موضوعات داغ

یک چهارم خودروهای ولوو بازیافتی خواهند شد؛ تکنولوژی تازه برای آینده ای سبز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محیط زیست، موضوعی که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از خودروسازان جهانی قرار گرفته است که بخشی از آن به خاطر فشارهای دولتی بوده و بخش دیگر به جذب مخاطب و فروش بهتر محصولات برمی‌گردد، اما نتیجه نهایی آن کاهش تولید گازهای آلاینده و یا حتی با راه اندازی سیستم‌های محرک الکتریکی، از بین رفتن آلایندگی‌های زیست محیطی بوده است. ولی خب کاهش آلایندگی وسایل نقلیه تنها موضوع برای حفظ محیط زیست نخواهد بود و تولید زباله و پسماندهای انسانی هم می‌تواند تاثیر بالایی در تخریب محیط زیست داشته باشد، اما در این مورد هم شرکت‌های خودروسازی ورود پیدا کرده و قرار است که ماشین‌ها جور پسماندها و تولید زباله‌های انسان را بکشند.
پیرو موضوع بالا، شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرده است که تا سال 2025 میلادی، قصد دارد حدود 25 درصد از پلاستیک‌های مصرفی خود را برای تولید اتومبیل از طریق بازیافت تامین کند و در همین رابطه، یک نسخه ویژه از ولوو XC60 در مدل T8 رونمایی کرده است که بخشی از پلاستیک‌های اتومبیل از بازیافت تورهای ماهیگیری منسوخ شده و همچنین طناب‌ها، کفپوش‌های اتومبیل از بازیافت بطری‌های پلاستیکی ساخته شده و همچنین روکش‌های صندلی اتومبیل از بازیافت الیاف پنبه و پوشاک تولید شده است که می توانید باتوجه به تصویر زیر، اتیکت بازیافت دوخته شده به روکش‌های صندلی اتومبیل را شاهد باشید.

ولوو XC60

ولوو XC60


رئیس و مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی ولوو در این رابطه اعلام کرد: کمپانی خودروسازی ولوو متعهد به کم کردن خطرات و اثرات زیست محیطی است.
علاوه بر این، معاون ارشد تامین کننده جهانی کمپانی خودروسازی ولوو اعلام کرد: ما امیدوار هستیم که به رهبری ولوو، دیگر شرکت‌های خودروسازی هم به دنبال استفاده از مواد بازیافتی در ساخت محصولات خود باشد. ما در حال حاضر با برخی از تامین کنندگان بزرگ جهانی صحبت کرده‌ایم و اگر بخواهیم جاه طلبی خود را به واقعیت تبدیل کنیم، نیاز بیشتری به مواد پلاستیک بازیافتی خواهیم داشت، به همین دلیل از تامین کنندگان و شرکای جدید بیشتری که در زمینه بازیافت مواد سرمایه گذاری کرده است، دعوت می‌کنیم تا به هدف ما و رسیدن به آن کمک کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد