موضوعات داغ

گزارش گردهمایی رانا سواران در پارک پردیسان تهران

عکس مطلب اول
روز گذشته پارک پردیسان تهران میزبان گروه های مختلقی از جمله گروه رانا سواران بود. این گروه یکی از گروه های فعال در زمینه برگزاری گردهمایی هاست که با ایجاد چنین تجمعاتی به حل مشکلات خود و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با یکدیگر می پردازند. گردهمایی روز گذشته رانا سواران با حضور حدودا بیست دستگاه رانا انجام شد که تعدادی از این خودروها توسط مالکانشان دستخوش تغییرات ظاهری از جمله نصب سیستم تنظیم ارتفاع پنوماتیک و رینگ و لاستیک اسپرت شده بودند. همین موضوع سبب شد تا توجه بسیاری از علاقه مندان به خودروهای تیون شده به گردهمایی راناسواران در پارک پردیسان جلب شود.
خودرو که در سال 92 از سوی ایران‌خودرو به بازار عرضه شد، به دلیل استفاده از پلتفرم 206 صندوقدار، شباهت‌های بسیار زیادی به این خودرو داشته که همین موضوع سبب شد خریداران به آن به دید یک خودروی جدید نگاه نکنند. این شباهت به‌قدری است که حتی افرادی که در تخصصی در شناخت خودرو هم ندارند به آسانی می‌توانند شباهت رانا با 206 صندوقدار را متوجه شوند. البته این موضوع تاحدی توانست برای رانا موثر باشد، زیرا پیش از این 206 صندوقدار از سوی مردم مورد قبول واقع شده بود، پس بر همین اساس می‌توان گفت رانا بخش زیادی از فروش خود را مدیون برادر ناتنی خود یعنی پژو 206 صندوقدار است.
پیشرانه نصب شده روی رانا دقیقا مشابه پژو 205 تیپ 5 بوده که با کد فنی TU5 شناخته می‌شود. این موتور 6/1 لیتری قادر است نیرویی معادل 105 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه تولید کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/22
همزمان رانا سواران و لیفان 820 سواران و کپچر سوارا جمع شدن!!
شخصا انتظار داشتم رانا سواران تعدادشون بیشتر باشه ولی تعداد لیفان 820 ها از دوتای دیگه بیشتره
ولی با سلیقه ترینها راناسواران اند که اکثرا ماشین ها رو تغییر دادن
1397/2/23
آخر دورهمی تعداد زیاد شد اولش کم بودن یکم
1397/2/23
واقعاً رانا جزء استثناهاي فيس ليفت ايران خودرو است كه خوشگلتر از 206 sd شده از دستشون در رفته فكر كنم به شخصه اگه يكم فضاي عقبشو بيشتر ميكردند و مواد داخل كابين با كيفيت بهتر به نظرم ماشين خيلي مناسبي براي شهر بود.
1397/2/23
باز هم قسمت نشد بیام و پیش دوستای عزیزم باشم
انشالله دفعه بعد