موضوعات داغ

یک میلیون دلار برای افسانه های دوج؛ حراجی آخرین نمونه وایپر در کنار دیمون

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی دوج حدودا 2 سال پیش اعلام کرده بود که دیگر قصد ندارد خودروهای وایپر و دیمن را تولید کند و تنها نمونه ها خاصی از این خودروها در تعداد محدود جهت بدرقه تولید خواهد شد.
در طی 5 سال گذشته نمونه های فوق العاده و معدودی از دیمن ساخته شده است که توجه بسیاری را به سمت این خودرو جلب کرد. در واقع پنج سال گذشته را می توان دوره رنسانس دوج دیمن درنظر گرفت.
این موضوع در مورد وایپر نیز صدق می کند. تولید این خودرو از آگوست 2016 متوقف شده و نمونه های معدودی که از آن ساخته شد 645 اسب بخار قدرت و 813 نیوتن متر گشتاور داشتند که فوق العاده به نظر می رسد.
حراجی برت جکسون در نیویورک آخرین دوج وایپر و چلنجر SRT دیمن را در قالب یک بسته و با عنوان آخرین شانس خرید در تاریخ 20 ژوئن عرضه کرد. رنگ بدنه هر دو خودرو قرمز بوده و تم طراحی داخلی نیز مشکی رنگ است.
کمپانی دوج مدعی است وایپر این بسته آخرین نمونه این خودرو بوده و از موزه تاریخی این کمپانی بدست آمده است. به علاوه در مورد دیمن مذکور نیز می گوید حاصل سفارش اختصاصی یکی از مشتریان خاص است.
دوج دیمن

دوج دیمن

آخرین نمونه ساخته شده از این دو خودرو در حراجی برت جکسون روهم رفته به قیمت 1 میلون دلار به فروش رسید. بسیاری انتظار برچسب قیمتی بیشتری را برای آخرین نمونه این دو سوپر اسپرت افسانه ای داشتند. یکی از دلایل این موضوع رسیدن سود حاصل از این حراج به سازمان خیریه united way بود.
علت دیگری که عده ای معتقد اند این دو خودرو روی هم رفته با قیمت قابل قبولی به فروش نرسیده اند تاریخچه حراجی های دوج است. به عنوان نمونه این کمپانی پیش از این اولین نمونه ساخته شده از وایپر نسل پنجم را که در سال 2012 ساخته شده بود به همراه اولین چلنجر SRT هلکات سال 2014 با قیمتی در حدود 2 میلیون دلار به فروش رساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد