موضوعات داغ

افت قیمت رنو ساندرو در بازار آزاد تا چه حد بوده است؟

عکس مطلب اول
اتفاقات اخیر بازار خودرویی کشور شاید در جهان بی نظیر باشد. افزایش قیمت ناگهانی و بی منطق در تنها چند هفته و کاملاً بدون دلیل و افت قیمت همان خودروها در چند روز باز هم بدون دلیل و منطق! در این مقاله قصد داریم به رنو ساندرو بپردازیم که در نمایندگی البته در صورت فروش قیمتی در حدود 55 میلیون تومان دارد اما در بازار آزاد قیمت آن در چند هفته اخیر حتی به بیش از 80 میلیون تومان نیز رسیده بود. قیمتی که بر پایه هیچ منطقی نمی توانیم آن را توجیه کنیم و هر روز شاهد افزایش قیمت این خودرو در بازار آزاد بودیم.
اما حال پس از چند روز افت قیمت خودروهای داخلی و البته خارجی را شاهد هستیم و رنو ساندرو نیز جزو این دسته از خودروها بوده است. رنو ساندرو در همین چند روز گذشته افت قیمت مشهودی را تجربه کرد و در حال حاضر قیمت آن به حدود 74 میلیون تومان رسیده و زمزمه کاهش آن تا مرز 70 میلیون نیز در روزهای آتی به گوش می رسد. اما با توجه به قیمت کارخانه 55 میلیون تومانی، به نظر می رسد کماکان همین قیمت نیز بسیار بالا و بی معنا است و شاید رنج قیمتی کمتر از 60 میلیون تومان در بازار آزاد با توجه به نرخ اعلامی کارخانه معنا داشته باشد.
متاسفانه در چند ماه اخیر نه تنها قیمت خودروهای وارداتی بلکه بازار خودروهای داخل و تولیدی نیز بسیار نابسامان بوده و هیچ ارگانی جلودار این به هم ریختگی نبوده است. درست است که پس از چند هفته افزایش پی در پی قیمت ها، بالاخره در چند روز شاهد کاهش قیمت ها بوده ایم اما باز هم با قیمت های منطقی فاصله زیادی داریم و باید ببینیم که آیا در نهایت قیمت ها به صورت کامل به قبل از شروع افزایش ناگهانی قیمت ها می رسیم یا خیر؟

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/1
تحریم ادامه دارد
1397/4/1
افزایش قیمت نجومی یک مدل خودرو و سپس قیمت پایین همون مدل خودرو در صورت خرید از خودروساز !!! آیا این غیر از اینه که خودروساز گرامی خودش وضع بازار رو به این روز انداخته (البته با کمک دوستان) تا بتونه به راحتی خودرو های بیست سال پیشو با قیمت خودروی های اقتصادی دنیا در اروپا و آمریکا اعم از انواع تویوتا و مزدا و هیوندای و غیره به فروش برسونه و از سود حاصله احتمالا اقدام به خرید مسکن و خودرو های لوکس در کشور های دیگه بکنه !؟
آیا غیر از اینه که این ها همش محصولات تفکر اعضای مافیای خودرو است که همیشه در وان افزاها بیش از پیش به مردم فشار اقتصادی و روانی وارد کنند!؟
نمیخواهیم این خودروسازی را ! نمیخواهیم این چنگ زدن های گه و بیگاهتان را برای نجات خودروسازی را ! دستتان را از جیب مردم بکشید بیرون ! خستمان کردید ! خسته شدیم بس که ظلم و جورتان را تحمل کردیم و دم نزدیم چون دلمان به حال کارگران و کارمندانتان سوخت ! خسته شدیم بس که قطع عضو دیدیم ! خسته شدیم بس که نقص عضو دیدیم ! چشمانمان پر از خون است به خاطر تماشای تکه تکه شدن هموطنانمان در محصولات بی کفایتی شما
1397/4/2
برادر من اخه چرا میگی گرانی بی دلیل؟؟
بی مدیریتی و حرافی های بیهوده که باعث تحریم شدن و تحریم هایی که باعث افت ارزش پول ملی توی یک شب اونم نزدیک به ۵۰٪ شدن ،به نظرت نمیتونه دلیل بر بدبختی و گرانی یک شبه باشه؟
نمیتونه دلیل فلاکت و بیچارگی ملت باشه؟؟..!!!!!

چرا کتمان کنیم بی مدیریتی و بد مدیریتی رو؟! تو همه زمینه ها
اقتصادی ،استراتژیک و اقتصادی....
حقیقته متاسفانه



گذشته از اینا
این ماجرای هک شدنه خیلی خنده دار نیست؟؟؟
1397/4/2
يه زمان کرمان موتور ورنای اتوماتیک میداد 19 میلیون...الان همون ماشین هشت نه سال کار کرده ولی قیمتش هنوز چند برابر 19 میلیونه..مساله ارزان شدن توی مملکت ما داستانی است که حتی بچه هارو هم به خواب نمیبره...يه مشت اراجیف و بازی زرگری و بعدش هیچ کس دیگه نمیگه مثلا همین ماشین ساندرو که مثلا قیمت کارخونه اش 55 تومنه کیلویی چند حساب شده که حالا بازارش حتی به 80 تومن هم برسه؟ تو اخبار هم با افتخار و البته گرفتن هر روزه وقت مردم بابت این بازی های مسخره و دلخوشی های بچه گانه صحبت میشه! نهایتش چی؟ هر وقت همون ورنای نه سال پیشو حتی با قدیمی شدنش همون قیمت نه سال پیش بمن دادن اونوقت بیاید راجع به ارزان شدن حرفی بزنید وگرنه همه رو هر روز فقط مسخره میکنید با این اخبار هر روزه تاریخ مصرف گذشته تون...
1397/4/2
55 میلیونم براش زیاده
1397/4/2
عزیز جان مصلحتی بود که بحمدلله حاصل شد دیگه نیاز نیست بالا بماند...هدف افزایش نرخ آشغالهای داخلی بود که به حمدلله حاصل شد
1397/4/2
کسی میدونه چرا ثبت نام نمیکنن؟
1397/4/2
واقعا متاسف هستیم برای تمامی مسولین بی مسولیت خودمون که روی قیمت خیار گوجه نظارت میکنن ولی هیچ کسی قیمت ماشین و مسکن رو کاری بهش نداره، تا کی مسولین ما هم از دولت می‌خورند هم با دلالی و انباشت و احتکار خودرو و ... خون مردم رو میکنن تو شیشه، کجاهستین سازمان بازرسی کل کشور، کجایی نماینده مدعی العموم مردم، کجایی مسوول، همشون در حال چاپیدن و جمع کردن و فرار به خارج از مرزهای ایران، بقیه هم می بینند نظارتی نیست میگن خر تو خره ما هم گرون میکنیم مردم ما خیلی صبور هستن
1397/4/2
البته قیمت کارخانه 61 میلیونه
1397/4/2
دلار ۳۱ خرداد ۷۲۰۰ بود امروز ۸۰۰۰ گیر نمیاد کثافتا فقط زر میزنن