موضوعات داغ

مشخصات اولیه از پورشه تایکان؛ رقیب آلمانی تسلا چه مشخصاتی دارد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
سال قبل بود که پورشه از اولین خودروی الکتریکی خود با نام Mission E رونمایی کرد، در ادامه نگاهی به مشخصات این خودرو خواهیم داشت. اولین چیزی که اعلام شده است این است خودرو با نام تایکان وارد بازار خواهد شد و تولید آن سال آینده آغاز می شود.
تایکان یک کلمه متعلق به منطقه اوراسیا است که به معنای اسب جوان است. پورشه تایکان مجهز به دو موتور برقی است که مجموعا توانی معادل 590 اسب بخار را تولید می کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 3.5 ثانیه است و در 12 ثانیه نیز می تواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تست های انجام شده روی این خودرو نیز نشان می دهند که پورشه تایکان با هر بار شارژ توانایی طی کردن 500 کیلومتر را دارد.
پورشه تایکان نخستین بار با نام Mission E و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2015 رونمایی شد و مدل مفهومی استیشن واگن این خودرو نیز سال 2018 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.
تولید این خودرو در کارخانه پورشه در زوفنهاسن انجام خواهد شد. پورشه همچنین اعلام کرده است که سرمایه گذاری خود در بخش خودروهای برقی را تا سال 2022 به دو برابر افزایش خواهد داد و به 6 میلیارد یورو خواهد رساند. در این بین 500 میلیون یورو نیز هزینه تولید نسخه های دیگری از پورشه تایکان خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد