موضوعات داغ

اتومبیل خودران گوگل تصادف کرد، آیا اتومبیل های خودران ایمن هستند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اتومبیل خودران شرکت "وایمو" با نام لاتین (Waymo) که در واقع یکی از پروژه‌های خودران و زیرمجموعه بزرگ کمپانی گوگل به شمار می‌آید، روز جمعه اتومبیل مینی ون "کرایسلر پسیفیکا" با تجهیزات خودران این شرکت در آریزونا دچار حادثه شده و خسارت شدیدی به آن وارد می‌شود تا بار دیگر شاهد به چالش کشیده شدن وسایل نقلیه خودکار برای دومین بار در سال 2018 میلادی باشیم.
اگر به خاطر داشته باشید، ماه‌های گذشته به این موضوع پرداختیم که شرکت "اوبر" هنگام آزمایش اتومبیل ولوو XC90 به همراه رادارها و سیستم‌های رانندگی خودکار با یک عابر پیاده برخورد کرده و منجر به مرگ وی می‌شود تا این حادثه برای مدت زیادی توسعه سیستم‌های خودران و آزمایش‌های شرکت اوبر را متوقف کند. اما حالا برای دومین بار در سال 2018 میلادی، شاهد یک حادثه دیگر برای وسایل نقلیه خودران هستیم که اینبار قرعه به نام شرکت "وایمو" متعلق به کمپانی گوگل افتاده است، اما خبر خوشحال کننده برای دوست داران وسایل نقلیه خودران می‌تواند عامل انسانی در وقوع این حادثه باشد.

تصادف اتومبیل خودران گوگل

تصادف اتومبیل خودران گوگل


طبق گفته نیروهای پلیس حاضر در صحنه، در این حادثه اتومبیل خودران شرکت "وایمو" قربانی بوده و یک دستگاه خودروی قدیمی هوندا به خاطر بی احتیاطی و عدم پایبندی یکی دیگر از وسایل نقلیه حاضر در خیابان به قوانین راهنمایی و رانندگی، باعث می‌شود تا با خودروی مینی ون "کرایسلر پسیفیکا" برخورد کرده و منجر به آسیب دیدن سطحی راننده آن شود.
جزییات این حادثه بسیار محدود است، اما گفته می‌شود که عبور یک خودرو از چراغ قرمز باعث منحرف شدن اتومبیل قدیمی هوندا برای جلوگیری از برخورد با اتومبیل خاطی شده است و همین انحراف اتومبیل باعث شده تا به لاین مخالف نفوذ کرده و با اتومبیل خودران شرکت گوگل برخورد کند. این درحالیست که اتومبیل ولوو XC90 در حالت رانندگی خودکار بوده و فرصت کافی برای نشان دادن عکس العمل نداشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد