موضوعات داغ

فورد موستانگ GT، هدیه‌ بزرگ فورد برای یک خانم سعودی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد به مناسبت آزاد شدن رانندگی بانوان یک دستگاه مدل موستانگ GT را به یک فعال حقوق بانوان سعودی به نام سحر حسن نصیف هدیه داده است.
نصیف یک استاد ادبیات انگلیسی بازنشسته است کمپینی را برای دفاع از حق رانندگی بانوان در عربستان سعودی به راه انداخته بود. وی در سال 2013 فیلمی را از خود در هنگام رانندگی منتشر کرد و به خاطر همین عمل مورد پیگرد قرار گرفت و بازداشت هم شد.
با این وجود زمانی که ملک سلمان پادشاه عربستان در سپتامبر 2017 فرمان آزادی رانندگی و دریافت گواهینامه رانندگی را برای بانوان صادر کرد فورد تصمیم گرفت تا هدیه‌ی خود را به خانم نصیف بدهد.
عربستان سعودی این روزها با سرعتی آرام و به صورت تدریجی در حال کنار گذاشتن قوانین سختگیرانه‌ی خود علیه زنان است و اعطای گواهینامه رانندگی و اجازه رانندگی برای بانوان نیز از اولین قدم های این کشور در این راستا محسوب می شوند.
پس از اعلام تصمیم ملک سلمان، نصیف در توییتر نوشت که وی امیدوار است تا به خودروی رویایی خود یعنی یک موستانگ مشکی یا زرد دست پیدا کند. پس از اینکه این توییت مورد توجه زیادی در رسانه ها قرار گرفت فورد تصمیم گرفت تا یک مدل موستانگ را به صورت مجانی در اختیار وی قرار دهد.

نصیف در مورد موستانگ خود گفته است: "من اولین بار موستانگ را در سال 1999 در کالیفرنیا راندوم که یک خودروی کرایه ای بود. از آن زمان بود که تصمیم گرفتم تا روزی برای خود یک موستانگ خریداری کنم."
وی در مراسم تحویل این خودرو که در شهر جده برگزار شد گفت که طراحی، صندلی ها و صدای موتور موستانگ بسیار جذاب است و او خودروی خود را که از نوع کانورتیبل نیز است بسیار دوست دارد.
رانندگی زنان در کنار شرکت زنان در انتخابات های محلی طرح هایی هستند که پشت آنها ولیعهد سعودی یعنی شاهزاده محمد بن سلمان قرار دارد و وی علاقه مند است تا از این طریق عربستان سعودی را به سمت یک کشور مدرن در کنار اقتصادی پویا سوق دهد.
البته با این وجود همچنان در عربستان سعودی زنان برای انجام سفر و دریافت پاسپورت برای خروج از کشور نیازمند اجازه مردان هستند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/21
والا چه خوب خوشا به سعادتش👌
1397/4/21
محترم ترین انسان های هر کشور همونایی هستن که برای تغیر و پیشرفت کشور تلاش میکنن
تلاش میکنن اگه چیزی درست نیست اونو زیر سوال ببرن و جاییگزینی براش ارائه کنن و از حق جوانتر ها در مقابل مخالف ها دفاع کنن
آفرین به این خانم سعودی که افتخار نسل جدید دختر های کشورش شده
انسانی دنیا دیده هستند ایشون
1397/4/22
نوش جونش، برازنده این هدیه هستواقعا
1397/4/22
این سعودیا هم ظاهرا از ما وضع شون تعریفی نداره ما برا خودمون مشکلاتی داریم اما مشکلات اونا ظاهرا اساسی هستش