موضوعات داغ

تلاش مجدد کره ای ها برای عرض اندام در دنیای SUV های فول سایز؛ آیا وراکروز جدیدی در راه است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای به تازگی در نمایشگاه خودروی بوسان در کره جنوبی از مدلی شاسی بلند به نام HDC-2 رونمایی کرده است که این خودرو احتمالا در نسخه‌ی نهایی و قابل تولید با نام پالیسید وارد بازار خواهد شد که البته نام نهایی آن به طور رسمی تایید نشده است. این خودرو یک شاسی بلند فول سایز 8 نفره خواهد بود و هیوندای آن را برای افزایش تنوع محصولات شاسی بلند خود روانه بازار خواهد کرد که این محصولات شامل مدل های کونا، توسان و سانتافه هستند. حالا در صورتی که مدل پالیسید به بازار بیاید بعد از توقف تولید مدل وراکروز این خودرو بزرگترین شاسی بلند هیوندای خواهد بود.
نمای جلوی این خودرو شباهت زیادی به سانتافه جدید دارد و البته تفاوت هایی نیز مشاهده می شود. گلگیرهای اغراق شده نیز بسیار شبیه به سانتافه هستند اما در بخش عقبی شاهد طرحی متفاوت با چراغ هایی بزرگ هستیم.

هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید

این خودرو فضای کافی برای 8 سرنشین را دارد و ورود و خروج به ردیف سوم آن نیز به آسانی انجام می شود چون صندلی های ردیف دوم تنها با فشردن یک کلید به صورت برقی به سمت جلو حرکت می کنند. از امکانات داخل کابین نیز باید به سیستم مالتی مدیا، هداپ دیسپلی، نشان دهنده های دیجیتالی، اپل کارپلی، اندروید اتو، شارژر بدون سیم تلفن همراه، سیستم صوتی اینفینیتی و صندلی های گرمکن دار و سردکن دار اشاره کرد.
هیوندای پکیج هیوندای Smart Sense را نیز روی این خودرو عرضه خواهد کرد که این پکیج شامل دوربین 360 درجه، سیستم هشدار پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار بین خطوط، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم خروج امن از خودرو، کروز کنترل هوشمند و سیستم ورود و استارت بدون کلید می شود.

هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید

پلتفرم این مدل با کیا تلوراید یکسان است و این نشان می دهد که امکان استفاده از موتور شش سیلندر 3.3 لیتری تویین توربو به قدرت 365 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن متر روی این خودرو وجود دارد. برخلاف بسیاری از خودروهای این کلاس در هیوندای پالیسید نیروی موتور تنها به چرخ های جلو انتقال پیدا خواهد کرد و سیستم چهارچرخ محرک نیز به صورت آپشن موجود است.
هیوندای تا سال 2020 مدل پلاگین هیبریدی پالیسید را نیز روانه بازار خواهد کرد که از موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر به قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 436 نیوتن متر بهره مند خواهد بود. این مدل البته در بازار آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد. اما از سوی دیگر آمریکای شمالی اولین بازاری خواهد بود که این مدل در آن عرضه می شود و از اوایل 2019 وارد بازار خواهد شد. رونمایی از این خودرو نیز در اواخر سال جاری در نمایشگاه خودروی دیترویت انجام خواهد شد.
اصلی ترین رقبای این مدل فورد اکسپلورر، شورولت تراورس، دوج دورانگو، سوبارو اکسنت و فولکس واگن اطلس هستند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/18
لیکن هذا السیاره 3300 سی.سی، ممنوع الـورود میباشد. والسلام و علیکم و رحمت الله و برکاة. در
کشور ایران که عرب عراقی بر عجم حکمرانی میکند همه چیز حرف زور است. دیرا که نبودست و ایران بودست *** زودا که نباشد وی و ایران باشد
1397/4/19
سلام بر کادیلاک...!
1397/4/25
برو فرقونت رو سوار شو