موضوعات داغ

برمبو در فکر ساخت ترمزهای الکتریکی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برمبو، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تولید کنندگان سیستم ترمز درجهان که معمولا سیستم‌های ترمز آن بر روی اتومبیل‌های تقویت شده، اسپرت، سوپر اسپرت و یا حتی خودروهای هایپرکار و فرمول 1 مورد استفاده قرار می‌گیرد، اخیرا به فکر ساخت ترمزهای الکتریکی افتاده است که کاربرد اصلی آنان می‌تواند بر روی وسایل نقلیه الکتریکی قدرتمند باشد.
همانطور که در جریان هستید، تعداد خودروهای الکتریکی روز به روز افزایش پیدا می‌کند و موضوع مهم‌تر در صنعت خودروسازی، می‌تواند وسایل نقلیه سوپراسپرت باشد که برخی از آنان سیستم‌های محرک الکتریکی دارند و یا در برنامه ریزی شرکت‌های بزرگ خودروسازی آمده است که در حال توسعه وسایل نقلیه الکتریکی قدرتمند هستند، حال در این بین کمپانی "برمبو" که سیستم‌های ترمز آن بر روی وسایل نقلیه سریع و قدرتمند بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به فکر طراحی و راه اندازی سیستم ترمز کاملا الکتریکی با امکان استفاده بر روی وسایل نقلیه عمومی افتاده است تا در کنار سیستم فرمان الکتریکی، دیگر نیازی به نیروی هیدرولیک و استفاده از خلاء تولید شده توسط پیشرانه درون سوز برای افزایش نیروی پای راننده در بوستر نباشد.

سیستم ترمز برمبو

سیستم ترمز برمبو


مدیر اجرایی شرکت "برمبو" در رابطه با سیستم‌های ترمز الکتریکی اضافه کرد: همانند سیستم فرمان الکتریکی و یا حتی خود ماشین‌های الکتریکی، تقاضا از سوی شرکت‌های سازنده و همچنین مشتریان برای استفاده از سیستم‌های ترمز الکتریکی افزایش پیدا خواهد کرد. سیستم‌های ترمز الکتریکی در طول دهه آینده تبدیل به یک انتخاب اصلی خواهد شد و استفاده از کابل برای ارسال دستورات بجای لوله‌های فلزی انتقال روغن، می‌تواند طول عمر و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.
وی در ادامه افزود: ما برای سال‌ها از این سیستم ترمز در ماشین‌های فرمول 1 استفاده کرده‌ایم و این امکان وجود دارد که برای خودروهای نسل جدید طراحی شود. با استفاده از این سیستم، رانندگان می‌توانند میزان حرکت پدال را تعیین کنند تا راحتی بیشتری داشته باشند، درست همانند امکاناتی که سیستم تعلیق و یا سیستم فرمان الکتریکی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. هرچند ترمز الکتریکی اتومبیل به موتور محرک وابسته نیست و حتی نیاز به یک سیستم برق 48 ولت نداریم و می‌توان از منابع اختصاصی استفاده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد