موضوعات داغ

آیا زمان مرگ کراس اوورها فرا رسیده؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
جدیدترین گزارش ها نشان می دهد علیرغم حرکت مردم به سمت خودروهای شاسی بلند کراس اوور و اس یو وی اما افزایش قیمت سوخت سبب شده تا در ماه های اخیر فروش خودروهای سدان و هاچ بک دست دوم افزایش پیدا کند.
در سه ماهه نخست سال 2018 قیمت متوسط یک خودروی سدان در ایالات متحده 19 هزار و 657 دلار بوده که در مقایسه با سال 2017 افزایش 2.2 درصدی را نشان می دهد. این عدد در مقایسه با قیمت متوسط 5 سال پیش 18 درصد افزایش پیدا کرده است.
یکی از تحلیلگران بازار خودرو در این خصوص گفته است که خریداران خودروهای دست دوم نسبت به تغییرات قیمت در بازار حساس تر هستند و امسال اولین سالی است که ما شاهد افزایش قیمت در کلاس خودروهای کوچک تر هستیم. افزایش قیمت سوخت در سال های اخیر سبب شده تا بازار خودروهای کوچک جان تازه ای بگیرد و این خودروها دوباره برای خریداران ارزش پیدا کنند.
افزایش قیمت سوخت سبب شده تا قیمت خودروهایی با کارکرد سه ساله 3.9 درصد افزایش پیدا کرده است.
البته فعلا افزایش قیمت سوخت نتوانسته است بازار خودروهای شاسی بلند را دچار مشکل کند و خریداران این خودروها همچنان در حال مقاومت در برابر هزینه‌ی سوخت بالای این خودروها هستند و با این مساله کنار آمده اند. با این وجود اما خریدارانی هم هستند که به دلیل همین هزینه ها از کراس اوورها به سمت سدان ها و هاچ بک ها خواهند رفت.
با این حال کارشناسان می گویند که در صورت افزایش قیمت بنزین در آمریکا به بیش از 4 دلار برای هر گالن برسد در این صورت بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در خطر قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد