موضوعات داغ

نگاهی به رنجر؛ امید فورد برای شکست تویوتا هایلوکس افسانه ای

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شاخه استرالیایی فورد مشخصات مدل 2019 فورد رنجر را اعلام کرد و قرار است که این خودرو با قیمت پایه 27 هزار و 990 دلار استرالیا وارد بازار این کشور شود.
مدل جدید وبهینه سازی شده فورد رنجر هفته‌ی گذشته رونمایی شد و فورد تغییرات و زیادی را در تیپ های مختلف این خودرو اعمال کرده است.
مدل پایه‌ی رنجر XL است که در مدل های تک کابین، یک و نیم کابین و دو کابین قال خریداری است. این مدل به درب محل بار آسان بازشو و سیستم تعلیق بهینه سازی شده فورد مجهز است تا پایداری و کنترل آن بهبود پیدا کند. همچنین فورد دوربین دید عقب رنگی و سنسورهای پارک عقب را نیز به این مدل اضافه کرده است.
از مشخصه های اصلی مدل XL باید به رینگ های 16 اینچی فولادی، تهویه دستی، پوشش کف وینیل، پاور ویندوز، اینورتر 230 ولتی، چراغ های خودکار، سیستم صوتی Sync 1 به همراه نمایشگر 4.2 اینچی رنگی، بلوتوث، پخش CD، کروز کنترل و لیمیتر، قفل دیفرانسیل، سیستم کنترل پایداری۷ سیستم کنترل حرکات تریلر و سیستم حرکت در سراشیبی را نام برد.
مدل XL با دو موتور عرضه خواهد شد که یکی 2.2 لیتری توربو دیزل با قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن متر و دیگری موتور 5 سیلندر 3.2 لیتری دیزلی با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 470 نیوتن متر است. برای انتقال قدرت نیز می توان گیربکس 6 دنده دستی و یا 6 دنده خودکار را انتخاب کرد.

فورد رنجر

فورد رنجر

مدل بعدی XLS است که دارای امکانات اضافی همچون سنسورهای پارک جلو، رینگ های 16 اینچی آلیاژی، نمایشگر 8 اینچی، رهیاب ماهواره ای، تهویه دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون کلید و دستگیره درها و جلوپنجره‌ی کرومی است.
این مدل تنها با پیشرانه‌ی 3.2 لیتری قابل خریداری است.
سومین مدل این خودرو تیپ XLT است که 50 هزار دلار استرالیا قیمت دارد. این مدل پر فروش ترین نسخه‌ی فورد رنجر است و در مدل جدید دیگر نسخه‌ی تک دیفرانسیل دنده دستی از این تیپ حذف شده است.
برای این مدل یک موتور 2 لیتری دو توربو دیزلی با حجم 2 لیتر موجود است که 210 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد و در کنار آن یک گیربکس 10 دنده اتوماتیک نیز به کار گرفته شده است. این موتور با موتور فورد رنجر راپتور یکسان است.

فورد رنجر

فورد رنجر

این مدل همچنین به سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم پارک نیمه اتوماتیک مجهز است.
سایر تغییرات این مدل شامل چراغ های HID، چراغ های روشنایی در روز LED، سیستم ورود و استارت بدون کلید،آینه های تاشوی برقی، رینگ خای 17 اینچی، نمایشگر 8 اینچی، فرمان و دسته دنده چرمی، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم استاپ/استارت و تریم داخلی جدید هستند. البته سیستم استاپ/استارت در مدل 3.2 لیتری دنده اتوماتیک موجود نیست.
فورد برای رنجر 2019 پکیجی با نام Tech Pack را نیز ارایه می کند که این پکیج شامل کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص علایم جاده، سیستم هشدار هوشیاری راننده، سیستم هشدار تصادف، سیستم هشدار بین خطوط و چراغ های هوشمند می شود. با پرداخت 750 دلار می توان در کنار این پکیج رینگ های 18 اینچی مشکی رنگ را نیز دریافت کرد.

فورد رنجر

فورد رنجر

آخرین تیپ فورد رنجر 2019 نیز تیپ وایلدترک است که همانند مدل XLT از موتور 2 لیتری و گیربکس 10 دنده بهره مند است ولی می توان آن را با موتور 3.2 لیتری نیز سفارش داد.
این مدل در کنار امکانات مدل های قبلی گرمکن صندلی های جلو و تودوزی چرمی نیز دارد.
در خصوص توانایی های باربری فورد رنجر نیز باید اشاره کرد که مدل 3.2 لیتری و 2 لیتری می توانند تا 3500 کیلوگرم بار را یدک کشی کنند و مدل 2.2 لیتری نیز نیز توانایی یدک کشی باری به وزن 2500 کیلوگرم را دارد.
فورد مدل رنجر 2019 را به همراه گارانتی 5 ساله بدون محدودیت کیلومتر عرضه می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد