موضوعات داغ

از سرمای قطب تا گرمای عربستان؛ آشنایی با آزمایشگاه فوق پیشرفته‌ فورد در آلمان + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تست و آزمایش خودروهای مدرن امروزی نیاز به زمان و امکانات زیادی دارد. در این بین فورد یکی از خودروسازانی است که کارهای زیادی را در زمینه ی تست خودرو انجام داده است. این خودروساز به تازگی یک مرکز تست شرایط آب و هوایی را با نام مرکز جان اندرو در کلن آلمان راه اندازی کرده است تا جدیدترین ساخته های خود را در آنجا مورد تست و آزمایش قرار دهد.
در این تاسیسات نخستین تونل باد دارای قابلیت شبیه سازی بارش برف شدید نصب شده است. همچنین این تونل باد می تواند شرایط فشار هوای ارتفاع 5200 متری را نیز فراهم کند که چنین ارتفاعی با ارتفاع کمپ شمالی کوه اورست یکسان است.
در این تاسیسات آزمایشگاهی همچنین امکان ایجاد دماهای مختلف نیز وجود دارد به طوری که می توان از منفی 44 درجه تا 55 درجه سانتی گراد را ایجاد کرد. در بخش رطوبت هوا نیز این تونل باد می تواند هوایی با رطوبت 95 درصد را نیز فراهم کند.
در خصوص ظرفیت این آزمایشگاه نیز باید عنوان کرد که امکان تست 10 خودرو به صورت همزمان در این آزمایشگاه وجود دارد.
شرایطی که این آزمایشگاه فراهم می کند به فورد این اجازه را می دهد که کارکرد و عملکرد محصولات خود را در شرایط آب و هوایی نامناسب تست کند. در حقیقت در این ساختمان شرایط آب و هوایی هر چهارسوی کره زمین وجود دارد و این امکان را به فورد می دهد تا بتواند بهترین محصولات را در کلاس خود تولید کند.
فورد در این تاسیسات دوام، کارایی، راحتی، سیستم ترمز، سیستم های الکترونیکی و سیستم تهویه ی خودروهای خود را آزمایش می کند. همچنین با قرار دادن خودرو در برابر باد شدید میزان کارایی برف پاک کن ها نیز آزمایش می شود.
در این تست این امکان وجود دارد تا مهندسین فورد ببینند برف پاک کن های خودرو در شرایط تغییرات سریع آب و هوا و یا بارش های سنگین چه عملکردی دارند.
اما مصرف انرژی این تاسیسات آزمایشگاهی نیز در نوع خود جالب توجه است. فراهم کردن این شرایط آب و هوایی نیاز در این آزمایشگاه به 1 مگاوات برق نیاز دارد که با این میزان برق می توان برق یک شهر کوچک 2400 نفره را تامین کرد. اما فورد این انرژی را از راه انرژی های پاک و تجدید پذیر در اسکاندیناوی تامین می کند تا به محیط زیست آسیبی نرسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد