موضوعات داغ

ساخت اتریش؛ تولید نسل جدید بی ام و Z4 با تکنولوژی مشترک با تویوتا سوپرا رسما آغاز می شود

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی مگنا استیر رسما اعلام کرد که برنامه هایی دارد که در اواخر سال 2018 تولید بی ام و Z4 جدید را در کارخانه خود در شهر گراتس اتریش آغاز کند و به این ترتیب صحت سال ها شایعات در مورد تولید بی ام و Z4 تایید شد. در این لحظه، این شرکت به این موضوع که آیا تویوتا سوپرای جدید را نیز در این کارخانه تولید می کند یا نه اشاره ای نکرده است ولی به احتمال زیاد این خودرو را نیز تولید خواهد کرد زیرا پلتفرم آن با بی ام و Z4 جدید یکسان است.
گانتر اپفالتر رئیس مگنا Europe و مگنا استیر هنگام اعلام تولید بی ام و Z4 جدید گفت:
« بسیار خوشحالیم که می توانیم روابط خود با گروه خودروسازی بی ام و را بیش از پیش تقویت کنیم و با مسئولیت های جدید مانند تولید این خودرو، همچنان جایگاه کلی خود را در صنعت خودرو تثبیت کنیم. »
در سال 2016 روزنامه اتریشی Kleine Zeitung ابتدا گزارشی درباره تولید احتمالی بی ام و Z4 و تویوتا سوپرا در مگنا استیر منتشر کرد و در این گزارش حتی تاریخ شروع تولید سال 2018 ذکر شده بود. در آن زمان ظاهرا این کارخانه برنامه ریزی کرده بود تا سالیانه 60 هزار دستگاه از این دو خودرو تولید کند. اخیرا هنگامی که مگنا استیر از تایید یا رد این موضوع که آیا در حال تولید Z4 و سوپرا است خودداری کرد، نشریه Automotive News Europe این شایعه را دوباره زنده کرد.
بی ام و هم اکنون با اعلام مشخصات M40i که مدل برتر Z4 جدید است، یک کمپین تبلیغاتی رسمی برای این خودرو راه انداخته است. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر خطی توربوشارژ، ترمزهای متعلق به بخش M بی ام و، ضربه گیرهای تطبیقی، ارتفاع پایینتر و تایرهای تهاجمی تر برخوردار خواهد شد. طبق گزارشات مدل های پایینتر از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ نیرو می گیرند که در مدل پایه s20i 180 اسب بخار و در مدل s30i 250 اسب بخار قدرت تولید می کند. در عکس های جاسوسی از کابین Z4 جدید، یک صفحه نمایش دیجیتالی و جدیدترین سیستم عامل نسخه 7.0 iDrive بی ام و نمایان است.

بی ام و Z4 جدید با پوشش استتار

بی ام و Z4 جدید با پوشش استتار


بی ام و Z4 جدید با پوشش استتار

بی ام و Z4 جدید با پوشش استتار


عکس جاسوسی از کابین بی ام و Z4 جدید

عکس جاسوسی از کابین بی ام و Z4 جدید

بی ام و قصد دارد در یک رویداد اختصاصی در تابستان امسال از Z4 جدید رونمایی کند و سپس در ماه اکتبر در نمایشگاه خودروی پاریس دوباره آن را در معرض نمایش بگذارد. تابستان سال گذشته بی ام و در گردهمایی Monterey Car Week در پبل بیچ از مدل مفهومی Z4 رونمایی کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد