موضوعات داغ

امکانات بیشتر برای هیوندای i20 فیس لیفت؛ هاچ بکی که دیر آمد و زود از بازار ایران رفت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای مدل جدیدی از i20 را برای بازار انگلستان رونمایی کرده است که این مدل قرار است به رقابت با خودروهای مطرحی همچون فورد فیستا و فولکس واگن پولو بپردازد. این مدل جدید از i20 دارای امکانات رفاهی و ایمنی جدیدی است و طراحی بیرونی آن نیز تغییراتی را تجربه کرده است.
اولین تغییر، استفاده از جلوپنجره‌ی جدید هیوندای در این خودرو است و طرح سپر و در صندوق عقب نیز تغییر کرده اند. همچنین چراغ های عقبی نیز از طراحی جدیدی بهره مند هستند. از دیگر امکانات مدل جدید i20 هم باید به سیستم مالتی مدیای جدید با نمایشگر 7 اینچی، رادیوی دیجیتال، اپل کارپلی، اندروید اتو، دوربین دید عقب و بلوتوث اشاره کرد.

هیوندای i20 فیس لیفت

هیوندای i20 فیس لیفت

هیوندای ایمنی این خودرو را نیز بهبود بخشیده است و امکاناتی همانند سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار بین خطوط، سیستم هشدار هوشیاری راننده و چراغ های هوشمند را به تیپ SE و تیپ های بالاتر این خودرو اضافه کرده است.

هیوندای i20 فیس لیفت

هیوندای i20 فیس لیفت

هیوندای به صورت آپشن گیربکس 7 دنده دوبل کلاچ را نیز به همراه موتور 1 لیتری T-GDI این خودرو عرضه می کند که این موتور توانایی تولید 100 اسب بخار قدرت را دارد. استفاده از این گیربکس سبب کاهش مصرف سوخت خودرو و افزایش راندمان آن شده است.
اما در خصوص موتورهای i20 هم باید اشاره کنیم که مدل پایه این خودرو دارای موتور 1.2 لیتری به قدرت 73 اسب بخار است که با یک گیربکس 5 دنده ی دستی عرضه می شود. این موتور در نسخه ی دیگری هم با قدرت 83 اسب بخار قابل انتخاب است.

هیوندای i20 فیس لیفت

هیوندای i20 فیس لیفت

موتور 1 لیتری توربوی جدید هم در دو نسخه ی 100 و 118 اسب بخاری قابل خریداری است که مدل قوی تر آن به صورت استاندارد به همراه گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می شود، این در حالی است که مدل 100 اسب بهاری به صورت استاندارد دارای گیربکس 5 دنده‌ی دستی است.
قیمت مدل بروزرسانی شده‌ی هیوندای i20 در مدل پایه‌ی 73 اسب بخاری از 13 هزار پ 995 پوند اغاز می شود و در گران ترین مدل T-GDI به 16 هزار و 395 پوند می رسد.
این در حالیست که در بازار ایران نسخه قدرت مند تری از هیوندای ای 20 توسط کرمان موتور عرضه می شد، اما در پی شرایط جدید ظاهرا ادامه تولید این خودرو نیز در هاله از ابهام قرار گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد