موضوعات داغ

رولزرویس از اولین SUV خود به نام کالینن رونمایی کرد + فیلم

عکس مطلب اول
خودرویی که معرفی آن برای اولین بار سه سال پیش اعلام شده بود اکنون اینجاست! همان SUV که معرفی آن بیش از هر SUV دیگری در جهان قابل پیش بینی بود و اکنون اولین شاسی بلند رولزرویس یعنی کالینن در معرض دید جهانیان قرار می گیرد با نامی که برگرفته از بزرگترین الماس یک تکه ای است که تا به حال در دنیا کشف شده است. در واقع این خودروساز لوکس انگلیسی این خودرو را یک شاسی بلند همه جارو توصیف می کند و ما هم کاملا با این توصیف موافق هستیم.
رولزرویس با این SUV مشتریان ثروتمندی را هدف قرار داده است که اشتیاق زیادی برای خرید یک SUV پر قدرت، بسیار لوکس و کاربردی دارند. رولزرویس قصد دارد با به کمال رساندن ایده پرطرفدار یک SUV لوکس، افراد ثروتمند جوان تر و بسیار موفقی که شدیدا درگیر اقتصاد تجربی هستند را جذب کند.
با مشاهده نمای عقب این خودرو برای اولین بار با یک رولزرویس مواجه می شوید که در عقب آن مانند یک خودروی هاچبک باز می شود. این در که Clasp نامیده می شود یادآور دوره ای است که چمدان ها و لوازم سفر در خارج از خودرو قرار داده می شد تا فضای بیشتری برای سرنشینان در داخل کابین فراهم شود. نیازی به گفتن نیست که این در به صورت خودکار با لمس یک دکمه باز می شود و راه دسترسی به فضای بار 560 لیتری این خودرو است. با خواباندن صندلی های عقب ظرفیت حمل بار به رقم شگفت انگیز 1930 لیتر افزایش می یابد که حتی برای حمل آخرین اکتشافات در حفاری های باستان شناسی نیز کافی است!

قسمت عقب کابین رولزرویس کالینن

قسمت عقب کابین رولزرویس کالینن

احتمالا راحت ترین مکان در رولزرویس کالینن قسمت نشیمنگاه سرنشینان در عقب کابین است. این قسمت با دو چیدمان متفاوت ارائه می شود. نوع اول چیدمان Lounge Seat یا صندلی نیمکتی است که نسبت به نوع دوم کارآمدتر است و فضای مناسب برای نشستن سه سرنشین در یک صندلی یکپارچه سنتی و نیمکت مانند را دارد که قابلیت خواباندن این صندلی در حالت های مختلف به صورت الکتریکی وجود دارد. نوع دوم چیدمان Individual Seat یا صندلی مجزا است که اوج لوکسی و تجمل را با دو صندلی مجزا ارائه می دهد. یک کنسول وسط بسیار بزرگ در قسمت عقب، این دو صندلی را از هم تفکیک می کند که شامل یک قفسه همراه با لیوان های مخصوص رولزرویس و یک یخچال است.

قسمت جلوی کابین رولزرویس کالینن

قسمت جلوی کابین رولزرویس کالینن

صندلی راننده نیز به همان اندازه شگفت انگیز است. با اینکه صندلی راننده در این خودرو مکانی است که بیشتر شوفرها در آن می نشینند ولی مجهز به سیستم گرمایش و تهویه است تا اطمینان حاصل شود دمای بدن راننده در وضعیت کاملا مساعدی قرار دارد. جدیدترین نسل صفحه پشت آمپر دیجیتالی رولزرویس در برابر دیدگان راننده قرار دارد در حالی که قسمت وسط داشبورد را اولین صفحه نمایش لمسی که تا به حال در یک رولزرویس نصب شده اشغال کرده است. سیستم سرگرمی کالینن از طریق یک دکمه در کنسول وسط کنترل می شود که طرح تندیس نمادین رولزرویس یعنی روح شادی و شعف روی آن حک شده است.
در این خودرو مجموعه ای از سیستم های کمکی و ایمنی وجود دارد که احتمالا کالینن را به پیشرفته ترین خودرو در کلاس خودش در جهان تبدیل می کنند. تجهیزات استاندارد شامل سیستم دید در شب، سیستم دید با 4 دوربین همراه با دید پانورامیک، دید همه جانبه، سیستم اخطار پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار درباره عبور خودروها از پشت، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم اخطار هنگام تعویض لاین، وای فای هات اسپات و بسیاری موارد دیگر است. با استفاده از 5 خروجی USB می توان لوازم الکترونیکی را شارژ کرد و تلفن های همراه را نیز می توان از طریق سیستم شارژ بی سیم در قسمت جلوی کابین شارژ کرد.

رولزرویس کالینن

رولزرویس کالینن


رولزرویس کالینن

رولزرویس کالینن


اولین SUV رولزرویس بر اساس پلتفرم تمام آلومینیومی که اصطلاحا سازه لوکس نامیده می شود ساخته شده است که با مدل فانتوم مشترک است. این پلتفرم که کاملا از نو طراحی شده است از اجزایی استفاده می کند که مجددا داخل یک سازه پیکربندی شده اند که باعث می شود شاسی این خودرو سفتی و مقاومت خمشی فوق العاده ای داشته باشد و بهترین عملکرد کاربردی در این کلاس را برای این خودرو ایجاد می کند.
خانم کارولین کریسمر، سرپرست پروژه مهندسی رولزرویس کالینن این چنین توضیح می دهد:
« سیستم تعلیقی که برای کالینن طراحی کردیم یک وظیفه عمده داشت. این سیستم تعلیق باید به نحوی عمل کند که تجربه سواری رویایی و مشهور رولزرویس در تمام انواع سطوح امکان پذیر باشد و در عین حال عملکرد برتر در کلاس SUVها هنگام رانندگی در جاده را تضمین کند. »
سیستمی که خانم کریسمر به آن اشاره می کند سیستم تعلیق بادی با قابلیت حفظ ارتفاع خودکار است که یک نسخه از سیستم تعلیق فعلی رولزرویس با مهندسی کاملا اصلاح شده است و می تواند در هر ثانیه میلیون ها محاسبه انجام دهد تا خودش را با شرایط جاده وفق دهد. استرات های هوای بزرگتر با حجم هوای بیشتر به این سیستم اضافه شده اند تا ضربات ناشی از رانندگی در مسیرهای آفرودی را خنثی کنند و چیدمان سیستم تعلیق در محور جلو کاملا از نو طراحی شده است. کالینن مجهز به رینگ های 22 اینچی است.

موتور رولزرویس کالینن

موتور رولزرویس کالینن

پیشرانه کالینن همان موتور آشنای 12 سیلندر 6.75 لیتری توئین توربوی رولزرویس است که مورد اصلاحات قرار گرفته و اکنون دقیقا مقدار گشتاور مناسب یعنی 850 نیوتن متر را در دور پایین 1600 دور در دقیقه تولید می کند. حداکثر قدرت این موتور 563 اسب بخار است که از طریق سیستم 4 چرخ محرک جدید به هر 4 چرخ منتقل می شود. کالینن مجهز به سیستم فرمان پذیری 4 چرخ نیز هست.
حداکثر سرعت این شاسی بلند 2660 کیلوگرمی که به صورت الکترونیکی محدوده شده 250 کیلومتر در ساعت است ولی رولزرویس شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو را اعلام نکرده است. گرچه اهمیتی ندارد ولی فقط جهت اطلاع بد نیست بدانید که میانگین مصرف سوخت این خودرو حدود 15 لیتر در 100 کیلومتر است.
رولزرویس در این مورد خوشبین است که مالکین این خودرو فقط برای مصارف عادی و رانندگی در مسیرهای هموار از این خودرو استفاده نمی کنند. هر نوع تفریح و ماجراجویی با این خودرو امکان پذیر است. پرواز بر فراز آب، عکسبرداری، صخره نوردی، اسنوبوردینگ، پاراگلایدینگ، اسکی روی آب، پرش از ارتفاع و حتی سرخوردن از سراشیبی تپه های آتشفشانی!

رولزرویس کالینن

رولزرویس کالینن

مدیرعامل رولزرویس در مورد این خودرو می گوید:
« این تاریخ است که سنت و رسوم ما را تعیین می کند و امروز رولزرویس به ندای تاریخ برای فعالیت و هیجان پاسخ می دهد. پاسخ ما به تمام خیال پردازان، ماجراجویان، جهانگردان، سیاحت گران و کسانی که به حاکمیت آزادی اعتقاد دارند رولزرویس کالینن است. »
قیمت پایه رولزرویس کالینن در بازار امریکا 325 هزار دلار است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/21
فوق العاده و بينظيره.وحشتناك عاشقشم
1397/2/21
وينفرد شفر وقتي برگشت آلمان ميتونه دو تا از اينا بخره!!!!
1397/2/21
آخه کصافط فوتبالمونم گرفته
اون ۶۰۰ هزار دلار اسمیه
پشتت باورکن پونزده‌تا ویلا و شصتا زمین گذاشتن
شفر با مابقیش میتونه یه لامبورگینی اوروسم بگیره 😑
1397/2/21
سکوت میکنم که این سکوت منطقی تره!!!!
1397/2/21
تو بخش عقبی یعنی جایی ک در صندوق باز میشه دوتا صندلی کارکردن ک صندلی پیک نیکه یعنی در صندوق رو باز میکنی صندلی هارو وا میکنی و میشینی روش ! موقع سوار شدن سرنشینان هم با بازکردن درها 4سانتیمتر خودرو پایین میاد ک راحت تر سوار شی !! لوکس عالی
1397/2/21
داخل خیلی شبیه بنتلی suv است.