موضوعات داغ

بایک BJ80 در تهران رویت شد؛ جیپ رانگلر چینی!

عکس مطلب اول
بایک در خلال نمایشگاه خودرو سال گذشته با چندین محصول مختلف در این نمایشگاه حضور داشت و خودروهایی با رنج قیمتی مختلف را به بازدیدکنندگان نشان داد. اما این شرکت هنوز هم مشخص نکرده که قرار به صورت مستقیم در ایران سرمایه‌گذاری کند و یا با یک شرکت داخلی به توافق رسیده است. موضوعی که هنوز هم در ابهام است و در این بین و در روزهای گذشته خودروی بایک BJ80 نیز با پلاک گذرموقت در تهران مشاهده شده و این نشان از فعالیت این شرکت و تست‌های این خودرو برای اخذ مجوزهای لازم است.

بایک BJ80

بایک BJ80

زمانیکه یک خودروی چینی با چنین مشخصاتی با پلاک آزمایشی مشاهده می‌شود، بی‌شک نشان از انجام تست‌های این خودرو برای مجوز واردات و یا تولید است و به نظر می‌رسد بایک برنامه‌هایی برای عرضه بایک BJ80 در بازار ایران داشته باشد.
بایک BJ80 در حقیقت یک کپی از جیپ رانگلر است که سعی شده در تمامی قسمت‌ها از این خودرو معروف آمریکایی کپی‌برداری بشود. بایک BJ80 به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 2.3 لیتری مجهز است که می‌تواند به راحتی مجوز واردات و البته تولید را بگیرد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 250 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و این نیرو را با یک گیربکس 6 سرعته به هر چهارچرخ منتقل کند. با توجه به اعداد اعلام شده مشخص است که این پیشرانه به توربوشارژ مجهز است. اگرچه این موتور قدرت بسیار خوبی را تولید می‌کند اما شتاب صفر تا صد کیلومتر آن بیش از 15 ثانیه است که نشان از عملکرد نه‌چندان سریع آن در خیابان است. البته باید بگوییم که یک موتور 2 لیتری توربو نیز روی این خودرو قابل نصب است و شاید بایک این خودرو را با موتور 2 لیتری عرضه کند.

بایک BJ40L

بایک BJ80

مصرف سوخت بایک Bj80 به صورت ترکیبی 10 لیتر در هر صد کیلومتر است که باید بگوییم با توجه به این مصرف و شتاب با یک خودرویی سر و کار داریم که بیشتر تمرکز آن روی آفرود بوده البته با چهره جیپ!
قیمت بایک BJ80 هنوز مشخص نشده و با شرایط کنونی بازار تقریباً حدس زدن در مورد قیمت احتمالی این خودرو کار آسانی نیست اما با توجه به رنج قیمتی حدود 130 الی 170 یوآنی آن در چین، به نظر نمی‌رسد در صورت عرضه جزو خودروهای ارزان قیمت بازار ایران باشد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/24
البته فک کنم اینی که عکسا و فیلماشو گذاشتید BJ40 L نیست و BJ80 هستش که کپی مرسدس بنز کلاس جی
1397/2/24
ایران جولانگاه اشغالای چینی شده یه مدت پیش شاید باور کردنش سخت بود یه چینی با حدود 100 میلیون بیاد و کسی خرید کنه ولی مثل اینکه چینیا خیلی راحت بدون تهدید شدن بازارشون 100 میلیونو رد کردن و دارن به 200 میرسن ,شاید سال دیگه همین موقع برای خرید یه اشغال چینی نیاز به 400 تومن پول باشه ,از قیافش معلومه توی اولین افرود چجوری از هم می پاشه ,با این موتور و شتاب براحتی صدی 15 تا 20 لیتر می سوزونه ,خیلی جالبه که تمام حرف مسئولین برای واردات مربوط به مصرف و حجم موتور میشه ولی واقعا این موتور چینی 2.3 لیتری مصرف و الودگی بیشتری داره یا یه ژاپنی 3.5 لیتری ?
1397/2/25
بعضیا چند تا پیج ماشینی رو دنبال میکنن و چند تا عکس میبینن یطوری میگن که چینی آشغاله انگار خودشون بوگاتی سوار میشن.من ریکاور اتومبیل وارداتی هستم تو شمرون بگی فرشیدفر همه رنگشون میپره و اینو بگم مردم پولشو دارن دوس دارن چینی بخرن به کسی مربوط نیست .شما وانت مزدای ژاپنیتو سوار شو صفا ببر.
1397/2/25
شما همچین میگید اشغال انگار ما قطب خودروسازی جهان هستیم و همه وضعشون خوبه . داداش هر چقدر پول بدی همونقدر اش میخوری 100 میلیون پول میدی انتظار داری اندازه ماشین 500 میلیونی بهت سرویس بده
1397/2/25
چی میگییییییی؟!
داداش تا حالا لاستیک ماشین چینی رو از نزدیک دیدی که نظر میدی
رو هوا حرف زدن هنر نیست
با مدرک و سند و مطلع بودن هنره
1397/2/28
بایک آشغاله؟؟؟
میدونی بایک خریدار ساب سوئد بوده؟
1399/6/18
آشغال چینیییی. همچین میگی آشغال انگار ما خودمون چی تولید میکنیم
ولله همین به قول تو آشغال ها شرف داره به خودروی ایرانی.
1397/2/25
اشغال چینی
1397/2/25
قرمزه bj40 , و سیاهه bj80