موضوعات داغ

راه اندازی مرکز تحقیقاتی بزرگ BMW در پکن؛ توسعه سری هفت خودران در سرزمین اژدها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که می‌دانید، کشور چین با جمعیت بسیار بالای خود به عنوان بزرگ‌ترین بازار اتومبیل جهان شناخته می‌شود و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دنبال عرضه محصولات خود در این کشور باشند و بسیاری از آنان محصولات اختصاصی تنها برای بازار چین تولید کرده‌اند. حال در این بین شرکت خودروسازی BMW به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان خارجی که در بازار چین فعالیت می‌کند، یک مرکز تحقیقاتی بزرگ در شهر "پکن" راه اندازی می کند تا اهمیت بازار چین برای این خودروساز آلمانی را نشان دهد.
با استفاده از این مرکز تحقیقاتی، کمپانی خودروسازی "بی ام و" می‌تواند به توسعه برنامه‌های خود در کشور چین سرعت بخشیده و همچنین می‌تواند برنامه‌های بین المللی خود را در این مرکز دنبال کند. گفتنی است که این مرکز علاوه بر دوره‌های آموزشی متعدد در زمینه‌های مختلف، می‌تواند به توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار BMW کمک کند و مسئولیت‌های مدیریتی، مراکز تست و اعتبارسنجی و یا حتی توسعه خدمات و سیستم‌های جدید را برعهده داشته باشد.
منابع خبری مدعی هستند که در این مرکز چیزی حدود 1100 نفر مشغول بکار خواهند بود و یکی از برنامه‌های اصلی این مرکز، توسعه و آزمایش سیستم‌های رانندگی خودکار است. طبق ادعای منابع خبری، کمپانی خودروسازی BMW اولین مجوزهای خود را برای تست وسایل نقلیه خودران در کشور چین دریافت کرده است و این مجوز می‌تواند شرکت خودروسازی BMW را در این عرصه مهم وارد کند. در حال حاضر 60 کارشناس بر روی سیستم‌های رانندگی خودکار این شرکت کار می‌کنند و تاکنون آزمایش‌های متعددی بر روی "بی ام و سری 7" انجام شده است تا به سیستم‌های رانندگی خودکار مجهز شود.
در رابطه با این مرکز مهم تحقیقاتی، رئیس هیت مدیره شرکت خودروسازی "بی ام و" از اهمیت بالای کشور چین صحبت کرده و در ادامه افزوده است که این مرکز می‌تواند در زمینه توسعه بهتر و سریع‌تر سیستم‌های محرک الکتریکی و یا حتی به هوشمندسازی محصولات ما از جمله توسعه سیستم‌های مستقل از راننده کمک کند. در حال حاضر کشور چین برای ما اهمیت بسیار بالایی داشته و بازار اصلی ما برای فعالیت و توسعه سیستم‌های جدید خواهد بود و ما انتظار داریم که افزایش فعالیت‌های تحقیقاتی ما در کشور چین و همکاری با شرکت‌های فناوری بتواند به توسعه بهتر برنامه‌های ما کمک کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد