موضوعات داغ

رقیب جنتلمن برای ب ام و M5 و مرسدس بنز E63 S؛ آستون مارتین رپید AMR با 580 اسب بخار قدرت

عکس مطلب اول
آستون مارتین از محصول بخش موتور اسپرت AMR خود که یک نسخه ارتقا یافته و تولید محدود از رپید سدان است رونمایی می کند. این خودرو از نظر آستون مارتین یک سدان 4 در ایده آل برای سفرهای راحت با سرعت بالا است و قصد دارد فقط 210 دستگاه از آن تولید کند. قیمت این خودرو در ایالات متحده از 240 هزار دلار شروع می شود و تحویل آن به مشتریان در سه ماهه چهارم سال 2018 آغاز می شود.
رپید AMR همچنان از موتور V12 تنفس طبیعی آستون مارتین استفاده می کند که اکنون 580 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت و گشتاور رپید S به ترتیب 552 اسب بخار و 630 نیوتن متر است. اصلاحات انجام شده برای استخراج این قدرت اضافی شامل منیفولد هوای بزرگتر و راهگاه های ورودی هوای دوگانه (رانرها) با طول متغیر است. با این تغییرات رپید AMR می تواند در مدت 4.2 ثانیه به 60 مایل در ساعت برسد و در نهایت تا 330 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
آستون مارتین برای مهار این قدرت اضافه، ضربه گیرهای تطبیقی سه حالته برای رپید AMR نصب کرده و ارتفاع آن تا سطح زمین را 10 میلی متر کاهش داده است. این خودرو به صورت استاندارد مجهز به دیسک ترمزهای کربن سرامیکی است که در جلو از کالیپرهایی با 6 پیستون و در عقب از کالیپرهایی با 4 پیستون برخوردار است. این سدان از مجاری بهبودیافته هوارسانی به سیستم ترمز و صفحه گردگیر ترمز که متعلق به مدل ونکوئیش S است بهره می برد که طبق گفته آستون مارتین در خنک کردن دیسک ترمزها تاثیر گذار هستند.
در نسخه تولیدی رپید AMR نشانه هایی از مدل مفهومی رپید AMR مدل 2017 به چشم می خورد مانند استفاده از فیبرکربن در اسپلیتر جلو، رکاب های جانبی، اسپویلر روی در صندوق و دیفیوزر عقب. در کاپوت فیبرکربنی این خودرو دریچه های بزرگی نزدیک هر یک از گوشه های شیشه جلو وجود دارد و در قسمت های پایین نمای جلو، چراغ های مدور روشنایی روز LED وجود دارند. در قسمت عقب 4 لوله اگزوز نمایان هستند و آستون مارتین خاطرنشان می سازد که صدای خشن این اگزوزها سزاوار برند AMR است. رپید AMR مجهز به رینگ های فورج 21 اینچی است که پره هایی با طرح پیچیده شبیه حرف X دارند و تایرهای آن از نوع میشلین سوپر اسپرت است.

آستون مارتین رپید AMR

آستون مارتین رپید AMR


آستون مارتین رپید AMR

آستون مارتین رپید AMR


کابین آستون مارتین رپید AMR

کابین آستون مارتین رپید AMR

داخل کابین، کنسول وسط فیبرکربنی رپید AMR در سرتاسر طول خودرو امتداد یافته است. صندلی ها از تودوزی آلکانترا برخوردار هستند و مشتریان می توانند نوارهایی با رنگ های برجسته لیمویی یا سربی را برای تودوزی صندلی ها انتخاب کنند.
مشتریانی که قصد دارند هزینه بیشتری پرداخت کنند می توانند طرح Silhouette را انتخاب کنند که شامل نوارهای خاکستری یا سفید برای تودوزی صندلی ها است. طرح دیگری با نام Signature نیز وجود دارد که ترکیبی از رنگ سبز استرلینگ برای بدنه همراه با نوارهای لیمویی است. خریداران می توانند خودروی خود را به بخش Q آستون مارتین بفرستند تا تغییرات گسترده تری مطابق با سلیقه خود در این خودرو ایجاد کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/26
ماشین عالی و درجه یکی هستش ولی بنظرم با این قیمت شتاب کمی ارائه میده بنز و بی ام و رقیب شتاب زیر 4دارن میدن این شتابش شبیه نسل اول پانامرا توربو هستش بنظرم روی این مورد باید فکر کنن