موضوعات داغ

معرفی DBS سوپر لگرا؛ پرچمدار جدید استون مارتین

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از چندین عکس جاسوسی که از خودروی سوپر جی تی جدید استون مارتین تهیه شده بودند و اکثر آنها این خودرو را در پیست نوربرگ رینگ نشان می دادند سرانجام استون مارتین از پرچمدار جدید خود با نام DBS سوپرلگرا رونمایی کرد. این مدل قرار است جایگزین مدل ونکوئیش S شود و نام های سوپرلگرا و DBS را دوباره احیا کند. به گفته‌ی استون مارتین این خودرو تجربه‌ی رانندگی مثال زدنی و شتابی بسیار عالی در کلاس خود را ارایه خواهد داد.
این مدل بر اساسا پلتفرم سبک وزن مدل DB11 ساخته می شود و در بخش سیستم تعلیق آن نیز از سیستم دوبل جناغی ساخته شده به روش فورجکاری استفاده شده است. در محور عقب نیز شاهد استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی یا همان مولتی لینک هستیم. کمک فنرهای استون مارتین DBS سوپرلگرا به کمک فنرهای فعال نیز مجهز است و می تواند یه نوع حالت رانندگی مختلف را ارایه دهد که شامل جی تی، اسپرت و اسپرت پلاس هستند.

استون مارتین DBS سوپرلگرا

استون مارتین DBS سوپرلگرا

در بخش موتور، سوپرلگرا به موتور 12 سیلندر 5.2 لیتری دو توربو مجهز است که می تواند 715 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این میزان گشتاور در دور موتور 1800 تا 5000 دور بر دقیقه در دسترس است. این موتور در ارتفاع پایینی نصب شده است تا نقطه ثقل خودرو پایین باشد و همچنین برای تقسیم وزن بهتر تا جای ممکن به سمت عقب تمایل دارد.

استون مارتین DBS سوپرلگرا

استون مارتین DBS سوپرلگرا

انتقال نیروی سوپرلگرا با استفاده از یک گیربکس 8 دنده ساخت ZF و به چرخ های عقبی انجام می شود و یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. ضریب دیفرانسیل این خودرو نیز پایین در نظر گرفته شده است تا شتاب گیری های ثانویه بهبود پیدا کنند.
شتاب صفر تا 100 کیلومتر استون مارتین DBS سوپرلگرا تنها 3.4 ثانیه است و رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت نیز در این خودرو تنها به 6.4 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 340 کیلومتر بر ساعت است.

استون مارتین DBS سوپرلگرا

استون مارتین DBS سوپرلگرا

از امکانات استاندارد این مدل باید به تودوزی چرم، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم هشدار باد لاستیک، دوربین 360 درجه، بلوتوث، رهیاب ماهواره ای و سیستم اتوپارک اشاره کرد.
استون مارتین DBS سوپرلگرا از اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد و قیمت آن در بازار آمریکا از 3.4 هزار دلار آغاز می شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/16
اوووووووف
1397/4/17
خيلي قشنگه.