موضوعات داغ

رکوردشکنی مجدد هوندا در دنیای چمن‌زن ها؛ 1000 اسب بخار به ازای یک تُن وزن

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای چمن زن اکثرا خودروهای کندی هستند که سرعت چندانی هم ندارند با این وجود شرکت ژاپنی هوندا تصمیم گرفته تا یکی از این چمن زن ها را تبدیل به یک خودروی رکورد شکن کند. البته این اولین تلاش هوندا برای رکورد زنی در دنیای چمن زن ها نبوده چون قبلا نیز هوندا ماشین چمن زنی را با حداکثر سرعت 187 کیلومتر بر ساعت را معرفی کرده است. اما حالا دومین نسخه از این خودرو آماده شده است تا رکورد جدیدی را به ثبت برساند.
این چمن زن فوق سریع که با همکاری یکی از تیم های مسابقات BTCC به نام تیم داینامیکز ساخته شده است در بخش فنی خود از موتور 1 لیتری چهار سیلندر متعلق به هوندا CBR1000RR استفاده می کند که این موتور توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت در 13000 دور بر دقیقه و 116 نیوتن متر گشتاور را در 11000 دور بر دقیقه دارد.

Mean Mower

Mean Mower

وزن این خودرو تنها 69.1 کیلوگرم است و به این ترتیب نسبت اسب بخار به وزن این ماشین چمن زنی 1000 اسب بخار بر هر تن است که از این نظر با بهترین خودروهای سوپراسپرت برابری می کند.
جعبه دنده شش سرعته، کلاچ و ECU این خودرو نیز متعلق به هوندا فایربلید هستند و فرمان آن نیز ساخت اسپارکو و پدال های آن نیز کربنی اند. چرخ های این چمن زن نیز متعلق به خودروی ATV گلداسپید هستند. برای متوقف کردن این چمن زن فوق سریع هم از ترمزهای دیسکی و دیسک های خنک شونده در هر چهارچرخ استفاده شده است.

Mean Mower

Mean Mower

قرار است این چمن زن که Mean Mower نام دارد به سرعت 241 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و این در حالی است که با وجود تمامی این تغییرات این خودرو همچنان می تواند به نقش چمن زنی خود نیز ادامه دهد. برای بهبود این وظیفه نیز تیغه های چمن زنی از جنس فیبر کربن برای این خودرو طراحی شده اند.
در ادامه می توانید گالری تصاویر Mean Mower جدید هوندا را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد