دی اس همچنین خبر داده است که اولین خودروی تمام برقی دی اس نیز در هفته های آتی رونمایی می شود و احتمالا قرار است تا رونمایی از این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس در ماه اکتبر انجام شود.
گرچه هنوز هیچ اطلاعات رسمی از این خودرو منتشر نشده است اما این مدل نسخه ای الکتریکی از خودروی دی اس 3 کراس بک است و بنابه برخی اطلاعات به یک باتری 50 کیلووات ساعتی مجهز شده است که برد 450 کیلومتری را برای این خودرو فراهم می کند. قدرت موتور برقی این خودرو نیز 115 اسب بخار است. سیستم شارژ سریع این خودرو هم می تواند باتری را در هر دقیقه، باتری خودرو را برای 12 کیلومتر حرکت شارژ کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد