موضوعات داغ

معرفی 10 نمونه از ارزان ترین خودروها با حداقل قدرت 300 اسب بخار - بخش دوم

عکس مطلب اول
دلیل خوبی برای انتخاب یک خودروی ارزان قیمت با 300 اسب بخار قدرت وجود دارد. این مقدار قدرت یک محدوده عالی است زیرا به قدری کافی است که شما را هنگام رانندگی هیجان زده کند و در عین حال به حدی زیاد نیست که اگر موقعیت و شرایط برای لذت بردن از رانندگی محدود بود از خودروی خود مایوس شوید! با 300 اسب بخار قدرت می دانید که یک موتور واقعی زیر کاپوت خودروی شماست نه موتوری که بهتر بود در یک مخلوط کن نصب می شد!
اکثر خودروهای 300 اسبی به اندازه کافی سریع هستند و معمولا شتاب حدود 6.0 و حتی زیر 6.0 ثانیه دارند. البته برای دستیابی به خودرویی با این میزان قدرت معمولا باید مبلغ زیادی پرداخت کرد. ولی خودروهای ارزان قیمتی مانند شورولت کامارو وجود دارند که این میزان قدرت را با کمترین هزینه در اختیار خریداران قرار می دهند. 300 اسب بخار قدرت در حدی است که برای مشاهده سرعت 200 کیلومتر در ساعت روی صفحه سرعت سنج خودرو کمتر از نیم دقیقه انتظار کافیست!
انتخاب ارزان ترین خودرو با حداقل قدرت 300 اسب بخار نیز دلیل خوبی دارد. به همان اندازه که علاقه و اشتیاق فراوانی به بی ام و M3 و پورشه 911 داریم باید پذیرفت که خرج های دیگری مانند خوراک و اجاره خانه نیز در زندگی وجود دارند! با انتخاب یک خودروی 300 اسبی ارزان قیمت هم اشتیاق درونی خودمان ارضا می شود و هم کسانی که دوستشان داریم را خوشحال می کنیم. پس انتخاب این خودروها یک ایده هوشمندانه است. در بخش اول این مقاله 5 خودروی ارزان قیمت با قدرت حدود 300 اسب بخار یا بیشتر را به شما معرفی می کنیم و با 5 خودروی دیگر در بخش دوم آشنا می شوید.

6 – کیا استینگر GT مدل 2018 – قیمت 39.250 دلار
کیا استینگر GT مدل 2018

کیا استینگر GT مدل 2018

مدل GT کیا استینگر که یک سدان اسپرت متوسط است مجهز به یک موتور 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربو است که 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ارائه می شود ولی می توان آن را با سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک نیز سفارش داد. این مدل کیا می تواند با آئودی و بی ام و رقابت کند. این موضوع تعجبی ندارد زیرا مراحل توسعه این خودرو در مسیر رعب آور North Loop پیست نوربرگ رینگ انجام شد، یعنی دقیقا همان مکانی که توانایی های خودروهای آلمانی برتر به چالش کشیده می شود.
کیا استینگر GT برای افرادی مناسب است که خواستار قدرت و امکانات لوکس خودروهای اروپایی (مانند چراغ های جلوی LED، نورپردازی LED داخل کابین با ترکیب رنگ چندگانه، صندلی های چرمی و رینگ های آلیاژی 19 اینچی) هستند ولی قصد ندارند برای خرید آن وام دوم بگیرند.

7 – نیسان 370Z مدل 2018 – قیمت 30.875 دلار
نیسان 370Z مدل 2018

نیسان 370Z مدل 2018

نیسان 370Z حد فاصل میان یک خودروی اسپرت با قدرت کم (مانند مزدا میاتا با 155 اسب بخار قدرت) و یک خودروی اسپرت گران قیمت ولی شگفت انگیز (مانند پورشه 718 کیمن با قیمت 58 هزار دلار و 300 اسب بخار قدرت) است. بنابراین با اینکه این خودروی کوپه و کانورتیبل از سال 2009 تاکنون با تغییرات اندکی تولید شده است، موتور 332 اسبی آن با 366 نیوتن متر گشتاور و چیدمان سنتی سیستم انتقال قدرت آن که به صورت موتور جلو – دیفرانسیل عقب است از ویژگی هایی هستند که تا مدت طولانی جذابیت خود را حفظ می کنند.
موتور 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی این خودرو که زیر کاپوت کشیده آن نصب شده تا بیشترین حد ممکن از نظر فنی پیشرفت کرده و در دوران طلایی خود جایزه دریافت کرده است. طراحی خارجی این خودرو جلوتر از زمان خودش است زیرا به هیچ وجه قدیمی و از مد افتاده به نظر نمی رسد. واقعا هیچ خودروی دیگری مانند نیسان 370Z نیست.

8 – سوبارو WRX STI مدل 2018 – قیمت 36.095 دلار
سوبارو WRX STI مدل 2018

سوبارو WRX STI مدل 2018

WRX STI یک نسخه فوق اسپرت از سدان کوچک و عالی ایمپرزا است. بسیاری از خریداران این خودرو در ایالات متحده از مسابقات رالی چیزی نمی دانند. رالی یک رقابت خودرویی مشهور و بسیار جذاب در دیگر نقاط جهان است که در آن خودروها با سرعت زیاد از کنار درختان عبور می کنند و چرخ های آنها در سرعت های بالا از زمین بلند می شود! سوبارو یک شرکت کننده عمده در مسابقات رالی بوده و پیروزی های فراوانی در رقابت های رالی جهانی در کارنامه خود ثبت کرده است.
سوبارو تجربه و تخصص به دست آمده از این مسابقات را صرف اصلاح و بهبود سوبارو WRX STI مدل 2018 کرده است. این خودرو مجهز به یک موتور 2.5 لیتر 4 سیلندر باکسر توربوشارژ است که 305 اسب بخار قدرت و 393 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک ارائه می شود. موتور این خودرو واکنش خوبی نسبت به دور گرفتن از خود نشان می دهد و شاسی آن نیز هنگام رانندگی تهاجمی و چالش برانگیز عملکرد مناسبی دارد.

9 – تویوتا کمری XLE مدل 2018 – قیمت 35.470 دلار
تویوتا کمری XLE مدل 2018

تویوتا کمری XLE مدل 2018

تویوتا کمری که زمانی یک خودروی کسل کننده و بی روح بود اکنون با 301 اسب بخار قدرت به فروش می رسد. اگر مدل 3.5 لیتری V6 کمری را انتخاب کنید این سدان فراگیر به یک Sleeper تبدیل می شود (Sleeper یعنی خودروی سریعی که ظاهر آن زیاد جلب توجه نمی کند). این خودرو 362 نیوتن متر گشتاور دارد که گرچه خیلی رقم بالایی نیست ولی کمری V6 هنگام سبقت گرفتن و رساندن سرعت خود به محدوده سرعت بزرگراه به اندازه کافی توانمند است.
سدان متوسط پرفروش تویوتا اکنون به یک خودروی کاملا جدید برای سال 2018 تبدیل شده است. با اینکه مدل ‍‍XLE کمری (اولین رده تجهیزاتی این خودرو که از موتور V6 برخوردار می شود) خودروی گران قیمتی است ولی بسیار مجهز نیز هست. امکانات استاندارد این خودرو شامل تودوزی چرم، سیستم شناسایی نقاط کور و سیستم شارژ بی سیم تلفن همراه است. این خودرو هنگام فروش مجدد در آینده ارزش خود را به خوبی حفظ می کند.

10 – فولکس واگن گلف R مدل 2018 – قیمت 40.635 دلار
فولکس واگن گلف R مدل 2018

فولکس واگن گلف R مدل 2018

با اینکه گلف R خودروی ارزان قیمتی نیست و به اندازه 300 اسب بخار نیز قدرت ندارد اما قدرت 292 اسبی این خودرو به عدد 300 نزدیک است و گشتاور 380 نیوتن متری آن از برخی رقبا در این فهرست بیشتر است. این مدل فولکس واگن خودروی بسیار مجهزی است و امکانات آن شامل صفحه نمایش دیجیتالی 12.3 اینچی برای نمایش اطلاعات فنی به راننده، سیستم ناوبری، کروز کنترل تطبیقی، سیستم شناسایی نقاط کور و بهترین سیستم صوتی فولکس واگن است. فقط انتخاب گیربکس اتوماتیک برای این خودرو 1100 دلار هزینه اضافی دارد.
گلف R مانند یک آئودی است، اما از تمام مدل های 300 اسبی آئودی که مجهز به سیستم های کمک راننده پیشرفته هستند ارزان تر است. گلف R در حالت استاندارد مجهز به سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک است. فولکس واگن گلف یک هاچبک کوچک فوق العاده است که حداکثر فضای حمل بار آن 1492 لیتر است و R بهترین مدل گلف است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/2
یه پیشنهاد برای بهتر شدن پست های اینچنینی خودروبانک
ای کاش برای پست هایی که به ترتیب ماشین هارو معرفی میکنید از هر ماشین سه تا عکس میزاشتید یکی داخل کابین یکی جلوی ماشین یکی عقب