موضوعات داغ

تعداد زیادی از خودروهای کیا و هیوندای خود به خود آتش می گیرند

عکس مطلب اول
مرکز نظارت بر سیستم‌های ایمنی خودرو موسوم به "CAS" یک درخواست برای سازمان ایمنی NHTSA ارسال کرده است تا برخی از مدل‌های تولید شده توسط هیوندای و شرکت خودروسازی کیا را مورد بررسی قرار دهد، زیرا گزارش و شکایت‌های زیادی مبنی بر آتش سوزی‌های خودبه‌خود و غیرمرتبط با تصادف گزارش شده است.
این شکایت‌ها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از وسایل نقلیه تولید شده توسط شرکت خودروسازی "کیا" و "هیوندای" مشکل آتش سوزی در مدل‌های مشترک دارند. در مجموع پیش بینی می‌شود که چیزی حدود 2.2 میلیون وسیله نقلیه مختلف از کیا و هیوندای در مدل‌های 2011 الی 2014 در این لیست قرار گیرند و در حال حاضر 120 شکایت در مورد آتش سوزهای بدون تصادف به موسسه ایمنی NHTSA گزارش شده و همچنین 229 شکایت جداگانه برای سیم‌های ذوب شده در مجموعه موتور، سیم مربوط به فندک ماشین و یا حتی پخش بوی ناشی از سوختن ثبت شده است.
مدل‌های مورد بحث عبارتند از کیا سورنتو و خودروی کیا اپتیما در مدل‌های 2011 الی 2014 میلادی و همچنین در بین محصولات هیوندای، به مدل‌های شاسی بلند هیوندای سانتافه و یا هیوندای سوناتا در مدل‌های 2011 الی 2014 اشاره شده است که در مجموع بیش از 2.2 میلیون اتومبیل را در لیست خود قرار می‌دهد. هرچند گفته می‌شود که محصولات کیا در کارخانه "جورجیا" و محصولات هیوندای در "آلاباما" ساخته شده‌اند.
در یکی از شکایات آمده است که بعد از پارک خودروی هیوندای سانتافه در مدل 2012 به مدت 1 ساعت در محیط بیرون، خود به خود شروع به آتش گرفتن کرده و نابود می‌شود. تحقیقات بر روی این اتومبیل نشان داد که مجاورت برخی از سیم‌ها به پیشرانه اتومبیل باعث ذوب شدن آنان شده و سپس آتش سوزی رخ داده است. حال باتوجه به گزارش‌های صورت گرفته، موسسه ایمنی NHTSA ایالات متحده آمریکا مجبور است که ظرف 120 روز آینده به درخواست‌ها پاسخ داده و احتمالا دستور فراخوان را برای شرکت های خودروسازی صادر کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد