موضوعات داغ

وقتی تسلا هم جوش می آورد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
با حرکت خودروسازان به سمت خودروهای برقی و کاهش پیچیدگی و قطعات خودروها پیش بینی می شود که خرابی ها نیز در خودروها کمتر شوند اما گاهی ماجرا همیشه آنطور که پیش بینی می شود نیست. تیف نیدل راننده مسابقه ای و مجری برنامه‌ی مشهور دنده پنج چند روز پیش در پیست کاتالونیا در حال رانندگی با یکی از خودروهای مسابقه ای تسلا با نام تسلا الکتریکی GT championship بود و حادثه‌ی غیر قابل پیش بینی برای وی اتفاق افتاد. خودروی وی تنها پس از طی یک و نیم دور شروع به داغ کردن کرد و حرارت موتور به حدی افزایش یافت که نیدل مجبور شد پیست را ترک کند. جالب است بدانید که هر دور پیست کاتالونیا تنها 2.9 مایل است و به این ترتیب خودروی تسلای وی نتوانسته است مسافتی بیش از 4.5 مایل را با حداکثر قدرت خود طی کند.
به گفته‌ی وی، در هنگام رانندگی به طور ناگهانی احساس کرده است که قدرت خودرو کاهش پیدا کرده است و این افت توان موتور به حدی بود که وی مجبور به رفتن به پیت استاپ می شود تا با استفاده از فن های قدرتمند مخصوص اقدام به خنک کردن خودرو کنند.

این خودروی مسابقه ای تسلا که اولین خودروی مسابقه ای این کمپانی است به تازگی رونمایی شده بود و فعلا تنها 20 دستگاه از آن به تولید رسیده است. این مدل را باید نسخه ای مسابقه ای از خودروی تسلا مدل S P100D دانست.
در ساخت این خودرو از مواد جدیدی همانند CFRP استفاده شده است و به این ترتیب وزن این مدل 500 کیلوگرم از خودروی استاندارد تسلا سبک تر است. همچنین روی این خودرو اسپویلر جلو و باله عقب نیز اضافه شده است تا پایداری آن در پیج ها افزایش پیدا کند.
ایراد این خودرو عادی نبود چون مهندسین پس از بررسی خودرو اعلام کرد اند که سنسورهای دمای این خودرو نیز مشکل داشته اند و همین مورد سبب شده تا دمای باتری ها افزایش پیدا کند. ضمن اینکه به دلیل اینکه در آن روز این خودرو تمام وقت در حال مسابقه در پیست گرم کاتالونیا بوده است در هنگامی هم که در اختیار تیف نیدل قرار گرفته بود همچنان دمای بالایی داشته است.
در خصوص مشخصات این مدل نیز جالب است بدانید که این تسلای مسابقه ای دارای قدرت 570 اسب بخار است اما در شرایط خاصی همانند لحظه‌ی سبقت گیری می تواند قدرت خود را تا 778 اسب بخار افزایش دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد