موضوعات داغ

معرفی بی ام و X5 جدید با ظاهری آشنا و انبوهی از فناوری های پیشرفته + فیلم

عکس مطلب اول
معرفی بی ام و X5 جدید با ظاهری آشنا و انبوهی از فناوری های پیشرفته


سال 1999 اولین نسل بی ام و X5 معرفی شد که اولین عرض اندام این برند در کلاس SUVهای لوکس بود. از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی در این خودرو رخ داده که از طراحی ظاهری تا پلتفرم و طراحی داخلی آن را در بر می گیرد. بی ام و X5 جدید طراحی داخلی و خارجی بسیار جذاب تر و فرهیخته تری دارد و آماده نبرد با نسخه به روز شده مرسدس GLE است.
روز پنجم ژوئن روز بزرگی برای SUVهای لوکس آلمانی بود زیرا در این روز ابتدا آئودی Q8 و مدتی بعد نسل چهارم بی ام و X5 معرفی شدند. SUV جدید بی ام و ظاهر عضلانی تری دارد و از فناوری های بسیار بیشتری برخوردار شده است.
ابعاد بی ام و X5 مدل 2019 نسبت به مدل قبلی خود بزرگتر شده است و اکنون طول آن 36 میلی متر، عرض آن 66 میلی متر و ارتفاع آن 19 میلی متر افزایش یافته است. فاصله محوری آن نیز با 42 میلی متر افزایش به 2975 میلی متر رسیده است.
بی ام و X5 جدید ظاهر آشنای یک SUV را حفظ کرده است اما اکنون مجهز به یک جلوپنجره با حفره های بسیار بزرگتر شده است. اکنون چراغ های جلوی LED با سیستم تنظیم ارتفاع نور خودکار جزو امکانات استاندارد این خودرو است و چراغ های لیزری بی ام و جزو امکانات سفارشی است. در قسمت عقب یک دریچه دو قسمتی برای بارگیری وجود دارد که بار زدن اشیای کوچک را آسانتر می کند. باز و بسته شدن خودکار هر دو قسمت این دریچه یک آپشن سفارشی است.
داخل کابین یک جفت صفحه نمایش 12.3 اینچی وجود دارد که یکی از آنها برای صفحه پشت آمپر و دیگری برای سیستم سرگرمی است. سرنشینان جلو از صندلی های قابل تنظیم برقی مجهز به سیستم گرمایش برخوردار می شوند. سیستم تهویه و ماساژ برای این صندلی ها سفارشی است. مشتریان می توانند کابین خودروی خود را با انتخاب دکمه های شیشه ای و سیستم صوتی Bowers & Wilkins با 20 بلندگو و توان 1500 وات ارتقا دهند.
اگر نیاز به حمل تعداد بیشتری سرنشین دارید در ماه دسامبر ردیف سوم صندلی به جمع امکانات سفارشی این خودرو اضافه می شود. در مدل 7 نفره X5 جدید که با سه ردیف صندلی به فروش می رسد، دکمه هایی برای جا به جایی، خم کردن و خواباندن پشتی صندلی ردیف دوم به صورت برقی وجود دارد.
خریداران می توانند X5 xDrive40i با موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ را انتخاب کنند که 335 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا 60 مایل آن 5.3 ثانیه است. گزینه دیگر X5 xDrive50i با موتور V8 توربوشارژ با حجم 4.4 لیتر است که 456 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا 60 مایل آن 4.6 ثانیه است. هر دو پیشرانه همراه با گیربکس 8 دنده اتوماتیک و سیستم 4 چرخ محرک ارائه می شوند. سیستم قفل دیفرانسیل عقب نیز یک آپشن سفارشی است.
با توجه به اینکه بی ام و X5 جدید مجهز به ضربه گیرهای دینامیکی استاندارد است باید سواری راحتی داشته باشد. خریداران می توانند سیستم تعلیق تطبیقی M Professional را انتخاب کنند که سیستم کنترل فعال انحرافات عرضی بدنه (برای کاهش بادی رول هنگام دور زدن) و سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب نیز همراه با آن ارائه می شوند. علاوه بر این، برای سواری نرم تر می توان سیستم تعلیق بادی برای بی ام و X5 جدید سفارش داد که قادر است ارتفاع خودرو را به اندازه 4 سانتی متر افزایش یا کاهش دهد.
بی ام و X5 جدید به صورت استاندارد مجهز به امکانات دستیار راننده است که رانندگی با آن را آسان تر می کنند. این امکانات شامل سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم اخطار تصادف از جلو و عقب، سیستم شناسایی عابرین پیاده و سیستم جلوگیری از تصادفات شهری یا کاهش آسیب ناشی از آن است. مجموعه سیستم های فعال برای بهبود رانندگی گزینه قابل سفارش دیگر است که امکانات اضافی آن سیستم بهبود رانندگی در ترافیک های طولانی، سیستم کمکی حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم تعویض لاین خودکار و سیستم کمکی گریز از تصادف با کمک به راننده در هدایت فرمان است.
بی ام و X5 مدل 2019 در ماه نوامبر وارد بازار امریکا می شود ولی بی ام و تا نزدیک شدن به ماه نوامبر، قیمت آن را اعلام نخواهد کرد. فروش این خودرو در سرتاسر جهان نیز از ماه نوامبر آغاز می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد