موضوعات داغ

نسخه تولید محدود بی ام و M3 با پسوند CS معرفی شد

عکس مطلب اول
تصویر نسل فعلی سری 3 دوباره تیتر خبرها می شود زیرا یک مجموعه گسترده تر از تصاویر این خودرو منتشر شده است که مدل بسیار محبوب M3 را در پیست و در حال رانندگی در یک مسیر خوش منظره در باواریا نشان می دهد.
برخلاف M2 کامپتیشن و M5 کامپتیشن که اخیرا رونمایی شد، M3 CS یک مدل مستقل نیست زیرا تنها یک نسخه ویژه تولید محدود است. بی ام و حدود 1200 دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد که حدود 550 تای آنها روانه بازار امریکا خواهند شد. پسوند CS به معنای انبوهی از تغییرات گسترده نسبت به M3 استاندارد است که مهمترین تغییر آن کاهش وزن 50 کیلوگرمی است که در اثر استفاده وسیع از فیبرکربن حاصل شده است. به عنوان مثل کاپوت این خودرو را در نظر بگیرید که از فیبرکربن پلیمری تقویت شده ساخته شده و نسبت به کاپوت M3 استاندارد 25 درصد سبکتر است.
علت اینکه دیفیوزر عقب (که از جنس فیبرکربن پلیمری تقویت شده است) آشنا به نظر می رسد این است که از M4 CS به این خودرو منتقل شده است. سیستم اگزوز اسپرت با طراحی ویژه برای M3 CS و بعضی از دیگر اجزای نمای خارجی آن باعث می شوند این نسخه ویژه برجسته تر به نظر برسد. یک مثال بارز رینگ های 19 اینچی جلو و 20 اینچی عقب از جنس آلیاژ فورج است که طرح آنها برگرفته از رینگ های مدل های مسابقه ای M4 است که در مسابقات DTM رقابت می کنند. می توان دیسک ترمزهای کربن سرامیکی نیز برای M3 CS سفارش داد که قدرت توقف فوق العاده ای را تضمین می کنند.

بی ام و M3 CS

بی ام و M3 CS


بی ام و M3 CS

بی ام و M3 CS

اگر بخواهیم ایرادی از این خودرو بگیریم باید به فقدان گیربکس دنده دستی برای آن اشاره کرد. البته نمی توان با اطمینان گفت که بسیاری از افراد دلشان برای این گیربکس تنگ می شود زیرا با گیربکس 7 دنده دابل کلاچ این خودرو می توان دنده ها را به صورت دستی از طریق شیفترهای پشت غربیلک فرمان تعویض کرد. قدرت موتور این خودرو 460 اسب بخار است که نسبت به M3 کامپتیشن 10 درصد بیشتر است. قدرت این موتور از طریق گیربکس 7 دنده مذکور به چرخ های عقب منتقل می شود. گشتاور M3 CS با 50 نیوتن متر افزایش به 600 نیوتن متر رسیده است که می تواند این خودرو را در عرض 3.9 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو روی 280 کیلومتر در ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.

کابین بی ام و M3 CS

کابین بی ام و M3 CS


موتور بی ام و M3 CS

موتور بی ام و M3 CS

عکس های جاسوسی حاکی از آن است که بی ام و در حال حاضر در حال انجام آزمایشات حرفه ای با نسل بعدی M3 است، بنابراین احتمال دارد حدودا تا اواخر این دهه شاهد معرفی آن باشیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/2
بهترین سدان کاربردی دنیا
1397/3/2
نهایتتت یک بی ام و با پکیج M Power///
1397/3/4
همش افسوس همش همش یه جوون ایرانی اگر بخواد حلال کار کنه حتی اگر ماشین وارد هم بشه دستش بهش نمیرسه عمرا