موضوعات داغ

تایم شگفت انگیز بی ام و M5 جدید در جهنم سبز + فیلم

عکس مطلب اول
ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ به تدریج به یک دغدغه ذهنی تبدیل می شود و به مرور تعداد بیشتری از خودروسازان در تلاش برای جا به جایی رکوردها، خودروهای اسپرت جدید خود را به جهنم سبز می برند. البته این بار قضیه فرق می کند زیرا فیلمی که در انتهای این مقاله می بینید مربوط به تایم گیری از سوی یک خودروساز نیست بلکه مربوط به نشریه آلمانی Sport Auto است که بی ام و M5 جدید را برای تایم گیری به این پیست برده است. کریسچین گبهارد موفق شد تایم 7 دقیقه و 38.92 ثانیه را با M5 جدید در این پیست ثبت کند.
همین راننده در اواخر سال 2016 با فورد فوکس RS تایم 8 دقیقه و 6 ثانیه را در این پیست ثبت کرد. طی چندین سال او خودروهای مختلفی از جمله مرسدس AMG GT R را آزمایش کرده است که تایم شگفت انگیز 7 دقیقه و 10.92 ثانیه را ثبت کرد. بنابراین می توان با اطمینان گفت که این راننده با پیست نوربرگ رینگ و 73 پیچ آن آشنایی کامل دارد.
تایمی که M5 جدید در این پیست ثبت کرد فقط 0.92 ثانیه از تایم پورشه پانامرا توربو کندتر است و با تایم لامبورگینی گالاردو LP570-4 SL و لکسوس LFA که چندین برابر گرانتر از آن است برابری می کند. نیازی به گفتن نیست که این سوپر سدان باواریایی در دستان یک راننده مسابقه ای حرفه ای می تواند تایمی بسیار سریعتر از این هم ثبت کند.
علاوه بر این، دیروز بی ام و از مدل عضلانی تر M5 با پکیج کامپتیشن رونمایی کرد که قدرت آن 17 اسب بخار بیشتر از M5 معمولی است. این خودرو 617 اسب بخار قدرت دارد ولی گشتاور آن نسبت به M5 معمولی فرقی نکرده و همچنان 750 نیوتن متر است. با اینکه شاید این افزایش قدرت جزئی در کاهش زمان در پیست نوربرگ رینگ تاثیر چندانی نداشته باشد، دیگر موارد ارتقا یافته قطعا تاثیرگذار هستند. این موارد شامل کاهش ارتفاع به اندازه 7 میلی متر، تنظیمات اضافی برای شاسی، فنرها و ضربه گیرهای سفت تر، میل موج گیرهای سفت تر و دیگر تغییرات مشابه است.

بی ام و M5 جدید

بی ام و M5 جدید


بی ام و M5 جدید

بی ام و M5 جدید

هنوز مشخص نیست که آیا بی ام و، M5 کامپتیشن را برای تایم گیری به جهنم سبز خواهد برد یا نه ولی حتی اگر بی ام و این کار را نکند زیاد تعجب نکنید اگر این خودرو دست کریسچین گبهارد بیفتد تا ببیند عملکرد آن در مقایسه با M5 معمولی چگونه است!

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/21
فوق العاده هست :)