موضوعات داغ

مازراتی گرن توریسمو در امریکا ارزان تر از هیوندای سوناتا در ایران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مازراتی در ایران خودرویی بسیار گران قیمت و لوکس محسوب می شود و دسترسی به آن تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است. در آمریکا نیز اگر بخواهید یک سوپراسپرت ایتالیایی که بعد از سال 2012 تولید شده باشد خریداری کنید نیاز به پرداخت مبلغی حداقل 100 هزار دلاری خواهید داشت تا شاید بتوانید یک لامبورگینی و یا یک فراری خریداری کنید.
اما در این میان مازراتی نیز یکی از بهترین انتخاب ها است و مدل گرن توریسمو با موتور V8 خود یکی از محصولاتی است که به خوبی می تواند سرها را در خیابان به سمت خود بچرخاند.
اما امروز می خواهیم به یک مازراتی گرن توریسمو مدل 2012 بپردازیم که مدل MC نیز است و این نشان می دهد که با مدلی اسپرت در در مقایسه با گرن توریسمو S طرف هستیم. تغییرات این مدل در مقایسه با مدل استاندارد شامل سپر جلوی متفاوت، ورودی هوای روی کاپوت، قاب آینه ای جانبی فیبر کربنی، درب مخزن سوخت فیبر کربنی، رینگ های 20 اینچی و دستگیره های فیبر کربنی هستند.

مازراتی گرن توریسمو

مازراتی گرن توریسمو

در داخل کابین هم مواردی همچون فرمان، پدال های تعویض دند و تزیینات فیبر کربنی به چشم می خورند و تودزوی خودرو نیز چرم مشکی با دوخت های قرمز است.
ارتفاع این مدل نیز به دلیل فنرهای اسپرت تر به میزان 10 میلیمتر کمتر از مدل استاندارد گرن توریسمو است. اما در بخش فنی این مازراتی به یک موتور V8 تنفس طبیعی با حجم 4.7 لیتر بر می خوریم که می تواند 444 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو نیز با یک گیربکس 6 دنده ساخت ZF آلمان به چرخ های عقب انجام می شود که این گیربکس اسپرت دارای تعویض دنده هایی 50 درصد سریع تر از نسخه گرن توریسمو S است.

مازراتی گرن توریسمو

مازراتی گرن توریسمو

اما جالب ترین بخش این مازراتی قطعا قیمت آن است. این مازراتی با کارکرد حدود 17 هزار کیلومتر تنها به قیمت 36 هزار دلار برای فروش گذاشته شده است که حتی اگر دلار را 10 هزار تومان هم حساب کنیم می شود 360 میلیون تومان! و جالب است که این خودرو به صورت حراجی برای فروش گذاشته شده است و این قیمت 36 هزار دلاری تا زمان نگارش این خبر بالاترین قیمتی است که برای آن پیشنهاد شده است. این روزها هیوندای سوناتا جدید در بازار ایران قیمتی بالاتر از 400 میلیون تومان دارد، یعنی با پول این مازراتی در ایران حتی یک کیا اپتیما و یا هیوندای سوناتا نیز نمی توانید بخرید.
گرچه قیمت 36 هزار دلاری مبلغ کمی نیست و خودروی ارزانی به شمار نمی رود اما برای یک مازراتی 6 ساله رقم بسیار خوبی است.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/22
خب قیمت سوناتا فول هم حدود 35 هزار دلار میرسه ،عجب خبر جالبی بود😐😐
1397/4/22
داره میگه که ۳۵ هزار دلار برای اونا خیلی زیاد نیست اما معادل اون به تومن برای ایرانیا یه رقم بسیار زیاده، تو این مقایسه ارزش گمرکی و این چیزا رو هم در نظر نمیگیرن، اگر سوناتا فول هم ۳۵ هزار دلاره، معادلش به تومن اینقدر زیاد میشه که ارزش یه مازراتی تو آمریکا با ارزش یه سوناتا تو ایران برابر باشه
1397/4/23
سوناتا قیمتش پر پر 22 تا 23 هزار دلاره کی برای لگن کره ای 30 هزار تا میده اونم از دم قسط میده هیوندا
1397/4/22
این کشور آنچنان ثروت و موقعیتی داره که تک تک افرادش میتونن میلیاردر باشن ، ولی ...
1397/4/23
تنها عاملی که میتونه کشور هارو موفق کنه توی مغز مردم اون کشور نه چیز دیگه. برای همین هم امثال کشور ما با این همه معادن و شرایط مناسب روز به روز فقیر تر میشه و کشوری مثل ژاپن که تقریبا هیچی نداره به غیر از مردمش روز به روز ثروتمند تر
1397/4/22
مسئله قیمت نیست مسئله اینه که ما فراموش کردیم که ایرانی هستیم و باید از تولید بومی حمایت کنیم.بنز مفت هم بدن من از دنا پیاده نمیشم!
1397/4/23
بابا تو خوبی
1397/4/23
خوبی ؟
1397/4/23
چهل سال مردم حمایت کردن و بی ارزش ترین خودروهارو پرفروش ترین کردن اما جواب چیزی جز فساد ، رانت ، حذف رقبا و جدیدا احتکار نگرفتن شما از دنات پیاده بشی یا نه هیچ اهمیتی برای این شرکت ها متاسفانه نداری !
1397/4/24
واسه همینه میگن ایرانیا میرن به بهشت دیگه، اوناهم زندگی میکنن ماهم زندگی میکنیم؟؟ ما ایرانیا فقط میخوایم زنده بمونیم، زندگی کردن پیشکش!!