موضوعات داغ

ولوو رقیب تسلا می شود؛ معرفی نسل بعدی ولوو XC90 با فناوری رانندگی خودران سطح 4

عکس مطلب اول
همین دیروز بود که ولوو اعلام کرد برنامه هایی دارد که در سال 2021 نسل آینده XC90 را در کارخانه جدید خود در ایالات متحده تولید کند و اکنون این خودروساز بعضی جزئیات مقدماتی درباره این SUV بزرگ را آشکار کرده است. هنریک گرین، معاون ارشد ولوو در مصاحبه ای با نشریه Car Connection به این موضوع اشاره کرد که نسل سوم این SUV لوکس به حدی هوشمند است که با ارائه فناوری رانندگی خودران سطح 4 می تواند در بعضی مسیرها سرنشینان خود که در خواب به سر می برند را از نقطه A تا نقطه B جا به جا کند.
اما دسترسی به این قابلیت در مدل استاندارد امکان پذیر نیست زیرا خریداران باید گزینه ای به نام Highway Assist (سیستم پشتیبان رانندگی در بزرگراه) را انتخاب کنند که هزینه 4 رقمی به آنها تحمیل می کند. ولوو مدتی در حال آزمایش فناوری های خودران پیشرفته تر بوده است و با شرکت Uber در زمینه ساخت یک سیستم خودران پیچیده تر همکاری کرده است تا آن را در مدل های تولید سری خود در آینده نصب کند.
با توجه به اینکه مدتی پیش در آریزونا یک ولوو XC90 خودران دچار یک سانحه مرگبار شد، پیشرفت در این زمینه برای ولوو کار آسانی نبوده است. با این حال Aptiv، شرکت سازنده قطعات که تامین کننده سیستم رادار و دوربین این SUV بود گفت که ایراد از این فناوری نبوده است زیرا هنگام تصادف سیستم استاندارد پیشگیری از تصادف در این خودرو فعال نبوده است.
آقای گرین معاون ارشد ولوو درباره XC90 مدل 2021 گفت که سیستم جدید Highway Assist در این خودرو به جای اتکا به سیستم های ارتباط خودرو با زیرساخت ها، وابسته به اطلاعات بر پایه رایانش ابری است. مسلما ولوو برای گرفتن مهر تایید اجباری برای فناوری خودران پیشرفته خود با قانون گذاران امریکا ارتباط برقرار می کند.

ولوو XC90

ولوو XC90


ولوو XC90

ولوو XC90


کابین ولوو XC90

کابین ولوو XC90

برای درک بهتر مفهوم سیستم رانندگی خودران سطح 4 باید گفت که این سیستم به خودرویی اشاره دارد که می تواند یک سفر کامل را بدون دخالت انسان طی کند. البته این نوع خودرو همچنان مجهز به تجهیزات رایج برای کنترل خودرو مانند غربیلک فرمان و پدال ها است تا در شرایطی که لازم است یک انسان کنترل خودرو را به عهده بگیرد از آنها استفاده کند. هدف نهایی رانندگی خودران سطح 5 است که در آن هیچ فرمان یا پدالی وجود ندارد و همه چیز به عهده خودرو است.
در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که ولوو XC90 در سال 2021 از سیستم رانندگی خودران سطح 4 با پشتیبانی کامل مسیرها برخوردار نمی شود زیرا سیستم Highway Assist همانطور که از نامش پیداست فقط در بعضی مسیرهای موجود در نقشه مانند بزرگراه ها عمل می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد