موضوعات داغ

رنو ساندرو پرمیوم؛ تیونینگ اختصاصی خودروبانک روی رنو ساندرو

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
همانطورکه از اول سال جاری شمسی متوجه شده‌اید، خودروبانک اقدام به تهیه تیونینگ‌های اختصاصی و حرفه‌ای از خودروها معمول بازار کرده است. این اقدام که البته در سایت‌های معتبر دنیا نیز انجام می‌شود، پیشنهاد ما برای تیونینگ هر خودرو در قالب یک رندر است که در آن به جزئی‌ترین مسائل نیز توجه شده است. از کیت بدنه مناسب تا رینگ‌های بکار رفته و حتی تیونینگ فنی پیشرانه خودرو می‌تواند همگی از این خودرو، یک هاچ‌بک کاملاً جذاب بسازد.
رنو ساندرو جزو خودروهای پرفروش داخلی است که توسط پارس خودرو عرضه می‌شود اما چهره قدیمی و عدم عرضه نسل جدید آن همیشه جزو گله‌های مشتریان بوده و آن‌ها به خودرویی با چهره بروزتر و با هیجان‌تر احتیاج داشتند. در فیلم تست و بررسی رنو ساندرو می‌توانید به صورت کامل با این خودرو آشنا شوید. این تیونینگ می‌تواند این خودرو را به صورت کامل به یک خودروی با هیجان و سریع داخلی تبدیل کند.
قبل از این در سری تیونینگ‌های اختصاصی خودروبانک نگاهی به ام جی 360 توربو اسپرت و بسترن B30 اسپرت انداختیم که البته با استقبال بسیار خوب هواداران دو خودرو مواجه شدیم و به ما نیرو داد تا دیگر خودروهای بازار را نیز زیر تیغ جراحی ببریم.
حال به رنو ساندرو پرمیوم می‌رسیم. اسمی که خودروبانک برای این تیونینگ روی ساندرو قرار داده است. خودرویی که در تمامی زوایا دچار دگرگونی شده و شاید در نگاه اول به سختی بتوان آن را تشخیص داد.
در نمای جلو از یک بادی کیت جگوار F-Pace استفاده شده و چراغ‌های مخصوص روز نیز به آن اضافه شده است. اگر بیشتر دقت کنید روی سپر جلو سنسور پارک و البته چراغ‌شور نیز نصب شده است. چراغ‌های کوچک استاندارد جای خود را به نئون‌های کشیده داده‌اند اما کل چراغ تغییری نکرده است. همچنین درپوش موتور نیز تغییر کرده و روی چراغ‌ها آمده تا چهره رنو ساندرو را کمی خشن‌تر و جدی‌تر کند و برای این امر از براکت‌های ابرویی موجود در بازار و یا فایبرگلاس می‌توان به راحتی استفاده کرد. سقف خودرو تنها به طرح پانوراما درآمده اما به دلیل محدودیت‌های این خودرو امکان استفاده از سقف پانوراما روی این خودرو نیست.

نمای جلوی رنو ساندرو پرمیوم

نمای جلوی رنو ساندرو پرمیوم

در نمای کناری رینگ‌های 17 اینچی BBS با لاستیک‌های فاق 40 و پهنای 205 دیده می‌شود و همانند خودروهای قبلی این خودرو به سیستم تعلیق پنوماتیکی مجهز شده که کمپرسور آن در صندوق عقب قرار داده شده است. همچنین از یک فلاپ رکاب کوچک نیز در زیر درب‌ها استفاده شده است.
اما در نمای عقب کار سختی را پیش رو داشتیم چون واقعاً تبدیل چهره کنونی رنو ساندرو در این قسمت به یک خودروی پرهیجان کار ساده‌ای نبود. در نهایت به سپر هوندا سیویک هاچ‌بک 2017 رسیدیم که در زیر آن کیت اگزوز Remus خودنمایی می‌کند. خروجی‌های اگزوز این کیت همانند پورشه باکستر نسل قبل به صورت دوبل در وسط خودرو قرار داده شده است. همچنین یک اسپویلر کوچک نیز بالای شیشه عقب قرار داده شده است. چراغ‌های عقب البته تغییری نکرده و به همان مدل‌های استاندارد باقی مانده است.

نمای عقب رنو ساندرو پرمیوم

نمای عقب رنو ساندرو پرمیوم

اما به بخش فنی می‌رسیم. رنو ساندرو در حالت استاندارد به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند حداکثر 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن متر در دور 3750 را تولید کند. حقیقتاً این پیشرانه آنچنان استعداد تیونینگ ندارد و به نظر می‌رسد با تغییراتی روی ECU و نصب کیت اگزوز، تعویض منیفولد خروجی با هدرز به عددی نزدیک 120 الی 130 اسب بخار برسیم. عددی که اگرچه جذاب نیست اما برای یک هاچ‌بک شهری کوچک اقتصادی، عدد قابل قبولی نسبت به نسخه استاندارد محسوب می‌شود.
در نهایت باید گفت رنو ساندرو پرمیوم خودرویی بس جذاب‌تر از نظر ظاهری است و پیشنهاد اختصاصی خودروبانک برای تیونینگ این خودرو است که البته از نظر فنی نیز کمی ارتقاء نیز داشته است.

نظرات کاربران

28 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/31
خوشگل شده اما توش خیلی دره پیته، رنو دیگه
1397/2/31
خوبه،خسته نباشید.ولی ای کاش خودروهای تینیگ شدتون رو انقدر ارتفاعشو پایین نیارین.با حداقل امکانات یه تینیگ خوب انجام دادین ،اضافه کردن نوشته رنو یا ساندرو عین رنجرور(حروف جدا جدا) به زیر لوگو رنو اون قسمت رو از سادگی در میاره.
1397/2/31
کاش داخلش رو هم تغییر میدادین
1397/3/1
چه خوب شد انجام ندادن این حرکتی که شما گفتید رو ، خیلی خزه
1397/2/31
واقعا دمتون گرم، خیلی خوب همه چیز با هم ترکیب شده. رندر هم کیفیتش فوق العادست😎👌
1397/3/1
آفرین.دقت نکرده بودم
1397/2/31
آفرین خیلی کار خلاقانه جالبی هست، تیونینگ قشنگی شده خود ماشین خیلی کسل کننده است
1397/2/31
بهتون تبریک میگم درآوردنِ همچین کاری از یه ساندرو واقعا سخته خودم که عاشق عکس دومیه شدم خیلی عالیه 😜😜😜
1397/2/31
این ماشین اینقدر بدترکبیه که هیچ درمانی جواب نمیده.
1397/2/31
خدا قوت. واقعا خوب در اومده چهره ی خشن و جدی پیدا کرده و نمیشه به کارتون اشکالی وارد کنیم.مرسی از سایت خوبتون
1397/2/31
با این ماشین چی کار میکنید؟میفروشینش؟چه قدر خرج شده برای این ماشین؟
1397/2/31
یعنی نمی‌فهمی این ایونینگ فوتوشاپه،چندسالته؟
1397/3/1
این فتوا شاپه
1397/2/31
خیلی خوب شد. ولی چقدر شما به سپر بی ام دبلیو علاقه دارید که رو همه میزارید؟
1397/2/31
سلام، واضحه سپرها فقط یه رندر یا فتوشاپ هستند، مخصوصاً با توجه به نمای پشت و نوری که روی لاستیک ها افتاده. سایه ی لاستیک ها در عکس نمای بغل هم غیر معقوله. سپر عقب در عکس نماش بغل اصلاً نیستند! اما به هر حال سپر ها واقعاً باحال شدند. کاش عکس های بیشتری میذاشتید. این کار رو عملی کنید حتماً طرفدارهای خیلی زیادی داره.
1397/2/31
خخخخ ای خدا فقط اینه هاشو
1397/2/31
زیبا شده
بفرستید برای پارس خودرو! اگر پارس خودرو ساندرو رو با این چهره مونتاژ کنه کمتر از 70 میلیون نمیده!!
1397/2/31
آقا.این بابا پلت فرمش زشته کارشم نمیشه کرد.کلا ضایع از اب در اومده.
1397/3/1
سلام خسته نباشید واقعا کارتون عالیه تو ایران بی سابقه بوده همچین تیون حرفیه ای واقعا کارتون حرف نداره امیدوارم همینطور با قدرت ادامه بدین فقط اگه میشه به دنا پلاس توربو ام فکر کنید به نظرم اگه یه تیون خوب بشه با قدرت موتور و آپشناش میتونه گذینه ی خیلی جذاب و مناسبی باشه بازم خسته نباشید.
1397/3/1
این که فقط بیرون ماشینه که البته بد نشده ولی باز هم خیلی تغییری نکرده ! ولی از خود ساندرو بهتره. توی ماشین به نظر من مهم تره چون داخلی ماشین رابط کاربری راننده است و لذا مثل بیرون ماشین داخلش هم اهمیت داره
1397/3/4
من برای داخل کابین هم ایده ی خیلی خوبی دارم که عکس هاشو برای خودرو بانک ارسال کرم امیدوارم داخل سایت قرار بده تا شما هم استفاده کنید
1397/3/1
ولی خیلی خفن شده.ولی کاش همین طوری هم تو پارس خودرو مونتاژ میشد(ولی نمی شه)
حیف این استعدادها که تو این ممکلکت داره می سوزه
1397/3/2
سلام و عرض قبولی طاعات
اگه زحمت بکشید یه داستر رو تیون کنین خیلی عالیه میشه
ماشین ساده و بی دردیه جون میده برا این کار...
بابت زحماتتون سپاسگزارم.
1397/3/4
سلام
من یکی دو بار ماشینی تویه خیابون دیدم که شبیه ساندرو بود ولی تقریبا شاسی بلندتر نسبت به ساندرو و ساندرو استپ وی ؟ اسمش چیه ؟ یا من اشتباه دیدم
1397/3/5
سلام
بنظر من مشکل ظاهر ساندرو و ال-90 بیشتر به داشبورد برمیگرده تا ظاهر ماشین. گرچه ظاهر آنها چندان عامه پسند نیست ولی در استپ وی بهتر شده است.
1397/3/5
ای خدا چقدر این ماشین زشت ، بی کیفیت و مضخرفه . خدارو شکر بعد از خرید کم تر از یک هفته فروختمش و x22 اتوماتیک اسپرت خریدم . درسته یکم گرونتره ولی از هر لحاظ عالی هست x22
1397/3/6
تیتر خبر نوشته «تیونینگ اختصاصی خودرو بانک روی رنو ساندرو» یعنی همین خودرو بانک این ماشینو تیون کرده؟////////////////:
1397/3/6
کاش رو h30 cross هم انجام بدید