موضوعات داغ

مرگ پادشاه گشتاور در سرزمین وایکینگ ها؛ خداحافظی ولوو با XC90 دیزل

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هنوز چند سالی باقی مانده است تا ولوو نسل بعدی خودروی شاسی بلند XC90 را به بازار عرضه کند اما با این وجود رسانه ها اولین جزییات را از مشخصات این خودرو منتشر کرده اند. ماه گذشته اعلام شد که این خودرو از سیستم های رانندگی خودکار سطح 4 استفاده خواهد کرد و حالا هم مشخص شده است که این مدل دیگر در نسخه دیزلی به بازار عرضه نخواهد گذاشت.
این تصمیم نشان می دهد که سازنده سوئدی تصمیم دارد به سمت استفاده از قوای الکتریکی در خودروهایش حرکت کند و همین امر سبب شده است تا ولوو کم کم استفاده از موتورهای دیزلی را کنار بگذارد.
هاکان ساموئلسون مدیر اجرایی ولوو نیز اخیرا گفته است که ما در حال حاضر برای اینکه به سمت استفاده از نیروی الکتریکی در محصولاتمان حرکت کنیم دیگر مدل S60 را در نسخه دیزلی تولید نمی کنیم و مدل XC90 نیز از همین روند پیروی خواهد کرد.
وی همچنین ادامه داد که ممکن است برای جایگزینی مدل دیزلی مدلی پلاگین هیبریدی و یا برقی از این خودرو به بازار عرضه شود.
همچنین مدیر بخش تحقیق و توسعه ولوو نیز در مورد نسل جدید XC90 گفته است که این خودرو روی پلتفرم جدید ولوو با نام SPA2 ساخته خواهد شد که این پلتفرم برای استفاده به عنوان خودروی هیبریدی و یا خودروی برقی طراحی شده است. ولوو نسل بعدی XC90 را در سال 2021 معرفی خواهد کرد و در اوایل سال 2022 نیز این خودرو به بازار خواهد آمد و احتمالا تا آن زمان یک نسخه فیس لیفت نیز از مدل فعلی این خودرو رونمایی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد