موضوعات داغ

جشن تولید صدمین بوگاتی شیرون؛ جواهر متحرک 3.34 میلیون دلاری

عکس مطلب اول
بوگاتی از اواخر سال 2016 تاکنون شیرون را به صورت دست ساز تولید کرده است و اکنون کارکنان شرکت بوگاتی واقع در مولشایم فرانسه به مناسبت یک نقطه عطف مهم در تولید این خودرو گرد هم آمده اند. این برند که زیر مجموعه گروه فولکس واگن است صدمین شیرون (از مجموع 500 دستگاه) را برای یک مشتری ثروتمند از خاورمیانه که ساکن شبه جزیره عربستان است تولید کرده است.
سالیانه حدود 70 دستگاه از این ابرخودرو ساخته می شود و این نمونه خاص کاملا بر اساس سلیقه مالک آن تولید شده است. مالک آن رنگ آبی تیره با جلای مات را انتخاب کرد که برای اولین بار از این رنگ در شیرون استفاده می شود. کالیپرهای ترمز به رنگ قرمز تیره مکمل رنگ تیره دوست داشتنی این خودرو هستند و خطوط قرمز در طرفین بدنه تضاد زیبایی با این رنگ ایجاد می کنند. داخل کابین که مملو از پوشش چرم است باز هم عمدتا از رنگ قرمز استفاده شده است.
قیمت این خودرو حدود 3.34 میلیون دلار بر اساس نرخ فعلی ارز است که تقریبا 300 هزار دلار بیشتر از قیمت یک شیرون استاندارد در ایالات متحده است. افرادی که استطاعت خرید این خودرو را ندارند می توانند دلشان را به این موضوع خوش کنند که به زودی یک مدل لگو تکنیک از بوگاتی شیرون معرفی می شود!
بوگاتی برنامه پرمشغله ای پیش رو دارد زیرا بیش از 300 نفر جانشین ویرون را سفارش داده اند و به همین دلیل بوگاتی اعلام کرده که دفتر سفارشات این شرکت کاملا پر شده است و با نهایت سرعت در حال تولید شیرون است. بوگاتی اخیرا یک مدل اسپرت و سبک تر از شیرون را معرفی کرد و به صورت غیر علنی یک نسخه ویژه جنجال برانگیز را معرفی کرده که قرار است دیر یا زود رونمایی شود.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون


بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

احتمالا رساندن این خودرو به حداکثر سرعت برای بیشتر خریداران آن که مشتاقند مالک سریعترین خودروی تولید سری جهان باشند جذابیت دارد. (رکورد فعلی حداکثر سرعت، 447 کیلومتر در ساعت و متعلق به کونیخ زگ آگرا RS است). اما استفان وینکلمن رئیس بوگاتی چند ماه پیش گفت که احتمال دارد چنین اتفاقی رخ ندهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/8
خاک دو عالم تو سر خودروسازهای ایران و حامیان دزد و غارتگرشان.