موضوعات داغ

اولین شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی بورگوارد که با محصولات آن در کشور آشنا هستیم و به واسطه شرکت "کیان موتور وارنا" به مشتریان داخلی عرضه می‌شود، در روزهای گذشته از 2 محصول کاملا جدید خود رونمایی کرده است که به ترتیب شامل یک خودروی کراس اوور کوپه و همچنین برمبنای خودروی شاسی بلند BX7، شامل یک خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی می‌شود که امروز به بررسی و معرفی شاسی بلند تمام الکتریکی این شرکت خواهیم پرداخت که تحت عنوان "BXi7" معرفی شده است. هرچند در مقاله‌ای جداگانه به معرفی محصول دیگر بورگوارد خواهیم پرداخت.
با تایید شرکت سازنده، بر روی شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد از دو موتور الکتریکی قدرتمند استفاده شده است که با دریافت نیروی خود از سوی مجموعه باتری‌های "لیتیوم یونی" می‌تواند خروجی قدرت 238 اسب بخاری و یا گشتاور 390 نیوتن متری داشته باشد، این درحالیست که مدل‌های استاندارد "بورگوارد BX7" دارای موتور 2 لیتری چهار سیلندر بوده و در حداکثر کارایی خود می‌تواند نیروی 224 اسب بخاری تولید کند.

بورگوارد BXi7

بورگوارد BXi7


از بحث اصلی خارج نشویم، به این موضوع رسیدیم که شرکت خودروسازی بورگوارد از 2 موتور الکتریکی و همچنین مجموعه باتری‌های لیتیوم یونی استفاده کرده است. در ادامه این بحث لازم به ذکر است که مجموعه باتری‌های اتومبیل با حجم نامعلوم خود می‌توانند محدوده حرکت 375 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشند، این درحالیست که بعد از اتمام شارژ باتری‌های اتومبیل می‌توانید با صرف تنها 45 دقیقه، حدود 80 درصد از ظرفیت کل باتری‌های اتومبیل را مجدداَ شارژ کنید.

بورگوارد BXi7

بورگوارد BXi7


شرکت خودروسازی بورگوارد تایید کرده است که با ارسال نیروی 238 اسب بخاری سیستم محرک به سمت چرخ‌های اتومبیل، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه دست پیدا کرد و یا در حداکثر کارایی خود می‌تواند به بیشینه سرعت 195 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک اتومبیل شاسی بلند تمام الکتریکی و همچنین اولین تجربه شرکت خودروسازی بورگوارد برای تولید یک خودروی تمام الکتریکی می‌تواند تحسین برانگیز باشد.
ویژگی جالب اتومبیل می‌تواند سیستم هوشمند کنترل حرارت باتری‌های اتومبیل باشد که باعث شده کارکرد اتومبیل در حداقل دمای منفی 30 درجه سانتی گراد و حداکثر تا دمای مثبت 55 درجه سانتی گراد هیچگونه مشکلی نداشته باشد و باتری‌های اتومبیل کارکرد همیشگی خود را داشته باشند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/23
چینی ها در طی 15 سال تست و بازار یابی ماشین هاشون توی ایران چین روسیه و امریکای لاتین رسیدن به مرحله ی بازار اروپا و اگه سیاست های ترامپ نبود برند هایی مثل هاوال و جیلی و همین بوگادرو....تو بازار امریکا بودن
اگه دقت کنید ماشین های چینی ای که تو اروپا و دوبی هستن خیلیاشون ارزون هم نیستن دسته کم از هم رده های کره ایی و ژاپنی شون ندارن خیلی ارزونتر نیستن
همون مدل ها تو ایران نیست چون میشه هم قیمت سانتافه و راو فور ایرانیا به کیفیت کار ندارن چون چینیه اعتماد ندارن ولی نمیدونن همین چین چقدر سرمایه گذاری کرده که ماشین هایی مثل link & co به تولید انبوه رسیدن واقعا تا 20 سال دیگه یکی از مهمترین قطب های اتومبیل سازیه رقیب های چینیو ژاپنیش رو کنار میزنه در حال حاضر چین سرعت پیشرفتش تو صنعت اتومبیل فقط از المانیا بیشتر نیست
1397/2/24
صنعت خودروسازی چین ، راهی رو که ژاپن در نیم قرن و کره در سه دهه طی کرده بود ، در نزدیک به ده سال طی کرد ! امروز ماشینهای درجه یک چینی اختلاف زیادی با ماشینهای کره ای و ژاپنی ندارن و به احتمال فراوون در یک دهه آینده از اونها جلو میفتن . هرچند به پای اروپاییها و آمریکاییها نمیرسن اما خط تولید اونها رو به چین منتقل میکنن و اینجوری از مزایای ماشینهای غربی هم برخوردار میشن .