موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و شرایط بازار دست دوم رونیز؛ یکی از ارزان ترین SUV های انژکتوری بازار

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
باید پذیرفت که در شرایط فعلی بازار با افزایش قیمت خودروهایی مانند سوزوکی گرند ویتارا به حدود 180 الی 200 میلیون تومان و ورود انبوهی از خودروهای کراس اوور چینی، یافتن یک SUV قابل اطمینان هر روز سخت تر می شود. در چنین شرایطی بسیاری از افراد طالب سفر و بیراهه نوردی به سراغ خودروهای قدیمی نظیر پاترول، جیپ، تویوتا و نیسان های وارداتی قدیمی می روند که البته به دلیل هزینه نسبتا بالای نگهداری و قدیمی بودن قطعات و کاربراتوری بودن، خودروهای چندان کم دردسری محسوب نمی شوند.
شاید بتوان گفت که در شرایط فعلی بازار، نیسان رونیز تنها انتخاب نسبتا کم دردسر در دنیای SUV هاست که با شاسی مستقل، موتور انژکتوری بادوام و مشخصات آفرودی مناسب از ویژگی های مناسبی برای رفتن به سفرهای خانوادگی با هزینه ای نسبتا مناسب برخوردار است. موتور 2.4 لیتری 160 اسب بخاری به لطف بهره مندی از گیربکس های اصلی و کمکی و سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ از مشخصات قابل توجه رونیز به عنوان یک SUV با مشخصات فنی متوسط محسوب می شوند.
رونیز از مدل های 82 تا 89 در بازار وجود دارد و در شرایط فعلی خرید یک نمونه نسبتا سالم از این خودرو با بودجه ای بین 50 الی 100 میلیون تومان بسته به تمیزی بدنه و مدل تولید امکان پذیر است، هرچند که در شرایط فعلی برخی نمونه های بسیار کم کارکرد با قیمتی بیشتر از 130 میلیون تومان نیز آگهی می شوند اما قیمت متوسط یک رونیز سالم (بدون استفاده از تجهیزات آفرود حرفه ای) در محدوده 70 الی 90 میلیون تومان قرار دارد و نمونه های ارزان قیمت تر معمولا کارکرد بالا یا دور رنگ هستند و در برخی موارد آسیب هایی را در آفرود سنگین تجربه کرده اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/17
رونیز ارزش خرید داره محشره
1397/11/15
یه ماشین مزخرف چینی ( کپی شده از ژاپن ) با قیمت فضایی !!!
تو رنج قیمتی این لگن ، به راحتی میشه خودروهایی نظیر ...
سانگ یانگ موسو ، سوزوکی گرند ویتارا و پاجرو بهمنی خرید .