موضوعات داغ

فروش اولین ستاره مرسدس بنز؛ شاهکاری با سرعت 16 کیلومتر بر ساعت

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
به سال 1886 باز گردیم، زمانی که گولتیب دایملر مخترع اولین خودرو جهان (با موتور درون سوز) را در کارگاه خودش ساخت و ناخواسته به دوران حکم رانی ارابه های بخار پایان داد. گولتیب دایملر در ابتدا چندان به کاربردی بودن خودرو خود مطمئن نبود اما همسر او، کسی بود که جرات طی مسیر خارج شهر با این خودرو را داشت و به همگان نشان داد که این اختراع تازه تا چه حد می تواند کاربردی باشد.
حالا در سال 2018 مرسدس بنز قصد کرده تا نمونه ای از این سه چرخه تاریخ ساز را به فروش رساند اما اگر تعجب کرده اید باید بگوییم که خودرو فروشی درواقع نمونه اصلی نیست و یکی از معدود نمونه های رپلیکا (مدل سازی شده) مربوط به سال 2002 است. در واقع مرسدس بنز در ابتدای قرن بیست و یکم و در حد فاصل سال های 2000 تا 2002 چند دستگاه از این خودرو را تولید کرده است و حالا قصد دارد تا یک نمونه را به فروش رساند. مسلما چنین گزینه ای برای بسیاری از کلکسیونرها می تواند فوق العاده جذاب باشد.
قیمت نهایی خودرو بسته به نظر مشتریان دارد و از این رو هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است اما اگر علاقه مند به دانستن مشخصات فنی اولین ساخته آقای بنز هستید، باید گفت که با یک موتور تک سیلندر با قدرتی کمتر از 5 اسب بخار طرف هستیم که می تواند این سه چرخه با سرعت 10 مایل یا 16 کیلومتر در ساعت حرکت دهد، شاید بگویید که این رقم اصلا سریع نیست اما در سال 1886 چه چیزی سریعتر از این بنز درجه 1 با صندلی های چرمی بوده است؟

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/3
دیگه دوچرخه که این سرعتو میتونه بره. چی شده اون موقع دوچرخه ها نمیرفتن این سرعتو؟؟
1397/4/4
همینو که میبینید!
امنیتش از پراید بیشتره...