موضوعات داغ

استونی هم خودروساز شد؛ سه چرخه ای برقی با طراحی کلاسیک

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
کشور استونی هیچگاه به خاطر تولید خودرو معروف نبوده است اما شخصی به نام رومن مالجار یک کمپانی خودروسازی به نام Nobe را در این کشور تاسیس کرده است و خودروی الکتریکی سه چرخه ای را با نام Nobe 100 رونمایی کرده است.
این خودرو که دارای طراحی کلاسیک است می تواند به سرعت 110 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و شعاع حرکتی آن نیز 220 کیلومتر است. کمپانی سازنده اعلام نکرده است که Nobe 100 چقدر قدرت دارد و یا از چند موتور الکتریکی استفاده می کند اما اعلام شده است که این خودرو تمام چرخ محرک است و باتری های آن تنها در 2 ساعت شارژ می شوند.

Nobe 100

Nobe 100

طراحی Nobe 100 بسیار کلاسیک است وباید به دستگیره های درب کرومی، چراغ های گرد، جلوپنجره کرومی و قالپاق های کرومی این خودرو اشاره کرد. حتی تایرهای این خودرو نیز دارای حاشیه‌ی سفید هستند.

Nobe 100

Nobe 100

در داخل کابین نیز باید به غربیلک فرمان نازک و داشبورد کلاسیک که تنها دو دایره را در خود جای داده است اشاره کرد. سازنده اعلام کرده است که فضای داخلی این خودرو می تواند 3 سرنشین را به همراه وسایلشان در خود جای دهد.
خودروی Nobe 100 تماما از مواد قابل بازیافت و قطعات قابل تعویض ساخته شده است تا به این ترتیب بتوان این خودرو را برای سالیان سال مورد استفاده قرار داد. همچنین سقف این خودرو نیز قابلیت جدا شدن دارد.

Nobe 100

Nobe 100

تولید Nobe 100 هنوز آغاز نشده است و در صورتی آغاز خواهد شد که شرکت سازنده بتواند سرمایه ای به میزان 1.2 میلیون دلار را جذب کند. فعلا تنها 38 درصد این مبلغ فراهم شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/18
این بزرگوار کاری متفاوت و البته بسیار زیبا انجام دادن!
ای کاش خودروساز های ما هم بعد از این همه سال درجا زدن ذره ای به خودشان بیایند و قدم در راه یک پیشرفت واقعی بگذارند.
البته تا زمانی که ما مردم انتظارات خودمان را در حد دنا، کوییک و ... محدود کنیم و خودرو های صفر ولی بی کیفیت و فاقد تکنولوژی امروز آنها را بخریم، این آرزو هیچگاه عملی نخواهد شد همانگونه که تا امروز نشده است!
1397/3/19
ما هم خودرو سازیم. البته از درب عقب.خخخخخخ