موضوعات داغ

نسخه اسپرت تر از بنتلی بنتیگا با پسوند Speed در راه است

عکس مطلب اول
از زمان معرفی اولین SUV بنتلی که بیش از دو سال پیش بود به تعداد مدل های آن اضافه شده است و حالا لیست پیشرانه های انتخابی فقط محدود به مدل W12 نیست. یک مشتری ثروتمند می تواند بنتیگا را با موتور V8 بنزینی و دیزلی یا حتی با پیشرانه V6 پلاگین هایبرید انتخاب کند. گسترش مدل های بنتلی بنتیگا به اینجا ختم نمی شود زیرا یک مدل دیگر در راه است.
استفان سیلاف مسئول طراحی بنتلی، تولید یک نسخه سریعتر از بنتیگا با نام Speed را تایید کرده است. این SUV اسپرت که ابتدا تولید آن در آوریل 2016 اعلام شد هم اکنون در حال توسعه است و همراه با آن تغییر بزرگی در طراحی این خودرو نسبت به مدل معمولی W12 ایجاد می شود.
استفان به این موضوع نیز اشاره کرد که این مدل بنتیگا از تغییرات رایج در مدل های Speed بنتلی برخوردار می شود ولی جزئیات دیگری در این مورد ذکر نکرد.
واضح است که موتور W12 توئین توربو 6.0 لیتری بنتیگا مورد اصلاحات قرار می گیرد تا قدرت و گشتاور آن از حالت فعلی که 600 اسب بخار و 900 نیوتن متر است فراتر رود. این قدرت اضافی همراه با دیگر موارد تقویت باعث بهبود شتاب صفر تا صد بنتیگا خواهد شد که در حال حاضر 4.1 ثانیه است. احتمال دارد حداکثر سرعت این خودرو نیز اندکی افزایش یابد بنابراین احتمالا حداکثر سرعت نسخه اسپرت تر بنتیگا از مدل W12 فعلی که می تواند تا 301 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد بیشتر است.

بنتلی بنتیگا W12

بنتلی بنتیگا W12


بنتلی بنتیگا W12

بنتلی بنتیگا W12

هنوز مشخص نیست که چه زمانی این مدل برتر به جمع مدل های این SUV انگلیسی اضافه خواهد شد اما با توجه به اینکه امسال دو نسخه جدید از بنتیگا (نسخه V8 بنزینی و پلاگین هایبرید) معرفی شد، احتمالا برای معرفی نسخه Speed حداقل باید تا سال 2019 صبر کنیم. دیگر مدل های بنتلی که قرار است قبل از پایان این دهه معرفی شوند احتمالا نسل های آینده کانتیننتال GTC و Flying Spur هستند. مدل جدید مولسان نیز طبق برنامه ریزی قرار است در اوایل سال 2020 معرفی شود و احتمالا موتور احتراق داخلی خود را از دست می دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/26
به قول جمز می:ماشین توپیه