موضوعات داغ

نگاهی به بزرگترین محموله های باری جهان- بخش دوم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
قدرت حمل بار و یا کشش همواره از ملاک هایی بوده است که می تواند قدرت یک خودروی اس یو وی و یا وانت پیکاپ را نشان دهد. با خودروهای قدرتمندی که این روزها تولید می شوند حتی جای تعجب ندارد که ببینیم یک وانت در حال کشیدن باری با وزن بیش از 100 تن باشد. در قسمت قبلی به معرفی 5 نمونه از این باربری های نامعمول بودیم و حالا به ادامه لیست خواهیم پرداخت.


جمس 2500HD
کشیدن کاروان کالیسپل

توضیحات

توضیحات

این باربری نیز همانند قبلی بیشتر از آنکه دارای وزن بالایی باشد دارای مسافت جالبی است. جمس 2500HD با کشیدن این تریلر در سال 2012 با سرعت 228 کیلومتر بر ساعت توانست نام خودرو را به عنوان سریع ترین یدک کشی در کتاب رکورد های گینس ثبت کند.

نیسان پاترول
کشیدن ایلوشن il-76 باری

توضیحات

توضیحات

در سال 2013 بود که نیسان پاترول یا همان نیسان آرمادا به کمک موتور 5.6 لیتری هشت سیلندر خود، این هواپیمای باربری روسی را که 170 تن وزن دارد را در مسافت 50 متر با خود یدک کشی کند.
گرچه این نیسان پاترول کاملا استاندارد بود اما برای یدک کشیدن این هواپیمای سنگین وزن نیاز به نصب قلاب یدک کشی خاصی داشت که این کار توسط نیسان انجام شد.

تویوتا تاندرا
کشیدن شاتل

توضیحات

توضیحات

در سال 2012 تویوتا تاندرا با موتور 5.7 لیتری هشت سیلندر 381 اسب بخاری خود موفق شد شاتل 136 تنی اندیوور را در مسافت 19 کیلومتر با خود یدک کشی کند. تویوتا تاندرا در حالت استاندارد تنها می تواند 5 تن بار را یدک کشی کند و برای کشیدن باری با وزن بیش از 100 تن نیاز بود تا تغییراتی در این خودرو اعمال شود.

فورد F-450 سوپر دیوتی
کشیدن پرچم آمریکا

توضیحات

توضیحات

سال 2016 یک دستگاه شورولت سیلورادو HD توانست یک پرچم آمریکا با ابعاد 12 در 24 متر را با خود در پیست تگزاس یدک بکشد اما این رکورد چند ماه بیشتر دوام نیاورد و چند ماه بعد یک فورد F-450 سوپر دیوتی در پیست میامی هومستند توانست یک پرچم بزرگ تر با ابعاد 14 در 28 متر را در مسافت 1.5 مایل با خود حمل کند.

تسلا مدل X
کشیدن بوئینگ 787 دریم لایندر

توضیحات

توضیحات

تسلا مدل ایکس در حالت استاندارد می تاوند 2.5 تن بار را یدک بکشد اما چندی پیش یک مدل از این خودرو با یدک کشیدن هواپیمای بوئینگ 787 با وزن 143 تن توانست رکورد سنگین ترین یدک کشی با خودروی برقی را از خود بر جای بگذارد. این رکورد شکنی در ملبورن استرالیا انجام شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد