موضوعات داغ

داستان فروش کیا سورنتو 2018 با قیمت قطعی 250 میلیون تومان چیست؟

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول
هفته گذشته به دنبال قیمت یک خودرو در بازار آزاد بودم و بدین دلیل به یکی از سایت‌های پربازدید آگهی خرید و فروش خودرو سری زدم که به یکباره با انبوهی از آگهی‌های عجیبی مواجه شدم که قیمت آن‌ها نظرم را جلب کرد. کیا سورنتو 2018 با فیس‌لیفت جدید و قیمت قطعی 248 میلیون تومان! تعداد آن‌ها آنچنان زیاد بود که بالاخره مجبور شدم به یکی از آن‌ها زنگ بزنم و جالب است که تمامی آگهی‌های این چنینی شماره تماس آن‌ها موبایل بود و خبری از تلفن ثابت نبود. یک آقایی تلفن را جواب داد و پرسیدم که این قیمتی که شما در آگهی زده‌اید، قیمت تمام شده است یا بعداً هزینه هایی چون مالیات و عوارض به آن اضافه می‌شوند؟ و اولین چیزی که گفت این بود که: "متاسفانه قیمت 248 میلیون برای پنج‌شنبه بوده و الان که شنبه است قیمت به 270 الی 310 میلیون تومان تغییر کرده است!". جالب است خودرویی که هنوز نیامده و تعرفه آن مشخص نشده و عوارض هم معلوم نیست با کدام دلار محاسبه شده، قیمت قطعی اعلام شده، آن هم برای خودرویی که در تیرماه تحویل می‌دهد!
البته برای من خیلی سوال مطرح بود و از اختلاف قیمت اطلس‌خودرو که این روزها مدل 2018 را با تحویل 90 روز کاری و با قیمتی نزدیک 360 میلیون تومان است سوال پرسیدم و در جواب دو دلیل برایم ذکر شد! اول اینکه نسخه 2018 با موتور 2 لیتری توربو وارد می‌شود و تعرفه آن نسبت به مدل‌های قبلی تنفس طبیعی 2.4 لیتری کمتر است و نکته دوم عدم واسطه‌گری در این نوع واردات است که فرد مقابل ادعا کرد اطلس‌خودرو، محصولات خود را از طریق تامین‌کننده‌هایی می‌گیرد که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود ولی این شرکت بدون واسطه و از عمان وارد می‌کند و این باعث شده تا اختلاف قیمتی در حدود 40 میلیون تومان با شرکت اصلی ایجاد شود!
از دیگر مشخصات این فروش تحویل تیرماه کیا سورنتو GT-Line است که البته خود اطلس‌خودرو این خودرو را 90 روزه می‌فروشد. دیگر مورد عجیب، فروش کیا سورنتو 2 لیتری با زمان تحویل تیرماه آن هم در چنین شرایط اقتصادی است، در حالیکه هنوز این خودرو مراحل اخذ شماره‌گذاری را به صورت کامل طی نکرده و اصلاً در لیست ثبتارش وجود ندارد!
بلافاصله بعد از آن با شرکت اطلس‌خودرو و دوستم در بخش بازاریابی و تبلیغات تماس گرفتم که البته از چنین آگهی‌هایی ابراز نااطلاعی کرد و هشدار داد که متاسفانه چنین اتفاقاتی زیاد تکرار می‌شود و هنوز هم چنین شرکت‌هایی به راحتی پول مردم را می‌گیرند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
تمامی مکالمات من با این آگهی ضبط شده و خودروبانک آماده انتشار پاسخی صریح‌تر به این شرایط عجیب است. قصد قضاوت نداریم و اصلاً نمی‌گوییم که این آگهی‌ها کلاهبرداری هستند و تنها می‌گوییم که این قیمت با شرایط کنونی بازار کمی جور در نمی‌آید! چنین اعدادی با توجه به شرایط کنونی بازار واردات و ارز و شرایط ثبت سفارش، شبیه به رویا می‌ماند آن هم در شرایطی که شرکت اصلی مدل 2016 آن را با قیمت 330 میلیون تومان تحویل فوری می‌فروشد!، رویایی که ما هم دوست داریم باور کنیم که قیمت‌ها کمی کمتر از اعداد نجومی کنونی باشند ولی تنها در این شرایط می‌توانیم به شما توصیه کنیم که قبل از ریختن هر گونه وجه به آگهی‌هایی با قیمت‌هایی غیرمنطقی، در حد توان تحقیق و مشورت کنید تا تجربه‌های تلخ سال‌های گذشته تکرار نشوند.
در هر صورت آرزو می‌کنیم حرف‌های این آگهی‌ها به درستی باشند و تیرماه شاهد تردد کیا سورنتو 2 لیتری توربو با قیمت 270 الی 310 میلیون تومان باشیم.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/23
دقیقا کلاهبردار هستند
این شرکتها اینجور مواقع زیاد میشن و مردم که بدنبال خرید خودرو ارزانتر هستند فکر میکنن چون یه شعبه داره این شرکت پس مطمئن هستش
در صورتیکه در بهترین حالت اصل پولت رو بعد از کلی پیگیری بهت میدن
من خودم X4 رو یه پیش پرداخت دادم به یکی از این شرکتهای معروف و بعد 5 ماه وکیل گرفتم و اون تونست پولمو بگیره ازشون
1397/2/23
این داستان برای اپتیما هم وجود داره اپتیمای 2 لیتری توربو 4 سرد کن 7 راداره و 11 ایربگه مدل 2018 توی تعداد زیادی آگهی با قیمت عجیب 195 میلیون تومان بدون هیچ پرداخت دیگه ای وجود داره در حالی که بعضی از آگهی ها مدل های دست دوم gtline 2017 این ماشین رو 280 به بالا آگهی کردن . دوستان خودروبانکی داستان اپتیما رو هم پیگیری کنند. با وجود اینکه سراتوی 2018 حدود 220 تا230 میلیون قیمت خورده قیمت این اپتیماها که هم بنزینی داره هم هیبیریدی عجیب به نظر میرسه.
1397/2/23
نه اقا اینا شش ماه پیشم میگفتن سانتافه رو میدیم ۱۸۰ سه ماه پولارو گرفتن دبرو شکایت شکایت بازی به هیچ عنوان حتی یک تومنم به این شرکتا ندید
1397/2/23
سلام . من میخواستم سانتافه 2018 بگیرم به همه آگهی ها زنگ زدم همشون هم عظیم خودرو بودن وقتی درخواست کاتالوگ ماشین کردم برام 4 تا عکس از ماشین فرستادن که انگار همون لحظه از گوگل گرفته بودن ، با آسان موتور و کرمان موتور هم که صحبت کردن هیچکدوم تایید نکردنشون .
1397/2/23
سلام . من میخواستم سانتافه 2018 بگیرم به همه آگهی ها زنگ زدم همشون هم عظیم خودرو بودن وقتی درخواست کاتالوگ ماشین کردم برام 4 تا عکس از ماشین فرستادن که انگار همون لحظه از گوگل گرفته بودن ، با آسان موتور و کرمان موتور هم که صحبت کردم هیچکدوم تایید نکردنشون .
1397/2/24
سلام. يه سري آگهي هم هست براي خودرو توسان شركت عظيم خودرو كه ميگن با فيس جديد ٢٠١٩ و موتور توربو و گارانتي آسان موتور با قيمت ١٩٣ ميليون و تحويل تير ماه هستش. البته الان قيمتش شده ٢٢٣ ميليون. ولي موقع قرارداد نوشتن يه قرار داد ميذارن جلوتون كه نوشته تحويل ٢٧٠ روزه و قيمت خودرو هم مطابق قيمت روز خودرو حساب ميشه! ازشون كه سوال ميپرسي ميگن نه خيالتون راحت ما تير تحويل ميديم و خيالتون راحت باشه قيمت قطعي هستش و همون ١٩٣ ميليون هست. جالب اينه كه خود هيوندا گفته توسان نيو فيس تازه پاييز مياد بيرون. اينم مثل همين آگهي سورنتو بوداره درسته؟!
1397/2/24
در بهترین وضعیت پولت بعد چند ماه دوندگی بهت پس میدن(در بدترین وضعیت هم میخورن کل پول رو) اگه قوانین درست حسابی تومملکت بود اینا جرات این کار رو پیدا نمی کردن
1397/2/27
دقیقا من هم دنبال سوناتا هیبرید 2018 بودم و البته النترا 2018 که با این شرکت دزد عظیم خودرو و با خیل آگهی ها برخورد کردم که سعی داشتن با پیشنهاد های وسوسه کننده منو راضی به خرید کنند.
در نهایت که سوال پیچ کردم و گفتم ضمانت دریافت ماشین چیه هیچ پاسخی ندادند و طرف گوشی رو قطع کرد.!!